اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی در فروردین ۱۴۰۲

معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی در فروردین ۱۴۰۲

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شایعات فراوانی در مورد معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی در فروردین ۱۴۰۲ همراه با ۵ ویژگی جدید به گوش می‌رسد، بااین‌حال باید منتظر شد و دید که آیا این محصول عرضه می‌شود یا خیر؟ راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، هم در مورد این مک بوک ایر جدید اینگونه می‌گوید: «اپل قصد دارد تا مک‌بوک‌ایر جدید را با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی که از تراشه‌ی M2، وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌‌کند را در ماه آپریل معرفی کند.»

۵ ویژگی مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی

شایعات حاکی از آن است که ۵ ویژگی جدید مک بوک ایر ۲۰۲۳ مربوط به نمایشگر، تراشه، باتری، وای‌فای و بلوتوث آن است. اما سوالی که پیش می‌اید این است که آیا این ویژگی‌های جدید قابل توجه هستند یا خیر؟ ما در ادامه خلاصه‌ای از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

نمایشگر ۱۵.۵ اینچی، بزر‌گ‌ترین صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

با توجه به انتظارات، مک بوک ایر جدید با نمایشگر بزرگ‌تر یعنی ۱۵.۵ اینچ معرفی خواهد شد. این صفحه‌نمایش مک‌بوک، بزرگ‌ترین نمایشگر لپ‌تاپ تا به امروز خواهد بود. خوب است که بدانید که مک‌بوک‌ایر فعلی از صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی بهره می‌برد. همچنین سال‌ها پیش این لپ‌تاپ در اندازه ۱۱ اینچی عرضه شد. به‌طور کلی هم با توجه به شایعات، بااینکه مک بوک ایر ۱۳ اینچی جدید با صفحه نمایش OLED در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، اما انتظار می‌رود مدل ۱۵ اینچی دارای LCD سنتی باشد.

بهبود تراشه‌ی M2 برای مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی

گزارشات حاکی از آن است که مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی به مانند ۱۳ اینچی از تراشه‌ی M2 پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌ادعای اپل این تراشه نسبت به نسل قبل از نظر سرعت عملکرد پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیکی و پردازنده هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده است. در واقع سرعت این تراشه در مقایسه با تراشه‌ی M1 به شرح زیر است:

  • تا ۱۸ درصد CPU سریع‌تر،
  • تا ۳۵ درصد GPU سریع‌تر
  • تا ۴۰ درصد Neural Engine سریع‌تر

 

ممکن است دوست داشته باشید

تحلیلگر اپل، مینگ‌چی‌کو، می‌گوید: «اپل سال گذشته ادعا کرد که یک مک‌بوک ۱۵ اینچی با دو تراشه‌ی متفاوت M2 و M2 Pro در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ یا بعد از آن (از ماه فروردین ۱۴۰۲ به بعد) عرضه خواهد شد؛ اما ممکن است که برند Air نباشد.»

اگرچه برنامه‌های اپل هنوز مشخص نیست، اما با توجه به شایعات ممکن است که این کمپانی به معرفی یک مک بوک ۱۵ اینچی که بین مک‌بوک‌ایر و مک بوک پرو قرار می‌گیرد را عرضه کند.

معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچ

عمر باتری طولانی‌تر

مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی به دلیل داشتن صفحه نمایشگر بزرگ‌تر، از بدنه و شاسی بزرگ‌تری بهره می‌برد که امکان داشتن باتری بزر‌گ‌تر همراه با عمر طولانی‌تر را برای این دستگاه فراهم می‌کند. با توجه به ادعاهای اپل هم، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه‌ی M2 تا ۱۸ ساعت در هر بار  شارژ می‌دهد. بنابراین شاید مدل ۱۵ اینچی بتواند تا مرز ۲۰ ساعت شارژدهی، نزدیک شود. تراشه‌های سیلیکونی اپل همچنان عملکرد پیشرو در صنعت را در هر وات دارند.

ارتقا وای‌فای به ورژن ۶E در مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی

وای‌فای مک‌بوک‌ایر ۱۳ اینچی با تراشه‌ی M2، به ورژن ۶ محدود شده‌است؛ بااین‌حال ممکن است که مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی به ورژن Wi-Fi 6E ارتقا یابد که پهنای باند بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جالب است که بدانید تاکنون برخی از دستگاه‌های اپل مانند آخرین مدل  iPad Pro، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک‌مینی از وای‌فای ورژن ۶E بهره می‌برد.

به عنوان مثال در ماه گذشته اپل مک‌مینی را با تراشه M2 و Wi-Fi 6E به روز کرد که باعث شد این دستگاه نه تنها بروری باندهای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز کار کند؛ بلکه برروی باند ۶ گیگاهرتز نیز کار کند. همچنین سرعت بی‌سیم بالاتر، تأخیر و تداخل سیگنال کمتر را وای‌فای ورژن ۶E فراهم می‌کند. البته فراموش نکنید که برای استفاده از این مزایا، دستگاه باید به یک روتر Wi-Fi 6E متصل شود که برندهایی مانند TP-Link ،Asus و Netgear از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

ارتقا بلوتوث به ورژن ۵.۳

ورژن ۵.۳ بلوتوث به برخی از جدیدترین دستگاه‌های اپل اضافه شده است. به‌همین دلیل احتمال اینکه اپل مک‌بوک‌ایر ۱۵ اینچی را بلوتوث ۵.۳ عرضه کند، زیاد است. از ویژگی‌ و مزایای ورژن ۵.۳ بلوتوث هم می‌توان به اتصال پایدارتر، مصرف بهینه‌تر انرژی و افزایش بهره‌وری اشاره کرد. همچنین، در صورتی که مک‌بوک‌ایر جدید از بلوتوث ۵.۳ بهره ببرد، احتمالا از ویژگی‌های دیگر مانند LE Audio پشتیبانی خواهد کرد که باعث بهبود کیفیت صدا، عمر باتری طولانی‌تر و… می‌شود.

جمع‌بندی

در این خبر سعی براین شد که به معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی همراه با شایعات آن بپردازیم؛ اما اینکه چقدر از این شایعات و ویژگی‌های گفته شده صحت دارد را باید تا فروردین صبر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط