اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

با توجه به نزدیک بودن زمان رونمایی از آیفون ۱۴، انتظار می‌رود که این سری جدید اپل در ماه سپتامبر عرضه شود. آیفون ۱۴ با بهره بردن از طراحی جدید، بهبود دوربین و .. از ارتقای خوبی نسبت به سری‌های قبلی خود برخودار است. طبق شایعات منتشر شده انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو از طراحی و ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، برخودار باشند.

 

مد‌ل‌های آیفون ۱۴ (iPhone14)

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ در دو اندازه صفحه نمایش و چهار مدل، با حذف آیفون مینی به دلیل عدم استقبال در سری‌های قبل، عرضه شود که شامل است از :

  • آیفون ۱۴ (iPhone 14) با نمایشگر ۶.۱ اینچی
  • آیفون ۱۴ مکس (iPhone 14 Max)  با نمایشگر  ۶.۷ اینچی
  • آیفون ۱۴ پرو (iPhone 14 Pro) با نمایشگر ۶.۱ اینچی
  • آیفون ۱۴ پرومکس (۱۴ Pro Max) با نمایشگر ۶.۷ اینچی

آیفون مکس ۶.۷ اینچی اولین آیفون غیر پرو می‌باشد که به گفته‌ی یک تحلیلگر معتبر آیفون می‌تواند حدود ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد. با توجه به برآورد قیمت، آیفون مکس ۶.۷ اینچی، مقرون به صرفه‌ترین گوشی خواهد بود که تاکنون توسط اپل عرضه شده است.

 

ممکن است دوست داشته باشید

طراحی آیفون ۱۴ (iPhone 14)

از نظر طراحی، انتظار می‌رود آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس (iPhone 14 & 14 Pro) کاملا شبیه به مدل قبلی خود یعنی آیفون ۱۳ باشد. با این حال، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به احتمال زیاد با مدل قبلی خود تفاوت‌هایی خواهد شد. به عنوان مثال، در این مدل آیفون‌ها، بریدگی بالای صفحه نمایش حذف شده و به جای آن یک بردیگی دیگر به شکل حفره‌ی دایره‌ای و قرصی شکل اضافه می‌شود. در واقع، این حفره‌ی دایره‌ای و قرصی شکل جایگزین دوربین جلو و تکنولوژی فیس آیدی (Face ID) را در خود جای می‌دهد. جنس آیفون ۱۴ هم به احتمال زیاد از تیتانیوم و آلومینیوم می‌باشد. به دلیل ضخیم‌تر شدن بدنه هم برآمدگی دوربین از بین می‌رود که باعث می‌شود لنزها، فلاش و اسکنر LiDAR، هم سطح با شیشه عقب قرار گیرند.

 

دوربین و تراشه‌ی آیفون ۱۴ (iPhone 14)

انتظار می رود اپل آیفون ۱۴ (iPhone 14) را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری ۸K را معرفی کند. همچنین، ممکن است برخی بهبودها در لنز تله فوتو و دوربین اولترا واید داشته باشیم. تراشه‌ی مورد استفاده برای مدل آیفون پرو ۱۴ به احتمال زیاد A16  خواهد بود؛ در صورتی که در مدل آیفون ۱۴ از تراشه‌ی A15 مورد استفاده شده در آیفون ۱۳ بهره خواهد برد. انتظار می رود اپل از تراشه اسنپدراگون X65 5G کوالکام (Qualcomm’s Snapdragon X65 5G chip) استفاده کند که از اولین مودم ۱۰ گیگابیتی ۵G، با سرعت اتصال سریعتر و بهبودهای اتصال بهره می برد. در کنار X65، انتظار می‌رود اپل ویژگی‌های اضطراری جدید مبتنی بر ماهواره را معرفی کند که به کاربران امکان می‌دهد در مواقع اضطراری پیامک ارسال کنند و تصادفات را بدون پوشش خط گزارش کنند.

 

شما از طراحی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو چه انتظاراتی دارید؟

 

واحد تعمیرات تخصصی آروند در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ دستگاه انواع آیفون را با موفقیت تعمیر و تحویل نمود. آروند واردات قانونی، ضمانت و تعمیر آیفون را به صورت تخصصی در کشور انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط