جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • کتاب هایی که به عقیده ی بیل گیتس باید خوانده شود

کتاب هایی که به عقیده ی بیل گیتس باید خوانده شود

فاطمه
فاطمه
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

ما در این هفته می‌خواهیم به‌مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، برخی از کتاب‌هایی که از نظر بیل گیتس، موسس کمپانی مایکروسافت و در زمره‌ی ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد دنیا قابل اهمیت هستند را معرفی و بررسی کنیم. امروز با معرفی ۳ مورد از این کتاب‌ها با ما همراه باشید.

این کتاب‌ها از نظر بیل گیتس الهام بخش و مفید برای زندگی و حتی کسب و کار بوده اند.

 

  • چه می شد اگر ؟ پاسخ های کاملا علمی به سوالات عجیب

 

این کتاب که نوشته ی رندال مونرو، وبلاگ‌نویس معروف وبلاگ پرطرفدار xkcd است، با بیان سوالات عجیب و دور از ذهن و پاسخ‌هایی کاملاً معقول به آن‌ها براساس تحقیقات و منابع علمی کاملا معتبر، دید خوبی درخصوص مسائل مختلف به ما می‌دهد.

ممکن است دوست داشته باشید

از نظر بیل گیتس، این کتاب علی‌رقم نثر طنز و جذابی که دارد و استفاده از مقیاس‌های جالب، مثلاً قراردادن قد زرافه به عنوان معیار اندازه‌گیری طول، در عین جذابیت و سرگرم‌کننده بودن برای خواننده، مطالب خوبی درخصوص جهان پیرامون خود، ارائه می‌دهد.

این کتاب مترجمین و ناشرین گوناگونی دارد که با استفاده از تبلت‌هایی که در نمایشگاه به‌منظور راهنمایی تعبیه شده، می‌توانید اسامی این ناشرین را پیدا کنید.

  • جادوی واقعیت

این کتاب اثر ریچارد داوکینز (داکینز)، بر خلاف کتاب‌های قبلی‌اش دارای نثری روان و ساده برای مخاطب است. این کتاب علمی عمومی، پاسخ‌های ساده برای سوالاتی دشوار است. کتابی که دید خوب و علمی درخصوص تکامل انسان و زمین و … و اطلاعاتی از علوم زیست‌شناسی، فیزیک و نجوم به مخاطبینی که هم می‌توانند بزرگسال و هم نوجوان باشند می‌دهد. می‌توان این کتاب را بیانی از داوکینز دانست که می‌خواهد در جادوی واقعیت، عقاید خرافی را از علوم پاک کند. بیل گیتس این کتاب ارزشمند را این‌گونه معرفی کرده که می‌تواند راهنمایی برای هر سنی باشد تا با روشن شدن دلایل علمی، از اعتقادات کورکورانه و سنتی بپرهیزند.

این کتاب را با ترجمه‌ی مینا خبوشانی می‌توانید در نمایشگاه کتاب پیدا کنید.

 

  • ماجراجویی های تجارت : ۱۲ داستان کلاسیک از وال استریت

نویسنده‌ی این کتاب، جان بروکز، نویسنده‌ی معروف آمریکایی است که ۱۲ داستان درخصوص تجارت را نقل می‌کند. به اعتقاد بیل گیتس، با اینکه نزدیک به ۱۰ سال از انتشار این کتاب می‌گذرد، این اثر همچنان برای ورود به دنیای تجارت و بعد انسانی آن راهنمای خوبی است و مطالب آن همچنان در دنیای نوین امروز کاربردی است.

شما می‌توانید در بخش ناشران عمومی به دنبال ترجمه‌ی این اثر باشید. ولی اگر ترجمه‌ای پیدا نکردید، می‌توانید نسخه‌ی زبان اصلی این کتاب را با نام “Business Adventures: Twelve Classic Tales From the World of Wall Street” در بخش ناشران خارجی پیدا کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

 

در روز های آتی ،  دیگر کتاب های توصیه شده توسط بیل گیتس را با هم  بررسی خواهیم کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط