اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

باگ‌ها یا کمبود های iOS!

علیرضا رضوانپور
علیرضا رضوانپور
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

باگ‌ها یا کمبود های iOS که بسیار زجر آور هستند!

همیشه از خوبی‌های آیفون شنیدیم و دیدیم اما هیچ وقت به مشکلات آیفون توجه‌ای نکرده ایم. سیستم عامل آی‌ او‌ اس از نظر کیفیت و امنیت هیچ مشکلی ندارد. اما نبود یک سری ویژگی ها که بعضی از اوقات به درد ما می‌خورد و کار کردن را برای ما آسان‌تر می‌کند از جمله باگ‌ها یا کمبود های iOS محسوب می شود. مثل:

اما با همین باگ‌ها چیزی از ارزش‌های آیفون کم نمی‌شود و لازم به ذکر است بیشتر این باگ‌ها مختص به آیفون است نه دیگر محصولات این شرکت.

در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این باگ‌ها آشنا شوید.

 

لاک اسکرین آیفون ، iphone lock screen

ممکن است دوست داشته باشید

 

1) لاک اسکرین کند آیفون

تقریبا باید ۳ ثانیه صبر کنید تا صفحه‌ی رمز آیفون باز شود. مخصوصا سری آیفون هایی که سنسور فیس آیدی دارند. شخصی‌سازی در صفحه لاک اسکرین آیفون انجام نمی‌شود. فقط محدود به چراغ قوه و دوربین است. خوب چرا؟؟؟! وقتی می شود با کشیدن صفحه به سمت چپ به راحتی به دوربین دسترسی داشته باشید، دیگر کلید میانبر دوربین پایین صفحه قفل (lock screen) برای چه است؟ یا حداقل امکان شخصی سازی lock screen را برای کاربران طراحی می‌کرد. یکی دیگر از مشکلات در لاک اسکرین که می‌تواند خیلی کاربردی باشد، صفحه نمایش همیشه روشن است یا همان Always On Display. اصلا آنقدر این قابلیت در بهینه سازی باتری آیفون می‌تواند کمک کند که حد و اندازه ندارد! دیگر بخاطر یک ساعت نگاه کردن نیاز نیست صفحه نمایش خود را روشن کنید. واقعا سخت است طراحی یه همچین بخشی در این سیستم عامل بی نظیر؟

لاک اسکرین،lock screen

۲) Multitask نبودن

این قابلیت در دیگر محصولات اپل است اما در آیفون نیست. چرا؟ مثلا در یکی از صفحه‌های نرم افزار خود هستید، بعد یک متنی را یا یک شماره‌ای را در قسمت یادداشت آیفون خود می‌خواهید ذخیره کنید. خوب همانطور که می‌دانید خیلی از اپلیکیشن‌ها قابلیت این را ندارند که متن را از روی آن ها کپی کنید. در این لحظه فقط شما با Switch کردن بین اپلیکیشن ها می توانید این فرآیند را انجام بدید. واقعا Split screen یا همان multitasking یک option کاملا کاربردی است. چرا نیست واقعا؟ البته این قاعدتا به خاطر موارد کپی رایت بوده است.

 

Multitasking

3) نداشتن تاریخچه تماس‌ها!

از دیگر باگ‌ها یا کمبود های iOS، نداشتن تاریخچه تماس‌ها است. شما الان به یک شماره نیاز دارید که ۱ ماه پیش با شما تماس گرفته بوده، الان باید چه کار کنیم؟ خیالتان را راحت کنم. هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید فقط میتوانید به ۵۰ تماس اخیرتان دسترسی داشته باشید. بقیه تماس‌ها به صورت اتوماتیک پاک خواهد شد. یه مشکل ساده‌ است اما خب کاربردی.

نداشتن تاریخچه تماس‌ها در آیفون

۴) آی‌او‌اس Clipboard ندارد….

فکر میکنم سیستم عامل iOS با تاریخچه یک مشکل کوچکی دارد که هیچ وقت آنرا طراحی نمی‌کند. به تاریخچه کپی‌هایتان دسترسی ندارید. این به این معناست که اگر مطلبی را کپی کردین فقط می‌توانید از خود همان مطلب استفاده کنید. اگر قبل آن یک مطلب دیگر را کپی کرده بودید، اکنون آن از بین رفته است و مطلب جدید فقط در کلیپ برد است. اگر این امکان را طراحی می‌کرد به راحتی می‌توانستین مطالب قبلی را که کپی گرفته‌اید به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنید .

باگ‌ها یا کمبود های iOS ، clipboard

در نتیجه، واقعا از نظر امنیت سیستم عامل آی‌او‌اس نظیر ندارد. اما یادتون نره که هیچ چیز کامل نیست. این نکته را هم بگویم که برای هر کمبودی که در آیفون است، یک دلیل وجود دارد. شما بگویید دلیل نبودن کلیپ برد، تاریخچه تماس ها و شخصی ساز صفحه قفل چیست؟ اگر موردی را شما مشاهده کردین و ما از قلم انداختیم در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط