اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • مطالب آموزشی
  • »
  • آشنایی با پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim | کوچکترین عضو خانواده پلی‌استیشن ۵

آشنایی با پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim | کوچکترین عضو خانواده پلی‌استیشن ۵

نورا عادلی پور
نورا عادلی پور
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

درحالی‌که تکنولوژی با گذشت زمان پیشرفت می‌کند، شرکت‌های بازی‌سازی نیز سعی در بهبود و نوآوری در کنسول‌های بازی خود دارند. یکی از جدیدترین اعلامیه‌ها از سوی برند سونی، رونمایی از پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim بوده است که در این مقاله به معرفی جزئیات و ویژگی‌های این نسخه از کنسول پرداخته خواهد شد.

 

مشخصات فنی پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim

در ماه‌های اخیر، تصاویر لو رفته‌ی پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim موجب گمانه‌زنی‌ها و سؤالات بسیاری از سوی طرف‌داران و گیمرها شده است. در ادامه، به بررسی جزئیات فنی این کنسول شامل طراحی، ابعاد، پورت‌ها و سایر ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

 

طراحی و ظاهر

با تحلیل تصاویر پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim که به‌صورت آنلاین منتشر شده‌اند، به وضوح تغییراتی در طراحی این کنسول قابل مشاهده است. این نسخه  نسبت به سایر اعضای خانواده خود از منحنی‌های بیشتری بهره‌مند شده که نظرات مختلفی را در جامعه گیمینگ به همراه داشته است. البته شایان به ذکر است برخی طرفداران این تغییرات را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

ممکن است دوست داشته باشید

 

ابعاد و وزن

باتوجه‌به تصاویر افشا شده، پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim به طور چشمگیری کوچک‌تر از مدل اصلی و پیشین خود است. مدل استاندارد پلی‌استیشن ۵ دارای ابعاد ۳۹۰ × ۲۶۰ × ۱۰۴ میلی‌متر است درحالی که نسخه Slim با ابعاد ۳۵۸ × ۹۶ × ۲۱۶ میلی‌متر عرضه خواهد شد. این امر سبب کاهش بیش از ۳۰ درصدی در حجم این دستگاه شده است.

از طرفی وزن این پلی‌استیشن نیز از ۴.۵ کیلوگرم به ۳.۲ کیلوگرم (برای نسخه با درایو دیسک) و از ۳.۹ کیلوگرم به ۲.۶ کیلوگرم (برای نسخه دیجیتال) کاهش یافته است. با توجه به کاهش وزن ۱۸ تا ۲۴ درصدی نسبت به مدل‌های قبلی این دستگاه ، پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim امکان جا به جایی را با کمترین میزان فضا برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

 

قابلیت‌ها و پورت‌ها

پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim با حفظ همه پورت‌ها و قابلیت‌های مدل اصلی، از جمله  HDMI، دو پورت USB، اترنت و پورت برق، طراحی شده است.

 

افزودن قابلیت درایو دیسک جداشدنی

یکی از ویژگی‌های جالب پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim، وجود یک درایو دیسک جداشدنی است که به نسخه دیجیتالی افزوده شده و نیاز به اتصال به اینترنت برای یک بار تأیید هنگام راه‌اندازی دارد. این ویژگی باعث افزایش انعطاف‌پذیری شده است، اما نگرانی‌هایی درباره طول عمر سرورهای تأیید هویت برای این ویژگی مطرح شده‌اند.

 

قیمت و عرضه

پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim ( دارای درایو دیسک) به قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار و مدل دیجیتالی آن به قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار روانه بازار خواهند شد. این مدل، به عنوان گزینه استاندارد به تدریج جایگزین مدل فعلی پلی‌استیشن ۵ می‌شود و مطابق آخرین اخبار منتشر شده؛ از ۱۵ نوامبر به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. 

علاوه بر این، بسته‌های ویژه با بازی‌های محبوب نیز به بازار عرضه خواهند شد. کنسول پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim به طور انحصاری با بازی محبوب Call of Duty: Modern Warfare 3 به قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رفت.

شایان به ذکر است، قیمت پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim در بازار ایران نیز تحت‌تأثیر نوسانات ارز قرار می‌گیرد؛ لذا به‌منظور بررسی دقیق‌تر قیمت این محصول، باید همواره به نوسانات ارز و شرایط بازار توجه کنید.

 

اندازه پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim در مقایسه با سایر اعضای خانواده

مقایسه تصاویر این کنسول جدید نشان می‌دهد که حتی با کاهش اندک ابعاد، پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim هنوز هم نسبت به Xbox Series X ابعاد بزرگتری دارد. این مقایسه با ابعاد کنسول‌های دیگر نیز انجام شده و نشان می‌دهد که این نسخه همچنان از نظر اندازه، یکی از بزرگترین کنسول‌های بازی در جهان است.

 

نقد و بررسی

اگرچه کاهش اندازه و وزن پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim آن هم بدون کاستن از کیفیت ساخت و عملکرد تا حدود زیادی چشم‌گیر است؛ اما پرسش‌هایی در مورد مشکلات گرمایی و نویز عملکردی این مدل در میان دوست‌داران دنیای بازی‌ها ایجاد می‌کند که انتظار داریم تا زمان عرضه این دستگاه به بازار به آن پاسخ داده شود. 

 

جمع‌بندی

پلی‌استیشن ۵ نسخه Slim با قیمت مناسب و امکانات برتر خود، در مسیری تحول دنیای بازی‌های ویدئویی قرار خواهد داشت. به نظر می‌رسد این پلی‌استیشن جدید ، گام موفقی در جهت ارائه یک کنسول با ابعاد کوچکتر و قابلیت‌های حداکثری برای گیمرهایی که محدودیت فضا دارند، باشد. البته تا زمان عرضه‌ی رسمی این کنسول به بازار، مشتاقانه منتظر خواهیم بود که ببینیم آیا کاهش ابعاد کنسول پلی‌استیشن ۵ تصمیم صحیحی بوده است یا خیر.

درنهایت امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشند، بی‌صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط