اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مقایسه سرفیس پرو ۲۰۱۷ با سرفیس پرو ۴

مقایسه سرفیس پرو ۲۰۱۷ با سرفیس پرو ۴

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

با توجه به موجود شدن محصول مایکروسافت سرفیس پرو ۲۰۱۷ _ Surface Pro 2017 _ با ضمانت رسمی آروند، در این مقاله تصمیم به بررسی و مقایسه این محصول با نسل قبلی اش را داریم. تا ببینیم چه تغییراتی در نسخه ۲۰۱۷ نسبت به سرفیس پرو ۴ ایجاد شده است.

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | ابعاد و اندازه

 

Surface Pro 2017 با نسل قبلی خود هیچ تفاوتی در اندازه ندارد. شاید تنها موردی که بتوان به آن اشاره کرد کیبورد باریک تر و سبک تر Surface Pro 2017 باشد. مشخصات دقیق تر را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید. اگر نیاز به تعمیرات سرفیس پرو داشتید به سایت آروند گارانتی مراجعه کنید.
سرفیس پرو ۲۰۱۷ - surface pro 2017 - سرفیس پرو ۴

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | وزن

 

یکی از نکات جالب در این مقایسه این است که هیچ تفاوت وزنی بین این دو نسل از سرفیس پرو ها وجود ندارد. شاید شما هم مانند ما این موضوع را حاصل هنر مایکروسافت بدانید.

ممکن است دوست داشته باشید

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | ساخت بدنه

 

طراحان مایکروسافت ترجیح داده اند که از همان آلیاژ منیزیمی استفاده کنند که قبلا امتحان خود را در سرفیس پرو ۴ پس داده. بدین ترتیب شاهد حضور همین آلیاژ در Surface Pro 2017 هستیم که باعث شده بدنه خوش ساختی داشته باشد.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | اندازه و وضوح نمایشگر

 

متاسفانه سرفیس پرو ۲۰۱۷ در این قسمت هیچ تغییر و یا بهبودی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است. سرفیس پرو ۲۰۱۷ هم از یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با تراکم پیکسلی ۲۶۷PPI بهره می برد.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | پردازنده

 

پردازنده را می توان مهم ترین قسمت این مقایسه دانست. Surface Pro 2017 مجهز به پردازنده نسل هفتم Kaby Lake کمپانی اینتل است و پیشرفت فوق العاده ای را در این قسمت شاهد هستیم.
سرفیس پرو ۲۰۱۷ - surface pro 2017 - سرفیس پرو ۴

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | فن و رم

 

مدل m3 در هردو سرفیس فاقد فن و بسیار کم صدا است. در مدل i5 سرفیس جدید نیز هیچ فنی به کار نرفته است. اما مدل i7 کماکان حاوی یک فن است که البته نسبت به نسل قبلی بسیار کم صداتر شده است.

از نظر رم، هر دو نسل از سرفیس پرو در شرایط کاملا یکسانی قرار دارند. گرچه معرفی یک محصول بالارده در سال ۲۰۱۷ با رم ۴ گیگابایت مقداری مورد انتقاد قرار گرفته اما در عمل کاربران مشکلی با این میزان رم نداشته اند.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | فضای ذخیره سازی

 

فضای ذخیره سازی در هر دو نسل از سرفیس تغییری نداشته است و می توان گفت تمامی کاربران با استفاده های مختلف را پوشش می دهد.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | میکرو اس دی

 

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در هر دو نسل از Surface Pro 2017 و سرفیس پرو ۴ موجود است.مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | USB

 

به نظر می رسد که مایکروسافت فعلا تصمیمی برای کوچ به تکنولوژی مدرن درگاه USB C ندارد و همچنان سرفیس پرو خود را با USB 3 عرضه کرده است.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | دوربین

 

اگر به دنبال یک تبلت یا شاید یک لپ تاپ با دو دوربین هستید، سرفیس پرو گزینه مناسبی برای شماست. دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگا پیکسلی با کیفیت قابل قبول برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | تشخیص چهره

 

Surface Pro 2017 نیز مانند نسل قبل خود یعنی سرفیس پرو ۴ مجهز به قابلیت تشخیص چهره مایکروسافت به نام Windows Hello است که البته احتمال می دهیم در این سری، ایرادات نسل قبل این قابلیت برطرف شده باشد.

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | نرم افزار

هردو دستگاه از نسخه نهایی ویندوز ۱۰ پرو بهره می برند.

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷ - surface pro 2017 - سرفیس پرو ۴

 

سرفیس پرو ۲۰۱۷  | قیمت دستگاه و باندل قلم هوشمند

در حالی که نسخه ویژه ای از سرفیس پرو ۴ همراه با باندل قلم هوشمند سرفیس پن به فروش می رسد، اما در سرفیس پرو ۲۰۱۷ چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید برای قلم هوشمند مایکروسافت هزینه جداگانه ۱۰۰ دلار را بپردازید.

مقایسه سرفیس پرو 2017 با پرو 4 - آروند

Surface Pro 2017 | از کجا بخریم؟

چون هزینه تعمیرات این دستگاه های ظریف و حرفه ای بالاست و لزوم استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت در تعمیر سرفیس جایگاه ویژه ای دارد حتماً محصولات قدرتمند سرفیس پرو را با ضمانت رسمی آروند و ترجیحاً با ضمانت تکمیلی طلایی بخرید.

برای خریدی مطمئن می توانید به نمایندگان فروش آروند در سراسر کشور مراجعه کنید و یا از فروشگاه های آنلاین معتبر تهیه کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت