اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » اطلاعیه مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی

اطلاعیه مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

همانطور که پیشتر در خبرها اشاره کردیم، طرح رجیستری از ۱۴ آذر ماه وارد فاز جدیدی می شود. با آغاز فاز دوم رجیستری از ۱۴ آذر، تمامی محصولات کمپانی اپل شامل طرح رجیستری خواهند شد و در صورتی که واردات این محصولات از طریق گمرک کشورمان نبوده باشد، فقط برای مدت کوتاهی با سیم کارت های ایرانی فعال خواهند بود.

(پیشنهاد می کنیم پیش از خواندن ادامه مطلب و در صورت نیاز، مقاله آشنایی با IMEI را از اینجا بخوانید)

به تازگی؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، نکات مهمی را در مورد طرح رجیستری اعلام کرده است. این نکات شامل اعمالی می شود که کاربران باید آن ها را قبل از خرید یک گوشی موبایل انجام دهند.

به موارد زیر توجه کنید:

?تمامی خریداران در هنگام خرید باید از اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت مطمئن شوند به همین منظور می‌توانند شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را – که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است- به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنند و یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، از اصالت گوشی مطمئن شوند.

ممکن است دوست داشته باشید

?تمامی پیامک‌های مربوط به استعلام گوشی با سرشماره HAMTA ارسال می‌شود و اگر پیامکی با سرشماره دیگری در پاسخ به کاربر ارسال شود، جعلی بوده و به هیچ وجه قابل استناد نیست.

?تمامی مراحل استعلام باید از طریق خریدار انجام شده و کاربران پس از اطمینان از اصالت تلفن همراه که نشان دهنده قانونی بودن و همچنین استاندارد بودن آن است می‌توانند تلفن همراه مورد نظر خود را خریداری کنند.

?خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده می‌بایست پاسخگو باشد.

?خریداران پس از خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت با شماره گیری کد دستوری #۶#* ، شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی را دریافت می کنند که این شناسه باید با شناسه ثبت شده بر روی جعبه دستگاه یکسان باشد.

?گوشی های دو سیم کارته دارای دو شناسه IMEI و گوشی های چند سیم کارته دارای چند IMEI هستند.

بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی موبایل هوشمند را دارید، حتما پیش از خرید شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را – که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است- به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید. و پس از باز شدن جعبه نیز، از تطابق IMEI دستگاه با عدد درج شده در پشت جعبه اطمینان حاصل کنید.

شما می توانید جدیدترین اخبار در حوزه رجیستری را در کانال تلگرامی آروندتک نیز پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط