اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به جمع میلیاردرها پیوست

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به جمع میلیاردرها پیوست

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل هم به جمع میلیاردرها پیوست. با آنکه بعد از شیوع بحران کرونا، خیلی از کسب و کارها با رکود مواجه شدند و تا مرز ورشکستگی نیز رفتند، اما شرکت‌هایی همانند اپل، فیسبوک و آمازون دوران خوبی را از نظر اقتصادی می‌گذرانند.

این شرکت‌ها که بر پایه تکنولوژی کار می‌کنند با همه گیری بیماری کوید ۱۹ با افزایش خیره‌کننده در آمار مشتریان و درآمد مواجه شدند.

درآمد شرکت اپل به ۲ تریلیون دلار رسیده است و این رقم حتی فراتر از ارزش ثروتمندترین شرکت دنیا (شرکت نفتی آرامکو) است.

تیم کوک در سال ۱۹۹۸ به  تیم اپل ملحق شد و در سال ۲۰۱۱، بعد از رفتن استیو جابز رسماً مدیر عامل جدید شرکت اپل شد. یک سال بعد، یک میلیون سهام اپل به او تعلق گرفت و کوک را در لیست پردستمزدترین مدیران جهان قرار داد.

در ابتدای سکان‌داری تیم کوک بر اپل، ارزش شرکت اپل حدود ۳۵۰ میلیارد دلار بود و حالا تحت مدیریت او اپل به ارزشی نزدیک به دو تریلیون دلار رسیده است.

ممکن است دوست داشته باشید

در دوران مدیریت تیم کوک، اپل محصولات جدیدی همچون ایرپاد، اپل‌واچ و هوم‌پاد را به دنیا معرفی کرد و  علاوه بر این، طراحی آیفون‌ها نیز، هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربری بسیار پیشرفت کرد.

همچنین طبق نظرسنجی‌ای که گلس‌دور در سال ۲۰۱۲ انجام داد، او عنوان محبوب‌ترین مدیر دنیا را از آن خود کرد.

البته تیم کوک اعلام کرده که قصد دارد تا بیشتر دارایی‌اش را به نهادهای خیریه اهدا کند. او تا پیش از این نیز قسمتی از سهامش را به خیریه اهدا کرده بود و حال تصمیم دارد تا پول بیشتری را برای اهداف بشردوستانه اهدا کند.

 

باید ببینیم آیا شرکت اپل به رهبری تیم کوک همانند این سال‌ها همچنان به جلو پیش می‌رود و کاربران را مانند هرسال، شگفت‌زده می‌کند یا رقبای جدید و فعلی عرصه را به اپل تنگ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط