جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنفرانس‌های XR: گوگل I/O (بخش دوم)

فاطمه
فاطمه
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در بخش اول دیدیم که گوگل با شعار “گوگلی کمک کننده‌تر برای همه‌ی انسان‌ها” کنفرانس را آغاز کرد. ببینیم علت انتخاب این عنوان برای آغاز سخنرانی سالانه‌اش چه بود.

 

گوگل و دستگاه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه‌اش

 

این شرکت همچنان معتقد است که بزرگترین  پیشرفت‌ها در ادغام هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سخت‌افزار اتفاق می‌افتد. از این رو از دو دستگاه جدید خود که ساخت گوگل است، پرده‌برداری کرد: Pixel 3a (and 3a XL)و Google Nest Hub Max. در۳a Pixel، گوگل ویژگی‌هایی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که این ویژگی‌ها در دستگاه‌های گرون‌تر تا قبل از این وجود داشتند و حال در۳a  Pixel بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

 

ممکن است دوست داشته باشید

 

برای مثال از این قابلیت‌ها می‌توان ویژگی‌ای را نام برد که کاربران را قادر  می‌سازد تا در انیمیشن‌های ۳D و متحرک، شخصیت موردنظر خود را پیدا کنند و نتیجه را بر روی صفحه‌ی مانیتور مشاهده کنند! درست مثل شکل بالا!!!

از دیگر ویژگی‌های جدید در ۳a Pixel،می‌توان گفت که تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه می‌تواند همزمان با مشاهده‌ی فیلم و یا حتی یک مکالمه‌ی تلفنی، به‌صورت زنده و همزمان، صداها را به‌صورت کلمات تایپ شده مانند زیرنویس تبدیل کند.

نکته‌ی جالب توجهی که در این مورد وجود دارد، امکان زیرنویس زنده حتی در مدل‌های ارزان قیمت pixel هم دیده می‌شود. این‌گونه که در حین فیلم و یا مکالمه‌ی تلفنی همزمان زیرنویس را ایجاد می‌کند و نمایش می‌دهد. ویژگی‌ای که با توجه به ادعا و کمک گوگل اگر در زندگی روزمره جا باز کند، به‌مرور می ‌تواند تحولات قابل توجهی را در آینده برایمان رقم بزند؛ البته که ما را از وقت زیادی که برای یافتن زیرنویس درست و هماهنگ با نسخه‌ی فیلمی که می‌بینیم، می‌گذاریم، نجات دهد!!!

 

**این را هم بگویم که Google Nest Hub Max نیز مانند گوگل هوم، دستیار کمک‌کننده‌ای است که می‌تواند در هر اتاقی از خانه قرار گیرد و خدمات زیادی به کاربرانش ارائه دهد.

به زودی در رابطه با این دستگاه (گوگل نست هاب مکس) نقد تخصصی خواهیم گذاشت.

 

گوگل برای همه

 

از دیگر ادعاهای جالب این کمپانی می‌توان به “ادعای تولید برای همه‌ی افراد اشاره کرد .” همان‌طور که سخرانان گوگل بیان می‌کنند که مهم نیست دانشجوی دانشگاه استنفورد هستید یا ازدانش آموزان یک روستای دور افتاده در نیوزلند. ما در گوگل شرایط را با امنیت بالا و به‌روزترین تکنولوژی‌ها طوری به جلو سوق می‌دهیم که برای همه کاربردی باشد.

 

از طرفی غیر از تفاوت‌های مالی و قومیتی افراد، گوگل کسانی را که تفاوت فیزیکی و جسمی هم دارند را نیز از یاد نبرد. طبق اظهارات گوگل ” معلولین بخشی از جامعه‌ی کاربران ما را تشکیل می‌دهند و هر کسی باید بتواند به قابلیت‌های محصولات ما دسترسی داشته باشند. در معرفی‌های امروز می‌خواهیم چندین محصول با ابزارهای جدید و قابلیت‌های دسترسی، از جمله Live Caption را نشان دهیم که می‌تواند یک مکالمه در یک ویدیو، یک پادکست یا هر اتفاقی که در خانه شما اتفاق می‌افتد را بنویسد. ما این نوید را می‌دهیم که در آینده، Live Relay و Euphonia به افرادی که به علت اختلال گفتاری یا شنوایی دچار دردسر هستند، کمک‌های شایانی خواهد کرد.”

 

***امنیت به بحثی چالشی در دنیای امروز تبدیل شده و همه به دنبال حفظ بیشتر اطلاعات خود هستند. در بخش بعدی می‌بینیم که گوگل چه راهکار جدیدی برای کاربرانش در نظر گرفته است تا نگران حساب‌های کاربری گوگل خود نباشند.

******منتظر این راهکار گوگل باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط