اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد ۲ و ۱

تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد ۲ و ۱

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

نسل اول ایرپاد

شرکت اپل برای اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در طی رویداد ویژه‌ای از نسل اول ایرپاد در کنار آیفون ۷ و اپل واچ سری۲ رونمایی کرد.

ایرپادها علاوه بر محصولات اپل می‌توانند به سایر دستگاه‌هایی که بلوتوث دارند (مانند لپتاپ‌های ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی) هم وصل شوند.

در هر ایرپاد دو میکروفن وجود دارد؛ یکی در سطح گوش و رو به بیرون و دیگری در انتهای ساقه‌ی آن. هر ایرپاد ۴گرم وزن دارد و می‌تواند ۵ ساعت به طور مداوم با آن موسیقی گوش دهید و ۲ ساعت مداوم با آن صحبت کنید! اگر ۱۵دقیقه ایرپاد را به شارژ بزنید، ایرپاد در ازای آن ۳ ساعت زمان برای گوش دادن در اختیار شما می‌گذارد.

تولید نسل اول ایرپادها در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ پس از رونمایی از نسل دوم ایرپاد متوقف شد!

 

ممکن است دوست داشته باشید

نسل دوم ایرپاد

تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد 2 و 1 - AirPods 2 and 1

همانطور که اشاره کردیم، در مارس ۲۰۱۹ نسل دوم ایرپاد معرفی شد که از نظر طراحی، ظاهری مشابه نسل اول داشت. با ایرپاد۲ می‌توانید ۵ساعت بی‌وقفه موسیقی گوش کنید و ۳ساعت مداوم صحبت کنید. (۱ساعت بیشتر از ایرپاد۱)

اما مهم‌ترین تفاوت در نسل دوم ایرپاد، اضافه شدن پردازنده (چیپست) H1 به جای W1 (در ایرپاد۱) است که از طریق آن می‌توان به راحتی و با حرف زدن با Siri کار کرد.

اپل همچنین اعلام کرد که در نسل دوم ایرپاد، سرعت اتصال تماس‌ها، کیفیت صدا و مدت زمان صحبت با آن نیز بهتر شده است.

ایرپادهای نسل دوم را می‌توانید با اندکی هزینه بیشتر همراه با شارژر بی‌سیم بخرید.

برتری تراشه H1 بر تراشه W1 :

  • امکان ۵۰٪ زمان مکالمه بیشتر
  • امکان تعویض سریع‌تر بین دستگاه‌ها
  • امکان اتصال سریع‌تر به تماس‌های تلفنی
  • امکان اتصال قوی‌تر
  • پشتیبانی از سیری (Siri) به صورت گفتاری

 

Airpods1                                                 Airpods2

Battery life (talk) 2 hours 3 hours
battery life (music) 5 hours 5 hours
Chipset W1 H1
Bluetooth version 4.2 5.0
Siri connection double-tap to activate Voice-activated or double-tap
Wireless charging with additional wireless Charging Case purchase with wireless Charging Case
iOS system requirements iOS 10 or later iOS 12.2 or later
watchOS system requirements watchOS 3 or later watchOS 5.2 or later
macOS system requirements macOS High Sierra or later macOS 10.14.4 or later
Apple TV support Yes Yes

 

 

ایرپادپرو

ایرپاد پرو - AirPods Pro

همانطور که انتظار دارید، چندین تفاوت بین AirPods Pro و ایرپادهای نسل قبل وجود دارد. در مورد ایرپاد ۲، بسیاری از این تفاوت ها درونی بودند، در حالی که AirPods Pro هم در درون و هم در بیرون با مدل‌های قبلی متفاوت است.

AirPods Pro از نظر طراحی کمی متفاوت با ایرپاد ۲ است. مدل Pro در مقابل آب و تعریق مقاوم بوده در حالی که نسل‌های قبلی اینگونه نیستند. همچنین تفاوت بارز ایرپاد پرو با مدل‌های قبلی، در نوک سلیکونی‌ای است که به پرو اضافه شده است تا راحت‌تر در گوش قرار گیرد و امکان افتادنش از گوش کمتر شود. اینگونه امکان لنگ به لنگ شدن گوشی‌های ایرپادتان حداقل می‌گردد! همچنین سه عدد سری گوشی سیلیکونی در بسته بندی این محصول جهت انتخاب مناسب سایز گوش شما موجود است.

دیگر تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد ۲ و ۱ در فیلتر حذف نویز ایرپاد پرو است که از دو میکروفون روبه بیرون و رو به داخل هم‌زمان استفاده شده است که صدای محیط خارج ایرپاد پرو را دریافت و حذف می‌کند و تمام تمرکز را بر روی چیزی که کاربر گوش می‌کند قرار می‌دهد. البته شنیدین صدای محیط به خود کاربر بستگی دارد و می‌تواند شنیدن آن را فعال کند. فیلتر حذف نویز با این تکنولوژی روی ایرپاد۲ و ایرپاد ۱ وجود ندارد.

در ایرپاد پرو صدای موزیک درحال پخش توسط سنسورهای پیشرفته برحسب فیزیک و نوع گوش شما به شکل خودکار تنظیم می‌شود در حالی که اکولایزر اتوماتیک در ایرپاد ۲ و ایرپاد۱ وجود ندارد.

پردازنده ایرپاد پرو همانند ایرپاد۲ H1 است. (در ایرپاد۱ W1 است.)

کار با Siri بصورت گفتاری روی ایرپادپرو و ایرپاد۲ فعال است ولی روی ایرپاد۱ فقط بالمس دست فعال می‌گردد و به صورت گفتاری کارنمی‌کند.

زمان شارژدهی بدون کیس برای هرگوش در ایرپاد پرو ۴.۵ ساعت برای گوش دادن به موسیقی است در حالی که این زمان در ایرپادهای قبلی ۵ ساعت است!

تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد ۲ و ۱ در مدل کیس آن‌ها، به این شکل است که ایرپاد پرو فقط یک مدل کیس دارد و آن هم مدل شارژ بی‌سیم است. در مقابل ایرپاد ۲ با دوکیس، مدل شارژ استاندارد و مدل کیس شارژ وایرلس طراحی شده است. ایرپاد ۱ هم فقط با کیس شارژ استاندار به بازار آمد (بدون کیس شارژ وایرلس).

 

 

Airpods 2 Airpods pro
Wireless Charging Case Yes ($40 extra) Yes, included
Chip H1 H1
Rated Battery Life 5 hours (24 hours with charging case) 4.5 hours (24 hours with charging case)
Water Resistance Not rated for sweat- or water-resistance IPX 4 (can withstand sweat and water, but not for use in water sports)
Case Size 2.11 x 1.74 x 0.84 inches 2.39 x 1.78 x 0.85 inches
Case Weight 1.41 ounces 1.61 ounces
Special Features Audio sharing, announced messages with Siri Active noise cancellation, transparency mode, adaptive EQ, customizable fit, audio sharing, announced messages with Siri

 

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین ایرپادهای اپل اینجا کلیک کنید

سؤالات متداول

  1. ایرپاد چیست؟

ایرپادها، هدفون یا هندزفری‌های بی‌سیم ساخت شرکت اپل هستند. این وسیله به کمک بلوتوث به گوشی همراه شما متصل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ایرپادها تماس‌های تلفنی خود را برقرار کرده، صدای خود را ضبط کنید و یا به موزیک گوش دهید.

  1. ویژگی‌های ایرپاد یک و دو چیست؟

ایرپادهای یک و یا همان نسل اول، ۴ گرم وزن دارند و ۵ ساعت موسیقی و ۲ ساعت تماس تلفنی را برای افراد فراهم می‌کنند. اما با ایرپاد دو می‌توانید ۵ ساعت موسیقی گوش کرده و حدود ۳ ساعت تماس تلفنی داشته باشید. سرعت اتصال و کیفیت صدا نیز در ایرپاد دو بهتر از ایرپاد یک است.

  1. ویژگی‌های ایرپاد پرو چیست؟

ایرپادهای پرو از نظر طراحی درونی و بیرونی متفاوت با بقیه ایرپادها است. در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و قرارگرفتن در گوش هم در این مدل آسان‌تر است. پخش موزیک در این نوع ایرپادها باتوجه‌به فیزیک و نوع گوش شما به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

  1. ویژگی خاص و منحصربه‌فرد ایرپاد پرو چیست؟

یک ویژگی خاص در ایرپاد پرو که مورد استقبال افراد زیادی واقع شده است، حذف صدای محیط بیرون به اختیار خود کاربر است. یعنی شما می‌توانید انتخاب کنید که هم‌زمان صدای بیرون را بشنوید یا نه.

۳ پاسخ

    1. سلام. به قول شاعر : میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است. دوست عزیز خیلی خیلی بهتره. مخصوصا قابلیت نویز کنسلینگش که شاهکاره.. //

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط