اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • شگفت انگیزترین مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

شگفت انگیزترین مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

مک بوک ایر 15 اینچی اپل یک لپ‌تاپ بسیار جذاب و قدرتمند است که نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های 15 اینچی بازار برتری دارد.

مک بوک ایر جدید با صفحه نمایش وسیع ۱۵.۳ اینچی Liquid Retina، عملکرد فوق‌العادۀ پردازنده M2، عمر باتری ۱۸ ساعته و سیستم صوتی با شش اسپیکر، اما با طراحی نازک، سبک و بدون فن، بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان است.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل در تاریخ ۱۵ خرداد، بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی و باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان را معرفی کرد. مک بوک ایر ۱۵ اینچی، یک سیستم صوتی جدید با شش بلندگو دارد که صدایی فراگیر را به کاربر ارائه می‌دهد؛ دوربین فیس‌تایم ۱۰۸۰p این لپ‌تاپ، شارژ MagSafe و قدرت و سهولت استفاده از MacOS Ventura، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربر فراهم می‌کنند. 

خرید مک بوک ایر 15 اینچی با گارانتی آروند

این لپ‌تاپ که از ۲۳ خرداد به بازار عرضه شده است و امکان سفارش آن وجود دارد، با رنج قیمتی بین ۱۲۹۹ تا ۱۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. البته خبر خوب این است که به دلیل این مک بوک ایر جدید، قیمت مک بوک ایر ۱۳ اینچی با پردازنده M2، با قیمت ۱۰۹۹ دلار، ۱۰۰ دلار کمتر از قبل، به فروش می‌رسد تا انتخاب بیشتری برای خریداران وجود داشته باشد و خرید آن‌ها آسان‌تر شود.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل در مورد این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی اپل می‌گوید:

«ما از معرفی اولین مک بوک ایر ۱۵ اینچی بسیار هیجان‌زده هستیم؛ مک بوک ایر جدید با عملکرد باورنکردنی و طراحی خیره‌کننده که تنها با سیلیکون اپل امکان‌پذیره، بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان است.» 

ممکن است دوست داشته باشید

در ادامه بیان کرد:

«این مک بوک ایر همه چیز تمام، از صفحه نمایش Liquid Retina و طراحی فوق‌العاده نازک و بدون فن گرفته تا سیستم صوتی پیشرفته و عمر باتری بسیار بالا را ختیار کاربر قرار می‌دهد.»

بهترین مک بوک ایر 15 اینچی اپل
مک بوک ایر ۱۵ اینچی با عملکرد خارق العاده، صفحه نمایش با وضوح بالا، عمر باتری فوق العاده و طراحی بدون فن، یک لپ تاپ همه چی تموم!

صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی Liquid Retina مک بوک ایر ۱۵ اینچی

مک بوک ایر جدید از صفحه‌نمایش ۱۵.۳ اینچی وسیع با رزولوشن بسیار بالا بهره می‌برد؛ قابلیت‌هایی که به کاربران امکان مشاهده محتوای بیشتری را فراهم کرده است. همچنین، با روشنایی حداکثر ۵۰۰ نیت و پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ، صفحه‌نمایش درخشان Liquid Retina، محتوا را غنی‌تر و متن‌ها را با وضوح بسیار بالاتر نشان می‌دهد. اینگونه می‌توان بیان کرد که وضوح این مک بوک دو برابر و روشنایی آن ۲۵ درصد بیش‌تر از یک لپ‌تاپ عادی است.

صفحه نمایش پویا و باکیفیت مک بوک ایر 15 اینچی 2023
مک بوک ایر جدید دارای صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی Liquid Retina با وضوح بالا و وسیع است که ۲۵ درصد بزرگ‌تر از مک بوک ایر ۱۳ اینچی با M2 است.

باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان

ضخامت این مک بوک تنها ۱۱.۵ میلی‌متر است که آن را به نازک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان تبدیل می‌کند. وزن این مک بوک فقط ۳.۳ پوند یا ۱.۵ کیلوگرم است که باعث می‌شود حمل آن بسیار راحت‌تر از لپ‌تاپ‌های دیگر باشد. این مک بوک ایر اگر چه صفحه‌نمایش وسیعی دارد؛ اما بسیار مقاوم و بادوام است. در واقع، مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ اپل،‌۴۰ درصد از لپ‌تاپ‌های هم‌رده نازک‌تر و ۲۵۰ گرم سبک‌تر است. 

پورت‌ها و رنگ‌های مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید

مک بوک ایر  ۱۵ اینچی جدید، در مجموع شامل ۴ پورت می‌شود که عبارتند از یک پورت شارژ MagSafe، دو پورت تاندربولت برای اتصال لوازم‌جانبی و یک نمایشگر جانبی تا حداکثر رزولوشن ۶k، و یک جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال لوازم‌جانبی صوتی. البته اپل با وجود طراحی بسیار جذاب در نظر گرفته شده برای این مک بوک، به مانند سری‌های قبلی، این لپ تاپ را در چهار رنگ بسیار جذاب مشکی (midnight)، طلایی (starlight)، خاکستری (space gray) و نقره‌ای (silver) عرضه می‌کند.

پورت ها و رنگ بندی مک بوک ایر 15 اینچی نه چندان غریب
مک بوک ایر جدید در چهار رنگ زیبای استارلایت، خاکستری، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

عملکرد خیره‌کننده و عمر باتری فوق‌العاده با تراشه M2

مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2، عملکردی بی‌نظیر از خود نشان می‌دهد و تا ۱۲ برابر سریع‌تر از مک بوک ایرهای مبتنی بر پردازنده‌های اینتل است. عملکرد آن در مقایسه با لپ‌تاپ‌های پرفروش ۱۵ اینچی با پردازنده Core-i7 هم دوبرابر سریع‌تر است. 

عمر فوق‌العاده بالای باتری این مک بوک با وجود داشتن یک نمایشگر وسیع و عملکرد بالاتر، ۵۰ درصد بالاتر از لپ‌تاپ‌های دیگر است و تا ۱۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد. همچنین مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای پردازندۀ قوی مرکزی ۸ هسته‌ای (CPU)، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای (GPU) بسیار سریع و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای (Neural Engine) است.

البته قابلیت‌های تراشۀ M2 به اینجا ختم نمی‌شود، این تراشه با پهنای باند حافظه تا ۱۰۰ گیگابایت‌برثانیه، امکان انتقال داده دارد که از حداکثر ۲۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. درنتیجه این مک بوک در انجام کارها و پردازش‌های سنگین به‌شکل همزمان، هیچ مشکلی ندارد و عملکرد بی‌نظیری به کاربر ارائه می‌دهد. کاربران با تراشه M2 می‌توانند هرکاری را در هرلحظه و هرمکان انجام دهند.

وب کم ۱۰۸۰p HD و سیستم صوتی با شش بلندگو مک بوک ایر ۱۵ اینچی

دوربین ۱۰۸۰p مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳، مناسب تماس‌های تصویری و برقراری کنفرانس‌های ویدیویی است. تراشه M2 در این مک بوک از قدرت پردازش سیگنال تصویر پیشرفته‌ای بهره می‌برد و به‌همین دلیل کیفیت تصویر بسیار بالایی در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین، سه میکروفون با استفاده از الگوریتم‌های شکل‌دهی پرتوی پیشرفته صدای کاربر را بدون نویز محیط ضبط می‌کنند و صدای کاربر را به واضح‌ترین شکل ممکن به شنوندگان می‌رسانند.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای سیستم صوتی پیشرفته با شش اسپیکر، دو توویتر و دو ووفر است. بلندگوهای این لپ‌تاپ دارای دو برابر عمق باس بیش‌تر هستند و درنتیجه صدای عمیق‌تر و کامل‌تری پخش می‌کنند. ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند تا کاربران چه در زمان گوش دادن به موسیقی و چه در هنگام تماشای فیلم، از صدایی فراگیر بهره‌مند شوند.

بهره‌وری بیشتر با  macOS

سیستم‌عامل macOS Ventura، تجربۀ استفاده از مک را به یک سطح جدیدی می‌برد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربیات لذت‌بخش‌تری را با آن کسب کنند.

با این سیستم‌عامل، مدیریت پیام‌ها و ایمیل‌ها بهتر از همیشه هستند. علاوه‌براین سریع‌ترین مرورگر جهان، Safari، آینده‌ای بدون رمز عبور را با Passkeyها به ارمغان می‌آورد. همچنین ویژگی Continuity Camera امکانات ویدئو کنفرانس مختلفی مانند Center ،Desk View و Studio Light را برای تمام مک‌ها به همراه دارد. 

از طرف دیگر ، ویژگی Stage Manager به‌طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌های بازشده را سازمان‌دهی می‌کند و کاربران می‌توانند در یک نگاه همه چیز را ببینند. با قابلیت iCloud Shared Photo Library هم کاربران می‌توانند یک آلبوم عکس را با حداکثر شش عضو از خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند و لحظاتشان را با هم سهیم شوند. برنامه Freeform نیز یک بوم گسترده و منعطف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که باعث بالاتر رفتن بهره‌وری و سازندگی کاربران می‌شود. 

کاربران می‌توانند با ویژگی‌های Continuity مانند Airdrop، Handoff، Universal Clipboard و Messages بدون زحمت در مک و آیفون خود کار کنند.

در پاییز امسال macOS Sonoma معرفی خواهد شد که تجربۀ مک را با ویژگی‌های جدید، لذت‌بخش‌تر و سازنده‌تر از همیشه می‌کند با:

  • راه‌های جدیدی برای شخصی‌سازی مک با ویجت‌ها و محافظ‌‌های صفحه‌نمایش بی‌نظیر،
  • تجربۀ بازی بهینه‌تر با Game Mode،
  • تماس‌های تصویری بهتر و قدرت‌مندتر،‌
  • به‌روزرسانی بزرگ مرورگر سافاری و موارد بی‌شمار دیگر.

قابلیت‌ های جدید مک های ۲۰۲۳ اپل

سازگاری بیشتر مک بوک ایر ۱۵ اینچی با محیط‌زیست 

مک بوک ایر جدید سازگار با محیط زیست طراحی شده است؛ از ۱۰۰درصد آب‌کاری طلای بازیافتی و لحیم‌کاری قلع در برد مدارهای چاپی آن استفاده شده است و عناصر خاکی کم‌یاب بازیافتی آهن‌رباهای آن را تشکیل می‌دهند. مک بوک ایر جدید دارای ۱۰۰ درصد کبالت بازیافتی در پورت MagSafe و ۹۰ درصد فولاد بازیافتی در جعبه باتری خود است.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای استانداردهای بالای اپل در بهره‌وری و مصرف انرژی است و از جیوه، PVC و بریلیوم در ساخت آن استفاده نشده است. بیش‌تر از ۹۹ درصد بسته‌بندی‌ها از جنس فیبر هستند و اپل در تلاش است تا سال ۲۰۲۵، پلاستیک را کاملا از بسته‌بندی‌های خود حذف کند.

اپل در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات خود را کربن‌خنثی بسازد؛ مک بوک ایر جدید نیز دارای این ویژگی است. درنتیجه تمام محصولات اپل از جمله مک‌ها، تاثیری روی آب‌وهوا نخواهند داشت و کربن‌دی‌اکسید تولید نخواهند کرد.

قیمت

مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2 از تاریخ ۲۳ خرداد در چهار رنگ مشکی، طلایی، نقره‌ای و خاکستری با قیمت اولیه ۱۲۹۹ دلار  به فروش می‌رسد. البته مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M1 در چهار رنگ هم موجود است و تولید آن متوقف نمی‌شود؛ این مک بوک با قیمت ۱۰۹۹ دلار  به فروش می‌رسد. همچنین آداپتور برق USB-C جدید ۷۰ واتی اپل با قیمت ۵۹ دلار در ایالات متحده قابل خریداری است. 

جمع‌بندی

اپل یک لپ‌تاپ جدید با نام مک بوک ایر ۱۵ اینچی را رونمایی کرد که از تراشۀ M2 بهره می‌برد. این لپ‌تاپ باریک و سبک، دارای صفحه نمایش Liquid Retina با کیفیت بالا، سیستم صوتی قوی و دوربین وب‌کم فوق‌العاده است. این لپ‌تاپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی است که به دنبال عملکرد بالا و طراحی زیبا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط