اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » آیفون ۱۰ از ابتدا بدون سنسور اثر انگشت بوده است

آیفون ۱۰ از ابتدا بدون سنسور اثر انگشت بوده است

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

از زمانی که خبر انتشار یک آیفون متفاوت منتشر شد، پیش بینی ها و گمانه زنی ها در مورد محصول انقلابی اپل آغاز شدند. زمانی که همگان از حذف دکمه هوم در آیفون ۱۰ و صفحه نمایش بدونه حاشیه آن اطمینان حاصل کردند، یک سوال اساسی برای کاربران ایجاد شد: “حسگر اثر انگشت در آیفون ۱۰، کجا قرار می گیرد؟” در صورت نیاز به تعمیرات آیفون به سایت گارانتی آروند مراجعه کنید.

آیفون ۱۰ از ابتدا بدون سنسور اثر انگشت بوده است

این سوال آنقدر مهم بود، که تقریبا اکثر شایعات پیش از معرفی رسمی این محصول را به سمت خود کشاند! کارشناسان هر روز در مورد محل قرارگیری حسگر اثر انگشت اظهار نظر می کردند و بسیاری از آنان معتقد بودند که علت تاخیر در عرضه آیفون ۱۰ نیز رویارویی اپل با همین مشکل است. ما نیز در کانال تلگرامی آروندتک، تمامی گزینه های روی میز اپل برای محل قرارگیری حسگر اثر انگشت را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. جالب است بدانید که در این باره فیلم های ضد و نقیض بسیاری نیز منتشر شدند که حاکی از نمونه های آزمایشی اپل برای یافتن محل مناسب حسگر اثر انگشت بودند.

چند ساعتی قبل از رونمایی رسمی از آیفون ۱۰، همگان پیش بینی می کردند که این آیفون فاقد حسگر اثر انگشت است. پیش بینی که تحقق یافت. و وظیفه تامین امنیت این دستگاه را فقط حسگر های تشخیص چهره سه بعدی بر دوش می کشند.

آیفون ۱۰ و قابلیت ها - iphone 10

اما روز گذشته، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار محصولات اپل در اظهار نظری عجیب گفته است:

ممکن است دوست داشته باشید

“من شایعاتی را شنیده‌ام که ادعا می‌کرد اپل نمی‌تواند سنسور اثرانگشت را به‌گونه‌ای توسعه دهد که از زیر شیشه به خوبی عمل کند؛ بنابراین، این شرکت حسگر اثرانگشت را (از آیفون ۱۰) حذف کرده است. به گمانم، سیستم تشخیص چهره روش بهتری به منظور احراز هویت کاربران باشد؛ با مشخص شدن عملکرد Face ID، متوجه شدیم که می‌توانیم محصولی در حد انتظارات‌ ارائه دهیم. به همین جهت، وقت خود را به منظور انتقال سنسور اثرانگشت به پنل پشتی یا زیر شیشه (نمایشگر) یا حتی لبه‌های گوشی هدر نداده‎ایم زیرا چنین تغییراتی، می‌توانست ما را از رسیدن به خواسته‌مان که ارائه سیستم Face ID با بالاترین کیفیت بود؛ منحرف کند.”

این بدان معناست که اپل از ابتدا، هیچ تصمیمی برای عرضه آیفون ۱۰ با حسگر اثر انگشت نداشته و هیچگاه وقت خود را بر روی این موضوع تلف نکرده است! در حقیقت این مقام مسئول با این گفته هایش، بر تمامی تصاویر و فیلم های انتشاری از نمونه های آزمایشی آیفون ۱۰ که دارای این حسگر بودند خط بطلان کشیده است!

نظر شما چیست؟ آیا اپل در یافتن مکانی مناسب برای حسگر اثر انگشت شکست خورده و یا از ابتدا تصمیمی بر استفاده از آن نداشته؟ آیا حسگر تشخیص چهره آیفون ۱۰ می تواند جایگزین خوبی برای تاچ آی دی باشد؟ برای خرید گوشی آیفون به فروشگاه سایت آروند مراجعه کنید.

۶ پاسخ

  1. خییلی بهتر که اثر انگشت دکمه ای نداره. ولی تصمیم ندارن اثر انگشت حسی روی خود قسمت گلسش بذارن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط