اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » اپل و سیستم سانروف

اپل و سیستم سانروف

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

ما از قبل به دیدن پتنت‌هایی از اپل که فناوری‌های جدیدی را در روی دستگاه‌های خود آزمایش کرده و نشان داده، عادت کرده‌ایم. اما این دفعه شاهد یک پنت متفاوت از این شرکت هستیم. طبق گزارش‌های موجود، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، این هفته حق اختراع اتومبیل سانروف را به اپل داد – پنتی که مطمئناً برای iPhone یا iPad ساخته نشده است.

 

طبق گزارش سایت ۹to5mac، سانروف ثبت شده توسط اپل دارای شیشه مات متغیر است، به این معناست که راننده می‌تواند شفافیت سانروف را تنظیم کند.

همانطور که توسط MotorTrend اشاره شده این پتنت همچنین نشان می‌دهد که سانروف با پنجره‌های جانبی باز می‌شود، در حالی که خودروهای فعلی با فناوری‌های مشابه دارای سانروف ثابت هستند.

 

ممکن است دوست داشته باشید

بخشی از توضیحات ثبت اختراع سیستم سانروف اپل

طبق تصاویر ارائه‌ شده وجه دیگر این خودرو داشتن پنجره‌ای شفاف و متغیر است. که می‌توان مقدار شفافیت آن را تغییر داد. در واقع، می‌توان میزان شفافیت را به گونه‌ای تغییر داد که مقدار نور خورشید مورد نظر از پنجره وارد خودرو شود. لازم به ذکره که پانل متحرک را می‌توان بین دو حالت بسته و باز حرکت داد.

 

به عبارت دیگر، رانندگان ماشین اپل می‌توانند انتخاب کنند که به چه صورت نور خورشید را وارد خودرو کنند. در واقع رانندگان می‌توانند نور خورشید را بدون باز کردن سانروف یا باز کردن کامل آن، نور را به داخل اتومبیل وارد کنند. پس، تصور تنظیمات سانروف Apple Car در CarPlay یا حتی از طریق سیری سخت نیست.

 

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل همچنان به توسعه و آزمایش یک سیستم خودروی خودران جدید ادامه می‌دهد در حالی که در مورد برنامه‌های تولید با شرکت‌های دیگر نیز بحث کرده است. با این حال، حتی اگر همه شایعات درست باشند، برای عرضه Apple Car هنوز ۳ تا ۴ سال زمان باقی مانده است – به خصوص که این شرکت چندین مهندس را از تیم پروژه خودرو از دست داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط