اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تغییرات جدید در iPodOS 16

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل در کنفرانس WWDC 2022 که در  تاریخ June 6 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، به معرفی iPadOS 16 خواهد پرداخت. معرفی سیستم عامل iPodOS 16، یک پلتفرم نرم‌افزاری بزرگ اپل برای آیپد می‌باشد. لازم به ذکر است، اپل پس از این کنفرانس تا زمان عرضه‌ی آن (ماه سپتامبر) سیستم عامل iPadOS 16 را مورد تست و آزمایش قرار می‌دهد. در ادامه طبق شایعات و اطلاعات منتشر شده به توضیح تغییرات جدید در iPadOs 16 و دستگاه‌های قابل پشتیبانی آن می‌پردازیم.

 

 دستگاه‌های مورد پشتیبانی از سیستم عامل iPadOS 16

یکی از سوالات و نگرانی‌های هر ساله کاربران در مورد آپدیت سیستم عامل‌ها این است که آیا دستگاه‌های قدیمی را پشتیبانی می‌کند یا خیر. سال گذشته با انتشار iPadOS 15، متوجه شدیم که این سیستم عامل تمام دستگاه‌هایی (آیپدهایی) را که از iPadOS 14 بهره می‌برند را با محدود کردن عملکردهایشان، پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع سیستم عامل  iPadOS 16  به احتمال زیاد از آیپدهایی با سیستم عامل قبلی (iPadOS 15) پشتیبانی خواهد کرد. اما، طبق شایعات اپل قصد دارد از دستگاه‌هایی با مدل‌های اصلی iPhone 6s و iPhone SE دیگر پشتیبانی نکند. پس، به احتمال زیاد سیستم عامل iPadOS 16  هم با دستگاه‌های iPad mini 4 ،iPad Air 2 ،iPad (fifth generation) و مدل‌ اصلی iPad Pro ناسازگار خواهد بود.  به همین منظور، سیستم عامل iPadOS 16 از دستگاه‌های زیر پشتیبانی خواهد کرد:

iPad Pro 12.9 (5th gen)
iPad Pro 11 (3rd gen)
iPad Pro 12.9 (4th gen)
iPad Pro 11 (2nd gen)
iPad Pro 12.9 (3rd gen)
iPad Pro 11 (1st gen)
iPad Pro 12.9 (2nd gen)
iPad Pro 10.5 (2nd gen)
iPad Air (5th gen)
iPad Air (4th gen)
iPad Air (3rd gen)
iPad mini (6th gen)
iPad mini (5th gen)
iPad (9th gen)
iPad (8th gen)
iPad (7th gen)
iPad (6th gen)

تغییرات جدید در iPodOS 16

ویژگی‌های جدید آیپدها با iPadOS 16

در حال حاضر دو ویژگی اصلی iPadOS 16 مشخص شده است که شامل قابلیت‌های جدید رابط کاربری برای مولتی تسکینگ (multitasking) و نمایش نوتیفیکیشن‌های پیشرفته می‌شود. در دوسال اخیر، اپل بر روی نوتیفیکیشن‌های سیستم iOS  تغییرات زیادی با معرفی ویژگی‌هایی مانند Notification Summary  و Focus Modes ایجاد کرده است. اما، هنوز بیخیال پیشرفت آن و بهبود نوتیفیکیشن در مابقی دستگاه‌ها نشده است. به همین دلیل، اپل در حال برنامه‌ریزی تغییرات بیشتر برای نوتیفیکیشن‌ها می‌باشد.

ممکن است دوست داشته باشید

قابلیت چندوظیفه‌ای (multitasking) هم شامل اجرای چهاربرنامه به طور همزمان می‌شود. همچنین، اپل استفاده از قابلیت‌های Slide Over و Split View را آسان‌تر کرده است. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که ممکن است در این آپدیت وجود داشته باشد، پشتیبانی از برنامه‌های پیشرفته مانند Final Cut Pro و امکان داشتن چند حساب برای آیپد می‌باشد.

 

کلام آخر

با وجود این شایعات و اخبار هنوز باید منتظر کنفرانس خبری WWDC 2022 شد تا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آن به طورکامل اطلاع پیدا کرد. نظر شما در مورد iPadOS 16  چیست؟ شما چه شایعاتی در مورد تغییرات جدید در iPodOS 16 و ویژ‌گی‌های آن شنیده‌اید؟

برای خرید آیپد می‌توانید به سایت آروندشاپ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط