اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » آیفون ۸ و ۸ پلاس | بررسی اجمالی محصولات جدید کمپانی اپل در ۲۰۱۷

آیفون ۸ و ۸ پلاس | بررسی اجمالی محصولات جدید کمپانی اپل در ۲۰۱۷

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

چندی پیش، کمپانی اپل در طی یک مراسم در اپل پارک، از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. مطمئنا مهم ترین بخش این مراسم معرفی آیفون های ۲۰۱۷ بودند. اپل در این مراسم از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد. دو آیفون همان روند قبلی این خانواده را طی می کنند که آیفون ۸ و ۸ پلاس نام دارند، و سومین آیفون که به مناسبت تولد ۱۰ سالگی این خانواده منتشر شده، “X” (بخوانیم ۱۰) نام دارد. (معرفی آیفون X)

اجازه دهید تا در این مقاله، با مبنا قراردادن آیفون های ۷ و ۷ پلاس، ببینیم چه تغییراتی در آیفون ۸ و ۸ پلاس اعمال شده است.

آیفون ۸ و ۸ پلاس : طراحی

طراحی آیفون ۸ و ۸ پلاس، نسبت به نسل قبل خود هیچ تغییر محسوسی نکرده. محل قرار گیری دکمه هوم دیجیتالی، دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا و محل دوربین دقیقا مانند قبل است. مهم ترین تغییر بخش طراحی، که از مهم ترین تغییرات کلی این آیفون‌ها نیز هست، بدنه شیشه‌ای آنهاست.

آیفون ۸

 

ممکن است دوست داشته باشید

البته همین بدنه شیشه ای منجر به یک تغییر مهم دیگر نیز شده که در ادامه با هم می خوانیم.

آیفون ۸ و ۸ پلاس : دوربین آیفون ۸

دوربین آیفون ۸ و ۸ پلاس، حداقل روی کاغذ تغییری نداشته اند. آیفون ۸ از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی، و آیفون ۸ پلاس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می برد. اما نظر اپل چیز دیگریست! اپل معتقد است که این حسگر ها بزرگتر شده اند؛ و سریعتر عمل می کنند، همچنین از فیلتر های رنگی جدیدی بهره می برند. قابلیت لرزشگیر اپتیکال نیز در لنز آیفون ۸ وجود دارد، اما در آیفون ۸ پلاس، همانند ۷پلاس، فقط یک لنز دارای لرزشگیر است. این درحالیست که در آیفون X، لرزشگیر اپتیکال در هر دو لنز حضور دارد.

نمای پشت آیفون ۸ و ۸ پلاس

آیفون ۸ و ۸ پلاس : پردازنده و سخت افزار

یکی از مهم‌ترین قسمت هایی که انتظار پیشرفت در آن همیشه وجود دارد، پردازنده است. اپل هم طبق معمول از این بخش غافل نبوده و پردازنده جدیدی را برای آیفون های ۲۰۱۷ در نظر گرفته. مبدأ و منشأ اکثر پیشرفت آیفون های جدید، دقیقا همین پردازنده است.

پردازنده جدید اپل، A11 Bionic نام دارد. این پردازنده معماری ۱۰ نانومتری دارد، در نتیجه مصرف کمتری داشته و بهینه شده است. اپل در قسمت های مختلفی از مراسم، به هماهنگی فوق العاده این پردازنده با سایر قسمت ها تاکید داشت. مثلا موفقیت دوربین آیفون های جدید اصلا بی ربط به پردازنده جدید نیست. پردازنده A11 به خوبی با دوربین هماهنگ شده و قدرت آن را افزایش داده است.

پردازنده آیفون ۸ و ۸ پلاس

A11 Bionic، اولین پردازنده ۶ هسته ای اپل است. این پردازنده از ۴ هسته ضعیف تر و ۲ هسته قدرتمند تشکیل شده است. ۴ هسته ضعیف‌تر ۷۰ درصد سریعتر از نمونه‌های موجود در A10 هستند و عملکرد ۲ هسته قوی‌تر، ۲۵ درصد بهتر از نسل قبلی است.

پردازش های گرافیکی پردازنده A11 نیز توسط GPU ای انجام می شود که برای اولین بار، طراحی و ساخت آن با کمپانی اپل بوده است. بخش GPU این پردازنده نیز ۳۰ درصد سریع تر از نسل قبل ادعا شده . گفته شده وظیفه اصلی این GPU پردازش برنامه های هوش مصنوعی و واقعیت مجازیست.

آیفون ۸

اجازه دهید تا در اینجا به قابلیت شارژ بی سیم آیفون های جدید هم اشاره ای داشته باشیم. این اولین بار است که آیفون های اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند و به لطف این قابلیت، می توان در مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ دریافت کرد! همچنین بدنه شیشه ای آیفون های جدید نیز، قابلیت شارژ بی سیم را برای آیفون ها به ارمغان آورده است.

آیفون ۸ و ۸ پلاس : قیمت آیفون ۸ و زمان عرضه آن

آیفون ۸ و ۸ پلاس از ۲۲ اکتبر عرضه خواهند شد و قیمت پایه در ایالات متحده برای مدل ۶۴ گیگابایتی به ترتیب ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. اما آروند هم به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل در ایران، آیفون ۸ و ۸ پلاس را در اولین فرصت ممکن با گارانتی اصلی و معتبر و به صورت قانونی وارد کشور نموده و در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد داد.

کابران می توانند آیفون ۸ و ۸ پلاس با گارانتی طلایی آروند تهیه کنند.

آیفون ۸ و ۸ پلاس : جمع بندی

گرچه شاید در نگاه اول، تفاوت زیادی بین آیفون ۸ و ۷ دیده نشود، اما به لطف پردازنده A11 Bionic، تغییرات زیادی در سخت افزار محصولات جدید رخ داده است. قابلیت شارژ بی سیم، پشتیبانی از شارژ سریع، پردازنده گرافیکی قدرتمند، معماری ۱۰ نانومتری و البته iOS 11 مهم ترین تغییرات آیفون ۸ و ۸ پلاس محسوب می شوند. نظر شما چیست؟ آیا آیفون ۸ و ۸ پلاس توانسته اند شما را راضی و مجاب به خرید کنند؟ آیا انتظارات شما از این محصولات برآورده شده است؟

۳ پاسخ

  1. نه واقعا
    همون آیفون x باز یه چیزی داره آدم باهاش حال کنه. ولی آیفون ۸ هیچی نداره. هیچ‌جذابیتی نسبت به ایفون ۷ نداره

  2. به نظر من هم ایفون ۸ پلاس تمام کارایهای لازم برای کاربر را دارد و مواردی از جمله فیس ای دی یا انیموجی یا همون اولد بودن صفحه نمایش هیچکدام برای ۸۰ درصد کاربرا مهم نیست و فقط پول اضافه خرج کردنه و فقط برای کسانیکه عاشق تفریح وموارد بیخودی هستن برای سرگرمی باید ایفون X را بخرند با تشکر از آروند۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط