اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2023 مشخص شد

تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2023 مشخص شد

از کنفرانس WWDC 2023 اپل چه انتظاری می‌رود؟ این کنفرانس در چه تاریخی برگزاری می‌شود؟

کنفرانس WWDC 2023 را می‌توان یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ شرکت اپل عنوان کرد که قرار است چند روز دیگر برگزار شود. در این رویداد باید منتظر بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای کاربران آیفون با معرفی سیستم‌عامل iOS 17 و بهبود و بازطراحی رابط کاربری برای کاربران اپل‌واچ با معرفی سیستم‌عامل watchOS 10 باشیم. البته باید توجه داشت که انتظار می رود، هدست Reality Pro با تکنولوژی AR و VR در کنار پلتفرم نرم‌افزاری جدید xrOS در این رویداد معرفی و ارائه شود.

امیرمهدی همتی
امیرمهدی همتی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کنفرانس WWDC 2023 در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

کنفرانس یک هفته‌ای اپل در روز دوشنبه (۱۵ خرداد) یا همان ۵ ژوئن، ساعت ۸:۳۰ شب با یک سخنرانی ویژه شروع خواهد شد. شرکت اپل در این کنفرانس، علاوه‌بر معرفی به‌روزرسانی‌ها و امکانات جدید آیفون (iPhone)، آیپد (iPad)، مک (Mac) و اپل‌واچ (Apple Watch)، از هدست Reality Pro و نرم‌افزار xrOS  خود نیز رونمایی خواهد.

این کنفرانس برعکس چندسال اخیر، برای برنامه‌نویسان و مطبوعات به صورت حضوری برگزار خواهد شد. البته توسعه‌دهندگان فرصت حضور در سخنرانی رسمی روز دوشنبه، تورهای اپل پارک (Apple Park) و کنفرانس‌های خبری اپل هم دارند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، اپل در کنفرانس ۵ ژوئن اسامی برندگان Apple Design Awards را اعلام خواهد کرد. رقابت اپل‌دیزاین هم به مانند کنفرانس WWDC هرسال برگزار می‌شود. در این رویداد توسعه‌دهندگان بهترین و خلاقانه‌ترین سیستم‌های نرم‌افزاری، اپلیکشن‌ها و بازی‌ها، همچنین سخت‌افزاری مک و دیگر محصولات اپل را به نمایش می‌گذارند که از بین آن‌ها بهترین طراحی‌ها انتخاب می‌شوند.

از دیگر مراسمی که در کنفرانس WWDC 2023 برگزار می‌شود، Platforms State of the Union است. در این مراسم شما می‌توانید برای خلق و ساخت بهترین اپلیکشن‌ها و برنامه‌ها، نگاهی عمیق‌تر به جدیدترین ابزارها، فناوری‌ها و پیشرفت‌ها در پلتفرم‌های اپل بیندازید.

همچنین، برای عصر آن روز هم اپل برنامه‌ای قرار داده است که به حضوران توصیه می‌کند آن را از دست ندهند و شرکت کنند.

ممکن است دوست داشته باشید
تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2023
برگزاری کنفرانس WWDC 2023 از تاریخ ۱۵ خرداد به مدت یک هفته

امکان تماشای کنفرانس WWDC 2023

از آنجایی که تمامی علاقه‌مندان  امکان حضور در کنفرانس WWDC 2023 وجود ندارد، شرکت اپل امکان تماشای مراسم را از هر دستگاهی به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اپل، اپلیکیشن Apple Developer، اپلیکیشن اپل تی‌وی (Apple TV) و یوتیوب فراهم کرده است.

کنفرانس WWDC 2023 و انتظارات ما

طبق نظر متخصصان و فعالان حوزه تکنولوژی در این دوره از کنفرانس، ویژگی‌های جدید و سیستم‌عامل‌های مهمی معرفی خواهد شد. در ادامه با ویژگی‌های سیستم‌عامل اپل بیشتر آشنا خواهیم شد.

سیستم‌عامل iOS 17 در کنفرانس WWDC 2023

سیستم‌عامل iOS 17 که در کنفرانس WWDC 2023، معرفی خواهد شد، یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ سالانه برای کاربران آیفون خواهد بود.

معرفی سیستم عامل iOS 17 و برترین ویژگی‌هایش در در کنفرانس WWDC 2023
این سیستم‌عامل آیفون، شامل ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید، تغییرات و بهبودها، رفع باگ‌های نسخه‌های قبلی… را شامل می‌شود.

اپلیکیشن جدید Journaling

در این سیستم‌عامل یک برنامه کاملاً جدید به نام Journaling ارائه خواهد شد که ویژگی‌های قابل‌توجهی به همراه دارد. طبق گزارش‌های موجود این برنامه با اپلیکیشن معروف Find My که توسط اپل توسعه داده شده‌است، یکپارچه می‌شود. این یکپارچه‌سازی می‌تواند منجر به ایجاد یک برنامه ژورنال‌نویسی هوشمند شود که دارای برخی از ویژگی‌های مبتنی بر مکان هستند.

حالت جدید smart display

در این سیستم‌عامل جدید آیفون که ویژگی‌های جدید و هوشمند آن مثل همیشه شگفت‌آور خواهد بود، نمایشگر همیشه روشن سری آیفون ۱۴ پرو (iPhone 14 Pro) قابلیت و ویژگی‌های جدیدی طراحی و توسعه داده شده است. طبق گزارش‌های منتشرشده، رابط کاربری جدید برای صفحه قفل همیشه روشن شامل تقویم، پیش‌بینی آب‌وهوا و اعلان‌ها و هشدارها می‌شود.

ویژگی‌های جدید اپلیکیشن سلامت (Health app)

یکی از جذاب‌ترین آپدیت‌های جدیدی که در سیستم‌عامل iOS 17 آپدیت شده است، مربوط به اپلیکیشن Health است. ثبت و تحلیل ویژگی‌های اخلاقی و خلق‌وخوی کاربر به صورت روزانه یکی از این ویژگی‌های هوشمند است که در برنامه جدید (Health) طراحی و تعبیه شده است. در واقع، با استفاده از این قابلیت جدید، خلق و خوی خود را به صورت روزانه ثبت کنند، به سؤالاتی خاص در مورد هر روز پاسخ دهند و نتایج را در طول زمان پیگیری کنند.

معرفی سیستم‌عامل iPadOS 17 در کنفرانس WWDC 2023

خبر خوش برای کاربران آیپدها، این است که اپل iPadOS 17 را در کنفرانس WWDC 2023 معرفی و به بازار ارائه خواهد شد. به‌احتمال زیاد برنامه (Health) برای اولین‌بار در آیپد توسعه داده شده است. توسعه گزینه‌های سفارشی‌سازی Lock Screen یکی‌دیگر از مواردی است که انتظار می‌رود در طراحی این آیپد توسعه داده شده باشد.

سیستم‌عامل macOS 14

در رابطه‌با توسعه مک هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست؛ بااین‌حال آنچه که انتظار می‌رود در کنفرانس امسال از آن پرده‌برداری شود توسعه برخی از برنامه‌های کاربردی مانند Journaling و Find My است.

معرفی سیستم‌عامل watchOS 10 در کنفرانس WWDC 2023

در کنفرانس امسال، watchOS 10 برای اپل واچ معرفی خواهد شد. انتظارات زیادی از این به‌روزرسانی وجود دارد. طبق گفته منابع معتبر آپدیت امسال شامل توسعه زیرساختی و تغییرات بنیادی در رابط کاربری خواهد بود.

تمرکز تغییرات جدید watchOS 10 بر ویجت‌ها و شخصی‌سازی ویجت‌ها خواهد بود. این ویژگی در آیپد و آیفون نیز وجود دارد و برای اولین‌بار است که در watchOS 10 توسعه داده خواهد شد.

معرفی سیستم‌عامل watchOS 10 برای ساعت‌های هوشمند اپل در کنفرانس WWDC 2023
دسترسی به فعالیت‌های روزانه، آب‌وهوا، سهام و قرارهای ملاقات تقویم از مهم‌ترین مواردی است که در به‌روزرسانی جدید این اپل واچ وجود خواهد داشت.

سیستم‌عامل Apple TV ،tvOS 17 و HomePod

سیستم‌عامل tvOS 17 برای Apple TV و HomePod طراحی شده و توسعه داده شده است. در کنفرانس WWDC 2023 ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار معرفی خواهد شد تا کاربران Apple TV و HomePod بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مک‌بوک ایر ۱۵اینچ در کنفرانس WWDC 2023

در کنفرانس WWDC 2023، انتظارات زیادی از MacBook Air وجود دارد. طبق گزارش‌های رسمی و غیررسمی امسال نسخه ۱۵ اینچ محبوب‌ترین لپ‌تاپ اپل معرفی خواهد شد. تا به امروز، نسخه‌ی ۱۳.۶ اینچ مک‌بوک‌ایر، بزرگ‌ترین مدل آن به‌حساب می‌آمد.

با توجه به گزارش بلومبرگ هم می‌توان اینگونه فهمید که نمایشگر مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای رزولوشنی مشابه به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی دارد. به‌گونه‌ای دیگر می‌توان گفت که رزولوشن نمایشگر آن نسبت به مک بوک پرو ۱۴ اینچی کمی کمتر خواهد بود، زیرا همان رزولوشن تا ۱۵ اینچ کشیده شده‌است. از نظر عملکردی هم با داشتن پردازنده M2 اپل، هیچ تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت.

مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در کنفرانس WWDC 2023، تا به امروز، نسخه‌ی 13.6 اینچ مک‌بوک‌ایر، بزرگ‌ترین مدل آن به‌حساب می‌آمد.
قیمت دقیقی برای MacBook Air نسخه ۱۵ اینچی وجود ندارد. طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه قیمت نسخه‌های قبلی می‌توان گفت قیمت این نسخه حدوداً ۱۷۹۹ دلار، یعنی ۵۰۰ دلار بیشتر از مدل ۱۳ اینچی M2، خواهد بود.

مک استودیوی (Mac Studio) جدید در کنفرانس WWDC 2023

یکی‌دیگر از شایعات، مربوط به نسخه‌های جدید مک استودیو با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra است که به احتمال در کنفرانس WWDC 2023 معرفی خواهد شد. با توجه به شایعات انتظار می‌رود که Mac Studio با تراشه‌ی M2 Max، از پردازنده (CPU) 12 هسته‌ای و گرافیک (GPU) 30 هسته‌ای و ۹۶ گیگابایت رم بهره ببرد. اپل برای مدل دیگر آن با تراشه‌ی M2 Ultra، تمام این مشخصات را دو برابر در نظر می‌گیرد. یعنی با پردازنده ۲۴ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۶۰ هسته‌ای و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم در دسترس خواهد بود. البته یک نسخه‌ی بالاتر از M2 Ultra هم درنظر گرفته می‌شود؛ اما با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای.

هدست Apple Reality Pro باسیستم‌عامل xrOS

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس WWDC 2023، هدست Apple Reality Pro را معرفی کند. ارائه قابلیت‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده از مهم‌ترین مشخصه‌های هدست‌های جدید است. علاوه‌براین، باید اشاره داشت که این هدست از سخت‌افزار بسیار قدرتمند و هوشمندی برخوردار است.

ارائه سه نمایشگر هوشمند به همراه دو پنل ۴K Micro-LED یکی‌دیگر از ویژگی‌های این نوع از هدست‌های نسل جدید است. هدست Apple Reality Pro از سیستم‌عامل xrOS بهره‌مند خواهد بود. این سیستم‌عامل شامل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است که عبارت‌اند از فیس تایم و بازی‌های متفاوت.

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس WWDC 2023، هدست Apple Reality Pro را معرفی کند
اگرچه هم قیمت مشخصی برای هدست Apple Reality Pro مشخص نشده است؛ طبق بررسی‌ها انتظار می‌رود اپل این محصول فوق‌العاده را با قیمتی بالغ‌بر ۳۰۰۰ دلار به بازار عرضه کند. اپل به دنبال توسعه یک محصول مقرون‌به‌صرفه‌تر است که احتمالاً بعد از سال ۲۰۲۵ معرفی شود.

نکاتی مهم درباره Apple Reality Pro و xrOS

در کنفرانس WWDC 2023 زمان مناسبی برای ارائه و معرفی هدست Apple Reality Pro و سیستم‌عامل xrOS در نظر گرفته شده است. در کنفرانس امسال شرکت اپل ابتکار عمل جالبی را به کار برده است. در جهت گسترش درک سیستم‌عامل xrOS، شرکت اپل امسال جلسات و کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برای توسعه‌دهندگان برگزار خواهد کرد تا دانش فنی و تئوری آنها را افزایش دهد.

در طول دوره‌های برگزار شده شرکت‌کنندگان و توسعه‌دهندگان چگونگی طراحی و توسعه برنامه‌های کاربردی برای هدست را خواهند آموخت. علاوه‌براین یادگیری استراتژی‌ها و روش‌های مختلف برای انتقال برنامه‌های کاربردی از دیگر پلتفرم‌ها به هدست از دیگر مواردی است که با شرکت در این دوره‌ها می‌توان از آن بهره‌مند شد.

هدست Apple Reality Pro و xrOS از جدیدترین محصولاتی هستند که در دنیای تکنولوژی وجود دارد. در کنفرانس WWDC 2023 از این هدست و سیستم‌عامل رونمایی خواهد شد؛ اما به‌احتمال زیاد نمی‌توان شاهد عرضه آن به بازار بود. این محصولات شامل ویژگی‌های هوشمند منحصربه‌فردی هستند که کمتر شرکتی توانایی طراحی، توسعه و ارائه آن را دارد.

۲۰ بازی جذاب اپل که به‌تازگی در Apple Arcade معرفی شد

خلاصه‌ای از آنچه در این مقاله گفته شد

کنفرانس خبری اپل همیشه از مهم‌ترین رویدادهایی است که در صنعت تکنولوژی جهان برگزار می‌شود. شرکت اپل به‌عنوان برگزارکننده این رویداد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان محصولات تکنولوژیک است. این شرکت نقش بسیار مهمی در توسعه محصولات و توسعه بازار مصرف در صنعت تکنولوژی داشته است. همان‌طور هم که در مقاله ذکر شد، کنفرانس WWDC 2023 خروجی‌های بسیار مهمی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط