اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » هر آنچه که در کنفرانس WWDC23 اپل گذشت

هر آنچه که در کنفرانس WWDC23 اپل گذشت

اپل عکس‌های کنفرانس WWDC23 را منتشر کرد

در نهایت اپل در تاریخ 15 خرداد، کنفرانس WWDC23 خود را برگزار کرد. این رویداد یک هفته‌ای که بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین کنفرانس اپل در جهان و تا به امروز بود، با سخنرانی جذاب و پیشگامانه در Apple Park و با حضور توسعه‌دهندگان، دانشجویان و رسانه‌ها آغاز شد. البته، میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان از طریق پخش زنده این کنفرانس را دنبال کردند.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در طول یک ارائه هیجان‌انگیز و پر از نوآوری‌های پیشرفته، اپل با افتخار Apple Vision Pro را معرفی کرد؛ یک کامپیوتر شبیه‌سازی سه بعدی انقلابی است که امکان لمس دنیای غیرواقعی را فراهم می‌کند. البته اپل در کنفرانس WWDC23 خود فقط به معرفی عینک واقعیت مجازی ویژن پرو بسنده نکرد و از سه مک جدید خود  نیز رونمایی کرد. این سه مک جدید عبارت‌اند:

  • مک‌بوک ایر جدیدکه به عنوان بهترین لپتاپ ۱۵ اینچی جهان شناخته می‌شود،
  • مک استودیو با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra که جز قدرتمندترین مک‌های تاکنون شناخته شد،
  • مک پرو با M2 Ultra که به عنوان یکی دیگر از قدرتمندترین مک‌ها تا به امروز معرفی شد.

علاوه‌براین، اپل به معرفی سیستتم‌عامل‌های جدید خود هم پرداخته و ویژگی‌های جدیدی از  iOS 17،iPadOS 17،macOS Sonoma watchOS 10 ،tvOS 17 و AirPods را معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان ارتقا برنامه‌ها، و به کاربران امکان استفاده بهتر را فراهم می‌کند.

عصر جدیدی از عینک‌های واقعیت مجازی

اپل ویژن پرو، که در کنفرانس WWDC23 معرفی شد، عینک واقعیت مجازیِ بسیار پیشرفته، با نمونه‌ها و مدل‌های موجود بسیار متفاوت است. این دستگاه به سرعت فراتر از محدودیت‌های یک نمایشگر سنتی پیش می‌رود و با یک رابط سه بعدی و توسط ورودی‌هایی بسیار طبیعی و غریزی مانند چشمان، دستان و صدا؛ کاملا کنترل می‌شود. از قابلیت‌های دیگر ویژن پرو مربوط به سیستم‌عامل visionOS آن است که امکان تعامل را با محتوای دیجیتال را به صورت فیزیکی فراهم می‌کند.

عینک واقعیت مجازی ویژن پرو اپل - کنفرانس WWDC23
عینک واقعیت مجازی Apple Vision Pro به طور یکپارچه محتوای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب می‌کند در حالی که کاربران می‌توانند با دیگران در ارتباط باشند.

کنفرانس WWDC23: بهبود قابلیت‌های رابط کاربری آیفون

به رسم عادت هرساله، اپل سیستم‌عامل جدید آیفون را با نام iOS 17 معرفی کرد. در این سیستم‌عامل جدید، بروزرسانی‌هایی برای تلفن، فیس‌تایم، پیام‌ها و… در نظر گرفته شده است که به کاربران راه‌های جدیدی برای ابراز وجود، اشتراک‌گذاری محتوا یا اطلاعات تماس و مشاهده اطلاعات در یک نگاه با قابلیتی به نام StandBy می‌دهد. البته StandBy تنها قابلیت جدید iOS 17 نیست، قابلیت Journal یکی دیگر از آن‌ها است؛ برنامه‌ای که به کاربران راهی برای انعکاس و تمرین سلامتی و تندرستی خود می‌دهد.

کنفرانس WWDC23 و قابلیت‌های جدید آیفون - کنفرانس WWDC23
قابلیت‌های جدید iOS17 با بهبود تماس تصویری، استیکرهای جدید و…

شاهکار لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی در جهان

در کنفرانس WWDC23 به معرفی یکی از جذاب‌ترین لپ تاپ های جهان پرداختند. مک بوک ایر ۱۵ اینچی از صفحه‌نمایش ۱۵.۳ اینچی Liquid Retina، عملکرد خارق‌العادۀ M2 و عمر باتری تا ۱۸ ساعت بهره می‌برد که آن را به یک لپ‌تاپ فوق‌العاده قدرتمند تبدیل کرده است. همچنین این لپ‌تاپ به دلیل طراحی نازک، سبک و بدون فن خود، قابلیت حمل بسیار آسان دارد.

ممکن است دوست داشته باشید

«برای خرید مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل همراه با گارانتی کلیک کنید.» 

باریک‌ترین و بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان، مک‌بوک ایر جدید، تا ۱۲ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک ایر مبتنی بر اینتل و تا دو برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی PC با پردازنده Core i7 است. بنابراین کاربران می‌توانند تقریباً هر چیزی را در هر مکانی و بدون محدودیت، با این لپ‌تاپ جدید اپل کار، بازی یا طراحی کنند.

مک بوک ایر 15 اینچ 2023 - کنفرانس WWDC23
تنها با سیلیکون اپل امکان‌پذیر است تا مک بوک ایر ۱۵ اینچی بهترین لپ تاپ ۱۵ اینچی جهان باشد.

کنفرانس WWDC23: انقلابی برای حرفه‌‌ای‌ها

مک استودیو جدید به متخصصان این امکان را می‌دهد تا استودیوی رویاهای خود را با عملکرد پیشگامانه و ارتباطات گسترده به شکل کوچک و درست روی میز کارشان بسازند.

همچنین، به دلیل استفاده از تراشه‌های جدید M2 Max و M2 Ultra در مک استودیوی جدید، نه نتها عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی بسیار افزایش پیدا کرده است؛ بلکه جهش عظیمی برای کاربرانی که از مک‌های قدیمی‌تر وارد می‌شوند را فراهم می‌کند.

مک استودیو اپل با تراشه های جدید - کنفرانس WWDC23
مک استودیو با M2 Max و M2 Ultra جدید، قدرتی برای طراحی

بهبود تراشۀ Apple Silicon در مک پرو

تلفیق مک پرو با تراشه M2 Ultra که از شیارهای بیشتر PCIe بهره می‌برد؛ عملکرد بی‌نظیرِ قدرتمندترین تراشه را به ارمغان می‌آورد. اینطور می‌توان بیان کرد مک پرو با ترکیب مک و سیلیکون اپل تکمیل می‌شود که همراه با دیگر سیستم‌های پرو اپل، قدرتمندترین و توانمندترین مجموعه محصولات پرو را که اپل تا به حال ارائه کرده است، به کاربران ارائه می‌دهد.

مک پرو جدید و بهبود تراشۀ آن - کنفرانس WWDC23
مک پرو جدید با M2 Ultra قدرتمند و قابلیت PCIe، همراه با سیلیکون اپل را تکمیل می‌شود.

آپدیت اپلیکیشن Milestone برای Apple Watch

سیستم‌عامل WatchOS 10 یک رابط کاربری تازه به اپل واچ معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا:

  • با اپلیکیشن‌های بازطراحی‌شده، اطلاعات مورد نظر خود را سریع‌تر ببینند،
  • با قابلیت Smart Stack، از نمایش ویجت‌های مناسب در زمان لازم بهره‌مند شوند،
  • و از watch faceهای زیبای جدید برخودار شوند.

همچنین، ویژگی‌های جدید دیگری به این سیستم‌عامل افزوده شده است که دوچرخه‌سواران و کوهنوردان را در ردیابی فعالیت‌های خود یاری می‌کنند، این در حالی است که برنامه Mindfulness به کاربران کمک می‌کند تا حالات لحظه‌ای و روزمره خود را به آسانی و با دقت ثبت نمایند.

کنفرانس WWDC23: بهبود سازگاری بیشتر iPad

iPadOS 17 راههای جدیدی را برای کاربران iPad فراهم می‌کند تا صفحه قفل خود را متناسب با نیازهایشان تنظیم کنند، با ویجت‌ها ارتباط برقرار کنند و از طریق پیام‌ها و FaceTime شخصیت خود را به نمایش بگذارند.
برنامه Health نیز با نمودارهای جذاب به iPad می‌آید که البته HealthKit به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان این قابلیت را می‌دهد تا تجربیات خلاقانه‌ای را برای صفحه نمایش iPad طراحی کنند.

آپدیت سیستم عامل آیپد و قابلیت‌های جذاب آن - کنفرانس WWDC23
iPadOS 17 با یک صفحه قفل زیبا و مفید، راه‌های ساده‌تر برای یافتن و اشتراک‌گذاری اطلاعات و ویژگی‌های هوشمند جدید برای کمک به انجام کارها، شخصی‌ترین و تواناترین تجربه iPad را ارائه می‌کند.

یک تجربۀ بی‌نظیر با مک

سیستم‌عامل macOS Sonoma مجموعه‌ای پربار از ویژگی‌ها را در اختیار می‌گذارد که تجربۀ پیشروترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان را بهبود میبخشد، از جمله ویجت‌هایی که کاربران می‌توانند در هر نقطه‌ای قرار دهند. همچنین با معرفی قابلیت «Game Mode» که تجربه‌ی بازی را بهبود می‌بخشد، بازی در مک را جذاب‌تر می‌کند.

سیستم عامل macOS Sonoma در مک - کنفرانس WWDC23
macOS Sonoma تجربۀ استفاده از مک را بهتر از همیشه می‌کند – از روش‌های بیشتر برای شخصی‌سازی با ویجت‌ها، به‌روزرسانی‌های بزرگ سافاری و کنفرانس‌های ویدیویی، همراه با عناوین جدید و هیجان‌انگیز بازی.

قابلیت FaceTime برای Apple TV 4K

برای نخستین بار، کاربران Apple TV 4K می‌توانند از FaceTime در تلویزیون خود با tvOS 17 استفاده کنند تا مکالمات جذاب‌تری با خانواده و دوستان داشته باشند. سنتر استیج همه افرادی را که در اتاق هستند را به خوبی روی صفحه نمایش نشان می‌دهد؛ حتی در حین حرکت. این درحالی است که Split View به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا از دیدن نمایش‌ها یا فیلم‌ها با عزیزان خود در طول جلسه SharePlay لذت ببرند و در عین حال همه افراد را در تماس FaceTime ببینند.

ویژگی های جدید سیستم عامل Apple TV 4K - کنفرانس WWDC23
با tvOS 17،FaceTime برای اولین بار به Apple TV 4K می‌آید و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از برنامه در تلویزیون خود برای مکالمات جذاب‌تر با خانواده و دوستان لذت ببرند.

کنفرانس WWDC23: بهبود کیفیت صدا در ایرپادز

با ورود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در پاییز امسال، سه قابلیت جدید و قدرتنمد AirPods Pro (نسل دوم) برای سهولت استفاده از آن در محیط‌های باز و بیرون اضافه می‌شود که عبارتند از صدای تطبیقی، صدای شخصی‌سازی شده، و آگاهی مکالمه. البته برای یکپارچه‌تر کردن قابلیت‌های اتصال اتوماتیک و بهبود ویژگی و قابلیت‌های تماس‌ها، ایرپادز به طور کلی بهبود یافته است.

«برای خرید جدیدترین ایرپادز همراه با گارانتی کلیک کنید.» 

کلام آخر

در مقالۀ «تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2023 مشخص شد» به محصولاتی که ممکن بود اپل معرفی کندو تاریخ انتشار آن حرف زدیم. در نهایت این کنفرانس برگزار شد. کنفرانس WWDC23 اپل نسبت به سال‌های پیش بسیار هیجان‌انگیزتر برگزار شد که علت آن معرفی محصول جدیدش ویژن پرو است. ویژن پرو یک عینک واقعیت مجازی است که قابلیت لمس محتوای دیجیتال را همراه با ارتباط دیگران را فراهم کرده است. البته در این کنفرانس، محصولات دیگر اپل، مانند مک بوک ایر ۱۵ اینچی، مک استودیو و مک پرو همراه با ویژگی‌های آپدیت‌ سیستم‌عامل‌های اپل معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط