اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کمیسیون ملی یونسکو از ۱۹۴۵ تاکنون در جهت پیشبرد علم و کاربرد علم در زمینه توسعه دانش و ظرفیت‌سازی برای علم بویژه علوم پیشرفته فعالیت می‌کند که این فعالیت‌ها پایه و اساس صلح و توسعه پایدار است. روز جهانی علم فرصتی است که می‌توان از آن برای تاکید هر چه بیشتر بر اهمیت و ارتباط علم با زندگی روزمره استفاده کرد و مطمئن هستیم بر پایه دیدگاه‌های مختلفی که در برنامه‌ها و نشست‌هایی که به بهانه روز علم برگزار و مطرح می‌شود، زمینه بهتری برای همکاری‌های چه بیشتر و بهتر و برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های آینده در حوزه علم ایجاد خواهد شد. روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه فرصت ارزشمندی است که توان علم برای ایجاد جهانی بهتر را تائید می‌کند و فقط از طریق دانش و استعداد بشری و پژوهش علمی و نوآوری است که امروز می‌توانیم برای مواجهه با چالش‌هایی که پیش‌رویمان است، راهکارهایی را پیدا کنیم.

امسال موضوع روز جهانی علم برای صلح و توسعه به همکاری‌های آب برای به اشتراک‌گذاری دانش، داده و نوآوری اختصاص دارد که در واقع چارچوب سال بین‌المللی سازمان ملل برای همکاری‌های آب در سال جاری را تشکیل می‌دهد. با اعلام امسال به عنوان سال بین‌المللی همکاری‌های آب، کشورهای عضو بر اهمیت همکاری‌های آب برای تضمین سلامت و رفاه بشری و همچنین بر اهمیت همکاری‌های آب برای تحقق اهداف توسعه هزاره و رسیدن به صلح و توسعه پایدار به توافق رسیدند. شعار امسال نیز این است «آب، همه جا آب، تنها اگر آب به اشتراک بگذارید» این شعار بیانگر این است که همکاری‌های آب بین کشورهای مرزی در مدیریت آب‌های بین‌مرزی و به اشتراک‌گذاری منابع آب برای مصارف متفاوت و بین مصرف‌کنندگان مختلف در درون مرزهای ملی اهمیت بسیار زیادی دارد. همکاری باید ملکه ذهنمان شود. واژه همکاری باید در همه زمینه‌ها ورد زبانمان باشد. این همکاری لازمه حفاظت از اکوسیستم‌ها برای ریشه‌کن کردن فقر و پیشبرد برابری اجتماعی از جمله برابری جنسیتی است.

همان‌طور که مطلع هستید ایران تمدنی قدیمی با جمعیتی جوان است. جوانان به ایده‌های جدید، دانش و فناوری‌های جدید علاقه زیادی دارند و میتوان این علاقه را در جوانان ایرانی دید. آنها به کسب دانش علمی و استفاده از آن در ساخت آینده علاقه‌مند هستند. ما می‌توانیم فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کنیم تا از هدف و علاقه جوانان حمایت کنیم تا به این ترتیب بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در کشور ترویج کنیم و طرح‌های پژوهشی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم. از این رو شرکت آروند علاقه‌مند حمایت از این برنامه‌هاست و ترویج علم و نوآوری مبتنی بر فناوری را مورد تشویق و حمایت قرار می‌دهد. به امید پیشرفت روز افزون علم در کشور عزیزمان.

روابط عمومی شرکت آروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت