اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » اپل ویژگی های سلامتی جدیدی را معرفی می‌کند.

اپل ویژگی های سلامتی جدیدی را معرفی می‌کند.

چگونه غول فناوری اپل در زمینه‌های جدید سلامت نوآوری می‌کند؟

اپل در سیستم‌عامل‌های iOS 17، iPadOS 17 و watchOS 10 ویژگی‌های سلامت روان و سلامت بینایی را معرفی می‌کند و اپلیکیشن Health را هم به iPad اضافه می‌کند.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کاربران می‌توانند با ویژگی‌های جدید سلامت روان، احساسات و حالات خود را به‌صورت لحظه‌ای و روزانه ثبت کنند، بازخورد و بینش‌های مفید را ببینند و به منابع مرتبط برای ارزیابی و بررسی دسترسی پیدا کنند. ویژگی‌های جدید سلامت بینایی در آیفون، آیپد و اپل‌واچ، رفتارهای سالم برای کاهش خطر نزدیک‌بینی را ترویج می‌کنند. همچنین برنامه Health به iPad اضافه شده است تا کاربران بتوانند داده‌های سلامتی خود را به روش‌های جدید مشاهده کنند. این ویژگی‌ها کاملا علمی و تاییدشده هستند و هستۀ اصلی فعالیت آن‌ها، حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربر است.

خرید اپل واچ سری 8 آلومینیوم با بند اسپورت خرید اپل واچ سری 8 آلومینیوم با بند اسپورت

معاون بهداشت اپل (Sumbul Desai) می‌گوید:

«هدف ما دادن توانایی و قدرتی به مردم است که بتوانند سلامتی خود را بررسی و کنترل کنند و مسئولیت آن را برعهده گیرند.» 

ممکن است دوست داشته باشید

در ادامه افزود:

«با این ویژگی های سلامتی جدید و نوآورانه، ما ابزارها و امکانات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهیم. سلامت روان و بینایی اهمیت بالایی دارند؛ اما گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شوند. ما ویژگی‌های جدیدی را معرفی کردیم که به کاربران بازخوردهای مفید و ارزشمند جدیدی را برای داشتن درک بهتری از سلامتی خود، ارائه می‌دهند. این بازخوردها باعث افزایش آگاهی کاربران در اتفاقات و تصمیم‌های روزمره‌شان شده و باعث مکالمات بهتر با پزشکشان می‌شود.»

سلامت روان، یکی از ویژگی های سلامتی جدید

سلامت روانی به اندازه‌ سلامت جسمانی مهم است و در طول روز تاثیر زیادی روی احساسات، تصمیم‌گیری‌ها و نحوۀ تفکر افراد دارد. تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که انسان با داشتن توجه نسبت به سلامت روانی خود و تامل در آن، می‌تواند آگاهی عاطفی بالاتر و کنترل بهتر روی احساسات خود داشته باشد. به گفتۀ دکتر میشل کراسک، استاد برجسته روانشناسی و روانپزشکی در UCLA که نظرات بسیاری نیز با او هم‌سو است، تشخیص احساسات به انسان در مدیریت لحظات و احساسات دشوار، درک لحظات مثبت و بهبود رفاه و سطح زندگی کمک می کند.

محققان مختلف ثابت کرده‌اند که شناسایی و درک احساسات،‌ باعث می‌شود تا احساساتی مانند غم و خشم در انسان کاهش پیدا کند. این کاهش در نتیجه با کاهش ضربان قلب انسان، روی زندگی او تاثیری مثبت می‌گذارد. علاوه‌براین، یک نظرسنجی از افراد در مطالعۀ سلامت روان UCLA، نشان داد که در ۸۰ درصد شرکت‌کننده‌ها، شناخت احساسات و بررسی آن‌ها در یک نرم‌افزار، باعث بالاتر رفتن آگاهی عاطفی‌شان می‌شود. همچنین نیمی از آن‌ها بالاتر رفتن آسایششان در زندگی را تایید کردند. 

اپلیکیشن Health، یکی از ویژگی های سلامتی جدید اپل، در iOS 17 و iPadOS 17، و برنامۀ Mindfulness در watchOS 10؛ روشی با جذابیت بالا و شهودی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد تا وضعیت ذهنی خود را بررسی کنند. کاربران می‌توانند وضعیت سلامتی ذهنی خود را با اسکرول کردن از بسیار ناخوشایند تا بسیار خوشایند، تعیین کنند. سپس می‌توانند شرایط و عواملی مانند خانواده یا سفر را انتخاب کنند که بیش‌ترین تاثیر را بر احساساتشان می‌گذارد و همچنین می‌توانند احساسات خودشان را توصیف کنند.

کاربران در برنامه Health، بازخوردهای مفیدی مانند افزایش ورزش و خواب یا ارتباط بیشتر با بقیه افراد، دریافت می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند وضعیت روانشان را بهبود بخشند. این بازخوردها به کاربران در مدیریت وضعیت سلامت روانشان کمک می‌کنند. 

کاربران می‌توانند از ویژگی‌های اضافه‌ای در برخی از زمان‌ها برخوردار شوند. اخیرا بیش‌از ۳۰ درصد بزرگ‌سالان در آمریکا در یک نظرسنجی، داشتن علائمی از اضطراب و افسردگی را تایید کرده‌اند. تست‌ها و ارزیابی‌هایی که در درمان‌گاه‌ها برای افسردگی و اضطراب استفاده می‌شوند، در برنامه Health موجود هستند و کاربران می‌توانند هرزمان که بخواهند، به آن‌ها دسترسی داشته باشند. کاربران با این تست‌ها می‌توانند میزان بیماری خود را مشخص کنند و وضعیتشان را در یک فایل با دکترشان درمیان بگذارند.

کاربران اپل با این ویژگی های سلامتی جدید می‌توانند مراقبت بهتری از سلامت روان خود داشته باشند وآگاهی خود را از این موضوع مهم بالاتر ببرند. 

سلامت بینایی، یکی دیگر از ویژگی های سلامتی جدید

نزدیک‌بینی یکی از اصلی‌ترین اختلال‌های بینایی در جهان است؛ تخمین‌ زده می‌شود که ۳۰ درصد از جمعیت جهان به این بیماری مبتلا بوده و تعداد بیماران تا سال ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد یا ۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

چشم‌پزشکان چند رفتار مراقبتی مهم را ارائه می‌دهند که ریسک ابتلای کودکان به این بیماری را کاهش می‌دهند. از این رفتار‌ها می‌توان به گذراندن اوقاتشان در بیرون از منزل و زیر نور طبیعی آفتاب، و افزایش فاصله برای مشاهدۀ اشیا و محدوده دیدشان اشاره کرد. 

بررسی زمان سپری شده در بیرون با ویژگی های سلامتی جدید اپل
در اپلیکیشن Health، کاربران می‌توانند مدت زمانی را که بیرون از خانه و در نور روز سپری کرده‌اند، توسط Apple Watch خود مشاهده کنند. زمانی که می‌تواند به کاهش خطر نزدیک‌بینی در کودکان کمک و مزایای بیشتری برای سلامت جسمی و روانی آن‌ها ایجاد کند.

موسسه بین‌المللی نزدیک‌بینی به کودکان توصیه می‌کند تا حداقل ۸۰ تا ۱۲۰ دقیقه در روز را در فضای بیرون از منزل سپری کنند. اپل واچ با سیستم‌عامل watchOS 10 دارای یکی از ویژگی های سلامتی جدیدی است که می‌تواند مدت زمان سپری‌شده زیر نور را با حسگرهای نور محیطی محاسبه کند. نتیجۀ این محاسبه در اپلیکیشن Health در آیفون و آیپد قابل مشاهده است.

در واقع پدر و مادران می‌توانند با استفاده از تنظیمات خانوادۀ آیفون، اپل واچ کودکان خود را با آیفون یا آیپد خود هماهنگ کنند و مدت زمانی که کودکانشان در بیرون از خانه می‌گذراند را از این طریق ببینند. از آنجایی که سپری کردن وقت در بیرون از خانه روی سلامت روانی و جسمانی تاثیر زیادی دارد؛ تمام کاربران می‌توانند با آپدیت به watchOS 10 از این ویژگی استفاده کنند.

مشاهده کردن اشیا مانند کتاب یا موبایل از فاصله نزدیک، یکی از عوامل ابتلا به نزدیک‌بینی است. ویژگی جدید Screen Distance از همان دوربین TrueDepth استفاده می‌کند که در فیس آیدی آیفون و آیپد استفاده شده است. زمانی‌که فاصله دستگاه تا چشمان کاربر، به کم‌تر از ۱۲ اینچ رسید، این ویژگی آن‌ها را ترغیب می‌کند تا فاصله دستگاه را از چشمانشان بیشتر کنند. 

رعایت فاصله مناسب صفحه‌نمایش نسبت به چشم‌ها، باعث سالم‌تر شدن عادت‌های کاربران جوان شده و احتمال ابتلایشان به نزدیک‌بینی را کاهش می‌دهد. این عادت باعث کم‌تر شدن خستگی چشم بزرگ‌سالان از صفحات نمایش دیجیتال نیز می‌شود. 

قابلیت دسترسی به اپلیکیشن Health در آیپد

اپلیکیشن Health برنامه‌ای متمرکز بر سلامت، امن و خصوصی برای اطلاعات سلامتی و تندرستی کاربران است که بازخوردها و پیشنهادهای مفیدی را برای داشتن زندگی سالم‌تر به آن‌ها ارائه می‌کند. برنامه Health با iPadOS 17، به عنوان یکی از ویژگی های سلامتی جدید، به آیپد می‌آید و به گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات جامع و مفیدی را در یک نگاه در اختیار کاربر بگذارد. کاربران با این برنامه می‌توانند اطلاعات ذخیره‌شده توسط آیفون، اپل‌واچ، آیپد و برنامه‌های شخص ثالث دیگر در زمینۀ سلامتی را در یک نگاه و در حالتی جامع مشاهده کنند.

کاربران می‌توانند به داروهای خود دسترسی داشته و آن‌ها را بررسی کنند، حالات روزانه خود و احساسات لحظه‌ایشان را ثبت کنند، سوابق سلامتی خود را مشاهده کرده و به ویژگی‌های بیش‌تری مستقیما در آیپد خود دسترسی داشته باشند. کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی Health Sharing، داده‌های سلامتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 طراحی برنامه Health در آیپد متفاوت است و متناسب با صفحه نمایش بزرگ آن ساخته شده است. کاربران این برنامه در آیپد، می‌توانند از طراحی جدید و نمودارهای تعاملی دقیق برای بررسی وضعیت سلامتشان بهره‌مند شوند. کاربران اطلاعات سلامتی خود را با ترندها و هایلایت‌های مختلف دریافت می‌کنند؛‌ همچنین می‌توانند از ویژگی Split View آیپد، برای انجام کارهای دیگر به شکل همزمان با مشاهده وضعیت سلامتی‌شان بهره‌مند شوند.

توسعه‌دهندگان زمینه‌های سلامت و تناسب اندام، می‌توانند از یکی دیگر ویژگی های سلامتی جدید یعنی HealthKit در آیپد استفاده کنند تا نوآوری‌ها و تجربه‌های مختلفی را در این زمینه به کاربران ارائه دهند. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که چه مقدار از داده‌هایشان با شرکت‌های دیگر به اشتراک گذاشته شود؛ برنامه Health سخت‌گیری بسیار زیادی روی حریم خصوصی کاربران و حفاظت از اطلاعاتشان دارد.

حریم خصوصی برای ویژگی های سلامتی جدید اپل

حفاظت از حریم خصوصی کاربران، مهم‌ترین موضوع در طراحی و توسعۀ ویژگی های سلامتی جدید در اپل است. حریم خصوصی کاربر در مرکز ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام اپل قرار دارد و کاربران همواره با شفافیت کامل در کنترل حریم خصوصی خود هستند.

زمانی‌که کاربر آیفون و آیپد خود را قفل می‌کند، تمام داده‌های برنامه Health به‌غیر از شناسه پزشکی فرد، رمزگذاری می‌شود. داده‌های سلامتی که با iCloud همگام‌سازی شده‌اند، در حین انتقال و پس از ذخیره در سرورهای اپل هم رمزگذاری می‌شوند. درصورتی که کاربر آخرین نسخه سیستم‌عامل‌ها را در دستگاه‌های خود نصب کرده و از احراز هویت دومرحله‌ای و رمزعبور استفاده کند‌، حتی اپل هم نمی‌تواند داده‌های سلامتی فرد را بخواند و به آن‌ها دسترسی داشته باشد. 

داده‌های برنامه Health به‌هیچ عنوان بدون اجازه کاربر با هیچ شرکت و شخص ثالثی به اشتراک گذاشته نمی‌شود. اگر کاربران بخواهند که داده‌ها و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، از کنترل کامل روی اطلاعات خود بهره‌مند خواهند شد. کاربران می‌توانند به شکل دقیق و با جزئیات انتخاب کنند که چه داده‌هایی با شرکت‌ها و اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود. کاربران می‌توانند همیشه این مجوزها را کنترل کنند و هرزمان که بخواهند آن‌ها را تغییر دهند.

آپدیت‌های اضافی

پس از آپدیت به آخرین نسخۀ سیستم‌عامل‌ها، ویژگی Medication، مصرف داروها را به کاربران یادآوری می‌کند و اگر کاربری دارویش را مصرف نکرده باشد، برنامه یادآورهایی به او می‌فرستد. البته کاربران می‌توانند اهمیت یادآورهای خود را هم تعیین کنند. اگر درجه اهمیت را در بالاترین حالت خود قرار دهند، یادآورها حتی در حالت میوت و فوکوس دستگاه هم به کاربر فرستاده می‌شوند.  

همچنین کاربران می‌توانند از برنامه Journal، یکی دیگر از ویژگی های سلامتی جدید اپل، در iOS 17 برای نوشتن روزمره‌ها و یادداشت احساساتشان استفاده کنند. این برنامه از API جدید Journaling Suggestions استفاده می‌کند تا مجموعه‌ای شخصی‌سازی شده از لحظات را برای نوشتن یادداشت‌ها، با استفاده از ماشین لرنینگ روی دستگاه به کاربر ارائه دهد. این لحظات با توجه به فعالیت‌های اخیر کاربر مانند مکان‌ها و عکس‌های گرفته‌شده، با استفاده از ماشین لرنینگ و به‌صورت هوشمند به کاربر پیشنهاد می‌شوند تا شروع نوشتن برای کاربر آسان‌تر باشد.

سیستم Apple Fitness+ هم که برنامه‌های سفارشی را معرفی می‌کند؛ راهی جدید برای دریافت برنامه‌های ورزشی و مدیتیشن سفارشی براساس روز،‌ مدت زمان، نوع تمرین و موارد دیگر. کاربران می‌توانند با ویژگی Stacks، فعالیت‌های ورزشی و مدیتیشن مختلف را به‌صورت پشت‌سرهم انتخاب کنند و آن‌ها را انجام دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند با Audio Focus، صدای موسیقی و صدای مربیان را به دلخواه تنظیم کنند. 

جمع‌بندی

در کنفرانس WWDC 2023، اپل علاوه‌بر معرفی محصولات جدیدش، از ویژگی‌ های سلامتی جدیدش برای سیستم‌عامل‌های محبوبش، رونمایی کرد. به بیان دیگرT اپل با ارائه iOS 17، iPadOS 17 و watchOS 10، به کاربران خود امکانات جدیدی برای مراقبت از سلامت روحی و بینایی خود می‌دهد. همچنین اپلیکیشن Health که قبلاً فقط برای iPhone و Apple Watch در دسترس بود، حالا به iPad نیز اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط