اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » معرفی رسمی آیفون ۱۰ (آیفون X) + ویدئو

معرفی رسمی آیفون ۱۰ (آیفون X) + ویدئو

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شب گذشته و طی مراسمی، کمپانی اپل در تالار استیو جابز از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. این مراسم در حالی برگزار می شد که خانواده آیفون در تولد ۱۰ سالگی خود حضور داشتند و بر طبق گفته ها، همگان منتظر رونمایی از یک آیفون انقلابی بودند.آیفون X - آروند

در حالی که قسمت زیادی از مراسم سپری شده بود، به عنوان آخرین محصول، تیم کوک مدیرعامل اجرایی اپل از جدیدترین و قوی ترین آیفون اپل به نام آیفون X رونمایی کرد. نکته ای که در اینجا باید اشاره کرد این است که گرچه در تمامی طول مراسم، نام این آیفون “X” نوشته شده بود، اما تمامی مسئولان اپل آن را “۱۰” می خواندند! از آنجایی که در زبان یونانی، حرف X معادل عدد ۱۰ است، پس ما هم این آیفون را “آیفون ۱۰” خطاب می کنیم!

مشاهده ویدئوی معرفی کوتاه آیفون X با زیرنویس فارسی:

 

طراحی

 

ممکن است دوست داشته باشید

طراحی آیفون ۱۰، دقیقا همان چیزیست که انتظارش را داشتیم. به طور کلی می توان گفت اکثر پیش بینی های قبل از مراسم واقعیت داشته اند. اپل از یک صفحه نمایش OLED و ۵٫۸ اینچی در این آیفون استفاده کرده که حاشیه های آن بسیار اندک است. با توجه به این موضوع دکمه هوم نیز حذف شده و اکثر کاربرد های دکمه هوم به وسیله سوآیپ کردن از پایین صفحه نمایش انجام می شود. در قسمت بالایی صفحه نمایش نیز محلی برای سنسورهای متعدد و دوربین سلفی در نظر گرفته شده.

آیفون X - آروند

طراحی پشتی آیفون ۱۰ هم همان چیزیست که پیشتر در شایعات دیدیم. با نگاهی به پشت بدنه این آیفون، دوربین دوگانه عمودی و البته برجسته خودنمایی می کند. بدنه نیز شیشه ایست و به لطف همین موضوع شارژ وایرلس نیز برای اولین بار در خانواده آیفون، در آیفون ۱۰ حضور دارد.

آیفون X - آروند

همانطور که انتظار داشتیم، در این آیفون هم خبری از جک ۳٫۵ میلیمتری نیست و البته دکمه پاور نیز به اندازه قابل توجهی بزرگتر شده. این بزرگتر شدن دکمه پاور ربطی به یکپارچه سازی حسگر اثر انگشت ندارد و در آیفون ۱۰ خبری از این حسگر نیست.

دوربین

 

دوربین آیفون ۱۰ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده. البته این بدان معنا نیست که نسبت به آیفون ۷ پلاس پیشرفتی وجود ندارد. بلکه پردازنده جدید آیفون ۱۰ با هماهنگی فوق العاده خود با این دوربین، مجموعا نتیجه فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد این دوربین ها می توان گفت؛ وجود لرزشگیر اپتیکال برای هردو لنز دوربین است. این درحالیست که لرزشگیر اپتیکال در آیفون های ۷ پلاس و ۸ پلاس فقط برای یک لنز دوربین وجود دارد.

آیفون X - آروند

اندازه دهانه دیافراگم در لنز ها ۱٫۸ و ۲٫۷ (لنز تله فوتو) در نظر گرفته شده. همچنین در بین این دو لنز، یک فلاش LED چهارتایی قرار گرفته که تا ۲ برابر نور بهتری را تولید می کند!

قابلیت محبوب عکاسی پرتره نیز بهبودهایی داشته. کاربران می توانند در حالت پرتره جدید، افکت های نوری مختلفی را روی صورت سوژه امتحان کنند و یا پس زمینه سوژه را حذف و یا سیاه کنند!

آیفون X - آروند

دوربین سلفی این آیفون نیز ۷ مکاپیکسلی است که کاربران می توانند با استفاده از دوربین سلفی از خود عکس پرتره بگیرند! این قابلیت به نظر جذاب است و اولین بار است که در تلفن های هوشمند دیده می شود.

پردازنده

 

پردازنده جدید اپل که برای آیفون ۱۰ تدارک دیده شده، A11 Bionic نام دارد. این پردازنده با دوربین به خوبی هماهنگ است. همچنین این اولین بار است که اپل از GPU ساخت خودش برای پردازنده آیفون استفاده می کند. وظیفه پردازش و شناسایی چهره کاربران برای باز شدن قفل آیفون نیز به این پردازنده سپرده شده است.

آیفون X - آروند

پردازنده A11 از ۶ هسته تشکیل شده که دو هسته آن سرعت و مصرف بالا و چهارتای دیگر مصرف پایینی دارند. این هسته ها قادرند تا به صورت همزمان نیز فعالیت کنند. GPU این پردازنده نیز ۳۰ درصد سریع تر از نسل قبل است. گفته شده وظیفه اصلی این GPU پردازش برنامه های هوش مصنوعی و واقعیت مجازیست.

نرم افزار

 

آیفون ۱۰، میزبان iOS 11 است. همانطور که انتظار می رفت، با حذف دکمه هوم، مجموعه ای از علائم حرکتی و سوآیپ ها کاربرد دکمه هوم سابق را دارند. برای مثال برای خارج شدن از یک برنامه لازم است تا انگشت خود را از پایین صفحه به بالا سوآیپ کنید. و برای رفتن به صفحه برنامه های در حال اجرا لازم است تا سوآیپ را نیمه کاره انجام دهید تا به مالتی تسکینگ منتقل شوید. البته تکنولوژی لمس بعدی نیز در این فرآیندها بسیار موثر است. این لمس سه بعدی است که تشخیص می دهد که هدف شما اسکرول کردن است یا انتقال به صفحه اصلی.

آیفون X - آروند

اما بخش زیادی از مراسم به معرفی ایموجی های جدید اختصاص داشت. به لطف سنسور های به کار رفته در بالای صفحه نمایش آیفون ۱۰، با تشخیص دقیق چهره کاربر، می توان حالت ایموجی ها را با چهره مطابقت داد و ارسال کرد. حتی این قابلیت وجود دارد که از حرکات ایموجی ها که با حرکات صورت کاربر تطابق یافته، یک فایل گیف تهیه و ارسال کرد! این قابلیت به نظر بسیار جذاب است، و وجود سنسور های تشخیص چهره پیشرفته در آیفون ۱۰ را خبر می دهد.

آیفون X - آروند

باتری

 

گرچه اطلاع دقیقی از ظرفیت باتری آیفون ۱۰ در دسترس نیست، اما به ادعای اپل، این باتری تا دو ساعت بیشتر از آیفون ۷ شارژدهی دارد. گفته شده آیفون ۱۰ می تواند در مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ شود! علاوه بر این، بالاخره انتظار ها به پایان رسید و شارژ بی سیم نیز به خانواده آیفون آمد. در کنار شارژر کوچک بی سیم آیفون ۱۰، یک شارژر بی سیم بیضی شکل نیز معرفی شد که AirPower نام دارد. ایرپاور می تواند همزمان آیفون ۱۰، اپل واچ نسل سوم و ایرپادهای اپل را شارژ کند!

آیفون X - آروند

قیمت و زمان انتشار

 

قیمت پایه برای آیفون ۱۰ در حافظه ۶۴ گیگابایت، ۹۹۹ دلار در نظر گرفته شده. همچنین به نظر می آید که شایعات در مورد تاخیر در عرضه آیفون ۱۰ نیز صحیح بوده و این آیفون ۲۳ اکتبر پیش فروشش شروع و از ۳ نوامبر عرضه شود.

گارانتی و ضمانت

 

شرکت آروند، به عنوان وارد کننده رسمی محصولات اپل در ایران، در اولین فرصت ممکن آیفون های جدید ۲۰۱۷ را در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد داد. همچنین تعمیرات آیفون نیز به صورت تخصصی و با کنترل کیفیت و ضمانت یک ماهه تعمیرات سخت افزاری در آروند انجام می گیرد.

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط