اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » کامپیوتر همه‌کاره مایکروسافت؛ مدل سرفیس استدیو-بی (surface studio-b)

کامپیوتر همه‌کاره مایکروسافت؛ مدل سرفیس استدیو-بی (surface studio-b)

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کامپیوترهای امروزی علاوه برکارآیی­‌های زیاد، جز لوکس­ترین و زیباترین وسایل محل کار یا خانه به حساب می‌آیند. در انتخاب کامپیوترها که در درجه اول کارآیی آنها مورد اهمیت است، عواملی چون ابعاد و زیبایی نیز دارای اهمیت هستند؛ زیرا در دکوراسیون محیط کار نقش بسزایی دارند. محصول جدید شرکت مایکروسافت با نام سرفیس استدیو-بی، بدون شک نمونه­‌ای از این کامپیوترها است. متن زیر درباره مشخصات این کامپیوتر همه‌کاره و حرفه­‌ای است.

در ۲۶ اکتبرسال ۲۰۱۷ میلادی مایکروسافت از محصولی رونمایی کرد، که تا تاریخ مذکور هیچ­گاه محصولی از آن نوع تولید نشده بود. این محصول چیزیست شبیه به یک اختراع، با نام کامپیوتر همه کاره سرفیس استدیو که علاوه بر زیبایی، امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار داده است.

اگر بخواهیم به جستجوی دستگاهی شبیه به Surface Studio بپردازیم، به یک محصول به نام سینتیک Cintiq از شرکت وکوم Wacom می‌رسیم که یک سال قبل از سرفیس استدیو معرفی شده بود. این محصول دارای صفحه نمایش بزرگی بود و لولاهایی به منظور چرخش داشت، که کار با قلم را راحت­تر می­کرد. اما این دستگاه فقط یک صفحه نمایش بود و همانند یک مانیتور، باید آن را به دیگر تجهیزات متصل کرد .

Surface Studio-b  بدون شک برترین و مجلل­‌ترین کامپیوتر قرن است که چنین صفحه نمایش خارق‌العاده‌ای دارد. طراحان حرفه‌­ای فتوشاپ، بازار هدف این صفحه نمایش­‌های فوق العاده هستند و همان رنگی را به شما نشان می‌د‌هند که در دنیای واقعی آن را مشاهده می­‌کنید. این محصول دارای صفحه نمایش ۲۸ اینچی لمسی، بدنه­‌ی­ نقره­‌ای رنگ آلومینیومی بسیار زیبا و وضوح تصویر ۳۰۰۰×۴۵۰۰ پیکسل است.

این کامپیوترها به خاطر نداشتن کیس فضای کمی را اشغال می­‌کنند و ظاهر شیک‌­تری دارند و در سازمان­‌ها، ادارات، فروشگاه­‌ها و دفاتر کار بسیار پرمصرف هستند. شرکت مایکروسافت برای این محصول، سیستم عامل ۶۴ بیتیWindows 10 pro  را در نظر گرفته است.

ممکن است دوست داشته باشید

تکنولوژی­‌های متنوعی که در طراحی surface studio-b استفاده شده باعث می‌شود بدون توجه به حالت قرار گرفتن، تنها با یک دست، زاویه دلخواه خود را برای کار با دستگاه انتخاب نمایید. surface studio  با صفحه نمایش بزرگ و بسیار باریک ۲۸ اینچی و لمسی به شما این اجازه را می‌دهد تا طرح‌های خود را بر روی کامپیوتر پیاده کنید و لذت ببرید تا با تلاش و خلاقیت، افکار و ایده­‌هایتان را به حقیقت تبدیل کنید. مایکروسافت در این مدل علاوه بر سه فنر که وظیفه انتقال نیرو را دارند، سه صفحه فلزی نیز داخل قسمت صفحه نمایش قرار داده است، تا وزن کاربری را که به منظور طراحی به آن تکیه می‌دهد، تحمل کند.

از ویژگی­‌های مهم سخت افزاری این مدل پردازنده مرکزی Corei7 اینتل، رم ۳۲ گیگابایتی، حافظه داخلی دو ترابایتی، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 980M انویدیا با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی هستند. در این مدل وجود پردازشگر گرافیکی مجزا باعث شده است تا اجرای برنامه­‌های گرافیکی و ادیت عکس هم به راحتی امکان پذیر باشد. سخت افزارهای به کار گرفته شده در این مدل، برای انجام امور روزمره و برنامه­‌های اداری مناسب هستند.

کامپیوتر همه کاره Surface Studio-b، وب‌کم ۵ مگاپیکسلی و بلندگوی استریوی داخلی دارد، که برای پخش موسیقی و یا ارتباط تصویری در یک اتاق بسیار کارآمد است.

مایکروسافت از جمله امکاناتی که برای تبادل اطلاعات در این مدل در نظر گرفته است، اتصال شبکه Wifi، چهار پورت usB 3.0، پورت شبکه داخلی LAN است، که تنوع خوبی دارد. همچنین برای اینکه شما بتوانید دستگاه را به یک مانیتور و یا تلویزیون جداگانه وصل کنید دو خروجی تصویر HDMI و VGAدر دستگاه تعبیه شده است.

 

سرفیس استدیو

ابعاد این مدل از کامپیوتر ۸۷×۴۳۸۰۹۰×۶۳۷۰۳۵ میلیمتر و وزن آن ۵۶/۹ کیلوگرم است. در کامپیوتر همه کاره surface studio-b ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت و ظرفیت حافظه رم ۱۶ گیگا بایت است و نوع حافظه داخلی در این مدل از نوع هارد دیسک و در حافظه رم از نوع DORA است.

سازنده کارت گرافیک NVIDIA و مدل کارت گرافیک GeForce GTX  × ۹۶۵M  GDDR5 و حافظه اختصاصی کارت گرافیک ۲GB است. نوع صفحه نمایش در این مدل LED-backlit IPS LCD و دقت صفحه نمایش ۴۵۰۰×۳۰۰۰ پیکسل و صفحه نمایش لمسی و مالتی تاچ و مات است.

از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به کارت‌خوان  و وب‌کم ۱۰۸۰P HD  Video نیز اشاره کرد. همچنین این سیستم مجهز به بلوتوث داخلی است و دارای جک ۵/۳ میلیمتری است، که آن را از سایر مدل­ها متمایز می­کند. ماوس و کیبورد بی سیم، قلم دیجیتال، کابل برق و دفترچه راهنما که در آن توضیحات کامل داده شده است، از دیگر اقلامی هستند که همراه با این دستگاه به مشتری عرضه می‌شوند.

این مدل جدید ترین All in one مایکروسافت به شمار می‌رود. قرارگیری صفحه نمایش Surface Studio  در وضعیت Studio Mode به شما این امکان را می‌دهد که طرح­ها و ایده‌های خود را درست مثل کاغذ روی نمایشگر خلق کنید. به عنوان یکی از بارزترین مشخصه‌های Surface Studio  می‌توان طراحی باریک و ساده آن را نام برد.

شرکت مایکروسافت در سرفیس استدیو ،Surface Dial را در قالب یک سخت افزار استوانه‌­ای شکل ارائه داده است، که نوعی مکمل برای قلم Surface  به شمار می‌رود. البته فعالیت مخصوص و مستقل به خود را دارد. با دوران Surface Dial می‌توانید صفحه نمایش را در جهت دلخواه بچرخانید، پس می­بینید که همانند یک ریموت کنترل عمل می‌کند و فعالیت­‌های به خصوصی انجام می­دهد.  Surface Dialدستگاه را قادر می­سازد تا فعالیت­‌هایی را که هیچ دستگاهی در جهان قادر به انجامش نیست را فقط با لمس و گرداندن آن انجام دهد.

Surface Pen و کیبورد مخصوص باعث شده تا این محصول به محصولی بی‌نظیر تبدیل شود و به کمک این دستگاه شما می­توانید از سنگین­ترین نرم افزارهای طراحی با سرعت بالا و قدرت بی­نظیر لذت ببرید و آثار گرافیکی بی‌نظیری را خلق کنید.

 

سرفیس استدیو

سرفیس استدیو با طراحی کم‌جا و مدرن به همراه پایه­‌ای کوچک برای شما محیط کاری هوشمندانه را فراهم می‌سازد. با surface studio-b می­توانید میز کارتان را به یک استودیو حرفه‌­ای تبدیل کنید. در واقع b-surface  studio برای کارهای خلاقانه طراحی شده است. از این مدل هم می­توانید به صورت خوابیده و هم به صورت ایستاده استفاده کنید.

در آخر به طور خلاصه باید گفت که Surface Studio در واقع همان تحولی است که از مایکروسافت در دنیای کامپیوتر­های دسکتاپ انتظار می­رفت. کامپیوتری بسیار سریع با نمایشگری زیبا، با مکانیزمی که در لولای  Surface Studio  به کار رفته است یک شاهکار مهندسی تمام عیار است و به کاربر اجازه می­دهد تنها با یک انگشت موقعیت نمایشگر را به دلخواه تغییر دهد.

هدف اصلی از ارائه این دستگاه به بازار، کمک به بالا بردن خلاقیت افراد، اعم از طراحان گرافیک عنوان شده است. وجه تمایزSurface Studio  از دیگر سرفیس­‌های مایکروسافت این است که صفحه کلید قابلیت جداشدن دارد و در هنگام باز کردن آن پایه دینامیکی لولادار (Dynamic fulcrum hing) آن بسط پیدا می­کند.

طراحی سرفیس استودیو فوق العاده و بی‌نظیر است و می‌توان گفت این دستگاه زیباترین کامپیوتری است که تاکنون تولید شده و عمده جذابیت این دستگاه به نمایشگر ظریف آن بر می­گردد. لمس بدنه آلومینیومی نمایشگر و پایه سرفیس استودیو بسیار لذت‌بخش است و لولای کروم این دستگاه فضای اطراف خود را منعکس کرده و عملا در فضای میز کار محو می‌شود.

یکی از نقاط مثبت در سرفیس استودیو قلم آن است که از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است. کار با این قلم بسیار شبیه به نوشتن با مداد است و نظر طراحان و هنرمندان را به خود جلب کرده است .

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین سرفیس استدیو اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط