اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بررسی دقیق سرفیس پرو ایکس

بررسی دقیق سرفیس پرو ایکس

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

امروزه سیستم عامل ویندوز به عنوان پراستفاده ترین سیستم عامل دنیا شناخته می‌شود. به طوری که برای بسیاری از ما، کامپیوترهای شخصی بیش از هرچیز، نام ویندوز را برای ما تداعی می‌کند. ما ویندوز را با نام مایکروسافت و مایکروسافت را با نام بیل گیتس می‌شناسیم. گرچه بیل گیتس مدتی است که خود را بازنشسته کرده است، اما این شخص دنیای رایانه‌های شخصی را متحول کرد.

در بین پنجره های قدیمی ویندوز دنیای دیجیتال امروزی شکل گرفت و حال از آن سیستم عامل‌ها، تنها خاطرات کودکی و نوجوانی از کار با کامپیوترهای شخصی باقی مانده است!

ویندوز ۱۰ (Windows 10) آخرین نسخه سیستم‌عامل از خانوادهٔ ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت و نسخهٔ پس از ویندوز ۸٫۱ است. ویندوز ۱۰ نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۴ رونمایی شد.  اما اجرای ویندوز ۱۰ بر روی پردازنده‌هایی با معماری آرم، پیشرفت چشمگیری برای مایکروسافت بود که بعضا مخفیانه به دنبال برپایی آن بود.

برای تعمیر سرفیس به سایت آروند گارانتی رجوع کنید.

اما اصطلاح ARM در ویندوز ۱۰ به چه معناست؟

 

ممکن است دوست داشته باشید

آرم یا ARM (Advanced RISC Machine) نوعی از معماری پردازنده‌های کامپیوتری است که بر طبق طراحی RISC CPU و توسط کمپانی بریتانیایی ARM Holding طراحی شده‌است. معماری ARM که دستورالعمل‌های ۳۲ بیتی را پردازش می‌کند از دهه ۱۹۸۰ تا به امروز در حال توسعه است. آرم بیش‌تر برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های قابل‌حمل کاربرد دارد.

ما از اصطلاح ARM در اینجا به عنوان یک اصطلاح رایانه ای استفاده می کنیم که نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ را بر روی ARM64 (همچنین معمولا به نام AArch64 نیز شناخته می شود) اجرا می‌کند و به طور کلی از اصطلاح ARM32 در اینجا به عنوان یک اصطلاح برای معماری ARM 32 بیتی (معمولا ARM نامیده می شود) استفاده می کنیم.

مایکروسافت به طور مخفیانه در حال کار بر روی ویندوز ۱۰ ARM بود و اولین بار در دسامبر۲۰۱۷ اعلام کرد که بر روی ویندوز ۱۰ مبتنی بر ARM کار می‌کند.اما سابقه اجرای ویندوز بر روی پردازنده های آرم به ویندوزRT  مربوط می‌شود که بر پایه ویندوز ۸ طراحی شده بود و فقط می‌توانست برنامه‌های مارکت ویندوز را اجرا کند.

اما سرفیس پرو ایکس از پیشگامان ارائه‌ی ویندوز ۱۰ روی پردازنده‌ی ARM به حساب می‌آید. این دستگاه تبلتی باریک، سبک و البته بدون فن با این معماری بر روی ویندوز ۱۰ می‌تواند به رقابت با ایپد پرو اپل بپردازد.

 

سرفیس پرو ایکس دستگاهی است که طراحی و ساخت آن هفت سال زمان برده است! سرفیس پرو ایکس

در واقع بعد از چهار سال طراحی تکراری برای سرفیس پرو، شکل ظاهری سرفیس پرو ایکس آغاز طراحی جدید در سرفیس‌های مایکروسافت به شمار می‌آید.

این دستگاه از نظر ابعاد تقریبا هم‌اندازه تبلت‌های سرفیس پرو قبلی است، فقط کمی پهن‌تر و باریک‌تر شده است. البته مایکروسافت رنگ آن را هم تغییر داده است و سرفیس پرو ایکس با رنگ آلومینیوم آندایزشده مشکی به بازار عرضه گشت به طوری که وقتی برای نخستین بار آن را می‌بینید، هوش از سرتان می‌برد!

حاشیه صفحه‌ نمایش سرفیس پرو ایکس نسبت به نسل‌های قبلی کاهش یافته است و این مسئله در حاشیه‌های چپ و راست آن پیداست. این تغییر باعث شده است سرفیس پرو ایکس صفحه‌نمایش لمسی ۱۳ اینچی را در بدنه‌ای جای دهد که برای نمایشگر ۱۲.۳ اینچی طراحی گشته است.

صفحه‌ی نمایش ۱۳ اینچی سرفیس پرو ایکس با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۲۸۸۰، لمس ۱۰ انگشت به‌طور هم‌زمان را ساپورت می‌کند. در ساخت نمایشگر Edge to Edge (لبه به لبه) این سرفیس از فناوری پیکسل سنس (Pixel sense) بهره برده شده است که تصویری کاملاً واقعی با اندازه‌ی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. وزن سرفیس پرو ایکس تنها ۷۷۴ گرم است که حمل آن را برای کاربران بسیار آسان کرده است.

سرفیس پرو ایکس باریک‌تر و سبک‌تر از سرفیس پرو ۷  است و فن ندارد (نیازی به آن ندارد). دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در دو طرف تبلت قرار گرفته‌اند تا کاربران راحت‌تر در حالت عمودی (Portrait) سرفیس پرو ایکس با آن کار کنند. سرفیس پرو ایکس درگاه microSD نداشته و به جای آن در زیر درب اصلی‌اش درگاه سیم‌کارت و SSD قابل تعویض قرار گرفته است.

جک هدفون در سرفیس پرو ایکس وجود ندارد و باید از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کنید. بر روی دستگاه فقط دو پورت USB-C و پورت Surface Connector تعبیه شده است و به جز این دو، هیچ درگاه یا پورت دیگری روی لبه‌های آن وجود ندارد. از هردو پورت یو اس بی سی می‌توانید برای شارژ کردن سرفیس یا انتقال اطلاعات استفاده کنید.

اما می‌رسیم به کیبورد معروف “Signature Keyboard” که با قلم سرفیس پرو ایکس، یعنی Slim Surface Pen همراه است. کیبورد از جنس پارچه‌ی آلکانتارا ساخته شده و دکمه‌های آن دارای نور پس‌زمینه هستند. سرفیس پرو ایکس

طراحی این صفحه‌کلید بی‌نظیر است، شیار باریکی برای قرارگیری قلم اسلیم مایکروسافت روی آن وجود دارد تا قلم به شکل آهنربایی به جایگاه‌اش متصل شود و به سرعت شروع به شارژ شدن کند. با این طراحی، شارژ قلم همیشه همراه‌تان خواهد بود و دیگر دغدغه دنبال شارژر گشتن نخواهید داشت.

دو بلندگو روی لبه جلویی surface pro X وجود دارد که در واقع جلوی نمایشگر قرار می‌گیرند. این بلندگوها صدای بسیار بلندی ایجاد می‌کنند که از صدای لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار بلندتر و باکیفیت‌تر است.

اگر بخواهیم سرفیس پرو ایکس را با سایر سرفیس‌ها قیاس کنیم باید بگوییم که فرمول قدیمی سرفیس اصلاح و بازبینی شده است. این کامپیوتر زیباترین و یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که تاکنون به بازار عرضه شده است و به فروش می‌رسد. حتی برخی آن را جذاب‌تر از آیپد پرو می‌دانند. در قیاس با سرفیس پرو ۷ نیز، این مدل بسیار زیباتر و حرفه‌ای تر است.

طبق ادعا مایکروسافت عمر باتری سرفیس پرو ایکس ۱۷ الی ۱۳ ساعت است که به نوعی خوب است اما فوق‌العاده نیست! چون کامپیوترهای مبتنی بر ARM طول عمر باتری بیش از ۲۰ ساعت را وعده داده‌اند! با این حال سرفیس پرو ایکس به قابلیت شارژدهی سریع دارد و برای مثال اگر در حال کار با آن باشید و باتری فقط ۵ درصد شارژ داشته باشد، طی حداکثر نیم ساعت این رقم به ۵۵ درصد می‌رسد!

مشخصات فنی سرفیس پرو ایکس

[vc_empty_space][vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css_animation=””][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

عمر باتری Up to 13 hours of typical device usage
گرافیک Microsoft® SQ1™ Adreno™ ۶۸۵ GPU
اتصال‌ها ۲ x USB-C™
۱ x Surface Connect port
Surface Keyboard connector port
۱ x nano SIM
Compatible with Surface Dial off-screen interaction*
دوربین‌، تصویر و صوت Windows Hello face authentication camera (front-facing)
۵٫۰MP front-facing camera with 1080p full HD video
۱۰٫۰MP rear-facing autofocus camera with 1080p HD and 4k video
Dual far-field Studio Mics
۲W stereo speakers with Dolby® Audio™
سایر توضیحات Casing: Signature anodized aluminum with carbon composite fanless thermal cooling
Colors: Matte Black
Physical buttons: Volume, PowerUltimate mobility for working and connecting without an office , sketching on-screen, and streaming Netflix

 

ابعاد ۱۱٫۳ in x ۸٫۲ in x ۰٫۲۸ in (287 mm x 208 mm x 7.3 mm)
صفحه نمایش Screen: 13” PixelSense™ Display
Resolution: 2880 x 1920 (267 PPI)
Aspect ratio: 3:2
Touch: 10 point multi-touch
Brightness: 450 nits
حافظه ۸GB or 16GB LPDDR4x RAM
پردازنده Microsoft® SQ1™
امنیت Firmware TPM
Enterprise-grade protection with Windows Hello face sign-in
نرم‌افزار Windows 10 Home5
Microsoft Office 365 30-day trial
سنسورها Accelerometer
Gyroscope
Magnetometer
Ambient light sensor
اقلام همراه Surface Pro X
Power Supply
Quick Start Guide
Safety and warranty documents
وزن (بدون کیبورد) ۱٫۷ lbs (774g)
رم Removable solid-state drive (SSD)7 options: 128, 256, or 512GB

 

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین سرفیس پرو ایکس اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط