اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » استاندارد IP67 چیست؟

استاندارد IP67 چیست؟

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

استاندارد IP برای مشخص نمودن میزان مقاومت و محافظت بدنه و محفظه بیرونی دستگاه الکترونیک بکار میرود. در استاندارد IP67، حروف IP مخفف Ingress Protection هستند که به معنی محافظت در برابر نفوذ می باشند و دو عدد روبروی این حروف نیز نشان دهنده میزان مقاومت در مقابل اجسام جامد و مایعات هستند. عدد اول که از بازه ۰ تا ۶ رده بندی میشود، میزان نفوذ پذیری دستگاه الکترونیک را در برابر اجسام جامد مانند گرد و خاک نشان میدهد و عدد دوم که از بازه ۰ تا ۸ رده بندی میشود نیز میزان نفوذپزیری و مقاومت در برابر مایعات مانند آب را نشان میدهد. در این استاندارد عدد بالاتر نشان دهنده محافظت دستگاه در مقابل عوامل بیرونی می باشد. استاندارد بکار رفته در iPhone 7 نیز استاندارد IP67 است. میزان مقاومت آیفون ۷ در مقابل اجسام جامد در بالاترین رتبه بندی (عدد ۶) می باشد و این رتبه با عبارت Totally protected against dust به معنی محافظت کامل در برابر گرد و غبار است، تعریف میشود. میزان مقاومت آیفون ۷ در مقابل مایعات نیز در رتبه ۷ قرار گرفته که با عبارت Protected against the effect of immersion between 15cm and 1m up tp 30 min به معنی محافظت در برابر اثرات غوطه ور بودن در عمق بین ۱۵ سانتی متر تا ۱ متر تا ۳۰ دقیقه، تعریف می شود. با این تعاریف، آیفون ۷ در مقابل گرد و غبار به صورت کامل تاییده این استاندارد را گرفته و در مقابل نفوذپذیری مایعات تا عمق ۱ متر تا ۳۰ دقیقه مقاوم است. این غوطه ور بودن به معنی آن نیست که شما بتوانید با گوشی خود در استخر شنا کنید. شما می توانید با اتکا به این استاندارد زیر باران با گوشی خود پیام دهید و یا تلفن صحبت کنید و یا در صورت افتادن آن در آب نگران نفوذ آب در آن نباشید. اما بازخورد اپل در این مورد چیست؟ اپل در سایت خود ذکر کرده که با وجود اینکه آیفون در مقابل آب، گرد و غبار و ترشح مقاوم است اما این مقاومت به معنای دائمی بودن آن نیست و تحت شرایط ممکن است از میزان مقاومت کاسته شود. همچنین اپل هشدار داده تا آیفون را هیچگاه در قبل از خشک شدن کامل به شارژ نزنید و با توجه به دستورالعمل های ذکر شده جهت خشک کردن دستگاه، آن را خشک نمایید. مهم ترین نکته در مورد آیفون ۷ و خدمات پس از فروش آن توسط اپل اینجاست: “اپل حوادثی از قبیل آسیب دیدگی توسط مایعات را در warranty تحت پوشش قرار نمیدهد!”. تنها با ضمانت تکمیلی آروند دستگاه شما در تمامی حوادث تحت پوشش خواهد بود!

متن رسمی اپل در مورد عدم پوشش آسیب دیدگی در اثر مایعات:

iPhone 7 and iPhone 7 Plus are splash, water, and dust resistant and were tested under controlled laboratory conditions with a rating of IP67 under IEC standard 60529. Splash, water, and dust resistance are not permanent conditions and resistance might decrease as a result of normal wear. Do not attempt to charge a wet iPhone; refer to the user guide for cleaning and drying instructions. Liquid damage not covered under warranty.

 

واحد روابط عمومی شرکت آروند

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت