اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » معرفی آخرین سرفیس لپ تاپ؛ سرفیس ۳

معرفی آخرین سرفیس لپ تاپ؛ سرفیس ۳

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

سرفیس لپ تاپ‌های مایکروسافت همیشه جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات دیجیتال در دنیا قرار دارند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی آخرین سرفیس لپ تاپ یعنی سرفیس ۳ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شرکت مایکروسافت که نام آن با عرضه ویندوز برای رایانه‌های شخصی در ذهن بسیاری از ما نقش بسته، سال‌هاست که در حوزه محصولات الکترونیکی فعالیت دارد. این کمپانی در راستای تولید محصولات مطلوب و بی‌نقص فعالیت‌های زیادی داشته و بسیاری از محصولات آن در پیشرفت تکنولوژی تاثیرگذار بوده است. البته ناگفته نماند که این کمپانی شهرت خود را بیشتر مدیون نرم افزاری چون آفیس و سیستم عامل ویندوز است. همچنین در دنیای امروز این کمپانی به رقابت سختی با دیگر شرکت های موفق در دنیا مشغول است. محصولات این کمپانی که شامل لپ‌تاپ‌ها،کنسول‌های بازی، تبلت‌ها و هزاران محصول دیگر می‌شود، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

مایکروسافت اولین محصولات کامپیوتری خود را که تمامی قطعات آن توسط همین شرکت تولید شده بود، در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲ با نام سرفیس (به معنی سطح) معرفی کرد. تولید یک دستگاه کامپیوتری توسط شرکتی که تا به آن زمان فعالیتش ساخت ویندوز و نرم افزارها بود، از نظر کاربران کاملا غیر منتظره بود. سرفیس بوک، سرفیس پرو، سرفیس استودیو، همه از محصولات خانواده سرفیس هستند که مایکروسافت با آن‌ها توانایی خود را در تولید رایانه‌های شخصی به رخ کشید و ثابت کرد که سیستم های ویندوزی هم می‌توانند محصولاتی بی عیب و نقص باشند.اگر نیاز به تعمیرات سرفیس داشتید آروندگارانتی به شما کمک میکند.آخرین سرفیس لپ تاپ

شرکت اپل در آن زمان آیپدهای خود را محصولی خلاقانه می‌دانست اما شرکت مایکروسافت با رونمایی از محصولات خود که تبلت‌هایی نازک بودند و مانند یه کامپیوتر کار می‌کردند، کار آیپدها را به اتمام رساندند. در نظر بسیاری از افراد، سرفیس پرو ۳ انقلابی در سیستم‌های کامپیوتری بود که به عنوان برترین کامپیوتر قرن نیز آن را نامیده‌اند. مایکروسافت با طراحی لپ تاپ‌های سرفیس گویی محصولات خانواده سرفیس را کامل‌تر نمود. لپ‌تاپ‌های این شرکت از نظر ظاهری بسیار شکیل هستند. مایکروسافت بر روی زیبایی ظاهری این محصول بسیار متمرکز بوده است. پیش از اینکه به بررسی آخرین لپ تاپ سرفیس بپردازیم، بهتر است کمی با لپ‌تاپ‌های مایکروسافت بیشتر آشنا شویم.

لپ‌تاپ‌های اولیه ای که توسط این شرکت به بازار عرضه شد به معنای واقعی یک لپ‌تاپ بود و در آن مانند تبلت‌ها که دارای پایه‌‌ای با قابلیت باز‌شدن تا زاویه‌ی ۱۶۵ درجه و نمایشگر با قابلیت جدا شدن از پایه بودند، دیگر خبری نبود. داخل (سطح کیبورد) این لپ‌تاپ‌ها از پارچه‌ای به‌نام آلکانتارا ساخته شده که جنس آن شباهتی بسیار به جیر و چرم دارد. این پارچه دارای دوام بسیار بالایی است و در برابر لکه و نفوذ مایعات از خود مقاومت بالایی را نشان می‌دهد و بدنه آن‌ها آلمینیومی بوده و پوشش آن به گونه ای است که اثر انگشتی روی آن باقی نمی‌ماند. برای نمایشگر آن از پوشش گوریلا گلس ۳ استفاده شده و از نمایشگری ۱۳.۵ اینچی پیکسل‌سنس با رزولوشن نامتعارف ۱۵۰۴ × ۲۲۵۶ بهره می‌برد. نسبت تصویر در آن ۳ به ۲ انتخاب شده است؛ این نسبت تصویر باعث افزایش ارتفاع صفحه‌نمایش لپ‌تاپ نسبت به نمونه‌های دیگر می‌شود و برای کیبورد آن از دکمه‌های پلاستیکی استفاده شده است تا به پارچه سطح آن هماهنگی داشته باشد. همچنین ابعاد کیبورد جزیره‌ای سرفیس لپ‌تاپ، معادل ۱۰ × ۲۷.۵ سانتی‌متر است. ترک‌پد آن دارای پوششی شیشه ای است با ابعاد ۷ × ۱۰.۵ سانتی‌متری که از ۵ انگشت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این لپ تاپ‌ها (آخرین لپ تاپ سرفیس) ویندوز ۱۰ اس است که به‌صورت پیش‌فرض قادر به اجرای اپلیکشن‌های خارج از استور نیست.

ممکن است دوست داشته باشید

در جدول زیر نگاهی کلی به مشخصات لپ تاپ سرفیس کرده‌ایم.

مشخصات لپ تاپ سرفیس لپ تاپ
صفحه نمایش نمایشگر ۱۳.۵ اینچی پیکسل سنس با قابلیت دریافت ۱۰ لمس به صورت هم زمان
رزولوشن ۱۵۰۴×۲۲۵۶ پیکسل
تراکم ۲۰۱ پیکسل بر اینچ
نسبت تصویر ۳:۲
پردازنده Intel Core i5-7200U نسل ۷
Intel Core i7-7660U نسل ۷
فضای ذخیره سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت اس‌اس‌دی
حافظه ی رم ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت
۱۸۶۶ مگاهرتز LPDDR3
گرافیک Core i5: Intel HD graphics 620
Core i7: Intel Iris Plus Graphics 640
دوربین جلو ۷۲۰‌پی
تشخیص چهره به‌وسیله‌ی Windows Hello
اسپیکر اسپیکرهای استریوی Omnisonic
به همراه Dolby Audio Premium

پورت ها

یک عدد پورت USB 3.0 سایز کامل
مینی‌دیسپلی‌ پورت
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
Surface Connect
سنسورها سنسور نور محیط
شبکه Wi-Fi: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac compatible
Bluetooth Wireless 4.0 technology

امنیت

چیپ TPM برای مصارف اینترپرایز

قلم

Surface Pen
وزن(کیلو گرم)

 

۱.۲۵ کیلوگرم
 

ابعاد(میلی متر)

 

۱۴.۴۷ × ۲۲۳.۲ × ۳۰۸.۰
سیستم عامل ویندوز ۱۰

از نکات مثبت لپ‌تاپ‌های سرفیس می‌توان به طراحی زیبا، نمایشگر بسیار باکیفیت، عمر باتری بالا، عملکرد روان و سریع و بدنه مستحکم و از نکات منفی آن می‌توان به محدودیت‌های ویندوز ۱۰ اس، پورت‌های نامحدود و فاقد پورت Type C، سرعت پایین‌تر از حد انتظار حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد.

آخرین سرفیس لپ تاپ: سرفیس ۳

آخرین سرفیس لپ تاپ مایکروسافت، لپ تاپ سرفیس ۳ نام دارد که بسیاری از مشکلات مدل‌های قبلی  را برطرف ساخته است. از مهم‌ترین تغییرات آخرین سرفیس لپ تاپ نسبت به مدل‌های قبلی اضافه شدن پردازنده گرافیکی شرکت AMD با نام Radeon RX Vega است. اکثر شرکت های سازنده لپ‌تاپ از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند و به دلیل مصرف باتری و حرارت بالاتر در ازای قدرت یکسان با چیپ‌های اینتل،به ای ام دی ها اعتمادی ندارند. اما همکاری دو شرکت مایکروسافت و ای ام دی موجب شد که پردازنده ای اختصاصی برای آخرین سرفیس لپ تاپ ساخته شود. برای این چیپ اختصاصی یک هسته اضافی در پردازنده گرافیکی رادئون وگا Radeon RX Vega قرار داده شده است تا آخرین سرفیس لپ تاپ مایکروسافت را به لقب قوی‌ترین لپ تاپ در این کلاس نائل کند. پردازنده مرکزی آن نیز با نامRyzen  توسط شرکت ای ام دی ساخته شده است.

این شرکت علاوه بر نسخه ۱۳ اینچی، نسخه‌ای با صفحه نمایش ۱۵ اینچ هم برای آخرین لپ تاپ سرفیس ارائه کرده است. در نسخه ۱۵ اینچ به دلیل استفاده از پردازنده گرافیکی رادون و پردازنده مرکزی رایزن شاهد حذف پارچه آلکانتارا و استفاده از بدنه تمام فلز هستیم تا تبادل حرارتی به خوبی انجام شود زیرا درجه حرارت تولیدی توسط چیپ‌های AMD در مقایسه با Intelبالاتر است و زمانی که لپ‌تاپ به فرکانس ۴ گیگاهرتز می‌رسد، توان مصرفی ۳۵W را خواهد داشت.

نسخه ۱۳.۵ اینچی همانند سابق پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل و پردازنده گرافیکی آنبرد Intel Iris Plus را دارا است مایکروسافت در طراحی جدید لپ‌تاپ‌های (که شامل آخرین سرفیس لپ تاپ هم است)  خود مشکل کمبود پورت تایپ سی را برطرف کرده است و علاوه بر آن پورت یو اس بی تایپ ای را نیز قرار داده است تا حافظه‌های فلش و لوازم جانبی رایج بدون نیاز به تبدیل به آن متصل شوند. کیبورد آخرین سرفیس لپ تاپ با فاصله جابه‌جایی ۱.۳ میلیمتر دکمه‌ها، امکان تایپ راحت و لذت‌بخش‌تری را ارائه می‌دهد و همچنین فضای ترک‌پد آن به اندازه ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین شارژ سریع ۸۰ درصد در کمتر از یک ساعت، قابلیتی است که تا به حال روی هیچ کامپیوتر همراه دیگری وجود نداشته است.

از دیگر امکانات آخرین سرفیس لپ تاپ می‌توان ارتقا نوع حافظه RAM به DDR4، استفاده از Windows Hello  که قفل‌گشایی را به سرعت توسط ترکیب تشخیص عنبیه چشم و صورت شما فراهم می‌آورد، قابلیت باز شدن آسان که تعویض آسان حافظه SSD دستگاه را فراهم می‌سازد، سهولت در باز شدن صفحه نمایش، نسخه‌ای با ۳۲GB حافظه RAM،قوی‌تر و سبک‌تر و نازک‌تر از Apple MacBook Air را نام برد. Surface Laptop 3 در چهار رنگ اصلی، مشکی مات Matte Black ، طلایی شنی یا ماسه ای Sandstone Gold نقره ای پلاتینی Platinum و آبی کبالت Cobalt Blue  عرضه می‌شود.

اگر قصد خرید آخرین سرفیس لپ تاپ مایکروسافت را دارید، حتما به صفحه‌ی فروشگاه آروند و قسمت فروش سرفیس نیز سر بزنید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین سرفیس لپ تاپ اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط