اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مقایسه گوشی آیفون ۱۱ با گوشی سامسونگ A10s Galaxy

مقایسه گوشی آیفون ۱۱ با گوشی سامسونگ A10s Galaxy

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

برای اینکه به راحتی  به مقایسه گوشی آیفون ۱۱ با گوشی سامسونگ A10s Galaxy بپردازید، به تفکیک و دقیق ویژگی‌های این دو دستگاه قدرتمند از دو برند مطرح و محبوب را برایتان گردآوردیم.

 

گوشی آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ (iPhone 11‎) در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ به دنیا معرفی‌شد. این گوشی از نسل سیزدهم آیفون است و جانشین آیفون XR شده‌است. آیفون ۱۱ به همراه نسخه گران‌ قیمت‌تر آن یعنی آیفون ۱۱ پرو در اپل پارک توسط تیم کوک رونمایی‌شد. سیستم عامل همراه این گوشی آی او اس ۱۳ و مقدار رم آن برابر با ۴ گیگابایت است.

این گوشی به راستی شگفت‌انگیز است. آیفون ۱۱ تکنولوژی پیشرفته در دوربین و قدرت پردازشی قوی‌تر را با هزینه‌ای کمتر از قیمت  آیفون ایکس آر ارائه می‌دهد!

آیفون ۱۱ نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد که دارای بدنه ای محکم و پریمیوم است.

ممکن است دوست داشته باشید

اعجاب‌برانگیزترین ویژگی آیفون ۱۱ به ویژگی‌های فیلمبرداری آن مربوط می‌شود.

دو دوربین عقب این آیفون شامل یک لنز فوق عریض و یک لنز نرمال است که سنسورهای آن ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارند.

قابلیت فیلمبرداری در شب (Night Mod) بارزترین ویژگی فیلمبرداری آیفون ۱۱ است که می‌تواند در مکان‌های تاریک، بیشترین نور را جذب کند و تصاویر واضحی را ثبت کند. حالت پرتره هم در آیفون ۱۱ ارتقا یافته و جداسازی بک‌گراند و بهبود پیدا کرده است.

گوشی آیفون 11 - iphone 11

آیفون ۱۱ در شش رنگ عرضه شد. حس و حال این دستگاه همچنان مانند آیفون ۶، ۷ یا ۸ است ولی نمایشگر ۶.۱ اینچی آن، تمام بخش جلویی آیفون را پوشانده است.

نمایشگر آیفون ۱۱، روشنایی خوبی دارد و نسبت به لمس، سریع واکنش نشان می‌دهد. این نمایشگر همچنین می‌تواند در زیر نور مستقیم آفتاب هم به خوبی تصاویر را به نمایش در آورد.

با هر بار شارژ آیفون ۱۱، می‌توان حداقل ۲۴ ساعت با دستگاه کار کرد. البته برای پر شدن باتری آن باید حدود ۳ ساعت به شارژر وصل باشد.

سرعت کلی آیفون ۱۱ در اجرا اپ‌ها و بازی‌ها بسیار سریع و روان است تا هنگام کار با آن بفهمید که با چه گوشی قدرتمندی روبرو هستید.

در مجموع به جرات می‌توان گفت که آیفون ۱۱ جزو بهترین گوشی‌های دنیا است که با توجه به قیمت‌اش، امکانات و قابلیت‌های متعدد این دستگاه بی‌نظیر است. خرید این گوشی می‌تواند تا چندین سال همه نیازهای‌تان را از یک گوشی‌همراه برطرف کند.

در نمایشگر آیفون ۱۱، به جای پنل OLED از پنل LCD استفاده شده است و که انحصاری فقط متعلق به شرکت اپل است و آن را “Liquid Retina” می‌نامد.

 

گوشی سامسونگ  A10s  Galaxy

اگر همچنان مردد هستید که کدام گوشی را باید بخرید و به دنبال مقایسه گوشی آیفون ۱۱ با گوشی سامسونگ A10s Galaxy هستید، بهتر است همچنان به خواندن ادامه دهید تا همانند ایفون ۱۱، این گوشی سامسونگ را بعضاً مفصل‌تر بررسی کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل A10s  Galaxyاز جمله گوشی های سری A شرکت سامسونگ می‌باشد. این گوشی مدل تکامل‌یافته و اصلاح شده A10  Galaxyمی‌باشد که پیش از آن وارد بازار شده بود. این سری گوشی ها که در طبقه‌بندی بازار در جایگاه میان رده‌ها قرار می‌گیرند در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند.

بطور کلی امروزه شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل، محصولات خود را در سه رده به بازار ارائه می‌کنند. رده پایین که شامل گوشی‌های ارزان قیمت و با امکانات نسبتاً محدود می‌باشد. میان رده که گوشی‌های این گروه دارای امکانات و قابلیت‌های نسبتاً بروز می‌باشد. اما در ساخت اجزای بدنه آن‌ها معمولاً از مواد با قیمت اقتصادی‌تر استفاده می‌شد تا قیمت تمام‌شده گوشی مقرون بصرفه‌تر باشد. بنابراین گوشی‌های لوکس در این رده جای نمی‌گیرند.

در نهایت گوشی‌های رده بالا هستند که از آنها به “پرچمدار” نام می‌برند. در واقع شرکت‌ها در تولید این گوشی‌ها آخرین تکنولوژی روز را به‌کار می‌برند. به عبارت دیگر آخرین دستاوردها و نوآوری‌های یک شرکت در گوشی‌های پرچمدار آن بروز می‌کند که در ساخت آن‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات و مواد بدون درنظر گرفتن وجه اقتصادی آن استفاده می‌شود.

فلسفه تولید گوشی در سه رده، این است که شرکت‌ها به فراخور بودجه‌های مختلف مشتریان‌شان همواره محصولی برای ارائه داشته باشند تا در رقابت با رقبای خود بتوانند بیشترین مشتری وفادار را برای خود نگه دارند و در نتیجه سهم بیشتری از این بازار بزرگ چندین میلیارد دلاری را از آن خود کنند.

حالا ببینیم گوشی سامسونگ مدل A10s  Galaxyچه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد. در نگاه اول طراحی آن به چشم می‌آید. یک طراحی یکپارچه با زوایا و گوشه‌های گِرد که از ویژگی‌های معمول سامسونگ است، در این گوشی دیده می‌شود. قاب جلویی از جنس شیشه اما قاب پشتی از جنس پلاستیک می‌باشد. سطح قاب جلویی براق طراحی شده که بر جلوه بیشتر گوشی کمک کرده است. جنس فریم دور گوشی هم از پلاستیک ساخته شده که در سمت راست آن کلید پاور و در سمت چپ آن کلیدهای ولوم قرار گرفته است.

طول گوشی ۱۵۵.۶ میلیمتر،عرض آن ۷۵.۸ میلیمتر و پهنای آن هم ۷.۸ میلیمتر ضخامت دارد و ۱۸ گرم وزن دارد. بطور کلی نوع طراحی، ابعاد، وزن و محل قرارگیری کلیدها به گونه‌ای هست که کارکردن با یک دست را برای مدت طولانی و بدون خستگی با این گوشی امکان پذیر کرده است. در قسمت بالای قاب جلویی یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در وسط جانمایی شده است و عنصر دیگری بر روی این قاب وجود ندارد که این یکپارچگی صفحه و قاب رویی را بیشتر نشان می‌دهد. در طراحی صفحه نمایش تلاش شده تا میزان حاشیه دور صفحه به حداقل ممکن برسد که در این زمینه با توجه به رده این گوشی این امر تا حدودی محقق شده است. در قاب پشتی اما در قسمت بالا سمت چپ دو سنسور دوربین ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. البته دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تعیین عمق کاربرد دارد. یک فلش ال ای دی نیز در پایین سنسورها برای تامین نورکافی در فضاهای کم نور و تاریک قرارگرفته است.

اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶.۲ اینچ طراحی شده است که با وضوح تصویری یا رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۲۷۱ppi  (پیکسل بر هر اینچ) را شکل می‌دهد که اگرچه چندان تراکم بالایی نیست اما در عوض مصرف باتری کمتری به همراه دارد ضمن آنکه نمایش تصاویر در این گوشی با کیفیت HD ارائه شده است. در ساخت صفحه نمایش این گوشی از پنل IPS استفاده شده که البته در برابر نور شدید خورشید چندان کیفیت مطلوبی ندارد.

در معرفی مشخصات پردازنده این گوشی باید به تراشهMediatek MT6762 Helio P22 (12 nm) Chipset  اشاره کرد که در کنار پردازنده مرکزی Octa-core Cortex-A53 CPU  از نوع ۶۴ بیتی و با فرکانس ۲ گیگاهرتزی و نیز پردازنده گرافیکی از نوع PowerVR GE8320 GPU  یک تیم سخت‌افزاری مناسب برای اجرای همزمان چند برنامه، گشت و گذار در وب و یا تماشای فیلم و انجام بازی ها است. البته برای اجرای بازی‌های سبک تا نیمه‌سنگین می‌توانید روی این گوشی به راحتی حساب کنید اما انجام بازی‌های سنگین مثل آسفالت ۹ با این گوشی چندان روان نیست و در حین بازی لگ‌هایی را مشاهده خواهید نمود. همچنین رم بکار رفته در این گوشی ۲ گیگابایت می‌باشد که در حالت بسته بودن تمام برنامه ها حدود ۷۵۰ مگابایت از آن در دسترس می‌باشد.

این گوشی با یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی ارائه شده که می‌تواند بطور معمول برای حدود یک روز انرژی لازم را تامین کند که بسته به میزان و کیفیت استفاده از گوشی این مدت زمان تغییر پذیر می‌باشد. بدیهی است باتری بکار رفته در این مدل گوشی همانند سایر گوشی‌های هم نسل خود غیرقابل تعویض می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات درنظر گرفته شده در این گوشی میان رده سامسونگ می‌توان به درگاه microUSB  ورژن ۲ اشاره کرد. اگرچه این گوشی امکان شارژ سریع را ندارد اما در عوض از نسل پنجم بلوتوث پشتیبانی می‌کند، قابلیت پخش رادیو دارد، از طیف وسیع ۱۶ میلیون رنگ در نمایش تصاویر استفاده می‌کند و امکاناتی همچون hotspot و wifi direct  را پشتیبانی می‌کند.

گوشی سامسونگ  A10s  Galaxy

شرکت سامسونگ این گوشی را با به‌روزترین سیستم عامل اندروید عرضه شده که Pie می‌باشد، ارائه نموده است که در کنار حافظه ۳۲ گیگابایتی یک موبایل نسبتاً ب‍‌ه‌روز را در میان رده‌های خود معرفی کرده است البته از این میزان ۲۳ گیگابایت آن در دسترس بوده و مابقی در اختیار سیستم عامل و اجزای جانبی آن می‌باشد.

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، گوشی A10s  Galaxyنسخه اصلاح شده از گوشی A10  Galaxy می‌باشد که از جمله آن موارد می‌توان به اضافه شدن سنسور اثر انگشت اشاره کرد که به‌شکل مستطیل – منحنی بر روی قاب پشتی طراحی شده است که وجود این سنسور مزیت قابل توجهی است. از دیگر تغییراتی که در گوشی A10s  Galaxy نسبت به مدل پایه مشاهده می‌شود می توان به اصلاح کیفیت دو دوربین اصلی و یا طراحی باتری قدرتمندتر اشاره کرد.

اما شاید یکی از تغییرات مناسب در جهت بهینه شدن کارکرد گوشی A10s  Galaxy تغییر مکان اسپیکر گوشی می‌باشد. در مدل A10  Galaxyمحل اسپیکرها در قسمت پایین سمت چپ قاب پشتی قرار داشت که چون در هنگام نگه داشتن گوشی معمولاً این فضا با دست پوشانده می‌شود باعث خفگی صدا می‌شد و کیفیت صدا را نامطلوب می‌ساخت که این مورد در گوشی A10s  Galaxy اصلاح شده و مکان قرارگیری اسپیکر به بخش زیرین گوشی تغییر داده شده و به این ترتیب کیفیت صدای شنیده شده از اسپیکرها به سطح مطلوب و مناسب رسیده است.

سامسونگ در بحث امنیت این گوشی علاوه بر سنسور اثر انگشت، قابلیت تشخیص هویت از طریق چهره را نیز در نظر گرفته است که این وظیفه بر عهده دوربین سلفی قرار داده شده است. اگرچه بدلیل معمولی بودن کیفیت دوربین نباید در نور کم انتظار عملکرد مطلوب از سیستم تشخیص چهره را داشت.

 

امیدواریم که با مقایسه گوشی آیفون ۱۱ با گوشی سامسونگ A10s Galaxy و توجه به انتظاراتی که از یک گوشی هوشمند دارید، بتوانید دستگاه مورد نیازتان را انتخاب کنید.

 

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین گوشی‌های آیفون اینجا کلیک کنید

 

۳ پاسخ

  1. برای کسی که گوشی آیفون تا حالا دستش نبوده و الان بخواد بگیره بنظرتون اون قابلیت ها و راحتی ای با اندرویده رو میشه از
    آیفون انتظار داشت؟

    1. سلام. من همیشه به کسانی که تازه میخوان از محصولات اپل استفاده کنن میگم : یه دنیای جدیده که تا پیش از این هیچ‌وقت تجربش نکردین. واقعا خاصه. مطمئن باشید//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط