جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • سامانه همتا و رجیستر کردن گوشی همراه

سامانه همتا و رجیستر کردن گوشی همراه

فرشته شاملی
فرشته شاملی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

آشنایی با سامانه همتا

بهتر است اول از همه بدانیم که همتا اختصاری از کلمات “هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی” است. سامانه‌ی همتا در زمینه‌ی رجیستر کردن انواع گوشی‌های همراه هوشمند و کلیه‌ی مسائل مربوط به آن فعالیت دارد.

از انواع خدماتی که این سامانه‌ی کشوری ارائه می‌دهد می‌توان به استعلام اصالت تلفن همراه، فعال‌سازی تلفن همراه، انتقال مالکیت تلفن همراه، ثبت گوشی مسافری، افزودن تلفن همراه، فعال‌سازی سیم‌کارت دوم دستگاه و برخی دیگر از خدمات اشاره کرد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات، به سایت www.hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. همچنین سامانه‌ی همتا از طریق کد USSD قابل بهره‌برداری بوده و کاربران می‌توانند از طریق #۷۷۷۷* به خدمات این سامانه دسترسی داشته باشند. بهتر است بدانید برای استعلام وضعیت گوشی و همین‌طور ثبت گوشی در این سامانه نیازی به ثبت‌نام در سایت نیست و این دو امکان برای عموم آزاد است.

 

رجیستر کردن گوشی همراه

از زمان شروع طرح رجیستری مدت زیادی نمی‌گذرد. این طرح ابتدا برای گوشی‌های برند اپل امکان‌پذیر بود و پس از آن برندهایی مانند ال جی، سونی، هوآوی و سامسونگ و همین‌طور کلیه‌ی دستگاه‌هایی که دارای سیم‌کارت هستند هم به آن اضافه شدند. در واقع طرح رجیستری برای جلوگیری از ورود انواع دستگاه‌های قاچاق و غیرقانونی دارای سیم‌کارت به داخل کشور ایجاد شده است.

 

اطمینان از قانونی بودن گوشی همراه

قبل از خرید هر نوع گوشی نو یا دست دوم و یا حتی اگر گوشی به شما هدیه داده شده است، باید از وارد شدن صحیح آن به کشور اطمینان حاصل کنید و اینجاست که می‌توانید در عرض چند ثانیه و از طریق سامانه‌ی همتا از این امر مطمئن شوید. با استعلام مدل گوشی از سامانه‌ی همتا می‌توانید از قاچاق و یا قانونی بودن گوشی همراه‌تان مطلع شوید.

اگر گوشی همراه شما به‌صورت قاچاقی و غیرقانونی وارد کشور شده باشد، پس از فعال کردن سیم‌کارت تنها ۳۱ روز فرصت استفاده از سیم‌کارت در گوشی را دارید و پس از آن گوشی قفل شده و اجازه‌ی استفاده از خدمات اپراتورها را به شما نخواهد داد. هزینه و دردسر درست کردن این شرایط بیشتر از رجیستر کردن و استفاده‌ی قانونی از گوشی است؛ اگر بنا به هر دلیلی گوشی همراه شما رجیستر نشده است، بهتر است قبل از اتمام مهلت ۳۱ روزه از طریق سامانه‌ی همتا اقدام به استعلام گیری و انجام پروسه‌ی رجیستر کردن گوشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط