اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات

بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

امروز، ۲۲ تیر ماه برای اولین بار در تقویم رسمی کشور، سالروز تولد محمد بن موسی خوارزمی را به عنوان روز فناوری اطلاعات نام‌گذاری شد. خوارزمی؛ ریاضیدان، ستاره‌شناس، جغرافیدان، فیلسوف و مورخ و همه‌چیزدان ایرانی است. این دانشمند در دوران عباسیان زندگی می‌کرد. علت نام‌گذاری و بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات در روز زادروز خوارزمی هم این است که این دانشمند مبدع الگوریتم است. الگوریتم نقش مهمی در پیشرفت علوم رایانه‌ای داشته است. اینگونه می‌توان گفت که خوارزمی قرن‌ها پیش اولین قدم را در راستای فناوری و اطلاعات و زندگی هوشمند را ایجاد کرده است. فناوری اطلاعات (IT) به معنای مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سامانه‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به‌ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه است.

بزرگداشت خوارزمی و روز ملی فناوری اطلاعات

در سال‌های اخیر به مناسبت بزرگداشت خوارزمی، فقط جشنواره خوارزمی برگزار می‌شود. این جشنواره‌ی علمی به منظور ارج نهادن به مقام دانش پژوهان و فناوران نوآور به نام این دانشمند برگزار می‌شود. اما، به تازگی به درخواست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای این روز به نام روز فناوری اطلاعات نام‌گذاری شد.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای و روز ملی فناوری اطلاعات

حسین اسلامی، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره‌ی بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات در سالروز تولد محمد بن موسی خوارزمی گفت:

«هیچ چیز بیشتر از فناوری نمی‌تواند حکمرانی ما را به حکمرانی هوشمند نزدیک کند. چه در تهران و چه در شهرستان‌ها مردم از ابتدای روز در حال استفاده از فناوری هستند. تاکسی‌های اینترنتی، خدمات پرداخت، اینترنت و … مثال‌هایی از این استفاده از فناوری‌ها هستند. با این حال با وجود این نقش چشم‌گیر فناوری در زندگی امروز ما، جای روزی به نام فناوری‌ اطلاعات در تقویم خالی بود.»

اسلامی ادامه داد:

ممکن است دوست داشته باشید

«در حکمرانی هم وضعیت به همین شکل است و برای بروز تغییرات جدی ما باید در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی مدیریت ارشد فناوری اطلاعات (CIO) داشته باشیم. فردی ارشد که نه در سطح مشاور وزیر… بلکه در سطح قائم مقام و معاون، راهبر تحول فناوری در کشور باشد.

خرید محصولات اپل، مایکروسافت:

 

شما می‌توانید برای خرید محصولات اپل و مایکروسافت از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید محصولات اپل با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی  محصولات اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط