اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • مقایسه ویژگی‌های انواع ساعت هوشمند

مقایسه ویژگی‌های انواع ساعت هوشمند

فرشته شاملی
فرشته شاملی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

ساعت‌های هوشمند همان‌طور که از نام‌شان مشخص است، قابلیت‌های بیش‌تری نسبت‌به ساعت‌های معمولی دارند که امروزه نسل این نوع از ساعت‌ها بسیار پیشرفت کرده و انواع مختلفی از آن‌ها طراحی و تولید شده است.

از برندهای معتبری که در طراحی و تولید ساعت هوشمند قوی هستند می‌توان به کمپانی اپل، سامسونگ، ایسوس، شیائومی و هوآوی اشاره کرد. ساعت‌های هوشمند براساس نوع برند و کارایی‌هایی که دارند قیمت‌گذاری می‌شوند. برند اپل و سامسونگ از پرچم‌داران اصلی تولید ساعت‌های هوشمند هستند که قیمت‌های بالاتری هم نسبت‌به سایر برندها دارند.

اگر بخواهیم درباره‌ی نوع ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند صحبت کنیم، می‌توانیم اول از همه به قابلیت سینک یا همگام شدن با گوشی همراه اشاره کنیم. ساعت هوشمند شما زمانی که به گوشی هوشمند شما متصل شود، به نوعی جایگزینی برای گوشی خواهد بود که دیگر نیازی نیست گوشی‌ را همیشه در دست داشته باشید. به‌طور مثال اگر تماس تلفنی و یا هرگونه پیام متنی، صوتی و تصویری داشته باشید، می‌توانید اعلان‌ها را بر روی صفحه‌ی ساعت هوشمند مشاهده کنید. ویژگی دیگر برقراری تماس تلفنی است که این ویژگی بر روی تمامی ساعت‌های هوشمند وجود ندارد و تنها نوع پیشرفته‌ی آن‌ها دارای قابلیت تماس هستند.

ویژگی های ساعت هوشمند

ممکن است دوست داشته باشید

ویژگی‌های ظاهری

ظاهر صفحه‌ی نمایش ساعت‌های هوشمند به‌صورت‌های مستطیل، مربع و دایره است که مدل گرد حالت کلاسیک‌تری دارد. ساعت‌های هوشمند معمولاً ضخامت زیادی دارند که در هنگام خرید حتماً باید چک کنید که ضخامت ساعت با مچ دست‌تان هماهنگی داشته باشد. بند ساعت باید به‌گونه‌ای باشد که در هنگام باز و بسته کردن آن راحت باشید و کاملاً از بسته بودن قفل و باقی ماندن ساعت بر روی دست‌تان مطمئن باشید.

نقطه‌ی ضعف اسمارت واچ‌ها

ساعت‌های هوشمند مانند گوشی همراه دارای باتری قابل شارژ هستند که پس از مدتی استفاده شارژشان تمام شده و باید مجدداً به برق متصل شوند. در مقایسه با ساعت‌های معمولی که باتری قوی‌ای دارند و حتی ممکن است تا چند سال هم عمر کنند، باتری ساعت‌های هوشمند عمر کوتاه مدت‌تری دارند و این مورد از نقاط ضعف این گجت‌ها محسوب می‌شود. این ساعت‌ها که دارای سیستم عامل هم هستند (البته نه همه‌ی آن‌ها)، قابلیت آپدیت شدن دارند که می‌توان به‌راحتی به بیش‌تر ویژگی‌های نرم افزاری دست پیدا کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که ساعت‌های فاقد سیستم عامل، قابلیت اتصال به گوشی همراه را ندارند.       

                                                                                                     

نقاط قوت و ضعف ساعت هوشمند

چه ساعت هوشمندی بخریم؟

اگرچه ساعت‌های هوشمند گجت‌هایی کاربردی هستند اما این گجت‌های پوشیدنی هنوز خیلی فراگیر نشده‌اند و اهمیت بسیار بالایی مانند تلفن همراه به‌دست نیاورده‌اند، شاید یکی از دلایل عدم خرید قیمت نسبتاً بالای این ساعت‌ها باشد. اگر می‌خواهید این هزینه را برای خرید ساعت هوشمند انجام دهید، سعی کنید بهترین نوع با بیش‌ترین کارایی‌های موردنیازتان را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط