اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » هر آنچه در مورد خرید آیفون دست دوم، باید به آن توجه کرد

هر آنچه در مورد خرید آیفون دست دوم، باید به آن توجه کرد

علیرضا رضوانپور
علیرضا رضوانپور
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

آیفون دست دوم را خوب چک کنید

گوشی های دست دوم ، آیفونگوشی‌های آیفون به، گوشی‌های با کیفیت و مقاوم معروف هستند.اگر در شرایط مناسبی از این گوشی‌ها استفاده کنید،سال‌ها می‌توانید از آیفون خود استفاده کنید، به همین دلیل در دسته‌ی گوشی‌های دست دوم بسیار گوشی‌های مناسبی هستند. اما یکسری نکات وجود دارد که حائز اهمیت است و باید به آن‌ها توجه کرد.

۱)اولین نکته وضعیت ظاهری دستگاهظاهر آیفون، گوشی‌های دست دوم

هیچ ارزانی بی دلیل نیست!

این اولین نکته‌ای است که باید در نگاه اول بدانید.

درصورتی که ابتدا قیمت را دیدید و سپس گوشی را نگاه کردید به این موضوع دقت زیادی کنید. چرا که دستگاه‌های که دارای خط و خش زیادی هستند، شما فرضتان را بر این بگذارید که زمین خوردگی شدیدی داشته‌اند. تا با این دیدگاه بررسی‌های سخت گیرانه‌تری روی دستگاه انجام دهید.

۲)چک کردن سریال و IMEI آیفون

IMEI آیفون، گوشی‌های دست دومچک کردن سریال و IMEI آیفون دست دوم به شما اطمینان خاطر میدهد که دستگاه دزدی نیست و صحت دستگاه را به شما نشان می‌هد.دو روش به شما پیشنهاد میدهیم که به راحتی بتوانید، سریال دستگاه و IMEI  آیفون دست دوم خود را چک کنید.

ممکن است دوست داشته باشید

اولین روش میتوانید با شماره گیری #۰۶#*، به راحتی IMEI آیفون را مشاهده می‌کنید و همان IMEI در سایت همتا وارد کنید از صحت دستگاه مطلع شوید، توضیحات بیشتری در سایت همتا مشاهده خواهید کرد.

کد دستوری IMEI، گوشی‌های دست دومدومین روش از مسیر Setteings>General>About استفاده کنید و شماره آن را هم در همتا و هم در پشت جعبه گوشی چک کنید که با هم یکسان باشد.

IMEI آیفون، گوشی‌های دست دوم۳)آب خورده نباشد!

نشانگر آب‌خوردگی و رطوبت یکی از مواردی است که همه از وجودش با خبر نیستند و فروشندگان به راحتی می‌توانند این مورد را انکار کنند. اما شما به راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. تمامی گوشی‌های آیفون دارای علامتی در شیار سیم کارتشان هستند که نشان‌دهنده‌ی آب‌خوردگی در آنهاست.

چطور باید تشخیص دهیم؟

داخل شیار سیم‌کارت را نگاه کنید، اگر به رنگ سفید یا نقره‌ای باشد گوشی آب‌خوردگی ندارد اما اگر به رنگ قرمز باشد یعنی گوشی آب‌خوردگی داشته است.

چک کردن آب خوردگی آیفون

 

4)دوربین گوشی را حتما چک کنید

دوربین آیفون، گوشی‌های دست دومدوربین بخش مهم گوشی‌های اسمارت‌ فون‌هاست، پس حتما با دوربین آیفون دست دوم را بررسی کنید و با آن چند عکس و فیلم بگیرید و از عملکرد مطلوب آن مطمئن شوید.

۵)باتری آیفون را بررسی کنید

پروسه تست باتری بسیار زمان بر است و در چند دقیقه نمی‌شود از سلامت باتری تست گرفت و همینطور کم پیش میاد، فروشنده‌ها گوشی را به شما برای تست بدهند و شما ازگوشی بمدت ۲۴ ساعت تست بگیرید، پس یک راه به شما پیشنهاد می‌کنیم از این راه برای سلامت باتری استفاده کنید.

مسیر چک کردن باتری، گوشی‌های دست دوماول از همه  به این مسیر،Setting>Battery>battery health سلامت باتری را نگاه کنید چند درصد است تا مطمئن شوید باتری نیاز به تعویض دارد یا نه،اگر زده باشد Service، باتری آیفون باید تعویض شود.بعد از چک کردن سلامت باتری، آیفون مورد نظر را به یک وا‌ی‌فای متصل کنید،بلوتوث دستگاه را روشن کنید و با آیفون چند دقیقه شروع به فیلم برداری کنید.در صورتی که با سرعت دستگاه باتری خالی کرد و یا پشت دستگاه به شدت داغ کرد از خرید دستگاه بپرهیزید.

۷)وای‌فای،بلوتوث و جی‌پی‌اس را چک کنید

بلوتوث،وای فای،جی پی اس، گوشی‌های دست دومحتما آیفون مورد نظر را به یک وای‌فای مناسب متصل کنید و بلوتوث را حتما از طریق ایردراپ،فایلی را جا به جا کنید از صحت بلوتوث مطمئن شوید.جی‌پی‌اس را از طریق یک نرم افزار مسیریاب چک کنید.

۸)جک هدفون و پورت شارژر را چک کنید

حتما آیفون مورد نظر را با یک کابل لایتنینگ مناسب چک کنید،به محض اتصال گوشی به شارژر، عملیات شارژ بدون وقفه شروع شود و اگر توانستید با لایتنینگ یک فایلی رو انتقال دهید که اطمینان خاطر داشته باشید.اگر مدل آیفون مورد نظر سری‌های قدیمی تا خانواده‌ی ۶ بود حتما جک هدفون را با هندزفری تست کنید.

۹)دکمه‌های خارجی را تست کنید

دکمه های ولوم آیفون، گوشی‌های دست دومبه احتمال زیاد در قسمت‌های قبلی، از آن‌ها استفاده کردید، اما برای اطمینان بیشتر دکمه ولوم، هوم، پاور و… را چک کنید، مطمئن شوید که دکمه‌ها به نرمی و بدون تاخیر کار می‌کند.

۱۰)کیفیت تماس و اسپیکر را حتما چک کنید

تماس با آیفون، گوشی‌های دست دومبا آیفون مورد نظر یک موزیک پخش کنید و مطمئن شوید که صدای با کیفیت و بدون نویز پخش می‌کند، سپس با یک نفر تماس برقرار کنید از سلامت سنسور نور و اسپیکر بالای آیفون مطمئن شوید.

۱۱)Face id و ۳D Touch حتما چک کنید

فیس آیدی آیفون، گوشی‌های دست دومحتما ابتدای خرید Face ID دستگاه را چک کنید و اجازه دهید صورت شما را کاملا شناسایی کند و تاییدیه دهد. سپس گوشی را قفل کرده و ببینید گوشی با چهره شما باز می‌شود یا خیر. در صورت مشکل داشتن Face ID شما در تعمیر آن گاهی با مشکل مواجه خواهید شد.

اکثر گوشی‌های آیفون دارای تاچ سه بعدی نیستند اما در مدل‌هایی که دارای این تکنولوژی هستند نیز حتما بر روی آیکون‌ها در نواحی مختلف صفحه نمایش این قابلیت را چک کنید.

۱۲)صفحه نمایش

چک کردن پیکسل آیفون ، گوشی‌های دست دوماین مورد را که اکثرا به خاطر می‌آورید و باید چک شود. حتی پیکسل‌های دوربین نیز در این حالت باید چک شوند.

به این صورت که یک تصویر با پس زمینه کاملا سفید به دقت تمامی صفحه گوشی را چک کنید. هیچ قسمتی از صفحه نباید پیکسلی سوخته داشته باشد و یا تغییر رنگ داشته باشد. این مورد برای دوربین را باعکس گرفتن از صفحه‌ی سفید می‌توانید مورد بررسی قرار دهید.

۱۴)ریپک است یا نیست!

گوشی‌های دست دوم ، آیفون، ریپک چیست، گوشی های آیفونریپک در اصل به معنای باز شدن گوشی و یا تعمیر آن است. البته ممکن است این تعمیر توسط اپل انجام شده باشد، اما در صورت باید بدانید.

در قسمت General>About وارد شوید و قسمت Model Number  گوشی را چک کنید. شماره مذل گوشی در صورت پک اصلی بودن با حرف M شروع شده باشد.در صورتی که حروف دیگری بود به معنای زیر هستند:

شروع با حرف N: گوشی توسط کمپانی اپل باز و تعمیر/تعویض شده است.

شروع با حرف P: بسیار نادر است اما گوشی توسط اپل شخصی‌سازی شده است.

شروع با حرف F: آیفون مورد نظر ریفربیش شده است

۱۵)تمامی لوازم جانبی‌های دستگاه را چک کنید

لوازم جانبی آیفون در جعبه ، گوشی‌های دست دوماز قبل در اینترنت آیفون مورد نظرتان را سرچ کنید و مشاهده کنید که در جعبه آن چه لوازم جانبی‌هایی موجود است و در زمان خرید گوشی‌های دست دوم، حتما مقایسه کنید، لوازم جانبی آیفون مورد نظر را، اگر وسیله‌ای کم بود می‌توانید ما به التفاوت آن را با فروشنده حساب کنید و از مبلغ آن کم کنید.

برای خرید یک آیفون دست دوم و گوشی‌های دست دوم سعی کنید از کسی که آشنا هست در این زمینه و شما آن را می‌شناسید حتما مشورت بگیرید و حتما از این روش‌های پیشنهادی که تیم آروند به شما پیشنهاد کرده است استفاده کنید.

اگر روش‌های دیگری را می‌دانید و ما از قلم انداختیم در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

آروند گارانتی مرکز تعمیرات آیفون در تهران خدمات خود را با گارانتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط