اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » حذف ویژگی مکان شبکه در macOS Ventura

حذف ویژگی مکان شبکه در macOS Ventura

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

با توجه به گزارشات و اخبار، اپل نه تنها تنظیمات سیستم macOS Ventura را بازطراحی کرده است، بلکه ویژگی و قابلیت قدیمی مکان‌های شبکه را هم حذف کرده است. ویژگی Network Location، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت بین مجموعه‌های مختلف وای‌فای (WiFi)، اینترنت و دیگر شبکه‌ها؛ جابجا و متصل شوند. این جابجایی شبکه بسته به موقعیت مکانی کاربران مثل خانه، محل کار و … ایجاد می‌شود. فراموش نکنید که سیستم عامل macOS Ventura هنوز در نسخه‌ی بتای خود قرار دارد. پس، ممکن است در مراحل نهایی شدن این سیستم عامل، اپل ویژگی مکان شبکه را بازگرداند. البته، احتمال این موضوع با توجه به اخبار بسیار کم است.  اما، آیا اپل در مورد حذف ویژگی مکان شبکه در macOS Ventura تصمیم درستی گرفته است؟

سند پشتیبانی اپل و ویژگی Network Location

اگر چه، خبرها حاکی از حذف مکان شبکه‌ی مک وجود دارد، اما اپل در یک سند پشتیبانی اعلام کرده است که قابلیت Network Location می‌تواند در شرایط زیر مفید باشد:

  • شما از یک نوع شبکه مثل اترنت (Ethernet) در یک مکانی مثل محل کار استفاده می‌کنید. اما، تنظیماتی که در این محل استفاده می‌کنید، به شما اجازه نمی‌دهد تا به طور خودکار به همان شبکه در یک مکان دیگر مثل خانه متصل شوید.
  • مک شما امکان اتصال به بیش از یک نوع سرویس شبکه در محل کار و خانه را دارد. اما، می‌خواهید که مک شما به صورت پیش فرض در محل کار به شبکه‌ی اترنت متصل شود، در خانه هم به شبکه‌ی WiFi. به عبارت دیگر، شما قصد دارید برای هر مکان سرویس شبکه‌های مختلف تنظیم کنید.
  • امکان اتصال مک شما به شبکه ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل قصد دارید تنظیمات شبکه‌ی خود را راه‌اندازی و بازنشانی کنید، به گونه‌ای که تنظیمات شبکه‌ی فعلی از دست نرود.

اپل در ماه سپتامبر یک رویداد جدید برگزار خواهد کرد. جهت اطلاع از این رویداد، بر روی عنوان از رویداد سپتامبر اپل چه خبر؟ کلیک کنید.

کلام آخر

جیسون اسنل اعلام کرده است که هنوز در آخرین نسخه‌ی بتا macOS Ventura، قابلیت مکان شبکه وجود دارد. پس، امکان انتشار یک برنامه‌ی جایگزین برای ویژگی Network Location توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث وجود دارد. در این صورت، در صورت حذف ویژگی مکان شبکه در macOS Ventura، امکان استفاده از این ویژگی فراهم خواهد بود.

برای خرید مک بوک با گارانتی ۱۸ ماهه به سایت آروندشاپ مراجعه کنید.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط