اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » دوره پنجم ” نوآورد روز ” آواتک برگزار شد

دوره پنجم ” نوآورد روز ” آواتک برگزار شد

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

دوره پنجم نوآورد روز آواتک در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

 محسن ملایری، مدیرعامل آواتک، در این رویداد گفت: اکنون به نظر می‌رسد که زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا در ایران بسیار خوب شکل گرفته و ده‌ها شتاب‌دهنده در کشور در حال توانمندسازی استارت‌آپ‌ها هستند و صندوق‌های جسورانه قانونمند شدند.

وی افزود: زمانی شرکت‌های بزرگ فکر می‌کردند استارت‌آپ‌ها تهدید هستند، اما الان کسب‌و‌کارهای نوپا برای رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فرصت هستند.

وی گفت: هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف بانکی و سلامت نوآوری‌هایی صورت می‌گیرد و تمام این خلاقیت‌ها توسط کسب‌و‌کارهای نوپا انجام می‌شود

وی تاکید کرد: هم‌اکنون شرکت‌‌های بزرگ برای مشکل خود راه‌حل‌های بی‌شماری پیدا کردند، یکی از راه‌حل‌ها سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها است. براساس گزارش موسسه اینسید ۶۸ درصد شرکت‌ها با استار‌ت‌آپ‌ها تعامل می‌کنند. شرکت‌ها بیشتر این استارت‌آپ‌‌ها را در رویدادها، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد پیدا می‌کنند.

ممکن است دوست داشته باشید

وی گفت: آواتک، طی حدود سه سال از میان ۲۷۵۰ استارتاپ متقاضی ۴۴ مورد آنها را گزینش کرد پذیرفت که این یعنی ۲ درصد از تمام این تعداد و مفهوم آن گزینش دقیق از میان تقاضاهاست. بر این بستر ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد، ۵۵ درصد جذب سرمایه اتفاق افتاد و با ۳۴ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی ۲۲ میلیارد جذب سرمایه صورت گرفت.

ملایری دسترسی به سرمایه و بهبود فضای کار را ازجمله چالش‌های حوزه استارتاپ‌ها برشمرد که شتاب‌دهنده‌ها در کوشش برای تسهیل آنها هستند.

در ادامه این مراسم سعید رحمانی، مدیرعامل سرآوا،کارآفرینی موفق را متکی بر پشتکار و عشق به کار دانست و گفت:. چالش کنونی ما در حوزه استارتاپ‌ها شاید در سمت سرمایه‌گذاران، روش فکری و عملکردی سنتی انها باشد که در سمت ارآفرینان غیرسنتی و مدرن است و این تقابل به وجود می‌آورد و از ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران می‌کاهد. کارآفرینان هم باید به این باور برسند که کارآفرینی هدف نیست بلکه مسیری است که باید برای موفقیت پیموده شود.

در ادامه هشت تیم استارتاپی که به تازگی در چرخه شتاب‌دهندگی آواتک به فرصت رشد دست یافتند به معرفی خود پرداختند. تیم «چه ‌گوارا» با ایده توزیع برندهای معتبر آب معدنی در راستای تسهیل خرید و حفظ محیط زیست به نشانی اینترنتی، تیم “Storm” برای انجام امور حسابداری ابری و آنلاین، تیم “BDOK” فروشگاه‌سازی با ایده بهترین راهکار برای فروش اینترنتی تحت برند فروشنده، تیم «پرداختم» اپلیکیشن پرداخت خرد برای حل مشکل کرایه تاکسی‌ها، تیم “Unesh” دستیار آموزشی آنلاین، تیم کایت به‌عنوان راهکار جامع ارسال مرسولات پستی سرار کشور، تیم «کافه‌ تدریس» به‌عنوان پلتفرم آنلاین کلاس‌ها و یافتن مدرسان خصوصی آنلاین و تیم “Retain” با ارائه ابزار کاربردی در فروشگاه‌های آنلاین در راستای تحلیل رفتار مشتریان و ارتباط و راهنمایی آنها.

به گزارش تصویر روز به نقل از پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات، شرکت آواتک با تکیه بر شتاب‌آور و آینده‌باور بودن پشتیبان کارآفرینان جسوری است که از تحول و نوآوری نمی‌هراسند و در این راستا استارتاپ‌ها را با شبکه بزرگ و موفق مربیان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خود ارتباط می‌دهد تا آ‌نها تجربیات‌شان را در اختیار تیم‌ها قرار دهند.

شایان ذکر است در این مراسم که صبح امروز چهارشنبه در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد ، علاوه بر کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه ، سید مهدی میر مهدی رییس اتحادیه صنف فناورن رایانه تهران و اعضای هیات مدیره و کارشناسان شرکت آروند نیزحضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت