اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » رفع مشکلات اپل آیدی

رفع مشکلات اپل آیدی

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

ساخت اپل ایدی در ایران مشکلات خودش را دارد و به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم رفع مشکلات اپل آیدی که کاربران با آن مواجه هستند، را به شما آموزش دهیم.

Apple ID که نوعی حساب کاربری برای احراز هویت کاربران اپل است، از طرف کمپانی اپل برای هر فرد تعریف می­‌گردد. داشتن این حساب کاربری برای استفاده از خدماتی که کمپانی اپل ارائه می­‌دهد، بسیار واجب است. زیرا در صورت نداشتن این شناسه نمی­‌توانید از امکانات گوشی یا دستگاه اپل خود استفاده نمایید. با استفاده از این شناسه علاوه بر امنیت می­‌توانید به سرویس‌­هایی چون: App Store ، iWork ، iCloud  و iTunes Store دسترسی پیدا کنید. همانطور که می­‌دانید در ایران به دلیل وجود تحریم­‌ها، ممکن است در هنگام ایجاد حساب کاربری با مشکلاتی برخورد کنید. به همین دلیل برخی از افراد برای رهایی از این مشکلات برای داشتن اپل آیدی، ترجیح می­‌دهند که آن را خریداری نمایند. اما در حقیقت، ساخت اپل آیدی کار پیچیده‌­ای نیست و می­‌توان آن را به راحتی و بدون هیچ­گونه هزینه­‌ای ایجاد نمود. استفاده از این شناسه کاربری، ممکن است در برخی مواقع مشکلاتی را برای کاربران خود به همراه داشته باشد. در زیر به خطاهای اپل آیدی و روش­‌های رفع آنها پرداخته­‌ایم.

 

رفع مشکل درخواست مکرر رمز عبور اپل آیدی کاربر:

دلایل وجود این اختلال در دستگاه با دو موضوع ارتباط مستقیم دارد. اولین موضوع ایجاد این اختلال ممکن است به دلیل به روزرسانی جدیدی باشد که در آیفون خود انجام داده‌­اید و موضوع دوم مربوط به این است که شما به تازگی با استفاده از یک فایل بک‌آپ محتوای آن را ریستور کرده باشید. برای رفع این مشکل راه حل­‌های مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین روش­‌ها در اینجا آمده است.

برای رفع مشکل گفته شده، می­‌توانید دستگاه خود را ری‌­استارت نمایید. با فشردن دکمه‌های پاور (Power) و هوم (Home) ، دستگاه را هارد ریست (Hard Reset) نمایید و در صورتی که مشکل برطرف نشد از روش “Reset Settings” استفاده کنید. برای دسترسی به این گزینه وارد Settings دستگاه خود شوید و گزینه General را انتخاب کرده و به بخش Reset رفته و روی گزینه Reset All Settings کلیک نمایید. با استفاده از مراحل گفته شده تمامی تنظیمات پیشین آیفون‌تان ریست می­‌شود.

ممکن است دوست داشته باشید

بررسی بخش‌­های app store، iTunes store، purchase و بروزسانی­‌های انجام شده، روشی دیگر برای رفع این مشکل است. پس ابتدا به اپ استور رفته و در بخش Purchased Apps اپلیکیشن­‌هایی که خریداری کرده­‌اید را بررسی کنید. یا اگر به تازگی اپلیکیشنی را به روزرسانی و یا نصب نموده­‌اید ممکن است خطای دریافتی مربوط به این موضوع باشد. در این صورت باید اپلیکیشنی که باعث ایجاد این خطا شده است را پاک کنید. یا در بخش Settings، وارد iTunes & App Store خود شده و از حساب کاربری اپل آیدی خود خارج شده و مجددا لاگین کنید. اگر مشکل برطرف نشد بخش‌هایی نظیر iCloud، iMessage و iFaceTime  را بررسی نمایید و در صورت اینکه از محتوای آیفون خود فایل بک آپ تهیه کرده‌­اید، وارد تنظیمات سرویس iCloud خود شده و حساب کاربری تعریف شده برای آن را کاملا حذف کنید و تنظیمات iMessage و iFaceTime را چک نمایید.

روش ساده دیگر، بروزرسانی سیستم عامل آیفون است. گاهی اوقات ممکن است این مشکل به دلیل به روز نبودن سیستم عامل آی او اس شما به وجود بیاید. برای بروزرسانی ابتدا به بخش Settings دستگاه خود بروید، سپس گزینه General را انتخاب کرده و روی گزینه Software Update کلیک نمایید. فراموش نکنید که از سرویس iCloud دستگاه خارج شوید و در صورت ریستور کردن فایل بک‌آپ اگر از شما مشخصات اپل آیدی خواسته شد، از وارد کردن مشخصات بپرهیزید و گزینه Skip را انتخاب کنید، تا فرآیند بازیابی اطلاعات دستگاه­‌تان به پایان رسد و بعد در بخش iCloud مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید. روش‌های دیگری نیز برای برطرف کردن این خطا وجود دارد که نسبت به روش‌­های گفته شده پیچیده­‌تر است. در اینجا سعی کردیم روش­‌های ساده را در اختیارتان قرار بدهیم.

رفع مشکلات اپل آیدی (review):

اگر در زمان ساخت اپل آیدی، یکی از مراحل اصلی را نادیده گرفته باشید، معمولا با این خطا روبه‌­رو می­‌شوید. خطای review  به معنی این است که باید اطلاعات دقیق­‌تری از خود وارد نمایید. به طور کلی شما باید اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، ایمیل معتبر، پسورد مورد نظر، تاریخ تولد به میلادی، سوالات امنیتی و پاسخ به آ‌ن‌ها، آدرس، عنوان و روش پرداختی را برای ساخت اپل آیدی خود ارائه دهید. اگر بخواهید اپل آیدی خود را در نرم­‌افزاری چون آیتونز sign in کنید، معمولاً با این مشکل برخورد خواهید کرد و از شما خواسته می­‌شود که اطلاعات مربوط به آدرس خود و همچنین روش پرداختی خود را وارد نمایید. اما اگر همه مراحل ساخت اپل آیدی را از طریق سایت انجام دهید همه اطللاعات در آنجا به طور کامل از شما خواسته می­‌شود و دیگر با مشکل review مواجه نمی­‌شوید. تنها روش حل این مشکل که می­‌توان به آن اشاره نمود، استفاده از نرم افزارهای تغییر­دهنده آی پی و بعد وارد کردن اطلاعات آدرس و روش پرداختی است.

رفع مشکلات اپل آیدی (مشکل وصل نشدن اپل آیدی:

ارور please contact itunes support to complete this transaction که معمولاً در آخرین مراحل ساخت اپل آیدی رخ می­‌دهد، به دلیل عدم تطبیق آی پی است که از طریق اینترنت به آن متصل شده­‌اید. به طور مثال : اگر با آی پی ایران در حال ساخت اپل آیدی خود باشید، ولی کشور محل اقامت خود را آمریکا انتخاب کرده باشید، اپل آیدی شما وصل نخواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل، باید آی پی شما با محل اقامتی که برای خود انتخاب کرده‌­اید، هم­خوانی داشته باشد. با استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی متناسب با محل اقامت انتخاب شده، مشکل وصل نشدن اپل آیدی نیز برطرف می­‌گردد.

رفع مشکل غیر­فعال شدن اپل آیدی:

با غیر­فعال شدن اپل آیدی، از دو روش ایمیل نجات و یا پاسخ به سوال­‌های امنیتی می­‌توانید این مشکل را برطرف سازید. پس فراموش نکنید که داشتن ایمیل نجات در این مواقع می­تواند کمک بزرگی به شما کند.

رفع مشکلات اپل آیدی (Verification Failed) :

علت ارور For assistance ,contact iTunes Support به خاطر استفاده از نرم افزار تغییردهنده آی پی است. برای برطرف کردن این خطا، در درجه اول باید از نرم افزارهای تغیردهنده آی پی معتبر استفاده کنید. اما در صورت رفع نشدن خطا، می­‌توانید ساعت و Time Zone کامپیوتر خود را به کشور دیگری نظیر آمریکا تغییر داده و بعد آی پی خود را مطابق با آن تغییر دهید. در صورت اختلال در اتصال دستگاه به اینترنت، مجددا Time Zone را با ایران تنظیم نمایید.

رفع مشکلStore  Cannot Connect to iTunes در اپل آیدی:

این ارور به طور کلی به دلیل عدم امکان ارتباط دستگاه با اپ استور روی دستگاه نمایان می­‌شود و یکی از دلایل اصلی آن تحریم­‌های کمپانی اپل در ایران است. برای رفع این خطا مطابق دستور Settings > General > Date and Time > Set Automatically  عمل کرده و آن را off کنید  و تاریخ را به یک سال عقب  برگردانده و بعد به app store بروید. اگر مشکل برطرف نشد این بار مراحل بالا را طی کرده و گزینه Set Auyomatically  را به حالت On در بیاورید.

خطای ۱۰۰۹ در دستگاه های آیفون:

این خطا که به دلیل قرار گرفتن آی پی ایران در لیست سیاه کمپانی اپل است، به اپل آیدی مرتبط نیست. همانطور که می­‌دانید شما در صورتی که به اینترنت متصل می­‌شوید، یک آی پی به شما اختصاص داده می‌­شود که از طریق آن هویت شما ( کشور و … ) در فضای اینترنتی مشخص می­‌گردد. اگر آی پی شما بلاک شود، شما با خطای ۱۰۰۹ روبه­رو می­‌شوید و نمی‌­توانید برنامه‌­ای را از اپ استور دانلود و یا نصب نمایید. برای رفع این مشکل نیاز به استفاده از V.P.N است. با استفاده از وی پی ان، ای پی شما به کشور دیگری تغییر پیدا می­‌کند. البته در برخی مواقع تغییر دادن شبکه اینترنت (استفاده از ۳G خط یا استفاده از اینترنت شرکتی دیگر) این مشکل را برطرف می­‌سازد، زیرا شرکت­‌های سرویس‌­دهنده اینترنتی، بازه­‌های خاصی از آی پی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که ممکن است این آی‌پی­‌ها توسط اپل مسدود نشده باشند.

روش­‌های فوق برای رفع مشکلات اپل آیدی در استفاده عمومی از آن است. این مشکلات همانطور که گفتیم عمده­‌ترین مشکلات برای کاربران هستند. امیدواریم با استفاده از این روش‌­ها ­بتوانید مشکلات اپل آیدی خود را حل نموده و تا حدودی تحریم­‌های اعمال شده را دور بزنید و با به کارگیری این روش‌­ها استفاده کاربردی­‌تری از دستگاه‌­های اپل خود داشته باشید.

روش ساخت اپل ایدی را در اینجا می‌توانید بخوانید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین گوشی‌ آیفون اینجا کلیک کنید

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت