اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مشکلات آیفون ۱۲ و راه حل آنها

مشکلات آیفون ۱۲ و راه حل آنها

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

 

رونمایی از سری آیفون‌های ۱۲ یکی از بزرگترین موفقیت‌ها برای شرکت اپل بود زیرا این شرکت در حدود ۷ ماه از عرضه‌ی این محصول توانست ۱۰۰ میلیون از این دستگاه را به فروش برساند. اما این نکته بسیار قابل اهمیت است که این دستگاه با تغییرات زیادی نسبت به نسل ۱۱ خود رونمایی شد و اغلب این تغییرات بزرگ با مشکلاتی هم همراه هستند و نمی‌توان آن را بی نقص دانست.

این نکته هم قابل اهمیت است که هیچ گوشی هوشمندی از هر برندی بی‌نقص نیست و هرکدام مشکلات خاص خود را دارند. حال با توجه به این‌ مشکلات برخی از آن‌ها قابل رفع شدن هستند اما برخی را نمی‌توان درست کرد. در این مقاله به چند مورد از این مشکلات در مورد آیفون ۱۲ به همراه راه‌حل آن مورد می‌پردازیم.

 

مشکل سبز شدن صفحه نمایش

چند هفته پس از اولین عرضه‌ی آیفون ۱۲ گزارش‌هایی از سمت کاربران مبنی بر رنگ سبز روی صفحه و سوسو زدن تصویر گزارش شدند. شرکت اپل این مشکلات را سریعا پذیرفت و آن را با بروزرسانی در ios 14 برطرف کرد. اما با این حال برخی کاربران همچنان با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

ممکن است دوست داشته باشید

اگر در آیفون ۱۲ یا ۱۲ پرو خود با مشکل سوسو زدن و یا رنگ سبز روی صفحه نمایش مواجه شدید حتما آن را به آخرین نسخه از ios به‌ روز رسانی کنید. با این کار باید تمامی مشکلات برطرف شوند. در صورت برطر نشدن چند بار نور صفحه نمایش را تغییر دهید و در نهایت در صورت برطرف نشدن مشکل از سخت افزار گوشی شماست و باید به نزدیک‌ترین نمایندگی اپل مراجعه نمایید.

green tint iphone 12

خراشیده شدن صفحه نمایش!

بسیاری از کاربران آیفون ۱۲ که از گوشی خود بدون محافظ نمایش استفاده می‌کنند با مشکل خراشیدگی صفحه نمایش روبه‌رو هستند. این اتفاق در حالی ایجاد می‌شود که شرکت اپل در رونمایی از آیفون ۱۲ از وجود محافظ سرامیکی بسیار با دوام و به گفته‌ی اپل با دوام‌ترین شیشه‌ی جهان خبر داد. این موضوع که چرا با وجود محافظ سرامیکی باز هم صفحه‌ گوشی‌های آیفون خط می‌افتند باعث شگفت‌زده شدن کاربران شده است.

این مشکل کاملا به دلیل وجود محافظ سرامیکی است که اپل به‌طور واضح اظهار کرده سخت‌ترین جنس محافظ برای صفحه نمایش است؛ اما به راحتی خراشیده می‌شود چراکه برای دستیابی به درجه‌ی مشخصی از دوام، شیشه باید نرم‌تر شود درنتیجه مستعد خراشیده شدن می‌شود. تنها راه‌حل برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از محافظ صفحه است.

iphone 12 screen

iphone 12 magsafe charge

نرسیدن شارژ باتری به ۱۰۰%

احتمالا اکثرا به این مورد برخورد کرده‌اید که در صورت به شارژ دزن آیفون ۱۲ خود حتی به مدت طولانی باز هم شارژ آن ۱۰۰ درصد نمی‌شود! این موضوع به دلیل اشکال در ios و یا گوشی شما نیست بلکه ویژگی شارژ بهینه در حالت بازی ios است.

این ویژگی باعث بهینه شدن شارژ باتری آیفون ۱۲ شما می‌شود و طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. در این ویژگی آیفون ۱۲ شما تا ۸۰% به راحتی شارژ می‌شود و سپس بسته به نوع استفاده، تا ۱۰۰% به آرامی شارژ می‌شود تا عمر باتری شما افزایش یابد.

 

سرعت شارژ آهسته در شارژ از نوع بی سیم یا همان Wireless

موضوع آهسته شارژ شدن با شارژر وایرلس، مشکل بسیاری از کاربران آیفون ۱۲ و یا ۱۳ است. برای رفع این موضوع ابتدا باید دانست که اپل سرعت شارژ بی سیم را در آیفون ۱۲ به ۱۵ وات رسانده است. با این‌حال اکثر افراد متوجه نیستند که برای استفاده از شارژ سریع در حالت بی‌سیم فقط و فقط هنگام استفاده از شارژرهای دارای MagSafe امکان پذیر است. با سایر شارژرهای غیر MagSafe، شارژ آیفون ۱۲ شما با سرعت ۷.۵ وات امکان‌پذیر است.

در صورتی که آیفون ۱۲ شما با شارژر MagSafe نیز به آرامی شارژ می‌شود، از اصل بودن لوازم جانبی خود مطمئن شوید. شارژرهای غیراصل MagSafe شاید چند بار ابتدا به‌درستی کار کنند اما به مرور عملکرد آن‌ها ضعیف شده و قابلیت شارژ سریع خود را از دست می‌دهند.

 

تخلیه ناگهانی و عمر ضعیف باتری

جالب است بدانید اپل در ساختار باتری آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل هیچ بهبودی ایجاد نکرده و فقط به کمک تراشه‌ی جدید خود توانسته کمی مصرف باتری را کاهش دهد. کاربران نیز متوجه شدند که آیفون ۱۲ آن‌ها به سرعت شارژ کم می‌کند و عمر بیشتری نسبت به آیفون نسل قبلشان ندارد. این مسئله در زمان عرضه‌ی اولیه آیفون ۱۲ مشهود نبود اما به مرور زمان تخلیه‌ی سریع باتری، می‌تواند باتری آیفون ۱۲ شما را به سرعت خراب کند!

البته این مشکل در اصل مربوط به بروزرسانی ios 14 بود که این بروزرسانی بر روی مدل‌های قبلی آیفون هم تاثیر منفی گذاشته بود.  اپل با بروزرسانی در نسخه ios 14.7 مشکل تخلیه‌ی سریع باتری را در گوشی‌های سری ۱۲ برطرف کرد. این مشکل در آیفون ۱۳ به دلیل بزرگتر شدن حجم باتری وجود نداشت.

 

مشکل بزرگ لنز فلر یا انعکاس نور

اپل در سری آیفون ۱۲ خود از لنز دیافراگم بزرگتری استفاده کرد که به بهبود عملکرد تصویربرداری در نور کم و وضوح کلی عکس‌ها و فیلم‌ها کمک زیادی کرده است. اما در این گوشی‌ها بسیاری از کاربران هنگام عکس یا فیلمربرداری متوجه انعکاس نور شدیدی شدند! مشکل لنز فلرینگ، مشکل جدیدی در آیفون نیست و در نسل‌های قبل هم شاهد آن بوده‌ایم اما در آیفون ۱۲ مشهودتر شده است. متاسفانه هیچ راه‌حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد و این موضوع به دلیل فاصله‌ی کانونی میان دو لنز در قاب پشتی ایجاد شده است.

البته در آیفون ۱۳ این مشکل با مورب کردن لنزها و همینطور بزرگتر کردن لنز برطرف شده است. مشکل لنز فلرینگ در اصل زمانی ایجاد می‌شود که دوربین اصلی آیفون خود را مستقیما به سمت منبع نور بگیرید.

iphone 12 lens flare

نبود شارژر در جعبه!

اگر به تازگی آیفون ۱۲ یا ۱۲ پرو تهیه کرده‌اید شاید تعجب کرده باشید که شارژر در جعبه نیست! این به دلیل تغییر بسته‌بندی آیفون و کوچکتر شدن آن است که دیگر فضای کافی برای جای شارژر را ندارد. این موضوع با تغییر سری شارژر از USB به USB-C نیز همراه بوده که مشکل بزرگتری هم ایجاد کرده و با شارژرهای قبلی نمی‌توانید گوشی خود را شارژ کنید. با توجه به این موضوع هیچ راهی جز خرید آداپتور جدید برای گوشی خود نخواهید داشت.

آروند گارانتی مرکز تعمیرات آیفون در تهران خدمات خود را با گارانتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط