اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • فناوری
  • »
  • مگ سیف در آیفون چیست و آیا واقعا نیاز داریم یا نه

مگ سیف در آیفون چیست و آیا واقعا نیاز داریم یا نه

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

 

با معرفی آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۲ پرو در اکتبر ۲۰۲۰، اپل مجدد نام MagSafe را به سر زبان‌ها انداخت! نامی که زمانی مخصوص کابل‌های شارژ مغناطیسی مک بوک بود. البته این نکته هم پنهان نیست که مگ سیف در مک بوک‌های جدید دیگر وجود نداشت و تقریبا فراموش شده بود پس به همین دلیل برای خیلی‌ها نام MagSafe جدید بوده است.

مگ سیف در عنوان جدید خود به لوازم جانبی مبتنی بر مغناطیس گفته می‌شود؛ این موضوع یعنی قابلیت‌های مگ سیف نسبت به نسل اولیه خودش بسیار بیشتر شده و همینطور به‌جای مک بوک در آیفون به کار گرفته شده است.

نسل‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ همگی در قاب پشتی  و در بدنه‌ی گوشی دارای حلقه‌های مغناطیسی خاصی هستند که در پشت آن‌ها سیم‌پیچ‌های شارژ بی سیم تعبیه شده‌اند. قابلیت جذب لوازمی مانند شارژر بی‌سیم، جای کارت، پاوربانک و بسیار وسیله‌ی کاربردی دیگری را فراهم می‌کند. حالا نکته اصلی این است که مگ سیف چطور کار می‌کند؟

 

ممکن است دوست داشته باشید

مگ سیف چطور کار می‌کند؟

مگ سیف در آیفون از حلقه‌ای آهنربایی تشکیل شده تا به لوازم جانبی‌هایی که داخل آن‌ها نیز آهنربا کار گذاشته شده متصل شود. بنابراین برای مثال شارژر MagSafe اپل درست به پشت آیفون می‌چسبد و نمی‌افتد. مثال ساده دقیقا مانند آهنربایی که به یخچال می‌چسبانید.

همینطور قاب‌هایی هم هستند که این قابلیت را دارند و حلقه‌ای آهنربایی در آن‌ها تعبیه شد تا همراه با قاب هم بتوانید از MagSafe استفاده کنید.

مگ سیف چطور کار می‌کند؟ - Meg Safe

حلقه‌ای مگنتی در داخل آیفون!

        این موضوع قطعا برای همه جالب است که بدانید مگ سیف جادویی اپل که یکی از برتری‌های بزرگش را در برابر رقیبانش رقم زده، دقیقا از چه اجزایی تشکیل شده است.

مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ دراای حلقه‌ای از ۱۸ آهنربای مستطیلی هستند که به شکل دایره‌ای در زیر سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم در هر دستگاه قرار گرفته‌اند. همین ۱۸ آهنربا هستند که جادوی م سیف را ایجاد می‌کنند!

آیفون‌های نسل‌های قبل که قابلیت شارژ بی‌سیم را داشتند تنها همان سیم‌پیچ را داشتند و هیچ آهنربایی زیر آن وجود نداشت تا اتصالی مغناطیسی را ایجاد کند.

این تفاوت بزرگ مگ سیف با نسل‌های قبل شارژ بی سیم است که افراد به اشتباه فکر می‌کنند آیفونشان مگ سیف دارد.

حلقه‌ای مگنتی در داخل آیفون - Meg Safe

 

شارژر MagSafe

شارژر مگ سیف چیزی شبیه به یک باتری بزرگتر از اپل واچ با بدنه‌ی آلومینیومی و یک ماده‌ی سفید و نرم در بالای شارژر به‌نظر می‌رسد. به اینصورت که شارژر روی آیفون به کمک مغناطیس می‌چسبد و سیم‌پیچ شارژ در آن را با سیم‌پیچ شارژ در آیفون متصل و هماهنگ می‌کند.

سایت تعمیر iFixit یک شارژر مگ سیف را جدا کرده که تصویر آن را در زیر می‌بینید. همانطور که می‌بینید همانند آیفون تعدادی آهنربا داخل آن وجود دارد که با آهنربای آیفون سازگار است که دارای یک سیم‌پیچ و از همه مهم‌تر یک مدار برای مدیریت شارژ است.

شارژر MagSafe

اپل همچنین شارژر MagSafe Duo را طراحی کرده که یک شارژر MagSafe را با یک باتری شارژر اپل واچ ترکیب کرده است. این شارژر تاشو است که برای سفر بسیار عالی است.

 

شارژر MagSafe Duo

شارژر ۱۲ وات برای آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی

برای اکثر مدل‌های آیفون ۱۲، شارژر مگ سیف تا حداکثر ۱۵ وات می‌تواند شارژ شود اما برای سری مینی آیفون ۱۲ و ۱۳، حداکثر ۱۲ وات شارژ می‌شود. این مورد در مورد MagSafe Dou هم به همین صورت است. پس در نتیجه در آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی انتظار شارژ شدن با سرعت ۱۵ وات را نداشته باشید!

اما برای دستیابی به سرعت شارژ ۱۵ واتی، به آداپتور برق ۲۰ واتی اپل یا شارژر مناسب دیگری با توان ۲۰ وات به همراه PD 3.0 نیاز است.

 

شارژ با مگ سیف یا شارژ با شارژرهای سنتی؟

حال سوال اساسی که باید پرسید این است که با شما کدام نوع شارژر را انتخاب می‌کنید؟

با شارژر MagSafe حدود ۱ ساعت زمان می‌برد تا شارژ آیفون ۱۲ شما از صفر به ۵۰ درصد برسد که این زمان دو برابر مدت زمان شارژ شدن با استفاده از کابل USB-C به لایتنینگ و آداپتور برق ۲۰ واتی است.

نتیجه‌گیری اینکه شارژ با شارژر مگ سیف سریع‌تر از شارژ با شارژرهای مبتنی بر Qi هستند که حداکثر ۷.۵ وات سرعت در اختیار شما قرار می‌دهند. اما از شارژرهای ۲۰ واتی سریعت‌تر نیستند.

نکته‌ی مهم این است که در زمان گرم شدن آیفون، سرعت شارژ گوشی شما کاهش می‌یابد. همینطور اگر آیفون شما بیش از حد گرم شود، میزان شارژ گوشی شما تا ۸۰% محدود می‌شود و بیشتر شارژ نمی‌شود تا از دستگاه شما در برابر عوارض جانبی جلوگیری کند. اپل در این مورد توصیه می‌کند که اگر آیفون شما بیش از حد گرم شده باشد، حتما گوشی خود را خنک کنید سپس به شارژ بزنید.

 

سرعت شارژ با لوازم جانبی لایتنینگ

        هنگامی‌که لوازم جانبی مبتنی بر لایتنینگ مانند ایرپادز به مدل آیفون ۱۲ متصل می‌شوند، شارژ با Mag Safe به ۷.۵ وات محدود می‌شود که باید از این موضوع نیز آگاه باشید.

 

نشانگر مگ سیف روی تصویر آیفونتان

زمانی‌که شارژر MagSafe را روی آیفونتان می‌گذارید، نمایشگر آیفون یک انیمیشن شارژ مانند شکل زیر برای شما نمایش می‌دهد که شامل بازخوانی شارژ فعلی دستگاهتان نیز است. در صورت عدم مشاهده‌ی این تصویر آیفون شما به مگ سیف متصل نشده است.

نشانگر مگ سیف روی تصویر آیفونتان - mage safe

 

استفاده از مگ سیف در آیفون قدیمی

        یکی از پرتکرارترین سوالات افراد در مورد شارژر مگ سیف این است که آیا به آیفون‌های قدیمی هم متصل می‌شود یا خیر؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله متصل می‌شود، اما توصیه نمی‌شود! چرا؟

سرعت شارژ مگ سیف در آیفون های قدیمی کندتر از شارژرهای مبتنی بر Qi 7.5 واتی است. زمانی که آن به دستگاه‌های قدیمی‌تر متصل می‌شود به نظر می‌رسد شارژ با سرعت حدود ۵ وات انجام می‌شود پس ممکن است به باتری گوشی شما نیز آسیبی کوچک برساند.

 

مگ سیف یا USB-C

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که شارژر مگ سیف چیزی حدود نصف زمان شارژرهای USB-C، آیفون شما را شارژ می‌کند. با شارژر ۲۰ واتی، باتری یک آیفون را از صفر درصد تا ۵۰ درصد می‌توانید در ۲۸ دقیقه شارژ کنید اما با Mag Safe همین شارژ تا ۱ ساعت به طول می‌انجامد.

 

کاربردهای دیگر (قاب ها و لوازم جانبی مگ سیف)

قاب‌های اپل، کیف پول اپل و شارژر مگ سیف، همگی مخصوص آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ طراحی شده‌اند که روزبه‌روز طراحان و توسعه دهندگان اپل در حال ساخت لوازم جانبی جدیدی از این تکنولوژی خاص هستند.

 

کارهایی که نباید با مگ سیف انجام داد:

  • از قرار دادن کارت‌های یکبار مصرف مانند کارت‌های هتل در مقابل آهنربا در آیفون یا مگ سیف خود خودداری کنید.
  • کارت‌های اعتباری، نشان‌های امنیتی، پاسپورت یا جاکلیدی را بین شارژر آیفون و MagSafe قرار ندهید. زیرا نوارهای مغناطیسی و تراشه‌های RFID ممکن است آسیب ببینند.
  • شارژر مگ سیف را برای شارژ آیفون خود، روی MageSafe Wallet قرار ندهید.

آروند گارانتی مرکز تعمیرات آیفون در تهران خدمات خود را با گارانتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط