اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » معرفی iOS 17 و ویژگی‌های جدید آیفون

معرفی iOS 17 و ویژگی‌های جدید آیفون

با سیستم عامل iOS 17، آیفون خود را شخصی‌سازی‌تر کن و از آن در کارهای روزانۀ خود، کاربردی‎‌تر و راحت‌تر استفاده کن.

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 17، می‌توان به بروزرسانی‌های اپیکیشن‌های شبکه‌های مجازی و ارتباطی، اشتراک‌گذاری آسان‌تر با AirDrop، ورودی متن هوشمندتر و تجربیات جدید با Journal و StandBy اشاره کرد.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شرکت اپل در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۵ خرداد ۱۴۰۲)، نسخۀ جدید سیستم‌عامل آیفون یعنی iOS 17 را معرفی کرد. در این نسخه از سیستم‌عامل iOS، به‌روزرسانی‌های عمده‌ای برای برنامه‌های ارتباطی آیفون در زمینۀ تماس، فیس‌تایم (FaceTime) و  پیام‌ها معرفی شد. همچنین در این سیستم عامل جدید آیفون، نه تنها اشتراک‌گذاری‌ با استفاده از AirDrop آسان‌تر  می‎‌شود؛ بلکه با ورودی هوشمندتر، سرعت و دقت تایپ بهبود یافته است. 

علاوه بر این با آپدیت سیستم عامل آیفون خود به iOS 17 می‌توانید از قابلیت‌های دو اپلیکیشن جدید Journal و StandBy بهره ببرید. با اپلیکیشن Journal، نوشتن لحظه‌های روزانه و خاطرات را به روشی جدید تجربه خواهید کرد و با اپلیکیشن StandBy، قابلیت مشاهدۀ اطلاعات در حالت خاموش بودن آیفون و یا در حال شارژ، خواهید داشت. در ادامه بیشتر از پیش شما را با iOS 17 و قابلیت‌های آن آشنا خواهیم کرد. 

خرید آیفون 13 با گارانتی 18 ماهه آروند

تجربیات جدید با Journal  و  StandBy

اپلیکیشن Journal یک برنامۀ جدید در سیستم‌عامل iOS 17 است که امکان ژورنال نویسی و ثبت وقایع را در یک فضای کاملاً امن به‌صورت پیشرفته‌تر فراهم کرده است. همچنین لازم به ذکر است که برنامه Journal  علاوه بر ژورنال نویسی، پیشنهادهای هوشمندانه‌ای بر اساس فعالیت‌هایتان به شما داده و امکان ثبت عکس‌، موسیقی، پادکست و سفرهایتان را فراهم می‌کند. 

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 17 مربوط به اپلیکیشن StandBy است. این آپشن به شما اجازه می‌دهد تا در زمان خاموش بودن گوشی یا شارژشدن آن، دسترسی سریعی به اطلاعات مختلف از جمله ساعت، تقویم، ویجت‌های کاربردی گوشی، آب‌وهوا و… داشته باشید. 

ممکن است دوست داشته باشید

کریگ فدریکی معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل درباره iOS 17 بیان کرد:

«با تأمل عمیق در ویژگی‌هایی که روزانه به آنها نیاز داریم؛ آیفون را در این نسخه از iOS شخصی‌تر و قابل‌فهم‌تر کردیم. ازآنجایی‌که تلفن، فیس تایم و پیام‌ها نقش اساسی را در برقراری ارتباط ما دارند؛ این نسخه را مملو از به‌روزرسانی‌هایی کردیم که فکر می‌کنیم کاربران و مخاطبان ما آنها را دوست دارند.» 

معاون ارشد نرم‌افزار اپل ادامه داد:

«اپلیکیشن AirDrop را با روش‌های جدید برای اشتراک‌گذاری تصور کرده و آنها را اجرا کرده‌ایم. به‌طورکلی کاربران و مخاطبان iOS 17 تجربیات کاملاً جدیدی را با Journal و StandBy تجربه خواهند کرد که ما برای امتحان‌کردن آنها توسط مخاطبانمان کاملاً هیجان‌زده هستیم.» 

تغییرات اصلی و ارتقا یافته در برنامه Phone

اپلیکیشن Phone یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های آیفون است که در سیستم‌عامل iOS 17 تغییرات بسیار جذابی روی آن صورت‌گرفته است. یکی از این تغییرات، به‌روزرسانی پوسترهای تماس شخصی است که شما در هنگام برقراری تماس می‌توانید آنها را مشاهده کرده و تجربه جدیدی کسب کنید. 

در نسخۀ جدید برنامه Phone نحوه ظاهرشدن پوسترها را سفارشی کرده و ظاهر کاملاً جدیدی به تماس‌های دریافتی خود ببخشید. همچنین در این تغییرات اعمال شده می‌توانید عکس، تایپوگرافی، رنگ فونت، فیلترها و Memoji را شخصی‌سازی کنید. در این نسخه از سیستم‌عامل آیفون، پوسترهای تماس برای برنامه‌های تماس شخص ثالث هم در دسترس خواهد بود. 

جدیدترین بروررسانی های تجربه تماس با iOS 17
پوسترهای تماس راه جدیدی را برای بیان خود در اختیار کاربران قرار می دهند و ظاهری کاملاً جدید به تماس های دریافتی می دهند.

Live Voicemail در سیستم‌عامل iOS 17

قابلیت Live Voicemail یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب در سیستم‌عامل iOS 17 است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام دریافت یک پیام روی ویس‌میل، رونوشتی بلادرنگ و لایو از آن پیام را مشاهده کنید. درواقع هنگام دریافت پیام می‌توانید برای جواب‌دادن پیام تصمیم بگرید. 

همچنین تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان هرزنامه شناسایی می‌شوند؛ به‌صورت پست زنده نشان داده نمی‌شوند. لازم به ذکر است که قدرت موتور عصبی در این سیستم‌عامل باعث می‌شود رونویسی پست صوتی زنده در دستگاه انجام شده و کاملاً خصوصی باقی بماند. 

Live Voicemail، قابلیت iOS 17
Live Voicemail به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی که شخصی یک پست صوتی را ترک می‌کند، رونویسی بلادرنگ را ببینند، و این فرصت را در زمانی که تماس‌گیرنده پیام خود را ارسال می‌کند، دریافت کنند.

اضافه‌کردن پیام‌های صوتی و تصویری در FaceTime و به Apple TV

قابلیت FaceTime در نسخۀ iOS 17، شرکت اپل، از پیام‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین هنگامی که با فردی دیگری تماس گرفته و در دسترس نیست؛ می‌توانید پیامی را با او به اشتراک گذاشته تا بعداً از آن لذت ببرد. تماس‌هایی که با فیس تایم برقرار می‌شوند؛ با استفاده از واکنش‌هایی مانند قلب، بادکنک، آتش‌بازی، پرتوهای لیزر، باران و… گویاتر می‌شود. همچنین افکت‌های جدید از طریق ژست‌های حرکتی ساده فعال شده و حتی اپلیکیشن‌‌های تماس ویدئویی شخص ثالث هم می‌توانند از آن استفاده کنند. 

قسمت هیجان انگیز ارتقا فیس تایم مربوط به کسانی است که Apple TV 4K دارند. با فیس تایم کاربران می‌توانند تماس‌های خود را به تلویزیون ارسال و با استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری با دوستان و خانواده خود صحبت کنند. شما می‌توانید این کار را مستقیماً از Apple TV انجم داده و یا تماس را از گوشی آیفون شروع کرده و سپس به Apple TV انتقال دهید. همچنین بهتر است بدانید که به دلیل برخورداری از قابلیت سنتر استیج (Center Stage)، افراد در هنگام حرکت در اتاق همچنان کادربندی عالی دارند. 

قابلیت FaceTime و iOS 17
FaceTime اکنون از پیام‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بنابراین وقتی کاربران با فردی که در دسترس نیست تماس می‌گیرند، می‌توانند لحظه یا پیامی را به اشتراک بگذارند که بعداً می‌توان از آن لذت برد.

نگاهی تازه همراه آپدیت‌های بزرگ پیام‌ها در iOS 17

در سیستم‌عامل iOS 17، قسمت پیام‌ها هم آپدیت و تغییرات خاص و بزرگی به خود دیده است.

استیکرهای جذاب در پیام ها با iOS 17
تجربه کاملاً جدید استیکرها توانایی ایجاد استیکرهای زنده را با برداشتن سوژه‌ها از روی عکس‌ها اضافه می‌کند و کاربران می‌توانند افکت‌هایی اضافه کنند که به جان بخشیدن به استیکرها کمک می‌کند.

یکی از این تغییرات، تجربۀ استیکرهای کاملاً جدید است که حسابی نوشتن پیام را برای شما جذاب می‌کند. از دیگر تغییرات و آپدیت‌هایی که روی این قسمت انجام شده است؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برچسب‌های ایموجی جدید
  • توانایی ایجاد استیکرهای متحرک (Live Stickers) با برداشتن سوژه‌ها از عکس
  • امکان اضافه‌کردن جلوه‌هایی خاص به استیکرهای متحرک (Live Stickers)
  • ایجاد یک کشوی جدید در صفحه‌کلید برای دسترسی آسان‌تر به برچسب‌های کاربر
  • منوی قابل ارتقا برای نمایش برنامه‌های iMessage فقط با یک ضربه ساده
  • ایجاد ظاهری شیک‌تر و جذاب‌تر برای پیام‌ها
  • ایجاد فیلترهای جستجو برای جستجویی بهتر و دقیق‌تر
  • ایجاد یک پیکان جدید برای نمایش آخرین مکالمه کاربر
  • امکان پاسخ‌دهی درون‌خطی با انگشت کشیدن روی صفحه
  • امکان به‌روزرسانی موقعیت مکانی کاربر در هنگام مکالمه (در صورت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود)
  • رونویسی پیام صوتی به‌صورت خودکار برای خواندن پیام در لحظه و گوش‌دادن به آن در زمانی دیگر
  • ایجاد ویژگی Check In برای خبردادن به اعضای خانواده (با این ویژگی می‌توان به فرد خاصی خبر بدهید که به مقصد رسیده‌اید)
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات شما از جمله موقعیت مکانی، سطح باتری، و وضعیت سرویس تلفن با فرد انتخاب شده (درصورتی‌که به‌سوی مقصد پیشرفت نکنید)
قابلیت Check In برای پیام‌ها در iOS 17
پیام‌ها Check In را معرفی می‌کند، قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده و دوستان خود را از رسیدن سالم به مقصد مطلع کند.

اشتراک‌گذاری آسان با AirDrop  و  NameDrop

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که سیستم‌عامل iOS 17 به شما ارائه می‌دهد، این است که با استفاده از AirDrop و NameDrop می‌توانید از اشتراک‌گذاری فایل‌ها نهایت لذت را ببرید. با استفاده از AirDrop می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌های خود را در عرض چند ثانیه برای دوست خود به اشتراک بگذارید. با استفاده از قابلیت NameDrop هم می‌توانید اطلاعات تماس خود را با کنار هم قراردادن آیفون‌های خود و یا کنار هم قراردادن آیفون با اپل‌واچ اشتراک‌گذاری کنید.

با انجام همین کار می‌توانید محتواهای خود را با آیفون کناری خود به اشتراک گذاشته یا SharePlay را برای گوش‌دادن موسیقی، تماشای فیلم و یا بازی با فرد کناری خود شروع کنید. 

قابلیت NameDrop در iOS 17 برای اشتراک گذاری
NameDrop به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی اطلاعات تماس را با کنار هم قرار دادن دستگاه های آیفون خود به اشتراک بگذارند.

تصحیح خودکار متن بادقت بالا با ورودی هوشمندتر

اصلاح‌کردن کلمات در نسخه جدید سیستم‌عامل شرکت اپل پیشرفته‌تر انجام می‌شود. درواقع یک مدل زبان یادگیری ماشینی روی دستگاه ایجاد می‌شود که با استفاده از آن پیش‌بینی کلمات با دقت بالایی انجام می‌گیرد. این قابلیت ویژه باعث می‌شود که سرعت شما در هنگام تایپ بالاتر برود. 

همچنین برای پشتیبانی بهتر از تایپ، تصحیح خودکار در سطح جمله انجام شده و متن را از لحاظ گرامری اصلاح می‌کند. درواقع هنگامی که با سیستم‌عامل iOS 17 تایپ می‌کنید؛ توصیه‌های متنی پیش‌بینی شده را دریافت کرده و با ضربه‌زدن روی آنها می‌توانید کلمات و جملات خود را اصلاح کنید. 

 اطلاعات قابل‌مشاهده در حالت StandBy

حالت StandBy یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به سیستم‌عامل iOS 17 است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام شارژشدن گوشی، دسترسی کاملی به اطلاعات موردنیاز خود داشته باشید. درواقع هنگامی که آیفون در حال شارژ است؛ شما می‌توانید از راه دور (میز خواب، پیشخوان آشپزخانه یا هرجای دیگر) یک‌سری از اطلاعات از جمله سبک‌های مختلف ساعت، ویجت‌ها، Smart Stacks، تقویم و… را به‌صورت تمام‌‌صفحه مشاهده کنید. 

همچنین با پشتیبانی از Siri و Live Activities تماس‌های ورودی و اعلان‌های بزرگ‌تر هم استندبای (StandBy) شده و روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شوند. بهتر است بدانید که هنگام شارژ با MagSafe نمای موردنظر کاربر را به‌خاطر خواهد آورد. 

حالت استندبای (StandBy) به‌راحتی و با ضربه‌زدن به روی صفحه‌نمایش باز خواهد شد. شرکت اپل در این بخش به طور ویژه به آیفون ۱۴ پرو و صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always-On) آن اشاره کرد. 

ثبت لحظات خاص زندگی با Journal

اپلیکیشن Journal یکی از اپلیکیشن‌هایی است که در سیستم‌عامل جدید اپل اضافه شده تا شما بتوانید ژورنال نویسی کرده و وقایع مهم زندگی خود را ثبت کنید. درواقع Journal یک برنامه ژورنال‌نویسی رمزگذاری شده end-to-end که با یک API جدید به نام Journaling Suggestions تکمیل شده است.

برنامه Journal علاوه بر ژورنال نویسی، پیشنهاداتی بر اساس فعالیت روزمره از جمله عکاسی، ارتباط با افراد، رفتن به مکانی خاص یا انجام تمرینات ویژه به‌صورت هوشمندانه‌ای مطرح می‌شوند. این برنامه دارای قابلیت قفل‌شدن و حفظ کامل حریم خصوصی طراحی شده است. امنیت برنامه Journal آن‌قدر بالا است که حتی اپل هم به آن دسترسی ندارد. شما با خیال راحت می‌توانید وقایع مهم زندگی خود را آنجا ثبت کنید. 

اپلیکیشن Journal در iOS 17
الهام بخشیدن به ژورنال کاربران با اپلیکیشن ژورنال از ماشین لرنینگ روی دستگاه برای ایجاد پیشنهادهای شخصی برای الهام بخشیدن به ورود کاربر به ژورنال استفاده می کند.

ویژگی‌های دیگر iOS 17

سیستم‌عامل جدید شرکت اپل یعنی iOS 17 دارای ویژگی‌های دیگری است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

مرورگر Safari

مرورگر Safari، امنیت مرورگر شخصی را تأمین خواهد کرد. این قابلیت iOS 17 می‌تواند از مرورگر در زمان استفاده و در برابر افرادی که قصد آسیب‌زدن به آن را دارند محافظت کند. حفاظت‌های پیشرفته ردیابی و اثر انگشت از این هم فراتر رفته و مانع از ردیابی و شناسایی دستگاه توسط وب‌سایت‌ها می‌شود. همچنین مرورگر خصوصی در صورت عدم استفاده قفل شده و حتی به کاربر اجازه می‌دهد برگه‌ها را هنگام دورشدن از دستگاه باز نگه دارد. 

پسورد و کلیدعبور

برای اشتراک‌گذاری ایمن‌تر رمز عبور و کلیدهای عبور، می‌توانید گذرواژه را با گروهی از افراد قابل‌اعتماد به اشتراک بگذارید. تمام افراد داخل گروه می‌توانند رمز عبور جدید ایجاد کرده و یا آن را ویرایش کنند تا همواره به‌روز باشند. ازآنجایی‌که اشتراک‌گذاری از طریق iCloud Keychain انجام می‌شود؛ رمزگذاری end-to-end  یا سرتاسری است. 

اپلیکیشن Health

اپلیکیشن Health ویژگی‌های جدید سلامت روان را ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند حالات روزانه و احساسات لحظه‌ای خود را ثبت کرده و وضعیت ذهنی خود را بهبود ببخشند. این برنامه می‌تواند ارزیابی وضعیت افسردگی و اضطراب افراد را انجام داده و اطلاعات دقیق در اختیار آنها بگذارد.

کاهش خطر نزدیک‌بینی در کودکان و کاهش خستگی چشم دیجیتال بزرگسالان از دیگر مزایای Health است. همچنین بهتر است بدانید که در صورت نزدیکی بیش از اندازه ( نزدیک‌تر از ۱۲ اینچ) به صفحه نمایشگر، برنامه Health با استفاده از دوربین TrueDepth فاصله را اندازه‌گیری می‌کند و به کاربر اطلاع می‌دهد که از آن فاصله بگیرد. 

اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای Health در iOS 17
در iOS 17، اپلیکیشن Health ویژگی‌های سلامت روان جدیدی را ارائه می‌کند، از جمله توانایی کاربران برای ثبت حالات روزانه و احساسات لحظه‌ای خود.

نقشه (Maps)

نسخه جدید سیستم‌عامل اپل دارای نقشه آفلاین است. کاربر می‌تواند یک منطقه خاص را دانلود کرده و در زمان آفلاین بودن از آن استفاده کند. این نقشه به‌خوبی مسیرها را در حالت آفلاین پیدا کرده و رانندگی را آسان‌تر می‌کند. 

ارتقا اپلیکیشن Maps در iOS 17 با مسیریابی آفلاین
Maps نقشه‌های آفلاین را اضافه می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند یک منطقه خاص را دانلود کنند و به مسیریابی گام به گام دسترسی داشته باشند، زمان تخمینی رسیدن خود را ببینند، مکان‌ها را در Maps پیدا کنند و موارد دیگر در حالت آفلاین.

قابلیت AirTag

با قاابلیت AirTag می‌توان با حداکثر ۵ نفر دیگر به اشتراک گذاشت. همچنین به دوستان و خانواده اجازه می‌دهد که یک مورد خاص را در Find My پیگیری کنند. همه افرادی که در گروه هستند؛ می‌توانند مکان یک مورد خاص را ببینند و حتی صدا را پخش کنند.

 اپلیکیشن Apple Music

با Apple Music می‌توانید لیست‌های پخش مشترک تهیه کرده و گوش‌دادن به موسیقی با دوستان را آسان کنید. همچنین SharePlay اجازه می‌دهد که همه مسافران مشارکت خاصی در پخش موزیک داشته باشند. کسانی که شنونده موزیک هستند؛ می‌توانند موسیقی را از دستگاه‌های خود کنترل کرده حتی اگر اشتراک اپل موزیک نداشته باشند. 

گوش دادن به موسیقی با دوستان با Apple Music در iOS 17
Apple Music لیست های پخش مشترکی را معرفی می کند که گوش دادن به موسیقی با دوستان را آسان تر از همیشه می کند.

قابلیت AirPlay

قابلیت AirPlay یک ویژگی جذاب در سیستم‌عامل iOS 17 است که تلویزیون هتل‌ها پشتیبانی شده و شما می‌توانید محتوای دلخواه خود را در هنگام سفر، از تلویزیون مشاهده کنید. 

اشتراک گذاری محتوا با AirPlay در iOS 17
به اشتراک‌گذاری محتوا با استفاده از AirPlay، حتی با هوشمندی روی دستگاه که اکنون ترجیحات کاربر را یاد می‌گیرد، آسان تر است.

ارتقا کیفیت صدای AirPods

ایرپاد (AirPods) دارای ویژگی‌های جدید و قدرتمندی مانند صدای تطبیقی، صدای شخصی‌سازی‌شده و آگاهی از مکالمه است که به‌شدت کیفیت آن را بالا می‌برد. همچنین بهبودیافتن سوئیچ خودکار و کنترل‌های تماس، استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. 

اپلیکیشن Home

برنامه Home این قابلیت را به کاربر ارائه می‌کند تا حداکثر ۳۰ روز سابقه فعالیت را در قفل درها، سیستم‌های هشدار و سنسورهای تماس مشاهده کند. علاوه بر این ویژگی محبوب HomeKit برای بازکردن قفل با ضربه‌زدن و کدهای پین برای قفل‌های سازگار با Matter در دسترس بوده و راه‌های بیشتری برای اتصال با خانه فراهم می‌کنند. 

قابلیت‌های Reminders

قسمت یادآوری‌ها دارای فهرستی از خوار و بار است که به طور خودکار اقلام اضافه شده را در دسته‌های خاص دسته‌بندی کرده تا عمل خرید را آسان‌تر کند. همچنین کاربر می‌تواند نحوه گروه‌بندی را تغییر داده و بر اساس سلیقه خود بچیند. 

قابلیت Visual Look Up

قابلیت Visual Look Up در سیستم‌عامل iOS 17 برای فریم‌های ویدئویی متوقف شده در دسترس است. اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت مواد غذایی، ویترین فروشگاه‌ها، علائم و نمادها را تشخیص دهند. 

ارتقا عملکرد سیری (Siri)

در این نسخه از سیستم‌عامل اپل، کاربر می‌تواند بدون نیاز به فعال‌سازی مجدد، چندین فرمان صوتی را برای Siri صادر کند. 

بخش Photos

در بخش Photos، آلبوم کاربران از ماشین لرنینگ روی دستگاه استفاده می‌کند تا عکس‌های موردعلاقه کاربر و همچنین سگ‌ها و گربه‌ها را پیدا کند. 

حریم‌شخصی (Privacy)

به‌روزرسانی حریم شخصی یکی‌دیگر از ویژگی‌های iOS 17 است. این به‌روزرسانی شامل بخش پیام‌ها برای حفظ ایمنی کودکان هنگام ارسال و دریافت محتوا، دریافت محتوا از AirDrop، پیام فیس تایم و هنگام انتخاب محتوا برای ارسال می‌شود. همچنین هنگام دریافت محتوای برهنه به کاربر هشدار می‌دهد تا از دیدن آن خودداری کند. پس در این نسخه تمامی پردازش‌های لازم روی عکس‌ها و ویدئوها انجام شده تا حریم شخصی کاملاً رعایت شود. 

حریم خصوصی و iOS 17
ویژگی جدید حریم خصوصی، هشدار محتوای حساس، به کاربران بزرگسال کمک می کند تا از دیدن تصاویر و ویدیوهای برهنه ناخواسته خودداری کنند.

قابلیت‌های Accessibility

به روزرسانی‌های Accessibility شامل Assistive Access می‌شود. ویژگی Assistive Access یک رابط کاربری قابل‌تنظیم است که به کاربران مبتلا به ناتوانی‌های شناختی کمک می‌کند تا آسان‌تر از آیفون استفاده کنند:

قابلیت Live Speech، به افراد ناتوان در گفتار کمک می‌کند که عمل تایپ، را راحت‌تر انجام داده و کلمات خود را در تماس و فیس تایم راحت‌تر بیان کنند. 

قابلیت Personal Voice، به افرادی که در خطر ازدست‌دادن صدای خود هستند، کمک می‌کند که صدایی شبیه به صدای خود ایجاد کنند. 

قابلیت Point and Speak هم به کاربران کم‌بینا و نابینا کمک می‌کند تا با اشاره‌کردن، متن روی اشیای فیزیکی را بخوانند. 

دسترسی به iOS 17

نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 از  ۱۵ خرداد برای اعضای برنامه‌نویس اپل در developer.apple.com در دسترس است و نسخه بتای عمومی ماه آینده در beta.apple.com در دسترس خواهد بود. همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید پاییز امسال به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان برای iPhone Xs و نسخه‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

جمع‌بندی

همان‌طور که در خبر “هر آنچه که در کنفرانس WWDC23 اپل گذشت” اشاره کردیم، اپل علاوه‌بر محصولات مورد انتظار، سیستم‌عامل‌های جدید محصولات را معرفی کرد. یکی از این سیستم‌عامل‌ها که مربوط به آیفون است، iOS 17 است. در این سیستم‌عامل ویژگی‌های جدیدی به آیفون اضافه کرد که شامل بروزرسانی‌های اپیکیشن‌های شبکه‌های مجازی و ارتباطی، اشتراک‌گذاری آسان‌تر با AirDrop، ورودی متن هوشمندتر و تجربیات جدید با Journal و StandBy می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط