اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » نمایش مجدد درصد باتری در iOS 16

نمایش مجدد درصد باتری در iOS 16

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

گزارشات و اخبار سایت‌ ۹to5mac، حاکی از آن است که در نسخه‌ی جدید iOS 16 شاهد بازگشت نمایش درصد باتری در نوار وضعیت آیفون خواهیم بود. با توجه به این خبر، در نسخه‌ی iOS 16 beta 5، امکان اضافه کردن درصد باتری در Status Bar فراهم شده است. اضافه شدن نمایش درصد باتری، یکی از درخواست‌های رایج کاربران از زمان حذف آن بوده است. اپل، آیکن درصد باتری را از زمان عرضه‌ی آیفون سری X حذف کرد. پس، نمایش مجدد درصد باتری در iOS 16 که به راحتی در این آپدیت قابل فعال هست، به دلیل درخواست پی در پی کاربران آن بوده است. برای مشاهده و خرید آیفون با گارانتی ۱۸ ماهه به سایت آروندشاپ مراجعه کنید.

تاریخچه‌ی آیکن باتری و درصد شارژ آیفون

آیکن باتری و درصد باتری، یکی از اجزای اصلی در مدل‌های اولیه‌ی آیفون تا مدل iPhone X بود. اما، با تغییر ظاهر و اضافه شدن ناچ (notch) در آیفون، فضا برای نمایش داده‌های نوار وضعیت محدود و کوچک شد. به همین دلیل، اپل نمایش درصد شارژ آیفون را تغییر داد، به‌گونه‌ای که در حالت عادی آن را نمایش نمی‌دهد. پس، برای دیدن آن نیاز هست انگشت خود را بروی نمایشگر قرار دهید و سپس به سمت پایین صفحه حرکت بدهید. لازم به ذکر است که در آپدیت جدید iOS 16، هنوز هم در مدل‌های زیر، آیکن درصد شارژ در حالت عادی نمایش داده نمی‌شود:

  • آیفون XR
  • آیفون ۱۱
  • آیفون ۱۲ مینی
  • آیفون ۱۳ مینی

 

چگونگی فعال کردن آیکن درصد باتری آیفون

با توجه به گفته‌‌های قبلی، درصد شارژ باتری در مدل‌های زیر قابل فعال کردن و مشاهده هست:

  • آیفون X
  • آیفون XS
  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۳

اما، چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟

ممکن است دوست داشته باشید

چگونگی فعال کردن آیکن درصد باتری آیفون - battery iphoneبرای اضافه کردن درصد باتری در آیفون خود با سیستم عامل iOS 16 نسخه‌ی beta 5، به راحتی مسیر زیر را طی کنید:

  • به قسمت تنظیمات (Settings app) آیفون بروید.
  • وارد قسمت و بخش باتری (Battery section) شوید.
  • گزینه‌ی Battery Percentage را فعال کنید.

 

لازم به ذکر است که نمایش درصد باتری برای بعضی از کاربران به صورت خودکار اضافه شده است و نیاز به فعال کردن آن ندارند. اما، فراموش نکنید، این موضوع برای برخی از کابران صادق هست.

چگونی نمایش آیکن درصد باتری آیفون

پس از فعال‌سازی آیکن درصد باتری، شما آن را در سه حالت‌ مختلف مشاهده خواهید کرد. در حالت عادی و زمانی که آیفون شما به شارژ وصل نیست، درصد شارژ را در داخل آیکن باتری مشاهده خواهید کرد. حال، اگر آیفون شما در حالت کم مصرف (low power mode) تنظیم شده باشد، نماد و آیکن باتری را به رنگ زرد همراه با درصد شارژ خواهید دید. حالت سوم، زمانی هست که آیفون در حال شارژ هست. در این حالت شما درصد شارژ را با یک آیکن شارژ، در کنار نماد باتری خواهید دید.

جمع بندی

نمایش مجدد درصد باتری در iOS 16 یکی از ویژگی‌هایی است که در نسخه‌ی beta 5 قابل تغییر هست. در این خبر به چگونگی فعال کردن آن و حالت‌های نمایشی آن پرداختیم. اما، نظر شما در مورد این ویژگی آیفون چیست؟ آیا برای شما هم این قابلیت مهم است؟ لازم به ذکر است در صورت داشتن هرگونه مشکل نرم‌افزاری و سخت افزاری، می‌توانید از ما کمک بگیرید. تیم فنی و متخصص آروند، تعمیرات تخصصی آیفون را با تجهیزات پیشرفته و در کمترین زمان انجام می‌دهند.

۶ پاسخ

  1. با سلام
    من ایفون ۱۱ دارم و بتا ios 16 رو ریختم اما بعد از اپدیت درصد باتری رو اضافه نکرده
    توی ستیتگ هم قسمت باتری چیزی نیس
    میشه راهنمایی کنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط