اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بررسی لپتاپ سرفیس: عملکردی بیش از انتظار

بررسی لپتاپ سرفیس: عملکردی بیش از انتظار

مهتاب جهاندار
مهتاب جهاندار
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شرکت مایکروسافت در اوایل سال جاری از لپتاپ جدیدی رونمایی کرد که با سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ اس همراه بود. لپتاپی که باید طراحی آن را بین سرفیس بوک و سرفیس پرو دانست. زیرا از یک سو صفحه نمایشی مشابه سرفیس بوک دارد و در سوی دیگر صفحه کلید آن از جنس آلکانترایی بوده که در سرفیس پرو مشاهده کردیم.

در حالی که می توان لپتاپ سرفیس را به سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو ارتقا اما توصیه می شود با همان سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس تحت کاربری قرار گیرد. مایکروسافت تاکنون با برند سرفیس محصولات مختلفی معرفی کرده که سرفیس یکی از آنها محسوب می شود.

سرفیس را باید لپتاپی رقیب کروم بوک های برندهای دیگر دانست که علاوه بر سخت افزاری قدرتمند از طراحی پریمیومی و کیفیت ساخت بالایی بهره می برد. مشخصات کلیدی سرفیس به شرح زیر است:

پردازنده  اینتل Core i5-7200U با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتزی
گرافیک Intel HD Graphics 620
صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی IPS LCD پیکسل سینس با رزولوشن ۲۲۵۶x1504 و تراکم ۲۰۱PPI
ابعاد  ۱۲٫۱۳*۸٫۷۹*۵۷ اینچی/ وزن ۱٫۲۵ کیلوگرمی
Material بدنه آلومینیومی و رنگ پلاتینیومی
پورت ها USB 3.0
۳٫۵mm جک هدست
Mini DisplayPort
Surface Connect
Windows Hello سنسور تشخیص چهره
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی
حافظه رم ۸ گیگابایتی
قیمت ۱۲۹۹ دلار

مشخصات فوق مدلی بوده که ما به بررسی آن پرداختیم. اگرچه این مدل سرفیس بوک بالاترین نسخه نیست اما در نوع خود نسبت به برخی لپتاپ ها می تواند عملکرد بالا و قابل توجهی از خود نشان دهد که بی نظیر و فوق العاده می باشد. این لپتاپ با بدنه آلومینیومی ۶۰ گرم وزن بیشتری در مقایسه با تبلت سرفیس پرو داشته اما این اضافه وزن بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده نیست. مدل Core i5  با حافظه رم ۴ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می رسد. در سوی دیگر Core i7 با همین مشخصات همراه بوده و مدلی با حافظه رم ۱۶ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی داشته که حتی در رنگ های مختلفی نیز به فروش می رسد.

با نسخه Core i7 شما می توانید پیکربندی چون حافظه رم ۸ گیگابایتی/حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی/حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی/حافظه داخلی ۱ ترابایتی را انتخاب کنید. نکته جالب اینجا بوده که پیکربندی مورد اشاره با پردازنده Core i7-7660U اینتل همراه بوده که بدان معناست به جای گرافیک HD Graphics 620 می توانید از گرافیک قدرتمندتر Iris Plus 640 برخوردار باشید.

ممکن است دوست داشته باشید

سرفیس بوک:طراحی

شرکت مایکروسافت سرفیس را در چهار رنگ مختلف عرضه می دارد. از جمله آن باید به پلاتینیومی، بورگوندی، آبی و گرافیتی اشاره کرد. قطعا در این میان مدل آبی بسیار لذت بخش بوده و به وضوح خیره کننده است. رنگ پلاتینیومی نیز زیبا به نظر می رسد و پریمیومی است اما در مقایسه با رنگ آبی کوبالت نباید آن را بهتر دانست. رنگ های دیگر نیز جذاب هستند اما نمی توان آنها را زیباتر از دو رنگ مورد اشاره دانست. بدیهی است سرفیس را یک لپتاپ زیبا بدانیم زیرا کمپانی مایکروسافت سعی کرده در این زمینه محصولی جذاب و باکیفیت توسعه دهد.

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ - آروند

در سمت چپ دستگاه یک جک ۳٫۵ میلیمتری صدا قرار گرفته و در دیگر بخش ها باید به پورت USB-A و یک Mini DisplayPort اشاره کرد. در سمت راست لپتاپ پورت سرفیس کانکت قرار گرفته که قطعا کاربردی و قابل توجه است.

متاسفانه خبری از تاندربولت ۳ برای اتصال داک گرافیکی به سرفیس نیست و این نوع پورت ها بیشتر در لپتاپ هایی قرار می گیرد که از نوع گیمینگ بوده و دارای سخت افزاری قدرتمند است. همچنین با پورت USB-C می توان نمایشگرهای ۴K را به این لپتاپ متصل کرد و متاسفانه سرفیس بوک ۲ دارای تاندربولت ۳ نبوده تا اجازه  دهد داک گرافیکی را بتوان به لپتاپ جدید متصل کرد.

همچنین پورت USB-A نیز برای این لپتاپ به کار گرفته شده تا بتوان دستگاه های جانبی را به آن متصل کرد. سرفیس کانکت و جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون نیز از دیگر پورت های سرفیس بوده که اجازه می‌دهد بتوان لوازم جانبی را به لپتاپ سرفیس متصل کرد. در بخش پورت مایکروسافت سعی کرده این محصول را کامل سازد اگرچه نباید آن را پیشرفته دانست زیرا خبری از پورت تاندربولت ۳ یا USB-C نیست و تنها پورت های لازم و کارآمدی به کار گرفته شد.

مشخص نیست چرا مایکروسافت از پورت های موردبحث حتی در سرفیس بوک ۲ به کار نگرفته است. سرفیس و سرفیس بوک از لپتاپ های پریمیومی و قابل توجه مایکروسافت است که تجربه کاربری کامل و قابل توجهی را برای کاربر به ارمغان می آورد. مایکروسافت هر سال نسل جدیدی از لپتاپ سرفیس را از جمله تبلت سرفیس پرو معرفی می کند و در این میان باید سرفیس را لپتاپ کاربردی و قابل توجه دانست که برای کاربری روزانه و حتی انجام بازی مناسب دانست.

صفحه کلید این لپتاپ از جنس باکیفیت آلکانترا بوده که پیشتر در تبلت سرفیس پرو ۲۰۱۷ شاهد بودیم و حال نوبت به سرفیس رسید. متاسفانه طراحی این لپتاپ را باید بدون فن دانست و یک نوت بوک ابتدایی محسوب شده که برای کاربری روزانه در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر می خواهید این نوت بوک را جهت کاربرای سنگین مورد استفاده قرار دهید بهتر از در انتخاب خود تجدید نظر کنید زیرا ممکن است با پشیمانی رو به رو شوید و انتظاری که از این محصول دارید را بدست نیاورید. البته مایکروسافت سعی کرده پیکربندی های مناسبی برای محصول خود در نظر گیرد از این رو باید آن را یک نوت بوک کاربردی و قابل توجه دانست. شاید در مقایسه با یک نوت بوک کاملا گیمینگ یا ورک استیشنی توان لازم را نداشته اما در کاربری معمولی و مالتی مدیا می تواند نظر مخاطب خود را جلب کند.

پورت هایی که مایکروسافت برای لپتاپ سرفیس در نظر گرفته امیدوار کننده بوده و می تواند کاربردی باشند. اگرچه جای برخی از آنها خالی است اما قطعا این شرکت کوپرتینویی به دلایلی تصمیم گرفت برخی از آنها را به کار نگیرد زیرا در چنین نوت بوکی مناسب نیست شاهد آن باشیم. تمامی دستگاه های شرکت ردموندی دارای لوگویی در قسمت درب هستند و سرفیس نیز این راه را ادامه داده است. لوگو زیبا مایکروسافت در قسمت درب به شکل چهار مربع خودنمایی می کند و اصالتی را به سرفیس می بخشد. هنگامی که نوت بوک را به دست می گیرید احساس پریمیومی به شما دست خواهد داد و تصور می کنید با لپتاپی بسیار باکیفیت که در حقیقت نیز چنین است، رو به رو شدید.

سرفیس لپتاپی پریمیومی بوده اگرچه در مشخصات نمی توان انتظارات بسیاری داشت. مایکروسافت سعی کرده برای سرفیس مشخصات خوبی در نظر گیرد تا آن را به لپتاپی کارآمد و کاربردی تبدیل کند. صفحه کلیدی از جنس آلکانترا یکی از ویژگی بارز کیفیت بدنه سرفیس بوده که نکته مهمی محسوب می شود. شرکت ردموندی سعی کرده مشخصات بزرگی در کیفیت ساخت و طراحی برای سرفیس در نظر گیرد و توانسته به این موفقیت دست پیدا کند.

سرفیس بوک:صفحه نمایش

سرفیس در نمایشگر یک لپتاپ رده بالا بوده و مایکروسافت یکی از ویژگی هایی که داشته در عمده محصولات خود صفحه نمایش پروضوحی را به کار می گیرد. سرفیس نیز در این زمینه مستثنی نیست و مدلی همانند سایر دستگاه های شرکت مایکروسافت محسوب می شود. نمایشگری با نسبت تصویر ۳:۲ با سایز ۱۳٫۵ اینچی و رزولوشن ۲۲۵۶x1504 پیکسلی می تواند کیفیت بالایی را در صفحه نمایش نشان دهد که در میان سایر لپتاپ ها برتر است. همچنین نوع نمایشگر آن پیکسل سینس بوده و قابلیت لمس و پشتیبانی از قلم را فراهم می آورد تا تجربه کاربری حرفه ای و لذت بخشی را برای کاربر خود به ارمغان آورد. از این رو باید سرفیس را در بخش صفحه نمایش یک محصول فوق العاده دانست که نسبت به لپتاپ های هم سطح می تواند فراتر از انتظارات واقع شود و یک لپتاپی فراتر از انتظار بوده که توسط مایکروسافت طراحی و توسعه پیدا کرده است.

در حالی که بیشتر لپتاپ ها نسبت تصویر ۱۶:۹ با سایز ۱۴ اینچی دارند، اما سرفیس به صفحه نمایش ۱۳ اینچی ۴K مجهز شده تا در این بخش بتواند عملکرد بی نقصی از خود نشان دهد. یکی از بخش ها مهم هر لپتاپی صفحه نمایش آن بوده که شرکت ها با توجه به هزینه و قیمتی که در نظر می گیرند، مشخصات خاص خود را به کار می گیرند. نوت بوک سرفیس مایکروسافت نیز هزینه خرید کمی نداشته و افراد برای خرید آن باید هزینه نسبتا بالایی کنند تا نوت بوکی را خریداری کنند که رقیبی برای کروم بوک ها محسوب می شود. سرفیس از کیفیت ساخت پریمیومی بهره می برد و مایکروسافت در طراحی آن حساسیت بسیاری همانند دیگر محصولات خود به خرج داده و لپتاپی را معرفی کرده تا موردتوجه همگان قرار گیرد.

سرفیس لپتاپی با سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ اس محسوب شده که تجربه کاربری جدیدی را برای طرفداران و صاحبان ویندوز به ارمغان می آورد.

سرفیس بوک:صفحه کلید

اگر بخواهیم به یکی از ویژگی های بارز سرفیس اشاره کنیم صفحه کلیدی از جنس آلکانترا بوده که اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید این صفحه کلید توسط مایکروسافت برای تبلت سرفیس پرو ۲۰۱۷ نیز به کار گرفته شده است و یک صفحه کلید جدید نیست. این کیبورد طراحی پریمیومی داشته و تجربه نوشتن لذت بخشی را برای کاربران به دنبال دارد، بنابراین می توانید سرفیس را لپتاپی با صفحه کلید باکیفیت و خاص محسوب کرد.

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ - آروند

با عمق کم و کلیدهای بزرگ افراد می توانند تایپ لذت بخشی با سرفیس داشته باشند و گذشته از آن این محصول شرکت مایکروسافت در این زمینه بسیار نرم و راحت است. ترک پد به شکلی طراحی شده که حساس به لمس بوده و عملکرد دقیقی دارد. همچنین با ابعادی بزرگ می توان از آن بهره گرفت و بدون نیاز به ماوس در کاربری روزانه بسیار مفید خواهد بود. ترک پدها عمدتا زمانی به کار گرفته خواهند شد که ماوسی در کار نباشد و شما نیز می خواهید کاربری فوری از لپتاپ خود داشته باشید.

این صفحه کلید در کنار شاسی آلومینیومی ترکیب پریمیومی و قابل توجهی را در نوت بوک سرفیس مایکروسافت به وجود آورده است. بنابراین اگر بخواهیم در بخش طراحی ظاهری به یکی از ویژگی های کلیدی سرفیس اشاره کنیم آن صفحه کلیدی از جنس آلکانترا می باشد.

ویندوز ۱۰ اس در برابر ویندوز ۱۰ پرو

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ - آروند

در حالی که سیستم عامل ویندوز ۱۰ سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بیشتر کاربران به دریافت آن پرداختند اما شرکت ردموندی مایکروسافت تصمیم گرفت در بهار سال جاری علاوه بر معرفی لپتاپ جدید سرفیس که مدلی بین سرفیس بوک و تبلت سرفیس پرو محسوب می شود، از سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ اس رونمایی کرد. سیستم عاملی که نسخه بهینه شده ویندوز ۱۰ بوده و رقیبی برای سیستم عامل کروم گوگل به شمار می رود.

در این میان لپتاپ سرفیس نیز مدلی رقیب برای کروم بوک های ساخته برندهای مختلف به شمار می رود که در قیاس با آنها می تواند عملکرد بهتر و قابل توجهی داشته باشد. با تمام این تفاسیر باید ویندوز ۱۰ اس را گام جدید مایکروسافت در زمینه سیستم عامل به شمار آورد. البته سرفیس را می توان با ویندوز ۱۰ پرو نیز همراه ساخت و نیازی نیست حتما روی ویندوز ۱۰اس قرار گیرید و تنها روی این نسخه از سیستم عامل به کار با سرفیس بپردازید.

مایکروسافت به کاربر خود اجازه می دهد از میان دو سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس و پرو یکی را انتخاب کنند. البته پیشنهاد می شود ویندوز ۱۰ اس را برای بیشتر بهینه بودن انتخاب نمایند هرچند که نسخه پرو نیز سیستم عامل ایده آلی بوده و می تواند رضایت کاربر خود را با ویژگی های متعدد خود برآورده سازد.

از آنجایی که سرفیس با سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس معرفی شد و به نوعی مایکروسافت این سیستم عامل را برای محصول جدید در نظر گرفته بهتر است از ویندوز ۱۰ اس برای کاربری با لپتاپ جدید سرفیس بهره گرفت. هر یک از سیستم عامل های مایکروسافت ویژگی های خاص خود را دارند که در این میان ویندوز ۱۰ اس یکی از آنها محسوب می شود.

Windows Hello

یکی از ویژگی های امنیتی بارز ویندوز ۱۰ قابلیت ویندوز هلو بوده که در نسخه های پیشین ویندوز نیز مایکروسافت آن را به کار گرفته است. در ویندوز ۱۰ اس نیز این قابلیت بهبودیافته بوده و عملکرد دقیق و سریعتری می تواند از خود نشان دهد. سرفیس با سنسور تشخیص چهره ای که در کنار وب کم داشته می تواند به پشتیبانی از ویندوز هلو بپردازد و افراد نیز از طریق این سنسور به سیستم عامل ویندوز ورود پیدا کنند. ویندوز هلو در لپتاپ های دیگر با پشتیبانی از سنسور تشخیص چهره به کاربر اجازه می دهد تا به این نوت بوک ورود پیدا کنند و قابلیت ورود با تشخیص چهره را ممکن می سازد. وجود ویندوز هلو موجب افزایش امنیت لپتاپ بوده و مایکروسافت نیز آن را در سرفیس دریغ نکرده است. از این رو این لپتاپ ویندوز ۱۰ اس همانند بیشتر لپتاپ های رده بالا به این قابلیت امنیتی مجهز است و می تواند مانع از ورود افراد ناشناس به لپتاپ شما شده و اطلاعات سری خود را حفظ کنید.

سرفیس بوک:عمر باتری

یکی از بخش های مهم لپتاپ ها عمر باتری بوده و سرفیس نیز در این زمینه می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. براساس تست انجام گرفته سرفیس می تواند تا ۱۲ ساعتی را دوام آورد که نشان دهند عمر باتری مطلوب این نوت بوک شرکت ردموندی است. البته حداقل عمر باتری آن به ۱۰ ساعت می رسد و در حداکثر حالت باید انتظار عمر باتری ۱۲ ساعته لپتاپ ویندوز ۱۰ اس مایکروسافت را داشت. البته با سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو باید انتظار عمر باتری کمتری را داشت و از آنجایی که ویندوز ۱۰ اس سیستم عامل بهینه شده ای بوده می تواند عمر باتری بهتری را رقم زند. این سیستم عامل همچنین از اپ های وین ۳۲ پشتیبانی می کند اما در بهترین حالت باید پشتیبانی از اپ ۶۴ بیتی را انتظار داشت.

چنین طول عمر باتری برای سرفیس پرو جدید و سرفیس بوک ۲ نیز صدق می کند اگرچه سرفیس بوک ۲ به ۱۷ ساعت افزایش پیدا کرده و مایکروسافت محصولی را توسعه داده که در قیاس با مدل پیشین در بخش عمر باتری لپتاپی با کاربری طولانی مدت محسوب می شود.

البته بررسی عمر باتری سرفیس به شکل تخصصی را می توانید در فضای اینترنت یافته و به بررسی آن بپردازید اما براساس بررسی صورت گرفته انتظار عملکرد بالا از این لپتاپ جای تعجبی ندارد. البته مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که سرفیس را برای

سرفیس بوک:عملکرد

در بخش فنی سرفیس دارای مشخصات سخت افزاری قابلی بوده که قابل رقابت با دستگاه هایی چون اسپکتر اچ پی، ایدی پد لنوو و مک بوک اپل بوده که در کنار آنها یک لپتاپ ردموندی قابل توجه و چشمگیری در عملکرد سخت افزاری است. سرفیس در نسخه پایه از پردازنده نسل هفتمی کبی لیک Core i5-7200U اینتل با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتزی بهره می برد این تراشه در کنار گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 620 و حافظه رم ۸ گیگابایتی عملکرد قابل قبولی را برای مخاطب به ارمغان خواهد آورد. اما در سوی دیگر مایکروسافت مدل رده بالاتری با پردازنده Core i7 و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی در کنار گرافیک Iris Plus 640 یا Iris Plus 650 را در نظر گرفته که نسبت به نسخه پایه می تواند بسیار عملکرد بالاتری از خود نشان دهد.

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ - آروند

براساس بررسی های صورت گرفته سرفیس توان پردازشی خوبی برای کاربری روزانه داشته و در نسخه رده بالا نیز می تواند عملکرد گرافیکی غنی و خوبی را از خود نشان دهد اما انتظار نداشته باشید که بتوانید کارهای گرافیکی بزرگ و بازیهای AAA را با بهترین کیفیت و عملکرد به انجام برسانید. هدف مایکروسافت از توسعه این محصول رقیبی برای کروم بوک ها بوده که از پایین ترین رده های سخت افزاری برخوردار هستند اما در این میان خوشبختانه سرفیس چنین نیست و کیفیت بهتری را به مخاطب خود ارائه می دهد.

البته در این میان سیستم عامل نیز نقش موثری داشته به شکلی که با سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو در مقایسه با ویندوز ۱۰ اس کاربری سنگین تر بوده و کمی سازگاری با سرفیس ندارد اما به طور کلی در هر دو سیستم عامل می توانید تجربه خوبی داشته باشید. بخش سخت افزاری سرفیس در قیاس با رقبا بسیار برتر است و باید آن را لپتاپی دانست که می تواند برای عملکردهای مختلف به کار گرفت و نوت بوک جدید سرفیس مایکروسافت نیز دست کمی از مدل های رده بالا ندارد. با استفاده از سخت افزارهای سطح بالا موجب شد تا شاهد عملکرد چشمگیری از سرفیس باشیم که لپتاپی کارآمد و قابل توجه محسوب می شود. بهره گیری از لپتاپی چون سرفیس می تواند برای افرادی که به دنبال نوت بوک ایده آلی هستند، مناسب باشد.

سرفیس بوک:نتیجه گیری

مایکروسافت با سرفیس لپتاپی را معرفی کرده که در بخش باتری، سخت افزار، طراحی، کیفیت، صفحه نمایش و بسیاری دیگر حرف های بسیاری برای گفتن داشته و می تواند با هزینه ایده آلی که برای آن در نظر گرفته شده در کاربری روزانه به استفاده این لپتاپ پرداخت.

تلاش های مایکروسافت در جهت ارائه محصولات کامل و بی نقص از سری سرفیس تحسین برانگیز بوده و نوت بوک سرفیس جدید با سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس نیز یکی از آنها محسوب شده و بسیار قابل توجه می باشد. بسیاری قصد دارند لپتاپی خریداری کنند تا با بیشتر ویژگی ها چون بدنه باکیفیت، صفحه نمایش پروضوح، سخت افزار قدرتمند، قیمت مطلوب، سیستم نرم افزاری ایده آل و برخی از این دست موارد همراه باشند.

با سرفیس می توان به چنین لپتاپی دست پیدا کرد زیرا تقریبا تمامی این موارد را در خود داشته و مایکروسافت سعی کرده به عنوان بخشی از خانواده سرفیس، لپتاپی را عرضه دارد که در کنار قیمت مناسب ویژگی های بزرگی را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهد.

سرفیس نیز دست کمی از رقبا نداشته و به سادگی قادر است عملکرد مورد نظر را با ویژگی های مذکور داشته باشد. با قیمت پایه ۹۰۰ دلاری که به سختی می توان یک لپتاپ کامل و کارآمد خریداری کرد، سرفیس مایکروسافت همان عملکردی را می تواند از خود نشان دهد که مخاطب انتظارش را داشته و می خواهد در دستگاهی چون سرفیس با برند مایکروسافت مشاهده کند. این شرکت ردموندی در کارنامه خود فعالیت های بزرگی داشته و اگر لپتاپی که معرفی و عرضه می کند با مشکلاتی همراه باشد قطعا مورد توجه قرار نگرفته و کمتر از انتظار خواهد بود.

با تمامی این تفاسیر می توان سرفیس را لپتاپ ویندوز ۱۰ اس قابل قبول و تحسین برانگیزی به شمار آورد. سرفیس لپتاپ با قیمت ایده آل ۹۰۰ دلار در بازار به فروش رسیده و تاکنون نیز مایکروسافت از میزان فروش آن ابراز خرسندی کرده است. البته با تمام ویژگی های خاص و منحصربفردی که داشته جای تعجبی نیست که مایکروسافت از میزان فروش این لپتاپ کارآمد ویندوز ۱۰ اس رضایت بسیاری داشته باشد. به هر حال اگر به دنبال خرید لپتاپی هستید که ظاهر باکیفیتی داشته و مشخصات سخت افزاری قابل قبولی برای آن در نظر گرفته شده، سرفیس یکی از آنها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

ضمن تبریک سال نو

تمامی سفارشات ثبت شده مشتریان در اولین روز کاری تاریخ - 5 فروردین 1403 - مراحل آماده سازی انجام شده و در فرایند ارسال قرار خواهد گرفت