اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • ۵ ویژگی پنهان آیفون که کاربران حرفه ای هم احتمالاً نمی دانند (بخش اول‌)

۵ ویژگی پنهان آیفون که کاربران حرفه ای هم احتمالاً نمی دانند (بخش اول‌)

فاطمه
فاطمه
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

زمانی که گوشی‌های اندرویدی برای اولین بار معروف شدند را به یاد دارید؟؟ افرادی که سیستم عامل اندروید را به جای آی او اس انتخاب کردند و از اینکه گوشی‌های هوشمندشان نسبت‌به آیفون‌ها تا چه حدی قدرتمندتر و کارآمدتر هستند، خوش‌بین بودند و در آن روزها این ایده درست بود.

آیفون اپل سادگی را بر روی همه کاره بودن یک گوشی اولویت قرار داده بود و بسیاری از ویژگی‌هایی که سال‌ها در سایر سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند در دسترس بودند، حذف کرده بود. البته که از روزهای اول دچار تغییرات زیادی شده است و پلتفرم آی او اس در طول این سال‌ها رشد زیادی داشته و به یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها برای برنامه نویسان برنامه‌های مختلف تبدیل شده است.

درحقیقت با دقت در نسخه‌های جدید آی او اس درمی‌یابیم که قابلیت پاسخ‌گویی به بیشتر نیازهای کاربران در این روزها و ویژگی‌های جالبی را فراهم ساخته است و این یک روند صعودی محسوب می‌شود.

تیم ما همواره سعی بر آن داشت تا به‌طور منظم با اشتراک ویژگی‌های جالب ios، خوانندگان بتوانند بیشترین و بهترین استفاده را از آیفون و آیپد خود داشته باشند.

دراین‌میان ممکن است قابلیت‌های پنهان جالبی وجود داشته باشد که زندگی‌تان را راحت‌تر می‌کند ولی اگر از قبل وجود چنین قابلیت‌هایی را ندانید، ممکن است هرگز متوجه آن‌ها نشوید.

ممکن است دوست داشته باشید

در اینجا ما ۵ ویژگی فوق‌العاده مفید که در لایه‌های پنهانی iOS قرار دارند و کاربران قدرتمند این سیستم عامل هم ممکن است درباره‌ی آن‌ها نشنیده باشند را قرار داده‌ایم.

البته که منظورمان از این ویژگی‌ها قابلیت ۳D Touch کیبورد و تبدیل آن به ترک‌پد نیست. می‌خواهیم برخی از ویژگی‌هایی که بسیار عالی پنهان شده‌اند را معرفی کنیم که بسیار کاربردی خواهند بود. با این گارانتی که همه‌ی اقشار استفاده کننده از سیستم عامل iOS مطلب جدیدی از این مقاله یاد بگیرند.

 

 

ویژگی  Do Not Disturb مبتنی بر مکان   

 

 

 

این ویژگی که در زیر می‌خواهیم به آن بپردازیم، موردعلاقه‌ی من بوده و باید اعتراف کنم هیچ ایده‌ای راجع‌به آن نداشتم تا زمانی که درباره‌ی آن در مقاله‌ی Reddit مطلبی خواندم!

 

Do Not Disturb یک ویژگی فوق‌العاده و پراستفاده است که تمام اعلان‌هایی که نمی‌خواهید را  هنگام خواب بی‌صدا می‌کند. البته که اگر می‌توانستیم تنظیمات مختلفی به‌طور خودکار برای آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل داشته باشیم جالب‌تر میشد. اما مورد بحث در این‌جا نیست. DND اجازه می‌دهد که ایمیل‌ها، پیام‌های اینستاگرام و هرچیز دیگری هم‌چنان به فعالیت خود ادامه دهند ولی آن‌ها را بی‌صدا می‌کند تا مزاحمتی برای‌تان نداشته باشند.

با رفتن به بخش تنظیمات تلفن همراه‌تان پی خواهید برد چندین گزینه‌ی جالب در بخش DND تنظیمات iOS وجود دارد اما اگر همه‌ی یخش‌هایش را با دقت نگاه کنید ویژگی فوق‌العاده‌ای خواهید یافت (location-based Do Not Disturb (DND مبتنی‌بر مکان). با استفاده از این ویژگی پنهان، شما می‌توانید اعلان‌های آیفون خود را در حالی که در یک مکان خاص هستید، بی‌صدا و هنگامی که از آن مکان خارج شدید، حالت DND به‌طور خودکار غیرفعال می‌شود. از خود می‌پرسید چگونه آیفون‌تان تشخیص می‌دهد که از آن مکان خارج شده اید؟‌ این حالت از GPS گوشی همراه‌تان استفاده می‌کند. همان تکنولوژی‎ای که در بقیه‌ی برنامه‌های مبتنی‌بر مکان در آیفون‌تان مورداستفاده قرار می‌دهید.

 

با دانستن این نکته، می‌توانید دفعه‌ی بعدی که به سینما می‌روید، مرکز کنترل تلفن‌تان را باز کرده و آیکون Do Not Disturb که شبیه حلال ماه است را محکم‌تر لمس کنید تا با استفاده از ۳D Touch، منوی مربوط به آن باز شود. حال از این منو گزینه‌ی “Until I leave this location ”را انتخاب کنید.

 

ادامه‌ی مطالب را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط