اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » کرونا و نحوه‌ی استفاده از وسایل الکترونیکی

کرونا و نحوه‌ی استفاده از وسایل الکترونیکی

فرشته شاملی
فرشته شاملی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

همان‌طور که می‌دانید با ورود ویروس جدید کرونا یا همان COVID-19 به کشورهای مختلف جهان که علائمی مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد، موجی از ترس و نگرانی از ابتلا به بیماری دربین همه‌ی افراد به‌وجود آمده است، اما بهتر است بدانید که خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین ویروس‌ها هم با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی قابل پیشگیری و حتی درمان هستند.

ویروس کرونا که در سرما فعالیت بیش‌تری دارد از چند ساعت تا چند روز می‌تواند زنده بماند. پس بهتر است همه چیز را قبل از استفاده به‌خوبی ضدعفونی و تمیز کنید. از انجام عادت‌هایی مانند جویدن ناخن، خاراندن بینی، مالیدن چشم‌ها و یا قراردادن دست زیر چانه‌تان بپرهیزید.

امروزه که همه‌ی ما با وسایل و گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های همراه، گوشی تلفن ثابت و همین‌طور صفحه شماره‌ها، کامپیوترها، رایانه‌های شخصی، موس و کیبورد، تلویزیون، کنترل تلوزیون و اسپلیت و بسیاری از وسایل دیگر در ارتباط هستیم و سطوح این وسایل دقیقاً محلی برای انتقال و رشد انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند، لازم است بدانیم که نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از این وسایل چگونه است تا بیمار نشویم و خطر ابتلا به ویروس‌های مختلف از جمله کرونا را کاهش دهیم.

 

تلفن همراه، خطرناک‌ترین وسیله در انتقال کرونا

طبق گزارشاتی که اعلام شده است تلفن همراه به‌دلیل تماس با دست‌ها و نزدیک بودن به مجاری تنفسی مانند دهان و بینی، از جمله خطرناک‌ترین وسایل در انتقال ویروس کروناست؛ پس بهتر است که روزانه چندین مرتبه گوشی همراه خود را ضدعفونی و تمیز کنید. تمیز نگهداشتن تلفن همراه حتی از استفاده‌ی ماسک هم ضروری‌تر است.

ممکن است دوست داشته باشید

 

راه مقابله

بهترین راه مقابله با این ویروس این است که تمامی وسایلی را که روزمره مورداستفاده قرار می‌دهیم، به‌طور مداوم و چندین بار در روز ضدعفونی کنیم. پاکسازی کردن وسایل با انواع الکل و ضدعفونی‌کننده‌های ژلی و مایع امکان‌پذیر است. در هر بار استفاده از وسایل کاملاً دستان و وسایل را ضدعفونی کنید و به هیچ‌عنوان دستان خود را به چشم‌ها، دهان و بینی خود نمالید. طبق گفته‌ی پزشکان شست‌وشوی دستان با آب و صابون بهتر از ضدعفونی کردن با الکل و … است.

 

نحوه تمیز کردن وسایل الکترونیکی

موبایل: گوشی همراه یکی از آلوده‌ترین لوازم است که به‌دلیل استفاده‌ی روزانه، باید به‌صورت روزمره هم ضدعفونی شود. ضدعفونی کردن با دستمال به‌تنهایی کافی نیست و حتماً باید از ماده‌ی ضدعفونی کننده هم استفاده شود. دقت داشته باشید که لوازم جانبی مانند قاب، هندزفری و … را از گوشی جدا کنید. برای تمیز کردن از یک پارچه‌ی نرم و یا میکروفیبر استفاده کنید و قبل از استفاده از تمیز بودن دستمال مطمئن شوید. دستمال را با ماده‌ی ضدعفونی کننده کمی مرطوب کنید و به آرامی روی سطح گوشی را تمیز کنید و اجازه ندهید هیچ ماده‌ای داخل درگاه‌های گوشی برود. سپس با یک دستمال خشک و تمیز رطوبت روی گوشی را پاک کنید. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از پارچه و دستمال‌های زبر استفاده نکنید. از جمله مواد ضدعفونی کننده‌ای که می‌توانید برای تمیز کردن لوازم الکترونیکی به کار ببرید می‌توان به الکل و آب، آب مقطر و سرکه سفید اشاره کرد.

لپ‌تاپ، تبلت و آیپد: تمیز و ضدعفونی کردن این لوازم هم مانند موبایل، مستلزم این است که مواد ضدعفونی کننده به‌طور کامل بر روی آن‌ها ریخته نشود و هیچ‌گونه رطوبتی وارد درگاه‌های آن‌ها نشود. قبل از ضدعفونی کردن این وسایل هرگونه کاور و وسیله‌ی محافظتی را از آن‌ها جدا کنید. استفاده از دستمال نرم و بدون پرز جهت تمیز کردن راحت‌تر و جلوگیری از خط و خش فراموش نشود.

 

اگر طبق روش‌های گفته شده وسایل الکترونیکی‌تان را تمیز کنید، هم به دستگاه‌ها آسیبی نمی‌رسد و هم به خوبی ضدعفونی خواهند شد. برای ضدعفونی کردن وسایل آلوده حتماً از دستکش یک‌بارمصرف استفاده کرده و پس از اتمام کار آن را دور بیاندازید.

 

توجه کنید!

جالب است بدانید که امکان ابتلا به ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده بیش‌تر از هوایی است که تنفس می‌کنید پس باید در نحوه‌ی استفاده از وسایل بسیار محتاط باشید. همچنین استفاده از ماسک و دستکش مناسب در محیط‌هایی که تراکم جمعیت بالاست و امکان در معرض ویروس بودن بیش‌تر وجود دارد، ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط