اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • قابلیت فیس آیدی (face ID) به مکبوک نیز اضافه می‌شود

قابلیت فیس آیدی (face ID) به مکبوک نیز اضافه می‌شود

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

طبق اطلاعات بدست آمده، به نظر می‌رسد که اپل در پی اضافه کردن قابلیت فیس آیدی (face ID) به مکبوک‌های بعدی خود است و این قابلیت قرار است جایگزین تاچ‌ آی‌دی در مکبوک شود.

شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ یعنی در تولد ۱۰ سالگیش، آیفونX را به بازار فرستاد که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، قابلیت فیس آی‌دی بود.

اپل در این آیفون، دکمه هوم یا تاچ آی‌دی را حذف کرد و به جای آن امکان اسکن چهره را برای قفل‌گشایی گوشی جایگزین نمود.

Face ID (فیس آی‌دی) یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته و قدرتمند محسوب می‌شود که با استقبال خیلی خوبی از کاربران اپل نیز روبرو شد.

اما این روزها و ماه‌ها با شیوع اپیدمی ویروس کرونا، قابلیت فیس آی‌دی با بحران روبرو شده است.

ممکن است دوست داشته باشید

تقریبا در اکثر کشورها، زدن ماسک‌های تنفسی اجباری است. این ماسک‌ها تقریباً نیمی از چهره افراد را می‌پوشاند و از اینرو شناسایی آن‌ها از طریق فیس آی‌دی ممکن نیست.

فیس آیدی (face ID)

اما اپل می‌خواهد در iOS 13.5 الگوهای رفتاری جدیدی به فیس آیدی ( face ID) اضافه کند تا زمانی که Face ID قادر به تشخیص چهره نیست، دستگاه با استفاده از رمز ورود قفل‌گشایی کند. (یعنی در این حالت قرار نیست که فیس ای‌دی چهره شما را با ماسک شناسایی کند، بلکه اگر قادر به شناسایی چهره شما نبود می‌توانید با زدن رمز وارد گوشی شوید.)

همچنین شنیده می‌شود که در نسخه بتای مک‌او‌اس (Big Sur)، کدهایی مربوط به سیستم TrueDepth مشاهده شده است.

True Depth دوربینی است که با استفاده از آن امکان استفاده از فیس ایدی در آیفون ممکن می‌شود. این دوربین در قسمت بالایی آیفون گنجانده شده است و توسط صفحه نمایش بزرگ آن پوشیده نشده است. علاوه بر جزئیات تکراری از جمله دوربین جلو، میکروفون، اسپیکر و حسگرهای همجواری و نور محیط، اپل جدید در این قسمت سه ویژگی جدید هم اضافه کرده است: دوربین ماوراء قرمز، پروژکتور نقطه ها و flood illuminator. این قسمت‌ها دوربین True Depth Camera را می سازند، که تصویر سه بعدی از چهره شما را ترسیم می کنند.

 

در حال حاضر، مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر دارای تاچ آی‌دی هستند و این دکمه درون کیبورد آن‌ها تعبیه شده و کارکردشان مبتنی بر چیپ‌های T2 است. اپل در سال ۲۰۱۶ قابلیت تاچ آی‌دی را برای لپ‌تاپ‌های خود معرفی کرد و برای اولین بار مک‌بوک پرو مجهز به تاچ بار از این مشخصه بهره‌مند گردید.

هنوز معلوم نیست چه زمانی  مکبوک‌ها به تاچ آیدی را مجهز می‌شوند و یا اینکه کدام یک از آن‌ها زودتر از بقیه به این قابلیت تجهیز خواهد شد. اما طبق خبرهای منتشر شده، آی‌مک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو قرار است به  نمایشگرهای mini-LED و تراشه‌های اختصاصی اپل مجهز شوند؛ بنابراین شاید فیس آیدی در کنار این‌ تغییرات برای مک‌های موردنظر اعمال شود.

 

البته پیاده‌سازی این قابلیت ممکن است مدتی طول بکشد. منابع خبری رسمی اپل نیز تاکنون در رابطه با زمان ارائه‌ی این ویژگی حرفی نزده‌اند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین مکبوک‌های اپل اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط