جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برترین گوشی های ۲۰۲۲

نیما نیک عمل
نیما نیک عمل
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های موبایل بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهند. برای همین هم کمپانی‌های سازنده علاوه بر عرضه موبایل‌های با کیفیت، باید در فکر عرضه موبایل‌هایی جدیدتر با قابلیت‌های بیشتر و جالب‌تر جهت معرفی آنها به خریداران به صورت دوره‌ای باشند، چرا که انتظارات خریداران از موبایل‌ها هر ساله بیشتر می‌شود. به عنوان مثال کمپانی اپل اغلب در ماه سپتامبر هر سال، نسخه جدید گوشی آیفون خود را معرفی می‌کند. یا کمپانی سامسونگ که هر ۱۲ ماه یک گوشی جدید به بازار عرضه می‌کند. در هر صورت این کمپانی‌ها برای به روز نگه داشتن ویژگی‌های محصولات خود تلاش می‌کنند تا بتوانند انتظارات خریداران را برآورده کنند.

در ادامه جدیدترین گوشی های ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم که انتظار می رود برترین گوشی های سال هم باشند. به نظر شما بهترین گوشی ۲۰۲۲ کدام محصول است؟

 

گوشی iPhone 14 – گوشی جدید ۲۰۲۲ شرکت اپل

آنطور که گفته شده‌است، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس کاملا طراحی جدیدی خواهند داشت و دیگر از صفحه نمایش‌های ناچ (شکل صفحه نمایش مستطیل کامل نیست و در سمتی از صفحه نمایش برشی برای قرارگیری دوربین یا اجزا دیگر وجود دارد) خبری نیست و با صفحه نمایش‌های Punch-hole (دوربین به صورت یک سوراخ کوچک در سمتی از صفحه نمایش قرار می‌گیرد تا فضای بیشتری برای صفحه نمایش باقی بماند) جایگزین خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود که ممکن است به جای آیفون ۱۴ مینی، یک مدل جدید به شکل آیفون ۱۴ مکس معرفی شود که شکل یک آیفون معمولی با صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی را دارد.

ممکن است دوست داشته باشید

خبرها حاکی از ارتقا یافتن دوربین ها هم هست که از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی در مدل‌های کنونی به ۴۸ مگاپیکسل خواهد رسید و از آنجایی که درباره گوشی‌های آیفون صحبت می‌کنیم، قطعا قدرت بالایی خواهند داشت و از برترین گوشیهای ۲۰۲۲ دنیا خواهند بود. همچنین باتری‌ این گوشی های جدید نیز ارتقا خواهند یافت.

  • تاریخ عرضه: بنظر می‌رسد iPhone 14 در ماه سپتامبر معرفی و روانه بازار خواهد شد. قیمت جدیدترین گوشی ۲۰۲۲ آیفون هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت آیفون ۱۳ که حدود ۷۹۹ دلار و بالاتر بود، قیمت آیفون ۱۴ نیز در همین حدود تخمین زده می‌شود.

 

گوشی iPhone 14 – گوشی جدید 2022 شرکت اپل

گوشی Samsung Galaxy S22 – آخرین مدل ۲۰۲۲ شرکت سامسونگ

گفته می‌شود طراحی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس مشابه گلکسی S21 خواهد بود. اما این سری از گلکسی‌ها به عنوان جدیدترین گوشی های ۲۰۲۲، چیپست‌های نسل جدید هم خواهند داشت. سایز صفحه نمایش احتمالا در اندازه سایز S21 خواهد بود. همچنین تصمیم بر تغییرات بزرگ در دوربین‌های گوشی مدنظر است. باتری‌ها هم احتمالا کوچک‌تر خواهند شد (بجز مدل اولترا).

سامسونگ گلکسی S22 اولترا ممکن است طراحی کاملا متفاوتی داشته باشد. هرچند می‌تواند از نظر ظاهری مشابه گوشی‌های نوت باشد که به عنوان Galaxy S22 Note معرفی شود. همچنین حافظه داخلی ۱ ترابایتی برای این گوشی جدید ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده‌ است.

  • تاریخ عرضه: گلکسی S22 احتمالا از اولین و بهترین گوشی های ۲۰۲۲‌ست که روانه بازار می‌شوند و آنطور که اعلام شده، در ماه فوریه معرفی و عرضه خواهد شد.

 

گوشی Samsung Galaxy S22 – آخرین مدل 2022 شرکت سامسونگ

گوشی Samsung Galaxy Z Fold 4

گلکسی S22 تنها گوشی سامسونگ مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ نیست. بلکه عرضه سامسونگ Z فولد ۴ هم مورد انتظار است و احتمالا در میان گوشی‌های فولد (گوشی‌های با قابلیت تا شدن) بهترین گوشی ۲۰۲۲ می‌تواند باشد. این گوشی احتمالا ظاهری درخشانتر و مقاومتر به گرد و خاک و رطوبت نسبت به مدل قبلی خود خواهد داشت. همچنین باتری بزرگتر و دوربین زیر صفحه نمایشی خواهد داشت.

  • تاریخ عرضه: این گوشی احتمالا ماه آگوست  به بازار عرضه خواهد شد.

 

گوشی Samsung Galaxy S22 – آخرین مدل 2022 شرکت سامسونگ

 

گوشی Sony Xperia 1IV – آخرین مدل گوشی ۲۰۲۲ شرکت سونی

گوشی سونی Xperia 1 III مدتی طولانی است که بهترین گوشی عرضه شده توسط شرکت سونی است. به همین دلیل برای عرضه شدن جدیدترین گوشی ۲۰۲۲ شرکت سونی بسیار هیجان زده هستیم.

این گوشی احتمالا دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور بخصوص برای دوربین جلو خواهد داشت. در هر صورت ما انتظارات خوبی از Xperia 1 IV داریم، چرا که تمرکز سونی اغلب روی دوربین گوشی‌هاست. همچنین صفحه نمایش با توجه به مدل‌های قبلی احتمالا رزلوشن ۴K خواهد داشت. تاکنون از جدیدترین مدل گوشی ۲۰۲۲ شرکت سونی همینقدر اطلاعات در دسترس است.

تاریخ عرضه: این گوشی احتمالا در ماه آپریل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

گوشی Sony Xperia 1IV – آخرین مدل گوشی 2022 شرکت سونی

گوشی Google Pixel 7

از جدیدترین گوشی های ۲۰۲۲، گوگل پیکسل ۷ است که البته احتمالا تا ماه اکتبر روانه بازار نخواهد شد. پس از تغییرات اساسی گوگل در Pixel 6 احتمالا این بار شاهد تغییرات آنچنان بزرگی نخواهیم بود. اما پیکسل ۶ جان تازه‌ای به خط تولید گوشی‌های پیکسل بخشید و حالا مخاطبان خود را هیجان زده در انتظار پیکسل ۷ نگه داشته است.

دوربین‌های پیکسل ۷ احتمالا مشابه پیکسل ۶ هستند. چیپست‌ها احتمالا بهتر و موفقیت‌آمیز تر خواهند بود. همچنین گفته می‌شود که احتمالا فقط یک مدل از این گوشی در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و Pixel 7 Pro در کار نخواهد بود. اما شاید این گوشی بتواند خود را در لیست «برترین مدل گوشی ۲۰۲۲» جا کند.

  • تاریخ عرضه: این گوشی احتمالا دسامبر ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

 

گوشی Google Pixel 7

گوشی Google Pixel Fold

در معرفی گوشی های ۲۰۲۲ احتمالا باید نام پیکسل فولد هم آورده شود. اگرچه سال‌هاست درباره این گوشی می‌شنویم اما به تازگی اعلام شده که این گوشی در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد‌شد.

این گوشی صفحه نمایش OLED با قابلیت تاشو و ۷.۶ اینچی و چیپست خود شرکت گوگل را خواهد داشت. با تمام این ویژگی‌ها، این گوشی احتمالا بتواند یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ با قابلیت تاشو غیر سامسونگ باشد که ارزش انتظار را داشته باشد.

  • تاریخ عرضه: نامشخص!

 

گوشی Google Pixel Fold

گوشی Huawei P50

از جدیدترین گوشی های ۲۰۲۲ گوشی هواوی P50 خواهد بود. البته در حال حاضر هم معرفی شده، اما فعلا فقط در کشور چین در دسترس است و منتظر ارائه این گوشی جدید ۲۰۲۲ هواوی به صورت سراسری هستیم. البته این انتظار ارزشش را دارد. چرا که شاید بهترین گوشی ۲۰۲۲ نباشد، اما جزو برترین گوشیهای ۲۰۲۲ دنیا خواهد بود.

P50 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، دوربین ۴ لنزی و سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است. اما بجای سیستم عامل اندروید از HarmonyOS 2 پشتیبانی می‌کند و همچنان بدون قابلیت ۵G باقی مانده است!

  • تاریخ عرضه: این گوشی در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی شد.

 

گوشی Huawei P50

گوشی Nokia 10

یکی از گوشی های برتر ۲۰۲۲ احتمالا باید Nokia 10 باشد که مدتی است منتظرش هستیم. هرچند که هنوز هم مشخص نیست که دقیقا در چه تاریخی عرضه می‌شود. گفته می‌شود این گوشی دارای دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، صفحه ضدخش، دوربین ۵ لنزی و سنسور‌اصلی ۱۰۸ یا ۲۰۰ مگاپیکسلی است. همچنین چیپست اسنپدراگون با بهترین کیفیت را خواهد داشت.

  • تاریخ عرضه: نامشخص!

 

گوشی Nokia 10

گوشی Xiaomi 12 – از جدیدترین گوشی های ۲۰۲۲

گوشی Xiaomi 12 احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شود. اگر ویژگی‌هایی که در Xiaomi Mi11 دیده‌شد، در این گوشی هم دیده شود، احتمالا از گوشی‌های برتر ۲۰۲۲ خواهد بود. گفته می‌شود این گوشی احتمالا یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی درون صفحه نمایشی خواهد داشت. طراحی گوشی احتمالا تفاوت چندانی نخواهد کرد اما بهبودهایی در عملکرد گوشی و کیفیت دوربین مورد انتظار است.

  • تاریخ عرضه: این گوشی احتمالا در مارس ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

 

گوشی Xiaomi 12 – از جدیدترین گوشی های 2022

 

کلام آخر

معرفی سالانه یک مدل جدید از موبایل برای کمپانی‌های سازنده یک امر حیاتی برای جلب‌ کردن نظر مخاطبان است. همچنین یک امر لازم برای حفظ خریداران در این فضای رقابتی است. معمولا این کمپانی‌ها سعی می‌کنند برنامه مشخصی برای معرفی محصولات جدید خود داشته‌باشند و مخاطبان را در انتظار جدیدترین محصولات خود نگه‌دارند.

در این مقاله به برترین گوشیهای ۲۰۲۲ دنیا پرداخته‌شد و سعی شد که یک معرفی اجمالی از همه آنها انجام شود. البته معرفی یک مدل تحت عنوان بهترین گوشی ۲۰۲۲ میسر‌ نیست چرا که بهترین بودن بستگی به نیازهای هر فرد دارد. به نظر شما موفق‌ترین و پرفروش‌ترین مدل از میان گوشی های برتر ۲۰۲۲ کدام یک خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط