اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » iPadOS 17: شخصی‌سازی و تطبیق‌پذیری بی‌پایان

iPadOS 17: شخصی‌سازی و تطبیق‌پذیری بی‌پایان

تغییرات بی نظیر در دنیای آیپد با نسخه سیستم عامل 17 آن

با ورود به iPadOS 17، دنیای آیپد به یک سطح جدید از شخصی‌سازی و تطبیق‌پذیری وارد می‌شود. این بهبودات نسخه 17 از iPadOS به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه خود را به شکلی کاملاً شخصی‌سازی کرده و تجربه‌ای منحصر به فرد از استفاده از آیپد خود داشته باشند. از ویژگی‌های شخصی‌سازی گسترده تا تطبیق‌پذیری بی‌حد، iPadOS 17 بازیچه‌ای جدید برای ارتقاء تجربه کاربری فراهم می‌کند.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

آخرین نسخه iPadOS 17 با طراحی جدید صفحه قفل و ویجت‌های تعاملی، ویژگی‌های جدید در فایل‌های PDF و یادداشت‌ها، به‌روزرسانی پیام‌ها، فیس تایم و سافاری و همچنین برنامه کاملاً جدید Health منتشر خواهد شد. اپل در ژوئن امسال یک نسخۀ پیش‌نمایش iPadOS 17 رونمایی کرد که با روش‌های کاملاً جدیدی برای شخصی‌سازی صفحه قفل و دسترسی به ویجت‌ها همراه است. علاوه بر این‌ها، برخی به‌روزرسانی‌ها و آپدیت‌های دیگر هم در این نسخه جدید وجود دارد. درست مانند هر یک از آپدیت‌های هرساله اپل، در iPadOS 17 هم تلاش شده تا تجربه کاربری ارتقا پیدا کرده و کاربران بتوانند بهترین استفاده را از آیپد خود داشته باشند. 

تغییرات و ویژگی‌های اصلی سیستم‌عامل iPadOS 17 اپل

در نسخه جدید iPadOS تغییرات قابل توجهی اعمال شده است که هریک از عملکردهای آیپدها در بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این نسخه، کار با فایل‌های PDF ساده‌تر شده و همچنین روند شناسایی و پر کردن فرم‌ها به‌صورت هوشمندانه انجام می‌شود. در یادداشت‌ها یا همان Note هم برخی به‌روزرسانی‌های اعمال شده تا بتوان در تعامل با فایل‌های PDF از آن‌ها استفاده کرد. در برنامه پیام یا Messages هم برخی به‌روزرسانی‌های مهم اضافه شده است. برای مثال می‌توانید از برچسب‌های جدید برای دسته‌بندی استفاده کرده و یا پیام‌های صوتی و ویدئویی FaceTime کنید.

هنگامی که شخصی تماس FaceTime را دریافت نمی کند، کاربران اکنون می توانند پیامی را برای ثبت دقیقاً آنچه می خواهند در لحظه بگویند ارسال کنند.

برنامه Health که قبل از این تجربه استفاده از آن روی گوشی‌های آیفون را داشتیم، حالا در آیپدها هم قابل استفاده است. نسخه قابل دانلود و نصب iPadOS 17 در پاییز امسال در دسترس قرار می‌گیرد. مهم‌ترین تغییرات و قابلیت‌های اساسی را که در iPadOS 17 می‌توانید انتظار داشته باشید، عبارت‌اند از:

تجربه متفاوت در صفحه قفل 

صفحه‌نمایش کامل آیپدهای جدید این امکان را فراهم می‌کند تا صفحه قفل را مفیدتر کرده و بتوانید آن را شخصی‌سازی کنید تا ظاهر زیباتری هم داشته باشد. کاربران می‌توانند تصاویر مورد علاقه خود را روی صفحه قفل تنظیم کنند. همچنین می‌توانید تصاویر زنده را با حرکت آهسته روی صفحه قفل قرار دهید. از بین انواع فونت‌ها می‌توانید سبک نوشتار و رنگ‌های متفاوت را برای نمایش تاریخ و ساعت انتخاب کنید. با ویژگی Live Activities که در این نسخه به iPadOS اضافه می‌شود می‌توانید از رویدادهای در لحظه مانند یک مسابقه ورزشی، برنامه‌های سفر، سفارش تحویل و… مطلع شوید. 

ویجت‌های قوی‌تر iPadOS 17

ویجت‌های ارائه شده در iPadOS 17 تعاملی‌تر شده و کاربران می‌توانند کارهای خود را تنها با یک حرکت انجام دهند. برای مثال، تنها با استفاده از ویجت‌ها می‌توانید چراغ را روشن کرده، موسیقی را پخش کرده و یا یک اعلان یادآوری را در لحظه تنظیم کنید. با به‌روزرسانی‌های WidgetKit، در ویجت‌ها ویژگی‌های تعاملی قابل‌توجهی اضافه شده است. ویجت‌ها در صفحه قفل و صفحه اصلی در دسترس بوده و می‌توانید در یک نگاه کارهایی را با استفاده از آن‌ها انجام دهید تا اطلاعات مفیدی را به دست آورید.  

ممکن است دوست داشته باشید

سادگی روند کار با فایل‌های PDF 

در این نسخه جدید وارد کردن اطلاعات در فایل‌های PDF ساده‌تر از هر زمان دیگری است. در این آپدیت iPadOS 17 از یادگیری ماشین برای شناسایی فیلدها در PDF استفاده شده تا به‌سرعت جزئیاتی مانند نام، آدرس و ایمیل‌ها را از مخاطبین اضافه کند.

افزودن یک تجربه جدید استفاده از PDF در یادداشت‌ها (Note)

این آپدیت جدید امکان دسته‌بندی، خواندن، حاشیه‌نویسی و ایجاد تغییرات چندکاربره روی فایل‌های PDF فراهم می‌کند. در نسخه iPadOS 17، فایل‌های PDF با عرض کامل نمایش داده شده و می‌توان با استفاده از قلم اپل، صفحات را ورق زده، حاشیه‌نویسی سریع داشته و نوشته‌هایی را مستقیماً در فایل وارد کنید. 

افزایش تعامل کاربری با iPadOS 17
برای خرید آیپد با گارانتی ۱۸ سبز و طلایی آروند کلیک کنید.

ابزارهای ارتباطی پیشرفته‌تر در برنامه Messages

ویژگی‌های متفاوتی حالا در برنامه Messages در دسترس است. در این نسخه می‌توانید استیکرها یا شکلک‌های جدید را استفاده کرده و یا حتی با استفاده از عکس‌های خودتان و برداشتن سوژه از پس‌زمینه، استیکرهای زنده بسازید. همچنین می‌توانید به Live Sticker جلوه‌هایی اضافه کنید که به جذاب کردن مکالمات کمک می‌کند. در صفحه‌کلید یک بخش مجزا وجود دارد که می‌توانید همه استیکرهای خود در آنجا نگهداری کنید تا دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشید. 

می‌توانید با استفاده از قابلیت جستجو با فیلترها، جستجوی پیشرفته‌تری در نام افراد، کلمات کلیدی یا انواع محتوا داشته و در زمان کمتر، آنچه که می‌خواهید را پیدا کنید. همچنین می‌توانید در یک چت گروهی فعال، آخرین پیام خود را پیدا کنید. پیام‌های صوتی هم به شکل خودکار رونویسی شده و کاربران می‌توانند در لحظه آنها را بخوانند. زمانی که موقعیت مکانی را در پیام‌ها به اشتراک بگذارید، تا زمان اتمام جلسه به‌صورت زنده در مکالمه نمایش داده می‌شود. 

راه‌هایی تعاملی‌تر برای برقراری ارتباط در FaceTime

زمانی که کاربران تماسی را در FaceTime دریافت نکنند، می‌توانید برای آن‌ها یک پیام صوتی یا تصویری بگذارید. همچنین می‌توانید از Reaction ‌های مختلف در پیام‌ها استفاده کنید. می‌توانید افکت‌های جدید را از طریق ژست‌های حرکتی ساده فعال کرده و حتی در اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی دیگر از آن‌ها استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز آن است که می‌توانید تماس‌های FaceTime را به Apple TV 4K منتقل کنید. 

بهره‌وری بیشتر در سافاری با iPadOS 17

به‌روزرسانی‌ها به سافاری هم قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را اضافه کرده است. با استفاده از نمایه‌ها می‌توانید موضوعات جستجو شده را در دسته‌های کاری یا شخصی جدا کنید. در هر نمایه می‌توانید تاریخچه، کوکی‌ها، دسته‌ صفحات و یا صفحات دلخواه را داشته و به‌راحتی در بین آن‌ها جابه‌جا شوید. ویژگی Private Browsing این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران صفحات خصوصی را با استفاده از Face ID یا Touch ID قفل کرده و حتی ردیابی بین سایتی را در آن‌ها حذف کنند. علاوه بر این با افزایش پاسخگویی سافاری، پیشنهادهای جستجوی مرتبط‌تر و واضح‌تر، تجربه جستجو ارتقا پیدا می‌کند. 

ورود اپلیکیشن Health به iPadها

در نسخه iPadOS 17 اپلیکیشن Health به آیپدها اضافه شده است که به کمک آن می‌توانید اطلاعات و جزئیات مربوط به‌سلامت خود را بررسی کنید. با یک طراحی بهینه‌سازی‌‍شده برای آیپدها، کل این برنامه ظاهر جدیدی داشته و می‌توانید اطلاعات مربوط به سلامت خود را دقیق‌تر دریافت کنید. حالا شما می‌توانید روی آیپد خود داروهایتان را وارد کنید، احساسات و حالت مختلف روزانه را ثبت کرده و سوابق سلامتی‌تان را بررسی کنید. همچنین توسعه‌دهندگان حوزه سلامت و تناسب اندام می‌توانند با استفاده از HealthKit در آیپدها، فرصت‌های جدیدی برای ایجاد تجربیات نوآورانه در برنامه‌های خود به دست آورند که از طریق داده‌های کاربران قابل بررسی است. 

با iPadOS 17 اشتراک گذاری داده‌های سلامت
کاربران می‌توانند به‌طور ایمن داده‌های سلامتی را به اشتراک بگذارند و اعلان‌های مهمی درباره سلامتی عزیزانشان در برنامه Health دریافت کنند

برخی به‌روزرسانی‌های اضافی در iPadOS 17 

علاوه بر موارد بررسی‌شده، در iPadOS 17 برخی ویژگی‌های اضافی دیگر هم وجود دارد که نسبت به نسخه‌های قبلی، این سیستم‌عامل را متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها و تغییرات آن‌ها عبارت‌اند از:

۱- با Stage Manager انعطاف‌پذیری بیشتری در تغییر موقعیت و اندازه پنجره‎ها دارید تا بتوانید کنترل بیشتری روی فضای کاری خود داشته باشید. 

۲- با Freeform می‌توانید به ابزارهای طراحی جدید دسترسی داشته باشید. این درواقع یک وایت‌برد پیشرفته است که می‌توانید هر طرح یا شکلی را در آن ترسیم کنید. همچنین می‌توانید صفحه را با افراد دیگر به اشتراک گذشته و به موارد خاص در آن اشاره کنید. 

۳- با استفاده از میان‌برهای متعدد، نتایج بصری پیشرفته و جستجوی ویدیو در Spotlight، کاربران می‌توانند اطلاعات را به‌سرعت پیدا کرده و بتوانند در زمان کمتر اقدام کنند. 

۴- ویژگی کاربردی Visual Look Up توانسته قابلیت‌های تشخیص خود را به موضوعات مختلف در مواد غذایی، ویترین فروشگاه‌ها، علائم و نمادهای جزئی‌تر (مانند برچسب‌های لباس‌شویی روی لباس‌ها و…) گسترش دهد. 

۵- صفحه‌کلید با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده و حالا می‌توانید از ویژگی تصحیح خودکار استفاده کرده و یک متن را راحت‌تر و در زمان کوتاه‌تر وارد کنید. ویژگی پیش‌بینی متن به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌سرعت جملات خود را تمام کنید. 

iPadOS 17 و تجربۀ جدیدی از استیکرها در پیام‌ها
تجربه جدید استیکرها در پیام‌ها برای توصیف خود، کنند، خلاقیت بیشتر و اشتراک گذاری ایده‌ها

6- بعد از فعال کردن  Siri می‌توانید بدون نیاز به فعال کردن مجدد، چندین فرمان پشت سر هم را به آن بدهید. 

۷- به اشتراک‌گذاری محتوا با استفاده از AirPlay حالا بسیار ساده‌تر شده است. همچنین این ویژگی اکنون با تلویزیون هتل‌ها هم سازگار شده و می‌توانید محتوای موردنظرتان را به‌راحتی روی دستگاه‌های مختلف نمایش دهید. 

۸- در Reminders می‌توانید لیست‌های خرید هوشمند را ایجاد کنید که اقلام مرتبط به هم را دسته‌بندی کرده و خرید را برایتان ساده‌تر می‌کند. 

۹- در برنامه Maps می‌توانید نقشه‌ها را دانلود کرده و در حالت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک منطقه خاص، اطلاعات مهم درباره آن را به دست آورید و حتی مسیرهای مختلف را در حالت آفلاین بیابید. 

۱۰- در نسخه iPadOS 17، از نظر امنیتی هم به‌روزرسانی‌های متعددی داشته و اکنون در زمینه ایمنی ارتباطات، افزودن محافظ‌هایی برای کودکان و همچنین هشدار محتوای حساس برای بزرگسالان، حریم خصوصی کاربر با دقت بیشتری حفظ می‌شود. همچنین تغییراتی در دسترسی و مجوزهای Photos و Calendar به کاربران داده شده تا بتوانند انتخاب آگاهانه‌تری برای داده‌های به اشتراک گذاشته شده، داشته باشند. علاوه بر این، ویژگی‌هایی برای جلوگیری از مورد هدف قرار گرفتن توسط نرم‌افزارهای جاسوسی و بدافزارها وجود دارد. 

۱۱- در آپدیت iPadOS 17، ابزارهای دسترسی برای افراد دارای مشکلات یا ناتوانی‌های شناختی در نظر گرفته شده است. ویژگی  Assistive Access یک رابط قابل تنظیم است که به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند بدون کمک دیگران، از آیپد خود استفاده کنند. ویژگی Live Speech به افرادی که در صحبت کردن ناتوان هستند کمک می‌کند تا هرآنچه می‌خواهند بگویند را تایپ کرده و در طول مکالمات تلفنی، FaceTime و یا ملاقات‌های حضوری، با صدای آن‌ها خوانده شود. 

ویژگی Personal Voice به کاربران کمک می‌کند تا یک صدای شخصی‌سازی‌شده مشابه صدای آن‌ها ایجاد کنند که بتواند به‌جای آن‌ها صحبت کند و در Magnifier ویژگی Point and Speak به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا با استفاده از برچسب‌های نوشتاری کوچک، با وسایل الکتریکی و سایر اشیا فیزیکی تعامل داشته باشند.

iPadOS 17 و زیبایی بیشتر صفحه قفل
طراحی مجدد صفحه قفل برای ایجاد زیبایی و شخصی‌سازی بیشتر

دستگاه‌های سازگار با iPadOS 17

نسخه بتا iPadOS 17 از ماه ژوئن برای اعضای توسعه‌دهنده اپل در developer.apple.com در دسترس قرار گرفته است و نسخه بتا عمومی آن، پاییز امسال در beta.apple.com در دسترس کاربران iPadOS قرار خواهد گرفت. ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید این نسخه با به‌روزرسانی نرم‌افزاری روی دستگاه‌های زیر در دسترس خواهد بود:

  • برای iPadهای نسل ۶ به بعد
  • در آی‌پد مینی نسل ۵ به بعد
  • در آی‌پد ایر نسل سوم به بعد
  • آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی (نسل دوم به بعد)
  • آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی 
  • آیپد پرو ۱۱ اینچی (نسل اول به بعد)

اپل برای دستگاه‌های آیپد و آیفون خود به‌روزرسانی‌های منظمی را منتشر می‌کند. آخرین نسخه نرم‌افزاری منتشرشده برای دستگاه‌های آیپد اپل، iPadOS 17 است که در ژوئن امسال به شکل غیررسمی منتشر شده و از پاییز امسال می‌توانید آن را روی دستگاه‌های سازگار خود دانلود و نصب کنید. این نسخه با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قابل توجهی همراه بوده که آیپد شما را هم از نظر امنیتی، هم از نظر کاربری ارتقا می‌دهد. 

جمع‌بندی

یکی از به‌روزرسانی‌های انجام شده برای آیپد، مربوط به سیستم‌عامل جذاب آن است. در این به روزرسانی که در تاریخ ۱۵ خرداد در کنفرانس WWDC23 معرفی شد، شامل طراحی جدید صفحه قفل و ویجت‌های تعاملی، ویژگی‌های جدید در فایل‌های PDF و یادداشت‌ها، به‌روزرسانی پیام‌ها، فیس تایم و سافاری و همچنین برنامه کاملاً جدید Health می‌شود. به بیان دیگر، در iPadOS 17 هم به مانند دیگر آپدیت‌ها، اپل نهایت تلاش خود را بکار برده است تا تجربه کاربری را بهبود بدهد تا بتوانند از آیپد خود، بهترین استفاده را داشته باشند. همچنین، خوب است که بدانید، کارانتی آروند، یکی از مراکز خدمات و تعمیرات آیپد است که دستگاه شما را با یک ماه گارانتی تعمیر می‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط