جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ضدعفونی کردن گوشی همراه در برابر ویروس کرونا

فرشته شاملی
فرشته شاملی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده که در شرایط فعلی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم، چگونه می‌توانیم گوشی موبایل که تقریباً همه جا همراه‌مان است را ضدعفونی کنیم، پس بهتر است در این مطلب همراه ما باشید.

گوشی موبایل که به آن گوشی همراه هم گفته می‌شود، همان‌طور که از نامش مشخص است در اکثر مواقع همراه ماست و بیشتر از هر وسیله‌ای در طول روز از آن استفاده می‌کنیم؛ چیز عجیبی نیست که این وسیله بیشترین منبع برای جذب میکروب و ویروس و همین‌طور انتقال آن به سایر نقاط باشد. احتمال این مساله بسیار زیاد است که قبل و بعد از استفاده از موبایل، دست خود را به صورت و به‌خصوص دهان، بینی و چشم‌ها بزنیم پس بسیار مهم است که حتماً گوشی همراه را به‌خوبی ضدعفونی کنیم و حتی شاید نیاز باشد که این کار را چند بار در طول روز انجام دهیم.

برای مقابله با ویروس کرونا (Covid-19) و جلوگیری از گسترش و شیوع آن توصیه می‌شود کلیه‌ی لوازمی که بیشترین استفاده در طول روز با آن‌ها دارید را به‌خوبی ضدعفونی و سپس استفاده کنید.

تمیز کردن لوازم دیجیتالی و الکترونیکی نیاز به دقت و احتیاط بیشتری دارند چرا که ورود مواد شیمیایی، رطوبت و مایعات به داخل منافذ و درگاه‌های این وسایل ممکن است در کارایی آن‌ها اختلال ایجاد کند و لایه‌ی محافظ صفحه‌ی نمایش در دستگاه‌های دارای محافظ را خراب کنند. برای ضدعفونی کردن و همچنین جلوگیری از خرابی در آن‌ها روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم:

 

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

برای این‌کار ابتدا گوشی همراه را خاموش کرده و قاب، هدفون و یا هرگونه لوازم جانبی را از آن جدا کنید. یک پارچه‌ی نرم از جنس میکروفیبر را به آب و صابون آغشته کنید و به آرامی روی سطوح گوشی بکشید و کاملاً مراقب باشید که رطوبت به داخل گوشی نفوذ نکند. پس از آن با یک پارچه‌ی نرم دیگر سطوح موبایل را خشک کنید. دستمال‌های مرطوب دارای الکل ۷۰ درصد برای تمیز کردن گوشی‌های موبایل کمپانی اپل مناسب هستند.

پس  از تمیز کردن گوشی موبایل نوبت می‌رسد به ضدعفونی کردن هرگونه وسایل جانبی‌ای که با گوشی در ارتباط بوده‌اند؛ این وسایل جانبی شامل شارژر، هندزفری، هرگونه آویز و وسیله‌ی تزئینی، قاب و محافظ، کیف، استند و یا پایه‌ی نگهدارنده و … هستند که باید به‌خوبی ضدعفونی شوند. ضدعفونی کردن وسایل جانبی گوشی هم به‌وسیله‌ی دستمال و مواد ضدعفونی کننده امکان‌پذیر است و البته برخی از وسایلی که تخریب نمی‌شوند را با آب و صابون هم می‌توان شست.

 

اشعه‌ فرابنفش

روش دیگری که برای تمیز کردن گوشی همراه به کار برده می‌شود، استفاده از اشعه‌ی فرابنفش یا همان UV است که هرچند استفاده از این اشعه بهتر گوشی را ضدعفونی می‌کند اما خب همه‌ی افراد به دستگاه‌های دارای اشعه‌ی فرابنفش و همین‌طور ضدعفونی کننده‌ی گوشی دسترسی ندارند و بهترین روش همان استفاده از دستمال و مواد ضدعفونی کننده خواهد بود.

 

نکات مهم

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان هرگونه محلول و ماده‌ی مایعی را بر روی گوشی اسپری نکنید چرا که منجربه خرابی آن خواهد شد و تنها ماده‌ی موردنظر را بر روی دستمال اسپری کرده و به‌آرامی و بدون هیچ‌گونه فشاری دستمال را بر روی سطوح گوشی بکشید.

قبل از ضدعفونی کردن گوشی همراه حتماً یا از دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنید و یا دست‌های خود را بشویید؛ همچنین پس از ضدعفونی کردن هم حتماً دست‌ها و وسایلی که با آن‌ها گوشی موبایل را ضدعفونی کرده‌اید، به‌خوبی بشویید و ضدعفونی کنید.

 

سخن آخر

تنها درصورت رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های بهداشتی است که می‌توانیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و آن را شکست دهیم.

 

*** در خانه بمانیم ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط