اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مقایسه گوشی ردمی ۹ شیائومی با گلکسی A10 سامسونگ

مقایسه گوشی ردمی ۹ شیائومی با گلکسی A10 سامسونگ

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

گوشی­‌های هوشمند که امروزه طرفداران بسیاری در بین مردم دارند، با توجه به امکانات و کارایی و شکل ظاهری و شرکت­‌های سازنده و… انواع و اقسام متنوعی دارند. از جمله این شرکت­‌های سازنده می­‌توان به آیفون، سامسونگ، شیائومی و … اشاره کرد که در طراحی و ساخت این گوشی­‌های هوشمند در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی ردمی ۹ شیائومی با گلکسی A10 سامسونگ بپردازیم.

 

Samsung Galaxy A10

شرکت سامسونگ سالیان سال است که در رده نخست پرفروش‌ترین برندهای موبایل در جهان قرار دارد. گوشی گلکسی A10 نیز از پرفروش­‌ترین گوشی‌های پایین رده سامسونگ در جهان محسوب می‌شود. سامسونگ بر خلاف رقیب اصلی خود یعنی اپل، تنها به مدل‌های گران‌قیمت توجه ندارد. این اسمارت­‌فون گزینه مناسب و ایده‌آلی برای مشتریانی است که برای خرید یک گوشی هوشمند، بودجه زیادی ندارند. به هر حال اهمیت مدل‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت در گوشی‌های سامسونگ به حدی بود که از اوایل سال ۲۰۱۹، این شرکت تصمیم به تولید گوشی­‌هایی از قبیل A10 نمود.

این تلفن همراه هوشمند در فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۸) به بازار جهانی عرضه شد. صفحه نمایش لمسی/خازنی این گوشی ۶.۲ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ * ۱۵۲۰ است و توسط یک تراشه هشت هسته­‌ای (۱.۶ گیگاهرتز ) به نام Exynos 7884   (اگزینوس) تأمین می­‌شود. ظرفیت رام این گوشی ۲ گیگابایت بوده و از یک باتری ۳۴۰۰ mA  تغذیه می­‌کند. دوربین اصلی این پایین رده سامسونگ ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز ۵ مگاپیکسل و وزن این گوشی ۱۶۸ گرم است. اندروید این گوشی۹ (پای) و پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G71 MP2 است. همچنین حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از در گاه حافظه تا ۵۲۶ گیگابایت است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی، قرمز تولید و روانه بازارهای جهانی شده است.

Xiaomi Redmi 9

شرکت بزرگ شیائومی در سال ۲۰۲۰ یکی دیگر از گوشی‌های سری جدیدش به نام Redmi 9 را معرفی کرد. این گوشی یکی بهترین گوشی‌های اقتصادی است که شرکت شیائومی ازآن ‌رونمایی کرده است. از قابلیت‌های بسیار خوب این اسمارت­‌فون می‌توان به طراحی خوب و باتری فوق‌العاده‌ی آن اشاره کرد.

ممکن است دوست داشته باشید

این تلفن همراه هوشمند در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) به بازارجهانی عرضه شد. صفحه نمایش لمسی/خازنی این گوشی ۶.۵۳ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ است و توسط یک تراشه هشت هسته­‌ای (دو هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 ) به نام  Mediatek Helio G80 (مدیاتک هلیو) تأمین می‌شود. ظرفیت رام این گوشی در سه مدل ۳ و ۴ و ۶ گیگابایتی بسته به ظرفیت حافظه داخلی است و از یک باتری ۵۰۲۰ mA  با قابلیت شارژ سریع تغذیه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی شیائومی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. وزن این گوشی ۱۹۸ گرم بوده و اندروید این گوشی۱۰  و پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G52 MC2  است. همچنین حافظه داخلی آن در سه مدل ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از در گاه حافظه تا ۵۲۶ گیگابایت تولید می­شود. این گوشی در سه رنگ خاکستری، بنفش، سبز  تولید و روانه بازارهای جهانی شده است.

در جدول زیر به طور خلاصه مقایسه این دو گوشی هوشمند و پرطرفدار آمده است.

مقایسه گوشی ردمی ۹ شیائومی با گلکسی A10 سامسونگ:

 

مدل / شرکت ارائه دهنده Xiaomi Redmi 9 Samsung Galaxy A10
تاریخ معرفی ۲۰۲۰، جولای ۲۰۱۹، فوریه
ابعاد ۱۶۳ * ۷۷ * ۹.۱ mm 155.6 * 75.6 * 7.9 mm
وزن ۱۹۸ گرم ۱۶۸ گرم
جنس بدنه جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس ۳)، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته دو سیم‌کارته
نوع IPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ IPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
ابعاد صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچ ۶.۲ اینچ
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، (۳۹۵ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی( ۷۲۰  در ۱۵۲۰ پیکسل،  (۲۷۱ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی(
سیستم‌عامل   اندروید ۱۰   MIUI 12 اندروید ۹.۰
تراشه Mediatek Helio G80 Exynos 7884 Octa
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A75  و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55) ) 8 هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 Mali-G71 MP2
درگاه حافظه microSD microSD
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ، ۶۴ گیگابایت ، ‍۱۲۸ گیگابایت ۳۲ گیگابایت
حافظه RAM 3 گیگابایت ،۴ گیگابایت،۶ گیگابایت ۲ گیگابایت
 

 

دوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسل

دوربین اول : دریچه دیافراگم ۲.۲ / فاصله کانونی لنز ۲۸ میلی متر (wide) / اندازه پیکسل ۱.۱۲µm/ سایز سنسور ۱/۳.۱″ / فناوری فوکوس خودکار دوگانه PDAF | دوربین دوم: دریچه دیافراگم ۲.۲ / (ultrawide) / اندازه پیکسل ۱.۱۲µm / سایز سنسور ۱/۴.۰″ | دوربین سوم : دریچه دیافراگم ۲.۴ / (macro) | دوربین چهارم : دریچه دیافراگم ۲.۴ / (depth)

13 مگاپیکسل

دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 | مجهز به فناوری فوکوس از نوع AF

 

 

قابلیت‌های دوربین قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) | قابلیت HDR در عکاسی و فیلمبرداری قابلیت عکاسی HDR | قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) | قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) | قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) |  قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
فرمت عکس‌های دوربین JPG JPG
کیفیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p@30fps 1080p@30fps
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل (لنز واید ۲۷ میلی‌متری، f/2.0)  ) ۵ مگاپیکسل (f/2.0)
کیفیت فیلم‌برداری سلفی ۱۰۸۰p@30fps  –
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع ۱۸ وات (شارژر ۱۰ وات )
امکان شارژ از طریق USB دارد دارد
پخش موسیقی / فرمت‌های قابل پخش دارد / AAC , AAC+ , eAAC+ , AMR , MID , WMA , OTA, PCM , OGG , FLAC , XMF , MXMF , RTTTL , RTX , IMY – دارد / MP4/H.264 player- MP3/eAAC+/WAV/Flac player

 

پخش ویدئو / فرمت‌های قابل پخش دارد / MP4 , H.263 , H.264 , 3GP , MKV , AVI , xVid , MOV , MPEG2 , TS , WEBM , M4V – دارد / MP4 , H.263 , H.264 , 3GP , MKV , AVI , xVid , MOV , MPEG2 , TS , WEBM , M4V –
جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بله بله
رادیو دارد دارد
دیگر ویژگی های صدا
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت شتاب‌سنج، سنسور مجاورت
فناوری شبکه GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، LE 4.2، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام (نیازمند اتصال هدفون)
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG microUSB 2.0
رنگ‌ها خاکستری، بنفش، سبز مشکی، طلایی، آبی، قرمز

 

در این مقاله به مقایسه دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A10 و شیائومی ردمی ۹ پرداختیم. همانطور که در جدول بالا مشاهده می­‌کنید کمپانی شیائومی دراسمارت­‌فون شیائومی ردمی ۹  مشخصات بهتری را در برابر اسمارت­فون سامسونگ گلکسی A10 به خصوص در بخش دوربین سلفی، قدرت پردازنده، باتری با شارژ سریع، صفحه نمایش فول اچ دی و همچنین پشتیبانی از OTG و … را برای محصول خود در نظر گرفته است. البته ناگفته نماند که گوشی سامسونگ A10 نسبت به سایر گوشی­‌های پایین رده دارای مشخصات خوبی است و در رده­ خود از پرفروش‌­ترین اسمارت فون­‌ها بوده که مخاطبان خاص خود را دارد. امیدواریم که این مقاله راهنمای خوبی برای خرید اسمارت فون مورد­نظر شما باشد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین گوشی‌های هوشمند اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط