جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه ایرپادز ۳ با ایرپادز ۲ (AirPods 3 vs AirPods 2)

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

 

واقعا نیاز به ارتقای ایرپادزتون از ۲ به نسخه‌ی ۳ دارید؟ میدونید دقیقا مزایای ایرپادز ۳ نسبت به ۲ چیه؟ آیا براتون سوال شده که چرا اینقدر شبیه به ایرپادز پرو هست؟

با ما در این مقاله همراه باشید تا تمامی توضیحات لازم راجب ایرپادز ۳ رو بهتون بدیم و تصمیم بگیرید که آیا ایرپادزتون رو باید ارتقاء بدید یا نه.

اپل بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و تقریبا ۲ سال بعد از ایرپادز پرو، ایرپادز نسل ۳ را معرفی کرد. این نکته هم قابل گفتن است که ایرپادزهای اپل همیشه جزو پرفروش‌ترین و صدر جدول باکیفیت‌ترین هندزفری‌های بی سیم بوده اند.

حال ایرپادز ۳ که نسل سوم ایرپادز به حاسب می‌آید با ویژگی‌ها و ارتقاء‌های جدیدی نسبت به نسل قبل یعنی ایرپادز ۲ به بازار آمده است.

به دلیل اینکه این ایرپادز نسل جدید است و با نسخه‌ی پرو قابل مقایسه نیست ما در این مقاله قصد مقایسه‌ی آن را با نسل قبل خودش دارید تا مقایسه دقیق‌تر انجام شود.

در پایان این مقاله شما باید به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به تعویض ایرپادتون دارید یا نه.

airpods 3

 

طراحی ظاهری

تا قبل از رونمایی از ایرپادز نسل ۳، طرح‌های زیادی در اینترنت پخش شد و در نهیات یکی از آن طرح‌ها اصلی بود و اپل از آن رونمایی کرد. این طراحی بسیار شبیه به ایرپادز پرو است اما با تفاوت‌های زیادی در ارگونومی همراه است.

در ابتدا باید بگوییم از ظاهر ایرپادز ۳ پیداست که کوتاه‌تر از ایرپادز ۲ است؛ هم در خود ایرپادزها و هم در قاب.

همین حالت کوچکتر بودن باعث می‌شود تا رای استفاده هم بسیار راحت‌تر از نسل قبل خود باشد و به دست گیر نکند.

یکی از قابلیت‌هایی که در ایرپادز ۳ به‌کار رفته حسگر Force است که کنترل بیشتری روی موسیقی و تماس‌های شما به‌همراه آورده است. سنسور Force جایگزین سیستم Double Tap در ایرپادز ۲ است.

در مورد ارگونومی بهتر AirPods 3 هم باید بگوییم اولین نکته ساقه‌های کوتاه‌تر آن نسبت به ایرپادز ۲ است و دومین نکته انحنای آن است.

ایرپادز ۳ هم خودش و هم قاب شارژ آن کمی منحنی است که این انحنا به گفته‌ی اپل دقیقا بر اساس انحنای گوش شکل داده شده و همینطور از افتادن احتمالی آن بیش از پیش جلوگیری می‌کند. به گونه‌ای که در هر حرکت و ورزش و هر کاری امکان افتادن ایرپادز از گوش را به صفر می‌رساند.

 

باتری و میزان شارژدهی ایرپادز ۳

اگر در ایرپادز اکنون استفاده می‌کنید قطعا می‌خواهید مدت زمان شارژدهی آن بیشتر شود. خب این امکان در ایرپادز ۳ فراهم شده و شارژدهی آن به ۶ ساعت همراه با گوش دادن موسیقی افزایش پیدا کرده است.

همینطور قابلیت شارژدهی کیس ایرپادز نیز بیشتر شده که امکان استفاده از ایرپادز را در زمان گوش دادن به موسیقی با به همراه داشتن کیس شارژ آن به ۳۰ ساعت افزایش داده است.

این میزان شارژدهی در ایرپادز ۲ کمی کمتر بوده. با ایرپادز نسل ۲ شما تا ۵ ساعت می‌توانستید موسیقی گوش دهید. هیمنطور با همراه داشتن کیس شارژ آن تا ۲۴ ساعت قابلیت گوش دادن به موسیقی بودید.

در صورتی که از میزان شارژدهی ایرپادز خودتون راضی نیستید پس حتما باید ایرپادز ۳ بخرید.

 

صدا

در مورد کیفیت صدا که در اصل مهم‌ترین بخش در تمامی هدفون‌های بی‌سیم است، ایرپادز ۳ از صدای فضایی با تکنولوژی Dynamic Head Tracking پشتیبانی می‌کند.

صدای فضایی یا Spatial audio یک ویژگی جدید است که تجربه‌ی صدای فراگیر را برای کاربران در تمامی سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها فراهم می‌کند. با AirPods 3 احتمالا در حین تماشای فیلم و نمایش، از تجربه‌ای شبیه به حضور در سالن لذت خواهید برد!

این تکنولوژی در ایرپادز نسل ۲ وجود نداشت و تنها ارتقایی از صدای ایرپادز نسل ۱ و همچنین صدای همه جانبه در آن شاهد بودیم.

 

نکته منفی! نبود حذف نویز در ایرپادز ۳

در ابتدا به تعریف حذف نویز فعال بپردازیم. در این تکنولوژی بجای یک میکروفون از دو میکروفون استفاده شده؛ یکی برای دریافت و انتقال صدا و دیگری برای تشخیص صدای محیط.

میکروفون دوم وظیفه‌ دارد صدای محیط را بگیرد و توسط مدار الکترونیکی تعبیه شده در ساقه‌ی ایرپادز آن را معکوس کند و با سیگنال ورودی یکی کند. این امر باعث می‌شود تا صداهای اطراف با صدای خود شخص مخلوط شده و صدای بیرون خنثی شود. یعنی دقیقا خنثی نمودن نویز محیط.

جالب است بدانید که این قابلیت فقط مخصوص ایرپادز اپل نیست و برندهای دیگر نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

noise canceling airpods pro

بزرگ‌ترین نکته منفی نبود قابلیت حذف نویز فعال در AirPods 3 است. پشتیبانی از قابلیت حذف نویز فعال لازمه‌ی داشتن بالشتک‌های لاستیکی است که در ایرپادز ۳ وجود ندارند.

البته این نکته از نظر برخی مشکل است ولی از نظر برخی از کاربرانی که علاقه‌ای به بسته شدن گوش خود ندارند بسیار خوشایند است.

در صورتی که علاقه‌مند به ویژگی حذف نویز فعال هستید پس حتما باید به سراغ ایرپادز پرو بروید و یا منتظر نسخه‌ی جدیدی از ایرپادز پرو باشید.

 

قیمت ایرپادز ۳

قیمت در مقایسه یکی از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری میان این دو ایرپادز است. قیمت ایرپادز ۳ در زمان معرفی ۱۷۹ دلار است. در صورتی که قیمت ایرپادز نسل ۲ اکنون ۱۲۹ دلار است.

در این مورد در صورتی که قصد هزینه کردن کمتری دارید AirPods 2 بسیار قیمت مناسب‌تری دارد.

اما در مقابل اگر میان ایرپادز پرو و ایپادز ۳ مقایسه انجام دهید، ایرپادز پرو قیمت معادل ۲۴۹ دلار دارند. در این مقایسه بر اساس سیستم حذف نویز باید تصمیم‌گیری کنید که ایرپادز پرو با قیمت بالاتر تهیه کنید و یا ایرپادز نسل ۳ برایتان مناسب است.

airpods 3

نتیجه نهایی

با توجه به عواملی که در بالا در نظرگرفته شده، نتیجه می‌گیریم که AirPods 3 معامله بهتری نسبت به ایرپادز نسل ۲ است. اگر هم برای اولین بار قصد خرید ایرپادز اپل را دارید و قابلیت حذف نویز فعال برایتان اهمیت زیادی ندارد ایرپادز نسل ۳ پیشنهاد بهتری است.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط