اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » همه چیز درباره Xbox One X

همه چیز درباره Xbox One X

مهتاب جهاندار
مهتاب جهاندار
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شرکت مایکروسافت برای مدتی این کنسول را به اسم رمز اسکورپیو معرفی کرد و با گذشت یک سال در نهایت طی کنفرانس E3 2017 خود آن را به عنوان XBOX ONE X عرضه داشت. این کنسول بازی با مشخصات بزرگی معرفی شد تا رضایت مخاطبان خود را جلب کند.

XBOX ONE X کنسولی بوده که قادر است بازیها را با کیفیت ۴K HDR اجرا کند و البته این کیفیت شامل تمامی بازیها نشده و برخی ممکن است با کیفیت کمتری اجرا شوند. با ویژگی هایی که مایکروسافت برای این کنسول در نظر گرفت موجب شد تا محصول با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش برسد و قیمت کمی نداشته باشد.

این قیمت در قیاس با PS4 Pro که تنها ۳۹۹ دلار داشته گران تر است. البته مایکروسافت معتقد بوده کنسول قدرت بیشتری داشته و چنین اختلافی جای تعجب ندارد. برخلاف کنسول XBOX ONE که تنها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی یا کمتر به اجرا بازی می پردازد، کیفیت بالاتری را شامل شده و لذت انجام بازی را دو چندان می سازد. راستی اگر نیاز به تعمیر ایکس باکس داشتین می توانید به سایت آروند گراارنتی رجوع کنید.

معرفی Xbox One X - آروند

سخت افزارهایی که مایکروسافت برای محصول جدید خود در نظر گرفته برتر از هر کنسول نسل فعلی محسوب می شود. حال که به تازگی مایکروسافت عرضه کنسول بازی خود را شروع کرده ما نیز به بررسی آن پرداختیم تا آشنایی بیشتری با محصول کمپانی ردموندی پیدا کنیم.

ممکن است دوست داشته باشید

مزایا: اجرا بازیها با کیفیت ۴K/HDR، طراحی بروزرسانی شده با ابعاد کوچکتر، هارد درایو ۱ ترابایتی در نسخه پایه

معایب: قیمت بالا، عدم اجرا شدن تمامی بازیها با کیفیت ۴K، انحصاری های کم

نکته: ایکس باکس وان ایکس به عنوان پرچمدار جدید مایکروسافت قرار است بزودی انحصاری های بیشتری دریافت کند. همچنین برای خرید کنسول ایکس باکس می توانید به سایت گارانتی آروند مراجعه کنید.

آیا این کنسول بهتر از XBOX ONE S است؟

مشخصات Xbox One X بر روی کاغذ بسیار قدرتمندتر از XBOX ONE S محسوب می شود. همچنین Xbox One S تنها با قیمت ۳۱۹ دلار از طریق آمازون قابل خرید می باشد و با ویژگی های قابل توجهی چون پخش ویدئو ۴K ، HDR و برخی دیگر محصولی فوق العاده و مقرون به صرفه از مایکروسافت محسوب می شود.

ما Xbox One X را در کنار Xbox One S با بازی Gears of War 4 تحت تست قرار دادیم  و تقریبا در گرافیک یکسان بودند اگرچه نسخه XBOX ONE X قادر است کیفیت ۴K برخلاف نسخه اس ارائه دهد. البته این مورد نیز قابل بیان بوده که نباید کیفیت ها را یکسان دانست زیرا در زمینه وضوح و جزئیات باید به انجام بررسی و مقایسه پرداخت که به خوبی می توان اختلاف را مشاهده کرد.

زمانی می توان این مقایسه را دقیق شاهد بود که روی بازی زوم می کنید و بافت تصویر را مورد بررسی قرار می دهید. اگر به تصاویر توجه کنید متوجه خواهید شد بافت ها در نسخه XBOX ONE X زنده و روشن تر هستند اما در نسخه S چنین بافتی را نمی توان مشاهده کرد. بنابراین یکی از اختلافات بارز کنسولی که کیفیت ۴K اجرا می کند با کنسولی پایین تر همین نمایش بافت پرجزئیات و روشن تر بوده که XBOX ONE X توانسته عملکرد بهتری داشته باشد.

Gears of War 4 یکی از عناوینی است که با کیفیت ۴K HDR روی XBOX ONE X اجرا می شود. به لطف کنسول XBOX ONE X شما می توانید پیشرفت های گرافیکی قابل توجهی را در بازی چون Gears of War 4  مشاهده کنید. پیشرفتی که در نسخه  Xbox One S به راحتی قابل مشاهده نبوده و به نوعی محصول مایکروسافت عملکرد بالایی نمی تواند از خود نشان دهد. برخلاف بسیاری از بازیها PS4 Pro در کنسول XBOX ONE X چنین چیزی در کار نیست و می توان شاهد تغییرات چشمگیر و قابل توجهی بود. هنگامی که ما به قیاس گرافیکی دو کنسول پرداختیم تفاوت گرافیکی قابل توجهی را شاهد بودیم و فریم ریت در نسخه ایکس ۶۰fps بود و در نسخه S نیز فریم ریت به ۳۰fps می رسد.

بازی های پیشرفته برای  Xbox One X

برای اینکه مشخص شود کنسول XBOX ONE X می تواند نسبت به XBOX ONE بازیها را با کیفیت گرافیکی بهتری اجرا کنند مایکروسافت برنامه بازیهای enhanced را معرفی کرد. این بازیها کیفیت گرافیکی بالایی داشته و شامل بیشتر عناوین شخص ثالث و انحصاری را در برمی گیرد. عناوین enhanced قادرند با کیفیت کامل روی XBOX ONE X اجرا شوند و مایکروسافت نیز تضمینی به اجرا کامل آنها در این کیفیت دارد.

از جمله این بازیها باید به Star Wars Battlefront II, Wolfenstein II, Call of Duty: WWII و برخی دیگر اشاره داشت. این در حالی بوده که عناوین PS4 Pro در اجرا باکیفیت ۴K کم هستند اما بازیها بیشتری روی XBOX ONE X با چنین کیفیتی اجرا می شوند. فریم ریت بالا، اجرا با کیفیت HDR10، پخش محتوا ۴K و برخی دیگر از ویژگی های کنسول XBOX ONE X بوده و سونی نیز وعده داده پشتیبانی از HDR10 بزودی برای PS4 Pro از طریق بروزرسانی انجام خواهد گرفت و شاهد آن خواهیم بود. با این حساب عناوین enhanced یا پیشرفته بیشتر با کیفیت کامل در کنسول میان نسلی قدرتمند مایکروسافت اجرا می شوند.

اگر شما یک تلویزیون ۴K ندارید، هنگامی که بازی Gears of War 4 و Quantum Break را در یک تلویزیون ۱۰۸۰ پیکسلی اجرا می کنید و آن را با نسخه XBOX ONE S مقایسه می کنید، می توانید به برخی جزئیات پی ببرید. گیم پلی در نسخه X بسیار بهبودی داشته و با افزایش کیفیت بافت لذت تجربه بازی نیز دوچندان می شود و افراد با بازی رو به رو می شوند که تصور می شود خود درون گیم پلی حضور دارند.

چگونه XBOX ONE X مطابقتی با PS4 Pro سونی دارد؟

هیچ بحثی وجود ندارد زیرا کنسول Xbox One X  نسبت به PS4 Pro در بخش طرفداران محبوبیت بیشتری دارد. این اثبات را می توان در مشخصات مشاهده کرد. بنابراین در این نقطه برنده مشخصی را نمی توان مشاهده کرد.

براساس بررسی که از بازی Assassin’s Creed Origins روی دو کنسول PS4 Pro و XBOX ONE X صورت گرفت، پس از ۱۵ دقیقه انجام بازی موفق نشدیم تفاوت خاصی را پیدا کنیم. اما اینکه مایکروسافت XBOX ONE X را برتر می داند حقیقت امر درستی بوده و باید این کنسول را یک برند تجاری باکیفیت تر دانست.

یک نکته وجود داشته که XBOX ONE X را برتر از PS4 Pro می سازد و آن قابلیت پخش Ultra HD Blu-ray با فناوری صوتی Dolby Atmos است.

کدام مدل از XBOX ONE را باید خرید؟

اگر از تلویزیون ۴K برخوردار هستید و هزینه ۴۹۹ دلار برای شما بالا نیست قطعا خرید XBOX ONE X توصیه می شود. اگر به دنبال یک مدل مقرون به صرفه تر و کارآمد هستید قطعا XBOX ONE S همان مدل موردنظر است. بنابراین اختلاف بین دو مدل در کنار کیفیت، قیمت بالایی بوده که نسخه X داشته و به نوعی باید آن را کنسولی قدرتمندتر از هر کنسول دیگر از جمله XBOX ONE S دانست.

معرفی Xbox One X - آروند

آیا ما یک XBOX خریداری کنیم؟

اگر از طرفداران کنسول مایکروسافت هستید، خرید آن موردی نخواهد داشت اما این نکته حائز اهمیت بوده که تعداد انحصاری های PS4 بسیار بهتر و بیشتر از XBOX است. در سوی دیگر مایکروسافت قصد داشته در آینده تعداد انحصاری های خود را افزایش دهد و بازیهای دیگری را به لیست عناوینش بیافزاید. بنابراین می توان انتظار بازیها جذابی را در آینده داشت. XBOX ONE X قیمت ۴۹۹ دلاری داشته و باید آن را گران قیمت ترین کنسول بازی جهان دانست. کنسولی که به نوعی کم نظیر بوده و قدرتی در سطح آن به عنوان کنسول وجود ندارد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت