اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » با قدرت سیستم عامل macOS Monterey آشنا شوید.

با قدرت سیستم عامل macOS Monterey آشنا شوید.

علیرضا رضوانپور
علیرضا رضوانپور
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

بعد از مدتها انتظار سیستم عامل جذاب مک اواس برای عموم عرضه شد، با کلی تغیرات جذاب و دسترسی های جدید که به کاربر داده است، رابط کاربری را ساده و راحتر کرده است.در ادامه این مقاله به بررسی این تغییرات می‌پردازیم.

شعار اپل برای این تغییرات در سیستم عامل macOS Monterey:متصل شوید، به اشتراک بگذارید و مانند قبل درست کنید. به به‌روزرسانی‌های جدید FaceTime سلام کنید. سافاری بازطراحی شده را کاوش کنید. با استفاده از «کنترل جهانیUniversal Control» و «میانبرهاShortcuts» روش‌های جدید قدرتمندی را کشف و ابداع کنید. با فوکوس در لحظه بمانید. وتغییرات خیلی بیشتردیگر.

دراین روزها، در تماس ماندن از همیشه ضروری تر است. در سیستم عامل macOS Montereyبا SharePlay، می‌توانید با هم تماشا کنید، با هم گوش کنید، و صفحه‌نمایش خود را به راحتی در داخل FaceTime به اشتراک بگذارید. تماس‌های FaceTime را نیز طبیعی‌تر و با وضوح بالاتری می‌توانید تجربه کنید.

Face Time

معرفی SharePlay

مکالمات FaceTime را با تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم، گوش دادن به موسیقی یا اشتراک‌گذاری صفحه نمایش خود با SharePlay ادامه دهید. این یک روش کاملاً جدید برای تجربه کردن با خانواده و دوستان بدون توجه به فاصله است.

با هم تماشا کنید

هنگام تماس FaceTime با دوستان، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را پخش جریانی کنید. با پخش و کنترل‌های همگام‌سازی‌شده، می‌بینید که همه می‌خندند، می‌پرند و به لحظات یکسان واکنش نشان می‌دهند. و صدا به طور خودکار تنظیم می‌شود، بنابراین می‌توانید در حین تماشا به صحبت کردن ادامه دهید.

ممکن است دوست داشته باشید

با هم گوش کنید

دور هم جمع شوید و با دوستان به آلبوم گوش دهید. کل گروه می‌تواند موارد بعدی را ببیند و آهنگ‌ها را با پخش همگام‌سازی‌شده و کنترل‌های آسان برای استفاده به یک صف مشترک اضافه کند.

صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید

تماس های FaceTime خود را ادامه دهید و همزمان کل صفحه یا فقط یک برنامه خاص را به اشتراک بگذارید. با همکاران همکاری کنید، یک شب بازی با دوستان داشته باشید یا تعطیلات بعدی خود را به صورت گروهی برنامه ریزی کنید.

حالت های میکروفون

Voice Isolation نویز پس زمینه را به حداقل می رساند و صدای شما را در جلو و مرکز قرار می دهد. هنگامی که موسیقی یا صداهای اطراف شما به اندازه آنچه می خواهید بگویید مهم هستند، طیف گسترده صدای محیط را بدون فیلتر می گذارد.

نمای شبکه ای

نمای شبکه افراد تماس FaceTime شما را با کاشی های هم اندازه نشان می دهد، بنابراین می توانید مکالمات بهتری با یک گروه بزرگ داشته باشید. بلندگو به طور خودکار برجسته می شود تا همیشه بدانید چه کسی صحبت می کند.

حالت پرتره

این افکت ویدیویی جدید با الهام از حالت پرتره در آیفون و با تراشه M1، تمرکز را روی شما قرار می دهد، نه آنچه پشت سر شماست.

لینک های فیس تایم

تماس های FaceTime را با یک لینک وب منحصر به فرد برنامه ریزی و به اشتراک بگذارید.

 هر کسی را به FaceTime دعوت کنید

اکنون می‌توانید برای دوستان و خانواده‌تان پیوندی برای اتصال در FaceTime ارسال کنید، حتی اگر از Windows یا Android استفاده می‌کنند. و همچنان رمزگذاری شده است، بنابراین تماس شما به اندازه هر تماس FaceTime خصوصی و ایمن است.

پیام ها

اکنون لینک‌ها، تصاویر و سایر محتوایی که در پیام‌ها با شما به اشتراک گذاشته شده است، در بخش اشتراک‌گذاری شده با شما در برنامه مربوطه نشان داده می‌شوند. در Photos، Safari، Apple News، Apple Podcasts، و برنامه Apple TV، می‌توانید به راحتی محتوای اشتراک‌گذاری شده را بیابید، ببینید چه کسی آن را توصیه کرده است و مستقیماً از برنامه‌ای که از آن لذت می‌برید پاسخ دهید، بدون اینکه به پیام‌ها برگردید.

سریع‌ترین مرورگر جهان طراحی کاملاً بازسازی‌شده‌ای دارد، که سافاری را فراگیرتر و قابل تنظیم‌تر از همیشه می‌کند. با یادداشت سریع و فوکوس، ابزارهای جدیدی برای پیگیری موارد مهم در اختیار دارید و برای پاک کردن فضای اصلی در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید.

سافاری

نوار تب فشرده

گزینه نوار تب فشرده فضای کمتری را در صفحه اشغال می کند و رنگ سایتی را که در آن هستید به خود می گیرد و صفحه وب را تا لبه پنجره گسترش می دهد. تب‌ها با فیلد جستجوی هوشمند ترکیب شده اند و به شما امکان دسترسی به ویژگی های قدرتمند سافاری را با کلیک یک تب می دهند.

گروه های تب

تب‌های خود را به روشی که برای شما مناسب تر است ذخیره و سازماندهی کنید. گروه‌های تب‌های خود را نام‌گذاری کنید، آن‌ها را ویرایش کنید، و در حین رفتن از یک علاقه به مورد دیگر، بین آن‌ها جابه‌جا شوید. حتی می‌توانید گروه‌های خود را به یک ایمیل بکشید و تب‌ها بدون زحمت به‌عنوان یک فهرست آسان برای اشتراک‌گذاری ظاهر شوند.

به گروه‌های تب، از هر کجا دسترسی داشته باشید

Tab Groups به‌طور یکپارچه در دستگاه‌های Apple شما همگام‌سازی می‌شود، بنابراین می‌توانید به راحتی هر زمان و هر کجا که می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تمرکز Focus

تمرکز به شما کمک می‌کند در لحظه‌ای بمانید که باید تمرکز کنید یا دور شوید. فوکوسی را انتخاب کنید که فقط اعلان‌های مورد نظر شما را مجاز می‌کند، می‌توانید در زمانی که در منطقه هستید کار را انجام دهید یا از یک شام، بدون حواس‌پرتی لذت ببرید. از لیستی از گزینه‌های فوکوس پیشنهادی انتخاب کنید یا خودتان ایجاد کنید.

وضعیت خود را علامت بزنید

اگر دیگران بدانند که شما مشغول هستید، کناره‌گیری آسان‌تر است. بنابراین هنگامی که از Focus استفاده می کنید، وضعیت شما به طور خودکار در پیام ها نمایش داده می شود. و برای پیام‌های واقعاً فوری، هنوز راهی برای افراد وجود دارد که به شما اطلاع دهند.

در تمام دستگاه های شما

Focus را روی یکی از دستگاه‌هایتان فعال کنید و به‌طور خودکار در همه آن‌ها تنظیم می‌شود.

هر چیزی را در یک یادداشت سریع Quick Note قرار دهید.

لینک‌ها، نکات برجسته سافاری، برچسب‌ها و اشاره‌ها را به یک یادداشت سریع اضافه کنید تا بتوانید به راحتی به نام‌ها، اعداد و ایده‌های مهم دسترسی پیدا کنید.

یافتن یادداشت سریع Quick Note خود آسان است.

در برنامه‌های پشتیبانی‌شده، می‌توانید لینک‌هایی را به یادداشت سریع اضافه کنید و وقتی به عقب برگردید، تصویر کوچک یادداشت شما همیشه در آنجا نشان داده می‌شود. یادداشت‌های سریع همچنین با هم در برنامه Notes ظاهر می‌شوند، چه در مک، iPad یا iPhone خود باشید.

نمای فعالیت و اشاره ها

نمای کاملاً جدید «فعالیت» به شما امکان می‌دهد ببینید دیگران چه چیزهایی را به یادداشت مشترک شما اضافه کرده‌اند. و می توانید اعضا را در یادداشت های مشترک با ذکر نام مطلع کنید. فقط نام شخصی را در یادداشت تایپ کنید تا اعلان ارسال شود.

سازماندهی با تگ‌ها

یک یادداشت را با استفاده از نماد # و یک کلمه کلیدی که می‌توانید جستجو کنید، تگ کنید، سپس آن را بعداً در مرورگر تگ پیدا کنید.

از Mac و iPad خود با هم استفاده کنید تا قفل سریع‌تر، آسان‌تر و راه‌های خلاقانه‌تر را برای انجام کارها باز کنید. Universal Control باعث می شود که اتصال با iPad شما به صورت فوری و روان باشد. و اکنون می توانید از AirPlay برای اضافه کردن ابعاد جدید اشتراک گذاری و گوش دادن با مک استفاده کنید.

کنترل جهانی  Universal Control

یکی از راه‌های کار در دستگاه‌های شما

اکنون یک صفحه کلید و ماوس یا ترک پد به طور یکپارچه بین Mac و iPad شما کار می کند،  آنها حتی به بیش از یک Mac یا iPad متصل می شوند. مکان نما خود را از مک خود به آی پد خود ببرید، در مک تایپ کنید و کلمات را در iPad خود مشاهده کنید، یا حتی محتوا را از یک مک به مک دیگری بکشید و رها کنید.

بدون نیاز به راه اندازی

فقط دستگاه های خود را در کنار یکدیگر قرار دهید و مکان نما خود را به طور یکپارچه بین آنها حرکت دهید.

همه چیز را به نمایش بگذارید

قدرت AirPlay به Mac می‌رسد.به اشتراک بگذارید، پخش کنید، یا محتوا را از یک دستگاه Apple دیگر به صفحه بزرگ و زیبای Mac خود ارائه دهید. همچنین می توانید نمایشگر خود را بازتاب یا گسترش دهید تا بهره وری خود را افزایش دهید.

اسپیکر AirPlay

Mac اکنون به عنوان یک بلندگو AirPlay کار می کند، بنابراین می توانید هنگام پخش موسیقی یا پادکست از دستگاه دیگری از صدایی با کیفیت بالا لذت ببرید. حتی می تواند به عنوان یک بلندگوی ثانویه برای ایجاد صدای چند اتاق عمل کند.

ابرقدرت ها برای انجام کارها

معرفی راه های جدید جادویی برای استفاده از مک شما. با Live Text و Visual Look Up تمام اطلاعات موجود در عکس های خود را زنده کنید. و از میانبرها برای ساده کردن مراحل طولانی در گردش کار و کارهای روزمره استفاده کنید.

متن زنده در عکس ها

مک شما اکنون به شما این امکان را می دهد که با متن در هر تصویری تعامل داشته باشید. روی یک آدرس کلیک کنید و در Maps باز می شود. با هر شماره تلفنی که می بینید تماس بگیرید، پیام دهید یا ذخیره کنید. شما می توانید مانند هر متن دیگری کپی و جایگذاری کنید. و جزئیات شخصی و اطلاعات از تصاویر، هرگز دستگاه شما را ترک نمی کند.

Visual Look Up

فقط با یک عکس یا تصویری که به صورت آنلاین دیده‌اید، به سرعت درباره مکان‌های دیدنی، آثار هنری، نژادهای سگ و موارد دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

میانبرها در مک

کارهایی که اغلب انجام می دهید را خودکار کنید. با تبدیل چیزی که چندین مرحله را به یک مرحله می‌رساند، یا اتصال برنامه‌ها و سرویس‌های مورد نیاز خود با ویرایشگر Shortcuts در زمان صرفه‌جویی کنید. می توانید آنها را از داک، نوار منو، Finder، Spotlight یا حتی با Siri اجرا کنید.

میانبرهای از پیش ساخته شده در گالری میانبرها را مرور کنید تا هر چیزی از ساختن GIFهای خود را در حال پرواز تا پاکسازی پوشه دانلودهای خود بیابید.

خودت درست کن

ایجاد یک میانبر با ویرایشگر یک مشکل است. کافیست روی کنش‌ها کلیک کنید و به ترتیبی که می‌خواهید بکشید، و ویرایشگر پیشنهاد می‌کند که در مرحله بعد چه اقدامی را اضافه کنید.

ماجراجویی بعدی شما از اینجا شروع می شود.

اکتشاف هرگز بهتر به نظر نمی رسید. Maps جزئیات جدید باورنکردنی را ارائه می دهد که فراتر از بردن شما از نقطه A به نقطه B است. و Safari راه های بیشتری را برای کاوش آنلاین به شما ارائه می دهد.

نقشه ها

تجربه شهر کاملاً جدید

شهرهایی را با جزئیات بی‌سابقه برای جاده‌ها، محله‌ها، درختان، ساختمان‌ها و موارد دیگر کاوش کنید. از نقاط دیدنی سه بعدی شگفت انگیز مانند پل گلدن گیت هم در نقشه های روز و هم در حالت تاریک دیدن کنید.

ویژگی های حمل و نقل جدید

یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل عمومی ایستگاه‌های نزدیک و زمان‌های حمل‌ونقل را نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد مسیرهای دلخواه را به بالا پین کنید.

حریم خصوصی

این مهمتر از همیشه است که بدانید چگونه از حریم خصوصی شما محافظت می شود. نحوه و زمان دسترسی برنامه‌ها به میکروفون خود را بیشتر مشاهده کنید. و از اطلاع فرستندگان در مورد فعالیت شما در Mail جلوگیری کنید.

نشانگر ضبط

مرکز کنترل به شما این امکان را می دهد، بفهمید کدام برنامه ها به میکروفون شما دسترسی دارند.هر زمان که یک برنامه به میکروفون شما دسترسی پیدا کند، نشانگر جدید را روی صفحه نمایش خود خواهید دید.

iCloud+

iCloud همیشه اطلاعات مهم شما را، مانند عکس‌ها، اسناد و یادداشت‌های‌ ایمن، به‌روز و در همه دستگاه‌های شما در دسترس نگه داشته است. اکنون iCloud+ با یک اشتراک کاملاً جدید که جایگزین برنامه‌های ذخیره‌سازی امروزی خواهد شد، این تجربه را یک قدم جلوتر می‌برد.

فهرست مک هایی که سیستم عامل macOS Monterey را پشتیبانی می‌کند

مک بوک پرو ۲۰۱۶ یا جدیدتر

مک بوک ۲۰۱۶ یا جدیدتر

مک بوک ایر ۲۰۱۸ یا جدیدتر

آی مک ۲۰۱۷ یا جدیدتر

آی مک ۲۷ اینچی سال ۲۰۱۵ یا جدیدتر

آی مک پرو

مک مینی ۲۰۱۸ و یا جدیدتر

مک پرو ۲۰۱۹ و یا جدیدتر

اگر سیستم عامل macOS Monterey را تجربه کردید، در قسمت نظرات تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط