اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری بدانید

هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری بدانید

حمید علی نیا
حمید علی نیا
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

آپدیت شده در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

این روزها یکی از خبرهای مهم حوزه‌ی تکنولوژی در کشورمان، فعال‌سازی طرح رجیستری است. به همین دلیل، تصمیم داریم در این مقاله به بررسی موارد زیر در مورد طرح رجیستری بپردازیم:

  • طرح رجیستری چیست و چه اهمیتی دارد؟
  • اقدامات لازم در زمان خرید چیست؟
  • چگونه می‌توان گوشی موبایل را در سامانه‌ی همتا ثبت کرد؟
  • چگونه می‌توان کد IMEI را پیدا کرد؟
  • نحوه‌ی ثبت آیفون مسافری در گمرک ورودی و گارانتی‌کردن آن چگونه است؟

 

طرح رجیستری چیست؟

طرح رجیستری، طرحی است که برای اولین بار در اواسط سال ۸۵ در کشورمان اجرا شد. اما، به دلیل اشکالات فراوانی که داشت، در اوایل سال ۸۶ متوقف شد. البته، اجرای طرح رجیستری دوباره از سال ۹۴ جدی‌ شد و  از پاییز ۹۶ مجدداً کلید خورد و به مرحله‌ی اجرا درآمد. این طرح در ابتدا فقط مربوط به گوشی‌های اپل مثل آیفون بود، اما به مرور زمان برای تمامی برندها نظیر سامسونگ، شیائومی و … اجرایی شد. طرح رجیستری از تاریخ ۱۴۰۰ مشمول ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور، دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار، و تبلت‌ها شد. تاریخ مشمولیت هر برند را می‌توانید در سایت همتا چک کنید.

لازم به ذکر است که هدف اصلی از اجرای رجیستری (ثبت دستگا‌های دارای سیم‌کارت)، مبارزه با سیستم قاچاق گوشی‌های هوشمند، و حمایت از واردات قانونی این دستگا‌ه‌ها و کاربران آن می‌باشد. در این طرح، تنها گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشور شده‌اند فعال خواهند شد. به همین دلیل، برای فعال کردن این گوشی‌ها نیاز به شناسه‌ی IMEI و سامانه همتا می‌باشد.

ممکن است دوست داشته باشید

طرح رجیستری: سامانه همتا چیست؟

همتا، سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی است؛ که برای رجیستری کردن گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی شده است. در این سامانه، برای هر دستگاه یک سیم‌کارت تعریف شده که آن هم سیم‌کارت مالک دستگاه رجیستری شده ‌می‌باشد. خدمات دیگر این سامانه، انتقال مالکیت و … می‌باشد.

درگاه‌های ارتباط با سامانه همتا برای انجام رجیستری و … موارد زیر می‌باشد:

  • وب سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir
  • شماره پیامکی ۷۷۷۷
  • کد دستوری #۷۷۷۷*
  • اپلیکیشن همتا (در دو نسخه‌ی اندروید و IOS)

 

  • شرکت آروند گارانتی تعمیرات آیفون را با گارانتی برای شما انجام خواهد داد.

 

طرح رجیستری: کد IMEI چیست؟ چگونه آن را پیدا کنم ؟

پس از اجرایی‌شدن طرح رجیستری، گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشورمان می‌شوند، کد IMEI آن‌ها در سامانه‌ی همتا ثبت می‌شود. در این شرایط، تنها گوشی‌های موبایلی که IMEI آن‌ها در سامانه‌ی همتا ثبت شده، با سیم‌کارت‌های ایرانی فعال خواهند شد. این بدان معناست که سایر گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک وارد کشورمان نشده‌اند، پس از ۳۰ روز استفاده از آن، غیرفعال خواهند شد.

IMEI یک شناسه‌ی بین‌المللی ۱۵ رقمی است که بر روی جعبه گوشی هوشمند، پشت باتری و یا با شماره‌گیری #۰۶#* قابل مشاهده است

نکته مهم: اگر کد IMEI جعبه و دستگاه شما با هم متفاوت بود، کد IMEI گوشی خود را وارد سامانه‌ی همتا کنید.

 

طرح رجیستری: تکلیف کاربران چیست؟

کاربران گوشی‌های موبایل با اجرایی شدن طرح رجیستری، هنگام خرید یک گوشی موبایل، باید دقت زیادی داشته باشند و در هنگام خرید گوشی جدید، حتما اطلاعات لازم جهت ثبت در سامانه‌ی همتا را از فروشنده درخواست کنند. در این زمینه نمایندگان فروش آروند در سراسر کشور می‌توانند به شما کمک کنند.

 

آموزش گام به گام رجیستر کردن دستگاه در همتا

طرح رجیستری: روش استعلام اصالت موبایل با کد IMEI در سامانه همتا

روش چک‌کردن رجیستری موبایل و تبلت بسیار ساده است. موبایل خود را بردارید و مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: وارد بخش شماره‌گیری شوید و شماره #۷۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع) را شماره گیری کنید، تا وارد سامانه‌ی همتا شوید.

 

طرح رجیستری - شماره گیری - Registry plan

 

گام دوم: گزینه‌ی ۱ (استعلام اصالت) انتخاب کنید، پس از آن از شما می‌خواهد که IMEI دستگاه خود را وارد کنید.

    

طرح رجیستری | استعلام اصالت - Registry plan

 

گام سوم: کد IMEI گوشی شما یک عدد ۱۵ رقمی است که از روی جعبه می‌توانید بخوانید (اگر جعبه در دسترس نیست می‌توانید با شماره‌گیری #۰۶#* (ستاره مربع ۰۶ مربع) آن را مشاهده کنید.)

 

طرح رجیستری | شناسه IMEI   

گام چهارم: پس از مدت کوتاهی پیامکی از شماره ۷۷۷۷ سامانه‌ی همتا (نه هیچ شماره دیگری) پیامی مبنی‌بر ثبت‌بودن یا نبودن دستگاه شما در سامانه‌ی طرح رجیستری ارسال می‌شود. همچنین در پایان این پیامک می‌توانید ببینید آیا این دستگاه قبلاً در بازار ایران با سیم‌کارت روشن شده است یا خیر!

طرح رجیستری | تایید پیامک - Registry plan

 

طرح رجیستری | پیام تایید - Registry plan

 

نکته : لازم به ذکر است که انجام طرح رجیستری فقط برای دستگاه‌هایی است که هنوز سیم‌کارت وارد آن‌ها نشده است.

طرح رجیستری: آیا کاربران گوشی‌های هوشمند قبل از طرح رجیستری با مشکل مواجه می‌شوند؟

خیر. با اجرای طرح رجیستری، کسانی که پیش از اجرای رسمی طرح، گوشی موبایلی را خریداری کرده و سیم کارت در آن قرار داده اند، با مشکلی مواجه نخواهند شد. طرح رجیستری، در ارتباط با گوشی‌هایی است که پس از اجرای طرح، روشن نشده‌اند و سیم‌کارت‌های ایرانی در آن‌ها قرار نگرفته است.

طرح رجیستری: کدام برندها شامل طرح رجیستری شده‌اند؟

در سال گذشته برندهای اپل، سامسونگ، بلک‌بری، گوگل پیکسل، شیائومی، تکنو، سونی، نوکیا، ال‌جی، هوآوی، گوگل پیکسل، موتورولا و …. وارد طرح رجیستری شده‌اند.

طرح رجیستری : آیا برندهای بدون نمایندگی در ایران – نظیر اپل – رجیستری می‌شوند؟

بله. یکی از سوالات اساسی کاربران در مورد طرح رجیستری، تکلیف برندهایی از گوشی‌های موبایل است که حضور رسمی در ایران ندارند و فاقد نمایندگی هستند. مطمئناً کاربران زیادی از دارندگان برند اپل در کشورمان، این نگرانی را دارند که پس از طرح رجیستری، برای تهیه‌ی یک دستگاه آیفون جدید باید چه کار کنند؟ برای این کاربران نیز راه حلی اندیشیده شده است. خریداران محترمی که قصد تهیه‌ی گوشی‌های موبایل از برند اپل را دارند، باید آیفون‌های اپل را از شرکت‌های واردکننده‌ی رسمی محصولات اپل به ایران از طریق گمرک کشورمان تهیه کنند.

در این میان نیز با توجه به نوسانات بازار تنها برخی از واردکنندگان پرسابقه‌ و رسمی فعالیت خود را به‌خوبی دنبال می‌کنند که یکی از این شرکت‌های وارد کننده رسمی محصولات اپل به ایران از طریق گمرک، گروه توسعه و سرمایه‌گذاری آروند با سابقه ۱۴ ساله در این حوزه است. با تهیه محصولات اپل از این شرکت، نگرانی بابت طرح رجیستری برای کاربران وجود نخواهد داشت.

طرح رجیستری: تکلیف گوشی مسافران خارج از کشور و آیفون مسافری چیست؟

کارشناسان طرح رجیستری می‌گویند هر مسافر تنها می‌تواند یک دستگاه آیفون مسافری را همراه خود وارد کشور کند. در کنار این‌ها، کسانی که آیفون مسافری همراه خود دارند، موظف هستند این موضوع را به گمرک محل ورود به کشور اعلام کنند تا دستگاه آن ها در سامانه‌ی همتا ثبت شود. درغیراینصورت آیفون مسافری آن‌ها تنها به مدت ۳۰ روز فعال خواهد بود. بنابراین اگر از کشورهای خارجی، آیفون مسافری با خود آوردید، حتماً با پاسپورت به گمرگ مسافری فرودگاه ورودی‌تان به کشور مراجعه کنید. پس از پرداخت هزینه‌های گمرک و ثبت کد IMEI دستگاه‌تان و اطمینان از فعال بودنش می‌توانید آن را با داشتن شرایطی و حداکثر ظرف یک هفته از زمان فعالسازی، آیفون مسافری خود را تحت پوشش گارانتی تکمیلی آروند هم قرار دهید.

با توجه به اینکه حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری ۱۶ درصد ارزش گمرکی بعلاوه‌ی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. توصیه می‌کنیم به منظور کاهش هزینه‌ها و اطمینان در دریافت کالای اصل، محصولات اپل را از واردکنندگان رسمی نظیر گروه آروند تهیه فرمایید.آموزش گام به گام رجیستر کردن دستگاه‌های مسافری در همتا

آموزش گام به گام رجیستر کردن دستگاه‌های مسافری در همتا

طرح رجیستری: کدام دستگاه‌ها در طرح رجیستری فعال نخواهند شد؟

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات و فناوری، هر کالای الکترونیکی که از گمرک خارج شود؛ دیگر امکان ثبت در سامانه‌ی همتا برای فعال‌شدن در شبکه‌ی مخابراتی را نخواهد داشت. در اجرای طرح رجیستری یک پیشنهاد این بود که کالایی که وارد می‌شود؛ امکان ثبت در سامانه‌ی همتای رجیستری را داشته باشد، که بررسی‌ها نشان داد این امکان باعث سوء استفاده‌هایی می‌شود. برای مثال قاچاقچیان، کالا را به‌صورت قاچاق وارد کنند و رجیسترکردن آن را به عهده‌ی خریدار بگذارند تا خریدار پیگیر اقدامات ثبت گوشی در سامانه‌ی همتای رجیستری شود. بنابراین، همچنان که طبق قانون گمرکات کالایی که از گمرک خارج شود امکان ثبت ندارد در طرح رجیستری نیز اگر واردکننده یا مسافر بدون ثبت، کالا را از گمرک خارج کند دیگر امکان ثبت در سامانه‌ی همتا برایش میسر نخواهد بود.

پس فراموش نکنید که، حتماً در هنگام خرید گوشی فعال‌بودن کد IMEI را به شیوه‌ای که در بالا اشاره شد استعلام کنید.

آیا به نظر شما طرح رجیستری می‌تواند در مقابل قاچاق گوشی‌های موبایل موثر باشد؟ آیا در زمان خرید خود اطلاع رسانی کافی جهت استفاده از کد IMEI و ثبت در سامانه‌ی همتا توسط فروشنده انجام می‌شود؟

آموزش گام به گام رجیستر کردن دستگاه‌های مسافری در همتا

جهت خرید گوشی هوشمند با گارانتی اصلی و دارای کد رجیستری اینجا کلیک کنید.

سؤالات متداول

۱-طرح رجیستری تلفن همراه چیست؟

طرح رجیستری تلفن همراه خدماتی است که توسط اپراتور‌های تلفن ارائه می‌شود که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا شماره تلفن خود را در لیست ملی ثبت کرده تا تماس‌های بازاریابی تلفنی را مسدود کنند. این طرح اولین بار در سال ۸۵ در ایران اجرا شد. در واقع هدف از این طرح مبارزه با سیستم قاچاق گوشی و حمایت از واردات قانونی است.

۲-چگونه می‌توانم برای طرح رجیستری تلفن همراه ثبت نام کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت شرکت مخابراتی خود و تکمیل اطلاعات لازم و یا تماس با شماره خدمات مشتریان شرکت مخابراتی و درخواست ثبت نام در لیست، در طرح رجیستری تلفن همراه ثبت نام کنید.

۳-انواع راه‌های رجیستری گوشی در سامانه همتا چگونه است؟

  •   وب سایت همتا به آدرس hamta. ntsw.ir
  •   شماره پیامکی ۷۷۷۷
  •   کد دستوری #۷۷۷۷*
  •   اپلیکیشن همتا (در دو نسخه‌ی اندروید و iOS)

۴-کد IMEI چیست؟

کد IMEI هر گوشی که از طریق اداره گمرک وارد کشور می‌شود، پس از سال ۸۵در سامانه همتا ثبت شده‌اند، بنابراین این گوشی‌ها فقط با سیمکارت‌های ایرانی فعال خواهند شد و گوشی‌های ثبت نشده در گمرک پس از ۳۰ روز غیر فعال خواهند شد.

۹۴ پاسخ

    1. اگر از خارج خریداری کرده اید باید به همراه پاسپورت به گمرک مسافری فرودگاه مراجعه کنید
      اگر از فروشگاهی در داخل کشور خریدید و گارانتی معتبری هم نداره باید به همون فروشگاه مراجعه کنید

  1. ولی در کل این طرح معایب زیادی داره طرحه بیخودیه فقط برای پر کردن جیبه خودشون گذاشتن وگرنه نه به درد مصرف کننده میخوره نه فروشنده پول میره تو جیب دولت و این شرکت هایی که انحصاری میشن فقط مردم اذیت میشن

  2. من آ۵ ۲۰۱۷ گرفتم به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷کد imeiرو پیامک زدم ولی پیغام اومده شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است این یعنی مشکل گمرکی داره؟؟؟چکار باید بکنم؟؟

  3. سلام خسته نباشید،چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید تا ازنگرانی دربیام.
    سوال اول اینکه برای گوشی های دوسیمکارته با دوimeiمختلف، که هردوش درسامانه ثبت شده و قانونیه، اگه دو تا سیمکارت با کدملی مختلف استفاده بشه، موردی نداره؟؟من یک سیمکارت به کدملی خودم و یکی به کد ملی پدرم دارم وهردوش همزمان فعاله.این مشکلی رو به وجود نمیاره؟؟
    سوال دوم اینکه تعویض سیمکارت با گوشی قدیمی، یا تعویض سیمکارت بین گوشی های اعضای خانواده نیازی به انتقال مالکیت نداره؟؟حتما فقط برای خرید و فروش باید انتقال مالکیت رو انجام داد؟؟
    سوال بعدی اینکه، اگه گوشی ای که فعال هست رو ریست فکتوری کنیم، ایا نیاز به فعالسازی دوباره داره؟؟
    و سوال اخر هم اینکه گوشی هایی که یه مدته خاموشن اگه قانونی هم باشن باید دوباره باسیمکارت روشن شن؟ واگه باید روشن شن میشه از سیمکارتی که تو یه گوشی دیگه فعاله استفاده کرد؟
    ازتون ممنون میشم اگه جواب بدین، ما واقعا نگرانیم

    Sent from my Huawei Mobile

  4. سلام . چرا از وقتی طرح ریجستری شروع شده گوشیهای قدیمی ال جی که هوشمند هم نیست فقط با یک سیمکارت فعاله وبرای سیمکارت جدید پیام غیر مجاز میده لطفا راهنمایی کنید.

  5. من آیفون x از خارج خریدم بعد الان تازه یک هفته می شه اومدم من که وارد کشور شدم نمی دونستم چیکار کنم من الان باید چیکار کنم

    1. برای کسب اطلاعات تکمیلی می تونید به سایت یا واحد پشتیبانی سامانه همتا مراجعه کنید تا به صورت کامل شما رو راهنمایی کنند برای رفع این مشکل

  6. با سلام من یک گوشی اپل ۶ با خودم درستا ۹۶ وارد کردم ولی درستا ۹۷ استفاده کردم وبلا فاصله پس از در یافت پیام اقدام به ریجستری از طریق سامانه نموده ومبلغ ۱۴۶۰۰۰۰ ریال از طریق کارت بر داخت ودر صفحه نوشته شد طرح ثبت بین با موفقیت انجام گردید تصویر رسید وثبت موجود است ولی گوشی من قطع شده کار باید بکنم قبلا از راهنمایی شما متشکرم

  7. من چنین ‌طلبی هیچوقت اعلام نکردم تمام مدارک پرداخت موجود است. ( شماره به دلیل امنیت کاربر مخفی گردید) بسیار سپاسگزار خواهم بود اگر تماس بگیرید وبا شمارهای را اعلام فرمایید تامن تماس بگیرم

    1. با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید . این بخش تنها سازمان پاسخگو در این زمینه است

  8. سلام من گوشیم هانر ۸ هست سیمکارت اولمو ثبت کردم ، برای سیمکارت دومم پیام اومده که ثبت نیست و میگه کد فعالیسازی اشتباهه ، چکار کنم

  9. سلام من گوشی گلگسی نوت ایج دارم تازه از یکشنبه روشن کردم سه ماه خاموش بوده چجوری باید رجیسترش کنم

    1. اگر قبل از اردیبهشت روشن کرده بودید هیچ مشکلی برنمی خوردید. الان باید با سامانه همتا تماس بگیرید.

  10. مسافرانی که از خارج کشور میان اگر گوشی شان ایفون نباشه ایا باز هم شامل رجیستری میشه یا نه

    1. طرح برای تمام گوشی ها اجرا شده . اگر تلفنی که وارد کردید از لیست برندهایی هست که وارد طرح رجیستری شده حتما باید ثبت سامانه بشه به عنوان گوشی مسافری

  11. با سلام و خسته نباشید من یک گوشی قدیمی دارم تقریبا سال ۹۳خریدم سیمکارت هایی که از اول تو گوشی بودن رجستری نشدن ولی سیمکارتی که تو اونیکی گوشیم داشتم وارد این یکی گوشیم کردم از سامانه همتا پیام اومد که ۳روزه سیمکارت از دسترس خارج میشود ۳روز گذشت خاموش نشد گوشیم روشن خاموش شد دیگه خط نداد الان من ۲روزه به همه گوشی فروشی ها و تعمیر کارش بردم همشون میگن ما سر در نمیاریم از این طرح .
    حالا تکلیف من چیه؟ گناه امثال من چیه که شما بلد نیستین ی طرحی رو درست سر جاش بنشونین

    1. سلام دوست عزیز
      ما مجری این طرح نیستیم و صرفا اخبار و آموزش ها رو پوشش می دیم تا هموطن هامون کمتر دچار سردرگمی بشن. مجری طرح وزارت ارتباطات و سامانه همتا هستن که اگر گوگل کنید اطلاعات بخش پشتیبانی شون رو نمایش میده.
      اما از اونجا که این مساله رو بارها توی همین وبلاگ کاربران پرسیدن ، کاملا حق میدیم که این طرح ضعیف اجرا شده در مورد برخی گوشی های قدیمی.

  12. سلام . من فعلا ایران زندگی نمیکنم امروز از سایت دیجی کالا یک ایفون ایکس خریدم و گفتم برام بفرستن اتریش و سوال من این است که ایا باید قبل از فرستادن باید گوشی را در ایران با سیم کارت ایران روشن کنم که به مشکل نخورم یا اینکه میتونم اکبند بفرستن اتریش و اینجا سیم کارت اتریش بندازم و بعدا که ایران اومدم سیم کارت ایران بزارم

  13. سلام من حدودن ٧-٨ ماه پیش از دبی گوشی آیفون ٧ خریدم اوردم ولی تا یک ماه پیش هنوز سیم کارت ننداخته بودم توش، یک ماه پیش که انداختم هیچ پیامی مبنی بر رجیستری نیومد و من هم فکر کردم این طرح برای مبارزه با گوشیهای خریداری شده قاچاقی در ایرانه، سه روز پیش یکدفعه ساعت ۶:۴۶ عصر سه تا پیام پشت هم رسید که دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده و ازین تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهم داشت.
    یکساعت بعد که اقدام به فعالسازی کردم با شماره*٧٧٧٧# ارور داد و دیدم گوشیم دوطرفه قعطه، سه روزه هرجا میرم از هرکی میپرسم و هرجا زنگ میزنم هیچکی نمیدونه چیکار کنم یا جواب نمیدن، آخه این چه دردسریه که بدون هیچ اطلاع رسانی یک دفعه گوشی ادمو قطع میکنن؟ اگر شماره IMEI داره پس مجازه دیگه

  14. برای هر بار که سیم کارت میزاریم نقاط به رجیستر شدن داره؟ یا با همون یکبار برای همیشه رجیستر میشه؟
    من یه گوشی MI mix 2 گرفتم، ولی فعلا نمیخام ازش استفاده کنم، ولی میخام تستش کنم،
    آیا هر دفعه که بخوام سیم کارت بزارم داخلش، رجیستر میخاد؟ هر سیم کارتی بزارم یکبار باید رجیستر بشه؟؟

  15. سلام من یه گوشی سامسونگ مدل جی ۵ پرو در تاریخ ۹۷/۱۲/۴ خریدم و سیم کارت هم روش گذاشتم ولی بعد از اینکه سیم کارتم رو عوض میکردم یه پیام میومد که این گوشی به اسم شما نیست و باید به فروشنده مراجعه بکنید برای انتقال مالکیت.و فروشنده هم مبلغی بالا برای رجیستر کردن گوشی ازم گرفت و گفت گوشیتو با پاسبورت یکی از فامیلهای خودم رجیستری کردم میخواستم بدونم واقعیت داره واقعا این حرفا .خواهشا هر کی خبر داره کامل جواب بده .ممنون میشم.

    1. ایشون حق چنین کاری رو نداشتن. اگه گوشی شما قبل از رجیستری روشن بوده در عمل ایشون هزینه ای به جایی پرداخت نکردن. تنها کافی بود خودتون از طریق شماره گیری ۷۷۷۷ و درخواست انتقال مالکیت از سیم قبلی به جدید و وارد کردن پیامکی که به سیم کارت اولتون میاد ، فرآیند انتقال مالکیت رو انجام بدید. هزینه دستمزد این عملیات بسیار کم و ناچیزه

    1. لینک سامانه همتا که مسئول رجیستری هست رو در مطلب بالا قرار دادیم. با پشتیبانی این سامانه باید هماهنگ کنید مشکلتون رو

  16. سلام من موبایلم شیائومی هست و قبل رجیستری سیم یکم رو روشن کردم ولی نمی‌دونستم که باید سیم دو هم روشن باشه الان پیام اومد سیم دو شما دیگه سرویس نمیگیره

    چه کنیم مثلاً بعد چند سال یه گوشی گرفتیم اونم این شد؟

  17. سلام
    داداشم قراره برام گوشی سوغات بیاره
    یعنی تو گمرک فرودگاه باید ثبت بشه؟
    بعدش دیگه مشکل نداره؟

  18. سلام من گوشی شیاومی نوت ۴ایکس دارم کد *۷۷۷۷# رو که میزنم استعلام میگیرم میزنه قانونی ثبت شده. مدل گوشی رو میزنه سونی اریکسون k790. بعدش برام پیام اومده که اگر انتقال مالکیت ندی سیم کارت قطع میشه و همینطورم شد و سیم کارت همراه اولم انداختم بازم همون پیام اومده. تو رو خدا مشکلمو برطرف کنین. ایا گوشی من ریجستری نیست؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدین

  19. سلام من گوشی شیاومی نوت ۴ایکس دارم کد *۷۷۷۷# رو که میزنم استعلام میگیرم میزنه قانونی ثبت شده. مدل گوشی رو میزنه سونی اریکسون k790. بعدش برام پیام اومده که اگر انتقال مالکیت ندی سیم کارت قطع میشه و همینطورم شد و سیم کارت همراه اولم انداختم بازم همون پیام اومده. تو رو خدا مشکلمو برطرف کنین. ایا گوشی من ریجستری نیست؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدین…

  20. سلام من یکسال است ک گوشی خریدم و سیمکارتم هردوتا فعال است الان تازه از طرف همتا ب من پیام فرستاده شده است. در ضمن گوشی من هم نو خریدم دست دوم نیست. الان باید جیکار کنم؟؟

  21. سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    عرض ادب و احترام خدمت شما
    خیلی متشکرم از شما که زحمت کشیدید مطالب بسیار مفید و ارزشمند در اختیار هموطنان عزیز گذاشتید
    اجرکم عندالله

  22. سلام. پارسال یک. گوشی دست دوم خریدم..
    دیروز پیامک اومده که گوشی به نام شما رجیستر نشده.
    الان چکار میتونم بکنم؟

  23. سلام من ی گوشی از شهر نجف خریداری کردم هر چی کد۱۵ رقمی تو سامانه همتا وارد کردم ثبت نشد ۲روز آنتن گوشیم پریده میشه راهنمایی کنید مدل گوشی سامسونگ j7 باید چیکار کنم

  24. سلام
    برای من قراره ازهلند یک گوشی ایفون۶ باپست فرستاده بشه به اصفهان چطوری باید ریجیستر کنم.

    1. عرض سلام
      شما باید ابتدا سیم کارت خود را وارد دستگاه کنید و با شماره گیری کد #۷۷۷۷* مراحل ریجستر را انجام دهید.
      در صورت برخورد به مشکل می توانید از سایت همتا کمک بگیرید

  25. سلام من گوشیم ال جی k8 یکسال پیش ک خریدم با یک سیم کارت دیگ فعال شد حالا اون سیم کارت سوخته ب سیم کارت جدیدم پیام میاد ک گوشی شما فعالسازی نشده میشه بگین باید چیکارکنم اون سیمکارت اول ب اسم کس دیگه اس ایشونم نیستن.لطفا راهنماییم کنین

  26. سلام من از سال ۹۵ ال سی دی گوشیم شکسته بود امروز تعمیرش کردم به محض استفاده از سیمکارت برام پیام اومد که باید گوشی ثبت بشه هرجوری خواستم ثبتش کنم ارور میده بعد از هرجا و از همتا پرسیدیم باید چکار کنیم همه گفتن هیچ راهی نداره ۸۰۰ هزینه تعمیرش شد و خدمات موبایل هم بهم هیچ اطلاعی نداد الان نمیدونم باید چکار کنم اگه کسی اطلاعی داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    1. سلام شما باید از طریق سامانه همتا از طریق گمرک گوشی خود را ثبت کنید
      و کمک اصلی رو باید از سامانه همتا بگیرید

  27. ادمین جان گوشیه من ال جیه سیم دوم ریجستر شده بعد گوشی قبلا به نام کسه دیگه بوده الان نمیتونم طرفو پیدا کنم چیکار کنم

  28. سلام یه گوشی سامسونگ خریدم و در طرح ریجستری هم ثبت کردم با شماره ی خودم اما سیم کارت پدرم رو گوشیه و هنوزم آنتش بالا نیومده باید چیکار کنم ؟؟

  29. خسته نباشید
    من اگه یه ایفون از خارج باخودم بیارم و نخوام از سیم کارت استفاده کنم بازم گوشی غیر فعال میشه یا نه؟؟
    واینکه ایا بعدا امکان استفاده از سیم کارت با پرداخت گمرکی دارم یانه؟؟

  30. سلام
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    من چند وقت پیش ی گوشی ساده نوکیا خریدم بعد مدتی دیگه سیمکارت فعال نشد پیگیر شدم گفتن طرح ریجستری و ازین حرفا
    بردم جایی ک ازونجا خریداری کردم کلا فروشگاهشو جمع کرده بود و هیچ اطلاعی هم ندارم ک کجا رفتن .
    الان باید چکار کنم ؟؟خیلی هم ب این گوشی نیاز دارم و هزینه خرید ی گوشی دیگه ندارم

  31. سلام .یه ماه پیش j4پلاس خریدم .امروز همتا پیام داده گوشی شما قانونی است اما به صورت مسافری.آیا گوشی مشکل داره؟

  32. سلام چرا مالک گوشی علیرغم سهم۹۷درصدی از ارزش کالا نمیتونه توسامانه همتا گوشی را غیر فعال کنه و این درحالی است که گمرک با سهم۳درصدی از ارزش این کالا می‌تونه گوشی رو غیر فعال کنه واین خودش آمار سرقت گوشی رو بالا می‌بره لطفاً اصلاحش کنید چون قانون باید درخدمت مردم باشه نه ابزاری درجهت خالی کردن جیب مردم باتشکر ممنون

    1. درود علی عزیز، این طرح توسط سازمان همتا در حال اجرا هست و باید این نکات را در سامانه همتا لحاظ بفرمایید

    1. درود خدمت شما
      هرزمان گوشی همراه خریداری کردید باید طرح رجیستری روی آن انجام شود درغیر اینصورت گوشی همراه تا ۳۰ روز قابل استفاده است

  33. باسلام شماره تلفن ثبت شده در مشخصات ریجستری گمرک اشتباه ثبت شده و کد به اون شماره ارسال میشود چگونه کد را دریافت کنم

  34. الان من هر سیمکارتی ک بخوام بزارم توی گوشیم(به غیر از اون دوتایی ک همون اول توش گذاشتم و رجیستری شده) باید اول رجیستریش کنم؟؟؟

  35. سلام خسته نباشید من یه بار گوشیم ریجستری شده دوتا سیمکارت دارم ولی از سیمکارتم نمیتونم داخل گوگل پلی اپ دان کنم و با سیمکارت دومم داخل همه برنامه ها باید با فیلتر شکن برم میش راهنمایی کنید چجوری درستش کنم

    1. درود خدمت شما
      این مشکل مربوط به رجیستری گوشی شما نمیباشد. برای سیم‌کارت اول ابتدا حافظه پنهان فروشگاه پلی خود را پاک کنید و دوباره امتحان کنید و برای سیم‌کارت دوم خود نیز مشکل پروکسی دارید که باید پروکسی رو از دستگاه حذف کنید

  36. من یه ساعت هوشمند میحوام بخرم بعد نوشته اامکان ررجیستر شدن سیم کارت نداره یعنی با پرداخت هزینه ثبت رجیستر هم نمیشه ساعت رو رجیستر کرد؟

    1. درود خدمت شما
      متاسفانه قابلیت سیم‌کارت روی ساعت‌های هوشمند اپل در ایران در دسترس نمی‌باشد

  37. سلام و خسته نباشید
    یک دستگاه آیفون حدود سه ماه پیش خریداری کردم که بعد از کنکور به دخترم هدیه بدم،اونموقع بدلیل گرون بودن نتونستم دستگاه رو رجیستری کنم.متاسفانه الان هم بااین شرایط مواجه شدم
    میتونین برای رجیستری گوشی راهنماییم کنید
    ممنون میشم

  38. سلام ببخشید من هفته پیش این گوشیه A21s سامسونگ رو خریدم بعد فروشنده بهم گفت که ۹ دی زنگ بزن شماره رو بخون بهت کد میگم یه همینجور چیزایی بعد گوشی رو که سیمکارت انداختم روشن کردم همون لحظه پیام سایت همتا اومد که دستگاه شما ثبت نشده من باید چیکار کنم الا زنگ بزنم به فروشنده چی بگم اصلا چجوری باید گوشی رو ثبت کرد؟

    1. درود خدمت شما
      گوشی شما در سامانه‌ی ریجستری ثبت نشده و باید به فروشنده‌ی گوشی مراجعه کنید

  39. سلام
    من یه گوشی خریدم با گارانتی هماتلکام که رو جعبه گوشی زده (رجیستر شده) حالا الان نیاز به انجام کار دیگه ای نیست؟؟؟؟!

    1. درود خدمت شما
      در این زمینه با گارانتی هماتلکام تماس بگیرید و یا به سامانه همتا تماس بگیرید تا از رجیستر شدن گوشیتون مطلع شوید.
      با احترام

  40. من اگر داییم از خارج برام ایفون بخره و به همراه مادربزرگم برام بفرسته یعنی نمیشه با گوشی کار کرد؟ گوشی رو آکبند میخوان بفرستن برام ممنون میشم توضیح بدین

    1. درود وقتتون بخیر باشه
      طلق قانون الان میتونید با پاسپورت ایشان، گوشی رو رجیستر کنید و هزیه آن را بپردازید و استفاده کنید
      با احترام

  41. سلام هدف از رجیستر طبق آنچه گفته شده این است که با قاچاق گوشی مبارزه شود
    ولی با گران شدن هزینه رجیستزی گوشی های بالای ۶۰۰ دلار باعث میشه مردم دوباره به هر نحوی شده گوشی رو قاچاق کنند و سامانه رو دور بزنند پس برخلاف هدف رجیستزی است مگر اینکه هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور باشد

  42. سلام. وقت بخیر. من یک گوشی برام فرستادن ولی گمرک نرفته. چکار باید بکنم؟همینطوری میشه ریجستری کرد؟

    1. سلام. تا ۱ماه میتونید استفاده کنید.اما در صورت رجیستر نشدن پس از یک ماه خودبخود آنتن گوشیتون میره//

    1. سلام. دستگاه هایی که سیم‌کارت‌خور هستند شامل میشه. آیا ایرپاد شما هم سیم‌کارت میخوره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت