اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند برتر جهان در سال ۲۰۲۰ (June 2020)

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی نیز گسترش پیدا کرده‌اند و در رده‌ی بالای گجت‌های پوشیدنی، ساعت‌های هوشمند هستند. با اضافه شدن امکانات به گجت‌های پوشیدنی، نیاز جامعه نیز به آن‌ها بیش‌تر از قبل می‌شود چنان‌که در سال‌های بعد شاهد رشد چشم‌گیری در زمینه‌ی هوشمندسازی خواهیم بود. هدف از این مقاله معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند جهان است تا راحت‌تر خرید کنید. ابتدا باید بدانید ساعت هوشمند را برای چه استفاده‌ای می‌خواهید. برای ورزش در ورزشگاه؟ ورزش‌های آبی؟ داشتن جدیدترین تکنولوژی؟ دانستن این موضوع که برای چه استفاده‌ای ساعت هوشمند را می‌خواهید به شما در جستجوی ویژگی مناسب و انتخاب بهترین گزینه کمک زیادی می‌کند. در این مقاله که از وب‌سایت معتبر ۱۰beasts گرفته شده سعی کردیم تا با معرفی ۱۰ ساعت هوشمند برتر جهان و رتبه‌بندی آن‌ها انتخاب را ساده‌تر کنیم.

 

ابتدا نگاهی کوتاه به جدول ۱۰ مورد از بهترین ساعت‌های هوشمند برتر در سال ۲۰۲۰ داریم سپس به بررسی کوتاهی از هرکدام می‌پردازیم.

 

 

ممکن است دوست داشته باشید

 Best smart watches in 2020

 

                                         Smart Watches                                  OS
         ۱                   Apple Watch ۵                            Watch OS 6
         ۲     Samsung Galaxy Watch 46mm                              Tizen OS
         ۳                    Fossil Gen 5                              Wear OS
         ۴   Samsung Galaxy Watch Active 2                              Tizen OS
         ۵             Mobvoi TicWatch Pro                              Wear OS
         ۶             Mobvoi TicWatch E2                              Wear OS
         ۷                 Apple Watch 4                            Watch OS 5
         ۸                  Fitbit Versa 2                              Fitbit OS
         ۹                    Fitbit Ionic                              Fitbit OS
        ۱۰                 Apple Watch 3                            Watch OS 5

 

apple watch 5

 

Apple Watch Series 5 GPS

 

آخرین ساعت هوشمند اپل، بدون شک بهترین ساعت هوشمند برای کاربران آیفون است زیرا با تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل بجز iOS کار نمی‌کند. شرکت اپل سعی داشته ساعت‌های هوشمند خود را طوری طراحی کند تا فقط جنبه‌ی ورزشی نداشته باشد و بیش‌تر یک ساعت واقعی اما با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی ورزشی باشد.

Apple watch series 5 با قابلیت‌های مانیتورینگ ضربان قلب، شتاب‌سنج و GPS دقیقاً همان کارایی Apple watch 4 را دارد، اما یک ویژگی برتر نسبت به اپل واچ قبلی داشتن قطب‌نما است که با هم‌کاری GPS سطح ارتفاع‌تان را مشخص می‌کند. این ویژگی عالی برای ورزشکاران به خصوص دوچرخه سواران بسیار حائز اهمیت است، اگرچه ممکن است برای افراد دیگر نیز کاربرد داشته باشد.

با وجود این‌که ویژگی‌های جدید زیادی در Apple watch 5 وجود ندارد، اما هنوز هم یک ساعت عالی برای تناسب اندام با تمام کارایی‌ها، GPS بسیار دقیق و مانیتورینگ ضربان قلب است. هنگام شنا کردن، ساعت و طول آن به‌طور دقیق محاسبه می‌شود، حتی این ساعت ممکن است با پایش مداوم ضربان قلب، قبل از وقوع سکته به شما اخطار دهد.

 

 Samsung Galaxy Watch 46mm

 

Galaxy Watch

سری Galaxy Watch از قوی‌ترین سری ساعت‌های هوشمند شرکت سامسونگ است و رقیب اصلی اپل واچ است. تفاوت زیاد بین این دورقیب قدرتمند در سیستم‌عامل های آن‌هاست.

بدنه Galaxy Watch از استیل ضدزنگ بسیار خوش رنگ ساخته شده است. با توجه به کیفیت در ساخت گلکسی‌واچ، هم‌چنین با بهره‌مندی از گواهی IP68 قابل استفاده در هر مکان و زمانی می‌باشد. صفحه نمایش Super AMOLED و لمسی با محافظ  +Gorilla Glass DX است که از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش برخوردار است. Galaxy Watch سامسونگ شاید در رده دوم بعد Apple watch 5 قرار گیرد اما به عقیده طرفداران سامسونگ اول است.

 

Fossil Gen 5

 

Fossil Gen 5

کمپانی Fossil سال گذشته با معرفی نسل جدید ساعت هوشمند خود با نام Gen 5 توجه همگان را به خود بیش‌تر از پیش جلب کرد. Fossil Gen 5 با عمر باتری بیش از پیش خود و سیستم‌عامل Wear OS به خوبی توانست در بازار ساعت‌های هوشمند رقابت کند و جایگاه سوم بین تمامی اسمارت‌واچ‌ها را بدست آورد. پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon wear 3100 و سنسور پیشرفته‌تر برای پایش ضربان قلب از ویژگی‌های مهم Gen 5 هستند.

Gen 5 نخستین مدل از سری ساعت‌های هوشمند شرکت Fossil است که علاوه بر اسپیکر، به میکروفون نیز مجهز است و از فرمان‌های صوتی با دستیار دیجیتال Google Assistant پشتیبانی می‌کند.

 

Samsung Galaxy Watch Active 2

 

Samsung Active watch 2

در نگاه اول شاید تفاوت چندانی بین نسل اول و نسل دوم اکتیو واچ نباشد چراکه طراحی نسل Active watch بسیار شیک و مدرن است، با این وجود حذف حلقه‌ی چرخاننده بازخوردی منفی از سوی کاربران داشته است که امیدواریم در نسل بعد سری Active watch شاهد تغییری در این زمینه باشیم.

Active watch 2 در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شده است که به ترتیب از صفحه نمایش‌های ۱.۲ و ۱.۴ اینچی برخوردار هستند. اکتیو واچ در دو مدل، یکی با بدنه‌ی آلومینیومی با بند لاستیکی که حس گجتی اسپرت را برای کاربران فراهم می‌کند و دیگری با بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ و همراه با بند چرمی است.

همچنین به لطف طراحی پین‌های اکتیو واچ، می‌توان از بسیاری بندهای موجود در بازار بر روی این ساعت استفاده کرد.

 

Mobvoi TicWatch Pro

 

6 Mobvoi Ticwatch pro

Ticwatch pro از شرکت سازنده Mobvoi، با کمک تکنولوژی IP68 و MIL-STD-810G توانسته عنوان مقاوم‌ترین ساعت هوشمند دنیا را در انحصار خود داشته باشد. دلیل اصلی درخشش برند Mobvoi در سال‌های گذشته، عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه مبتنی‌بر سیستم‌عامل Wear OS است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Mobvoi TicWatch Pro بهره‌مندی از درجه کیفی نظامی است و توانسته گواهی ۸۱۰G را کسب کند؛ به این معنی است که می‌تواند در شرایط سخت مانند دمای ۲۰- درجه سانتی‌گراد تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد و ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری در آب کار کند. همچنین Ticwatch pro یک گیگابایت رم دارد که می‌تواند سطح بیش‌تری از میزان خواب و یا فعالیت‌های روزانه را در خود ذخیره کند.

 

 

Mobvoi TicWatch E2

 

Mobvoi TicWatch E2

شرکت Mobvoi با پیشرفت چشم‌گیر خود در زمینه‌ی ساعت‌های هوشمند اظهار کرده که ساعت‌های هوشمند جدید این شرکت توانایی تشخیص انواع فعالیت‌های بدنی افراد را دارند تا بتوانند به‌صورت خودکار با شرایط تطبیق پیدا کنند. به طور مثال در هنگام دوچرخه‌سواری کاربر نیاز ندارد نوع ورزش را انتخاب کند بلکه ساعت به‌طور هوشمند تمام فعالیت‌های دوچرخه‌سوار مانند پدال زدن را بررسی می‌کند.

ساعت هوشمند TicWatch E2 در دسته‌بندی ساعت‌های هوشمند تناسب اندام قرار می‌گیرد. شرکت Mobvoi اظهار کرده در آینده توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع را به این ساعت‌ها اضافه خواهد کرد.

 

Apple Watch 4

 

apple-watch-4

اپل‌واچ سری ۴ که در سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد، دارای پردازنده‌ی Dual-Core 64bit مجهزبه حسگر ضربان‌ قلب است. Apple watch 4 تا عمق ۵۰ متری در برابر فشار آب مقاومت دارد.

اپل‌واچ سری ۴ همچنین دارای صفحه‌ی OLED Retina با قابلیت Force touch است، بااین‌که جدیدترین ساعت هوشمند شرکت اپل نیست اما توانسته رتبه‌ی هفتم بهترین ساعت‌های هوشمند جهان را کسب کند.

 

 Fitbit Versa 2

 

شرکت Fitbit در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی در زمینه ساعت‌های هوشمند داشته و حتی با محصولاتی مانند Apple watch و گجت‌های پوشیدنی Samsung نیز به رقابت پرداخته است.

مدل Versa از شرکت Fitbit که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند این شرکت بوده که توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. Versa 2 به‌راحتی روی مچ قرار می‌گیرد و وزن آن بسیار سبک و راحت است. از ویژگی‌های خوب ورسا می‌توان به دوام بسیار بالای باتری، دارا بودن تمام ویژگی‌های پیشرفته تناسب اندام و پایش خواب منحصربه‌فرد اشاره کرد. Versa 2 علاوه بر ویژگی‌های خوب زیادی که دارد، معایبی هم دارد که از جمله‌ی آ‌ن‌ها می‌توان به پشتیبانی ضیعف از اعلان‌ها و همین‌طور دارا نبودن GPS جداگانه اشاره کرد. برای استفاده از GPS در Versa 2 حتماً باید گوشی خود را به‌همراه داشته باشید.

 

Fitbit Ionic

 

Fitbit lonic

شرکت Fitbit همواره در تلاش برای ساخت ساعت هوشمند مخصوص تناسب اندام بوده است. Fitbit  در سال ۲۰۱۷ با بهره‌گیری از برخی قطعات Pebble توانست اولین ساعت کاملاً هوشمند خود را معرفی کند. Ionic از صفحه‌ی ۱.۴۲″ با قابلیت لمس خازنی رنگی، قابلیت چندلمسی و محافظ گوریلا گلس برخوردار است و در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری مقاومت دارد.

از مزایای Ionic می‌توان به عمر طولانی باتری، ارتفاع‌سنج، حسگر اپتیکال ضربان قلب، شتاب‌سنج، پخش موسیقی از طریق هدفون‌ها و بلندگوهای بی‌سیم و محاسبه‌ی مسافت پیموده شده اشاره کرد.

Ionic معایبی هم دارد، بدنه از جنس آلومینیم است اما ظاهری درجه یک ندارد. Ionic فاقد بسیاری از ویژگی‌های زیبایی از جمله ظرافت پایین و پاسخ‌گویی ضعیف صفحه‌ی لمسی است.

 

Apple Watch 3

 

apple watch 3

اپل‌واچ ۳ که در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی سال بود. پردازنده‌ی اپل‌واچ‌ ۳، S3 نام دارد که با کمک چیپست W2، سرعت شبکه‌ی ارتباطی و بلوتوث تا ۸۵ درصد نسبت‌به نسل قبلی بالاتر رفته است. قابلیت تماس صوتی جداگانه از گوشی همراه نیز اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل در نسل ۳ ایجاد شد که بدون نیاز به تلفن همراه و تنها با داشتن سیم‌کارت جداگانه امکان برقراری تماس وجود داشت.

 

 

لطفا سوالات و یا نظرات خود را در زمینه ساعت‌های هوشمند در پایین صفحه مطرح کنید

یک پاسخ

  1. عالی بود. خیلی جالب بود که یکسری ساعت‌هایی که اسمشونم نشنیده بودیم تو این لیست بودن
    مفید و کاربردی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط