اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » گزارش جامع بررسی وضعیت بازار رایانه‌های همراه در ایران و جهان

گزارش جامع بررسی وضعیت بازار رایانه‌های همراه در ایران و جهان

وضعیت بازار كامپيوترهاى شخصی در جهان

بررسی سهم بازار جهانی لپ تاپ و نرخ ازکارافتادگی برندهای مختلف

نورا عادلی پور
نورا عادلی پور
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

مقدمه گزارش:

گزارش حاضر به بررسی وضعیت بازار کامپیوترهاى شخصی در جهان می‌پردازد. این گزارش ابتدا سهم بازار جهانی لپ تاپ را بررسی و نرخ ازکارافتادگی براساس برندهای مختلف را بررسی می‌کند.

همچنین بررسی سهم سیستم‌عامل‌های مختلف بیانگر ترندهای بازار است. هدف از این بررسی مشخص شدن تفاوت‌ها و شکاف‌های بین بازار ایران و بازار جهانی رایانه‌های همراه است که می‌تواند اطلاعات کافی برای اتخاذ سیاست‌های تطبیقی فراهم کند.

اما به دلیل اینکه اطلاعات موثق و دقیقی از وضعیت بازار ایران در دست نیست، بررسی آمار فروشندگان مختلف می‌تواند راهگشا باشد. اطلاعات در دسترس فعلی شامل اظهارنظرهای پراکنده افراد مسئول است که غالبا قابل استناد نیست. بنابراین بخشی از اطلاعات استفاده شده در این گزارش که همچون نوری بر بازار رایانه‌های همراه در ایران می‌تابد، از مجموعه گارانتی آروند تهیه شده است.

گزارش جامع بررسی وضعیت بازار رایانه‌های همراه در ایران و جهان در سال های اخیر
گزارش جامع بررسی وضعیت بازار رایانه‌های همراه در ایران و جهان در سال های اخیر

با توجه به یافته‌های گزارش و در نظر گرفتن این‌که علی‌رغم کاهش فروش رسمی ر‌ایانه‌های همر‌اه، شرکت‌های Microsoft و Apple در ایر‌ان با اقبال مناسبی روبه‌رو هستند و همچنین داغ بودن باز‌ار ر‌ایانه‌های استوک نکات زیر به عنوان تفسیر نتایج گزارش ارائه می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، بخش مهمی از داده‌های ایران این گزارش از مجموعه داده‌های گارانتی آروند بین سال‌های ۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۱ به دست آمده است. اما از آن جایی که گارانتی آروند بیشتر در حوزه دو برند اپل و مایکروسافت سرفیس فعالیت می‌کند، بخش مقایسه این گزارش به این دو برند محدود شده است.

ممکن است دوست داشته باشید


بخش دیگری از داده‌های گزارش از منابع معتبر مثل IDC، Gartner، Statista و Statcounter به دست آمده است. در این بررسی تلاش شده است که ترندهای بین‌المللی در زمینه سهم بازار و نرخ از کارافتادگی دو برند اپل و مایکروسافت و ارتباط آن با سیاست‌های گارانتی بررسی شود. در این بررسی به جای استفاده از داده‌های خام، سهم و درصد و یا احتمال بروز رخدادها بررسی شده تا تصویری دقیق‌تر از وضعیت فعلی بازار فروش و گارانتی به دست بیاید.

جمع‌بندی گزارش:

با توجه به یافته‌های گزارش و در نظر گرفتن این که علی‌رغم کاهش فروش رسمی رایانه‌های همراه، شرکت‌های مایکروسافت و اپل در ایران با اقبال مناسبی روبرو هستند و همچنین داغ بودن بازار کامپیوترهای استوک نکات زیر به عنوان تفسیر نتایج گزارش ارائه می‌شود.

۱- در صور‌ت خرید ر‌ایانه همر‌اه نو استفاده از Extended Guarantee یا همان ضمانت تکمیلی برای ر‌ایانه‌های همر‌اه Apple بیشتر از Microsoft توصیه می‌شود.

۲- با توجه به در دسترس نبودن قطعات شر‌کت Apple، شانس این‌که مشکل ر‌ایانه‌های همر‌اه Apple شما غیر قابل تعمیر باشد، بیشتر است.

۳- با توجه به اینکه این گز‌ار‌ش یافته‌ای در‌بار‌ه سهم دلایل عمده خر‌ابی ر‌ایانه‌های همر‌اه دو بر‌ند Apple و Microsoft ندار‌د و نقش مهم تعویض باتری و قیمت آن نسبت به هزینه گارانتی، ضمانت تکمیلی مخصوصا برای ر‌ایانه‌های همر‌اه Apple توصیه می‌شود.

۴- به طور کلی نرخ مشکلات در ر‌ایانه‌های همر‌اه Microsoft بالاتر است و این یافته سهم بازار کمتر این برند را مقایسه با Apple توضیح می‌دهد.

۵- با توجه به افز‌ایش نرخ مشکلات با گذر ز‌مان مخصوصا در ر‌ایانه‌های همر‌اه به ویژه مشکلات باتری، خرید ر‌ایانه همر‌اه دست دوم از مراکز معتبر که گارانتی نیز ارائه می‌دهند، توصیه می‌شود.

۶- بر‌ای فروشندگان ر‌ایانه‌های همر‌اه یک سیاست تطبیقی می‌تواند کاهش هزینه‌های گارانتی اولیه برای محصولات Apple و افز‌ایش قیمت تمدید گار‌انتی باشد. همچنین باز‌نگری هزینه گار‌انتی دستگاه‌های کار کر‌ده یک اقدام موثر خواهد بود.

۷- با توجه به پیش‌بینی بهبود بازار ر‌ایانه‌های همر‌اه در سال ۲۰۲۴ و جهش قیمت ارز در ایر‌ان بر‌نامه‌ریزی بر‌ای یافتن راه‌کارهای تطبیقی ضروری به نظر می‌رسد.


به طور کلی در این بررسی تلاش کردیم تا دقیق‌ترین اطلاعات را به شما عرضه کینم؛ پس اگر دریافت این گزارش جامع برای شما جذاب است کافیست برای مطالعه آن بر روی لینک «بررسی وضعیت بازار رایانه‌های همراه در ایران و جهان در سال های اخیر» کلیک کنید. امیدواریم از مطالعه این گزارش که توسط مجموعه گارانتی آروند مدون شده نهایت لذت را برده و بتوانید از اطلاعات مفید و کاربردی آن استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط